Golf GTD DSG

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Michel P

Re: Golf GTD DSG

Bericht door Michel P » 29 jan 2012, 11:29

Lol @ Kees, naast het VAG virus (jij weet hoe moeilijk het daarvan genezen is) ook nog het Rico Syndroom....

Michel

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 29 jan 2012, 11:51

Macboy schreef:En dat alles voor maar €34.718.
Dat is ook ongeveer het budget voor mijn volgende daily. Een nieuwe chevy of een gebruikte Cadillac.
Comfortabeler dan een E.
Binnenruimte groter dan een E
380 of 410 pk
Niet zenuwachtig zoals een GTI
Heerlijk schakelvrij rijden. Met het gaspedaal leren spelen en dan heb je de ideale flow zo te pakken. Alle rust, alle snelheid en geen onprettige bijgeluiden of stoten. Gewoon puur op koppel knallen. De auto is daarnaast nog eens redelijk snel.
Geen genagel maar een diepe zeer sportieve en zelfs verslavend heerlijke brom.
Verwarmbare stoelen zijn heerlijk en de standaard audio is top. Navigatie en xenon erbij, PDC en regensensor en lichtsensor is allemaal al standaard, evenals climate controle.
..na 1500km een pomp hoeft te zoeken..

Eventuele racer kan er zo achter gehangen worden. Lagere houderschapsbelasting dan een Golf.
Een prima advocaten auto :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 29 jan 2012, 12:18

Macboy schreef:(met name Tom die al 12 jaar niet in een diesel heeft gezeten)
:lol:
De auto's bij ons op de zaak zijn diesels en daar rijd ik regelmatig in. Prima voor A naar B.
En dat het een goede auto is twijfel ik niet over hoor. Dat kun je wel aan die Duitsers overlaten. Interieur van de Golf is ook top en dit is qua opties een dikke auto. Maar een Golf diesel vind ik 0,0 emotie. Denk alleen dat we elkaar niet kunnen overtuigen aangezien jij niet verder kijkt dan de VW showroom en ik (muv Polo/Golf GTI) het eerder zou vermijden en thuis zou komen met bijv. een Giulietta, Clio of Megane RS, Polo GTI etc.
Maar smaken verschillen en dat is maar goed ook :thumbup:

JP

Bericht door JP » 29 jan 2012, 12:38

Ruben schreef: De GTI is een zenuwachtige auto, laat staan als je er 270/280 pk in hebt. Auto wil er aan blijven trekken. Zowel letterlijk als figuurlijk. Want daar waar de GTD lekker te besturen is, voel je bij de GTI bij een beetje sportief gebruik toch altijd het vermogen via de voorwielen op de weg gezet worden. Over de combinatie dsg en GTI wil ik het al helemaal niet hebben.
Ga jij me nu ff de ramen ingooien? Zo krijg ik de GTi nooit verkocht... :ga weg:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 29 jan 2012, 12:56

De review geeft aan dat je er dik tevreden mee bent. Veel plezier ermee.

Macboy

Bericht door Macboy » 29 jan 2012, 20:05

Ach het is gewoon een verantwoord opstapje naar een BMW. Dat weten we allemaal.

Desondanks kan je alles wel roepen, maar dat de stoelen briljant zijn Rico is wel een feit. Zijn weinig stoelen die daar af fabriek tegenop kunnen. Dan moet je inderdaad behoorlijk diep in de buidel tasten wil je dat evenaren in een standaard auto.

dvh

Bericht door dvh » 29 jan 2012, 20:26

Hoop alleen maar dat de BMW straks, ooit, niet tegen gaat vallen.
De GTD is een prachtige auto ! Een hoop mensen doen alsof een Golf nooit mooi gevonden kan worden, want het is een Golf.. Ik vind het oprecht een mooie auto. Het rijden lijkt me ook een dikke prima.

Elmar

Bericht door Elmar » 06 feb 2012, 21:27

Ik heb zondag de auto mogen aanschouwen en heb zelfs stiekem er een foto van gemaakt.

Nu zit ik die foto's te bekijken en valt mij de sticker onder de kenteken plaat ineens op.
Sorry voor de slechte kwaliteit, foto is met de handy gemaakt.

Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 06 feb 2012, 21:42

lol!

Snipe

Bericht door Snipe » 06 feb 2012, 21:44

Eindelijk was het zover. Ik mocht rijden met de beste allrounder aller tijden. Als je een comfortabele auto zoekt dan ben je bij de Golf GTD aan het juiste adres. De auto veert net zo lekker als een E-klasse. Oké, we zaten er met vier man in en ik was een iel mannetje vergeleken met de andere drie. Van de comfortabele vering merkte ik dus weinig omdat de auto met de achterbumper op het asfalt hing en dat asfalt deukte zelfs nog iets in. De binnenruimte voor is gelijk aan de E-klasse. Helaas zat ik op de heenweg achter, maar ik zag wel dat Duifjes - die voorin zat - al zijn onderkinnen aan boord kon krijgen zonder de ramen te openen of ook het dashboardkastje in gebruik te nemen. Maar feitelijk is een grotere auto compleet overbodig. Zeker omdat een grote auto twee keer zo duur is. En zelfs in de trein, en een treinstel is nog veel duurder, heb je minder ruimte, ook al zaten we nu met vier man aan boord net zo opgehokt als forensen in de ochtendspits. En een grote auto is ook zo groot dat de wegligging er onder komt te lijden. Dat kon je ook goed merken nu, want met die 500 kilo aan boord voelde hij wel een beetje aan als een grote auto. Daarnaast heeft de GTD een van de beste sportstoelen in een auto. Als je tenminste even wegdenkt dat je de knieën van Xavier in je rug hebt priemen. Normaal komen zulke stoelen voor in sportwagens maar die zijn dan voor alledag niet handig, al hebben ze wel als voordeel dat je dan dus niet die knieën in je rug hebt. Maar theoretisch combineert deze auto al die werelden bij elkaar. Heerlijk schakelvrij rijden. Met al die belading kwamen we namelijk niet verder dan de eerste versnelling. Met het gaspedaal leren spelen en dan heb je de ideale flow zo te pakken. Alle rust, alle snelheid en geen onprettige bijgeluiden (het gekreun van Duifjes die zich voor de terugweg op de achterbank probeerde te vouwen daargelaten) en lekker met het verkeer meerijden. Met die zware belading kwam het goed uit dat we in Friesland waren, we bleven mooi op tempo met de tractors, koeien en Punto’s. Gewoon puur op koppel knallen. In andere provincies zou je een chip kunnen overwegen als je vaker met zo’n belading rijdt. En dan het geluid: al dat geneuzel van al die onwetenden (met name Tom die al 12 jaar niet in een diesel heeft gezeten) ten spijt klinkt de auto gewoon heerlijk, vergeleken met het geknetter van de karts op de kartbaan waar hij naast stond geparkeerd. Of misschien heb ik het geluid niet zo goed gehoord omdat ik was vergeten m’n helm af te zetten, dat kan ook. Zou er geen seconde over twijfelen en altijd voor een GTD gaan in deze uitvoering.

En dat alles voor maar € 34.718. Wat een auto! :love:

dvh

Bericht door dvh » 06 feb 2012, 21:52

:mrgreen: :thumbup:

Michel P

Bericht door Michel P » 06 feb 2012, 21:53

Turks worstelen met vele liters olijfolie hebben we zijn uitwerking gehad he Perry..... de dieselwalm deed de rest.....

:bag:

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 06 feb 2012, 21:59

LOL@Snipe

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 feb 2012, 22:03

:lol: :lol: :thumbup:

steve smith

Bericht door steve smith » 06 feb 2012, 22:08

Elmar, je hebt de lunch verkeerd gespeld. De C moet een K zijn, en de R een L.....

Tom

Bericht door Tom » 06 feb 2012, 22:41

:clap: :clap: :clap: Snipe gvd :clap:

Xave30

Bericht door Xave30 » 06 feb 2012, 22:52

Ik zei al op de terugweg dat we het gesprek beter konden opnemen. Ik zweer het je! Hadden we nu een leuke Front Page video. Haha.

Macboy

Bericht door Macboy » 06 feb 2012, 23:25

Pis in mijn broek :roflol: :thumbup:

Tristan

Bericht door Tristan » 07 feb 2012, 10:34

Snipe FTW! :clap:

Hielke

Bericht door Hielke » 07 feb 2012, 11:28

Snipe, je beste autotest tot nu toe!

:tooth:

Na het gedoe met de 1M (waarin ik destijds dus niet te rijden kwam) wilde ik eenzelfde debacle mbt de GTD beslist vermijden. Na enkele smeekbedes had ik het voor elkaar, rijden met dat ding.

Een heerlijke auto. Besturing, stoelen, veercomfort, rechtuitstabiliteit, stilte, alles helemaal top. De DSG doet het icm de dieselmotor fantastisch. Helemaal geen straf om voor zo'n combo te gaan.

De topuitvoering van de 2 liter diesel van BMW is beter. Krachtiger, stiller en sportiever. Vooral boven de 3500 toeren laat het VAG blok wat teveel van zich horen. In de dagelijkse praktijk rij je daar in een diesel natuurlijk heel weinig. Qua stuurgevoel, rechtuitstabiliteit, en het samenspel van veren/dempers is de Golf GTD SPOT ON! Vooral vwb dat laatste kan BMW nog veel leren van VAG.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 07 feb 2012, 19:58

Erg nuttige optie op GTI/GTD vind ik het DCC. Daarmee kun je onderstel afstemmen op comfort, normal en sport. Besturing past zich ook aan. Gaspedaalrespons is altijd hetzelfde. Erg prettig systeem met voelbare verschillen (met name bij 18 inch), ik gebruik het erg veel.

Macboy

Bericht door Macboy » 12 dec 2012, 11:35

Wilde net mijn winterbanden posten lees ik dat verslag van Snipe hierboven nog een keer :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Staat hem bet goed door die kleur ! Ik haat winterbanden als het niet sneeuwt ... dus kom maar op

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 12 dec 2012, 11:36

Mooie Canta! RWD FTW! :tong: :df:

Plaats reactie