Het grote 'DF racefiets' topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mathieu

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Mathieu » 15 feb 2013, 16:01

Vittoria

Rubino Pro
Ever-popular all-rounder Rubino Pro has the perfect mix of features for most amateurs, with the endurance for the toughest challenges: robust 150 TPI nylon casing, technical tread pattern, longlife tread compound, and effective puncture protection make it the hard rider’s choice for endurance races like RAAM.
ideal mix of features makes it the perfect all-rounder
high-mileage tyre designed for long service life
secure and comfortable, with a wide choice of sizes and colors.

Afbeelding

k33z

Bericht door k33z » 15 feb 2013, 16:04

Fulcrum Racing 3 met Continental 4000S, prachtige combi voor in de Benelux.

Dan kan je nog overwegen een 23 of een 25mm band te nemen. Ik heb nu een 25mm variant op mijn racefiets zitten, daarvoor heb ik op de 23mm (standaard) versie van de 4000S gereden.

De 25mm is een iets comfortabele band, door de breedte. In theorie een lagere rolweerstand (band is breder, contactoppervlak kleiner als je er met je gewicht op leunt omdat de band minder vervormd en ronder is), maar luchtweerstand in theorie weer hoger.

Allemaal theoretisch geneuzen voor een amateur als ik. Mij bevalt de 25mm versie me prima, evenals de 23mm versie.

k33z

Bericht door k33z » 15 feb 2013, 16:06

Brrrrr..... Die Rubino Pro heb ik ook eens gehad. Dan kan je wat mij betreft veel beter de 4000S hebben van Continental.

Voor de ultieme band, overweeg een Veloflex of een Open Corsa van Vittoria. Zoals gezegd, deze banden zijn compromisloos (lage lekbestendigheid).

Voor al het andere, de Conti 4000S.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 feb 2013, 16:13

Dan ga ik mooi voor zeker, de 4000S in zwart, de Fulcrum wielen worden zo spoedig mogelijk besteld, de fiets heeft zijn eerste gratis beurt gehad met nieuw prachtig wit stuurlint.

Kortom, laat die meivakantie maar komen, ik ga de Dolomieten gewoon weer in Afbeelding

Ideaal toch om wat tips/feedback/ervaringen mee te nemen, maakt kiezen een stuk eenvoudiger Afbeelding

k33z

Bericht door k33z » 15 feb 2013, 16:18

Die wielen geven je echt het gevoel alsof je op een compleet andere fiets zit! Een set knappe wielen is de beste investering die je kan doen. Beter dan een carbon frame, lichtere groep, etc etc.

Ik denk niet dat je spijt kan krijgen van deze keuze.

Bram

Bericht door Bram » 15 feb 2013, 16:26

Ben heel benieuwd. Had eerst nog het idiote idee om de fiets ff om te bouwen naar Campa maar dat doen we maar niet :bag:

k33z

Bericht door k33z » 15 feb 2013, 16:30

Ik ben een Campagnolo freak, maar zou je geld eerder anders spenderen (zoals je nu doet). Die wielen kan je mooi meenemen naar volgende fiets, die je natuurlijk wel met Campa bestelt...

Bram

Bericht door Bram » 15 feb 2013, 16:33

Juist Afbeelding

Mijn eerste fiets, een Giant TCR Once edition met een dubbel had ook Campagnolo erop zitten, ik vond dat echt fijn schakelen, al was dat al een 10 jaar oude set.

Na dat seizoen voor mijn huidige, nu 1 jaar oude Giant TCR Composite 2 gegaan en die had, gezien mijn ervaringen in de Ardennen, toch mooi een triple erop zitten, een 105 :mrgreen: Doet het prima, maar is toch net ff wat anders...Al is dat triple in de Dolomieten niet echt overbodig...

RobS

Bericht door RobS » 18 feb 2013, 14:48

Bram schreef:Dan ga ik mooi voor zeker, de 4000S in zwart, de Fulcrum wielen worden zo spoedig mogelijk besteld
Goede keuze, ga je geen spijt van krijgen. Ik heb inmiddels al 8000 lekvrije kilomoteres gemaakt op de 4000s bandjes.

Gister een klein trainingsrondje gedaan, 100km in de omgeving. Helaas halverwege ten val gekomen. Ik keek op mijn Garmin terwijl degene voor mij onverwacht remde.

Afbeelding
Afbeelding

Shifter en stuurlint kapot en een voorwiel met een slagje erin. Fietsje moet eigenlijk voor het weekend weer rijden, moet nog flink wat kilomters maken voor de 3 Ballons in juni en de Marmotte in juli. Ik zit voor dit jaar pas op 500 van de geplande 5000 trainingskilomters.

Zijn er hier nog meer Strava gebruikers?

http://app.strava.com/athletes/626510

Bram

Bericht door Bram » 18 feb 2013, 15:14

Damn, dat is balen man, hoe ben je er zelf aan toe dan? Ik heb onderhand ervaring met vallen :bag:

Banden zijn binnen, wielen zijn besteld :clap:

Trois Ballons en Marmotte, niet de meest flauwe tochten zeg, pfff :duh:

RobS

Bericht door RobS » 18 feb 2013, 15:47

Bram schreef:Damn, dat is balen man, hoe ben je er zelf aan toe dan? Ik heb onderhand ervaring met vallen :bag:

Banden zijn binnen, wielen zijn besteld :clap:

Trois Ballons en Marmotte, niet de meest flauwe tochten zeg, pfff :duh:
Ik heb alleen wat last van m'n heup, al een stuk minder dan gister dus dat zal morgen wel over zijn. 3 ballons is meer een voorbereidingstocht voor de Marmotte. Ik heb de Marmotte al een paar keer gedaan maar nog nooit de echte cyclo. Goud is de doelstelling wat neer komt op 8:13 of minder.

De laatste keer dat ik 'm gedaan heb, (02-07-2012) heb ik de halve dag in de wolken/mist gefietst, wat tijdens afdalen behoorlijk spannend was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bram

Bericht door Bram » 18 feb 2013, 16:02

Ja, dat had ik in de Pyreneeën ook afgelopen jaar, is inderdaad niet gaaf, natte remhendels, slecht zicht, ik vond het niet echt leuk meer want je gaat toch vrij snel, zonder echt gek te doen, met 50 km p/u een berg af :duh:

Bram

Bericht door Bram » 18 feb 2013, 16:16

RobS schreef:Klaar, en inmiddels 80km probleemloos gereden:

Afbeelding
..het zadel staat inmiddels wel goed ;)
Waar zijn de Zonda wielen gebleven? Prachtig fietsje man, dat heb je netjes gedaan :thumbup:

RobS

Bericht door RobS » 18 feb 2013, 16:24

Bram schreef:
RobS schreef:Klaar, en inmiddels 80km probleemloos gereden:

Afbeelding
..het zadel staat inmiddels wel goed ;)
Waar zijn de Zonda wielen gebleven? Prachtig fietsje man, dat heb je netjes gedaan :thumbup:
De Zonda's met Shimano body waren op dat moment nergens leverbaar dus toen maar voor een mooi carbon setje gegaan uit China. Het ziet er erg strak uit en zo rijdt het ook :) De fiets weegt nu 7kg, niet superlicht maar wel 3,5kg lichter dan mijn oude Trekje.

Bram

Bericht door Bram » 18 feb 2013, 17:19

Ok, mooi, maar ik vind de Campagnolo's toch mooier :)

Hoop dat je de fiets voor het weekend weer rijdend krijgt. Om ritten te registreren gebruik ik runtastic :)

RobS

Bericht door RobS » 18 feb 2013, 17:26

Bram schreef:Ok, mooi, maar ik vind de Campagnolo's toch mooier :)

Hoop dat je de fiets voor het weekend weer rijdend krijgt. Om ritten te registreren gebruik ik runtastic :)
Het spaakpatroon van de Zonda's vind ik zelf ook erg gaaf. Maar nu is alles mat zwart en dat heeft ook wel wat gaafs.

Strava is veel meer dan bv runtastic, er zitten namelijk segmenten in en je kan zelf segmenten aanmaken. Je kan je dus meten met andere op een bepaald stukje weg, beklimming, viaduct, whatever. Als je fietsmaatjes het ook gebruiken dan kun je per segment zien wat zij gedaan hebben, als je daarvoor een groepje aan maakt. Er leuk en motiverend.

S-RS
Auto: Renooit

Bericht door S-RS » 18 feb 2013, 17:26

RobS schreef:Shifter en stuurlint kapot en een voorwiel met een slagje erin. Fietsje moet eigenlijk voor het weekend weer rijden, moet nog flink wat kilomters maken voor de 3 Ballons in juni en de Marmotte in juli. Ik zit voor dit jaar pas op 500 van de geplande 5000 trainingskilomters.
Grappig, ik ga de Marmotte ook fietsen. Jij doet hem dus ook 6 juli?
Ik heb ook 5000 trainingskilometers in de planning staan. Maar met dit weer schiet het niet echt op en blijft het voornamelijk bij mountainbiken en binnen op de tacx(simulatie).

Bram

Bericht door Bram » 18 feb 2013, 17:28

Allemachtig mannen, 5000 trainingskilometers...waar haal je de tijd en motivatie vandaan?

Zal dat Strava eens gaan bekijken, moet wel de rest van de groep overstappen...

RobS

Bericht door RobS » 18 feb 2013, 17:36

S-RS schreef:
RobS schreef:Shifter en stuurlint kapot en een voorwiel met een slagje erin. Fietsje moet eigenlijk voor het weekend weer rijden, moet nog flink wat kilomters maken voor de 3 Ballons in juni en de Marmotte in juli. Ik zit voor dit jaar pas op 500 van de geplande 5000 trainingskilomters.
Grappig, ik ga de Marmotte ook fietsen. Jij doet hem dus ook 6 juli?
Ik heb ook 5000 trainingskilometers in de planning staan. Maar met dit weer schiet het niet echt op en blijft het voornamelijk bij mountainbiken en binnen op de tacx(simulatie).
6 juli inderdaad, startnummer 2220. Ik heb eigenlijk heel de winter door buiten gefietst, op de dagen dat het echt glad was na. Tacxen heb ik wel gedaan maar kan het echt niet opbrengen, ik fiets liever 2 uur door de regen dan dat ik 1 uur op een Tacx moet zitten :D De dagen dat het glad was heb ik wel wat meer aan spinning gedaan.

S-RS
Auto: Renooit

Bericht door S-RS » 18 feb 2013, 18:09

Bram schreef:Allemachtig mannen, 5000 trainingskilometers...waar haal je de tijd en motivatie vandaan?
Tja, ik heb soms ook totaaal geen zin met dit weer. Maar dan trek ik gewoon m'n fiets kleren aan en zodra ik de straat uit trap ben ik toch maar weer blij dat ik erop zit :thumbup:

RobS schreef:6 juli inderdaad, startnummer 2220. Ik heb eigenlijk heel de winter door buiten gefietst, op de dagen dat het echt glad was na. Tacxen heb ik wel gedaan maar kan het echt niet opbrengen, ik fiets liever 2 uur door de regen dan dat ik 1 uur op een Tacx moet zitten :D De dagen dat het glad was heb ik wel wat meer aan spinning gedaan.
Start nummer heb ik geen idee van eigenlijk, dat regelt iemand anders allemaal. De hele winter door op de racefiets? Buiten fietsen heb ik wel de hele tijd gedaan, maar dan wel op de mountainbike. Met dit weer op de racefiets vind ik niet echt wat. Het bos is toch lekker beschut dan :wink:

Een gewone tacx vind ik ook drie keer niks. Maar we hebben zo'n simulator. Dus met een muziekje erbij, lekker door de franse bergen fietsen op het beeldscherm. Net echt :blink:

Fedmas
Auto: A3 45 TFSIe

Bericht door Fedmas » 18 feb 2013, 21:11

Omdat ik niet 123 een mountainbike topic kon vinden, zitten hier eigenlijk mountainbikers tussen op het forum?

busby

Bericht door busby » 19 feb 2013, 20:36

Mocht iemand interesse hebben, ik verkoop mijn Specialized Tarmac SL-3 (S-Works maat M) met Campagnolo Super Record (1e uitvoering) binnenkort. Foto's zal ik binnenkort posten

Bram

Bericht door Bram » 22 feb 2013, 16:30

Afbeelding

Afbeelding

:love:

Nieuwe wielen, stuurlint en binnen- en buitenbanden. Klaar voor het nieuwe seizoen :crazy:

Hopmans, goede prijzen, webshop geneuzel en opsturen werkt niet, vorige week besteld, dinsdag betaald, wielen lagen vandaag nog in Bergen op Zoom, daar doe ik het niet voor. Dus, fiets op de drager en er maar heengereden. Voor tientje hebben ze de banden gemonteerd, cassette overgezet en alles op de fiets gesleuteld. Meteen windstopper gekocht. Ben blij dat die zaak ver weg zit, enorm groot en veel teveel mooie spullen :roflol:
Laatst gewijzigd door Bram op 23 feb 2013, 14:03, 2 keer totaal gewijzigd.

Shakes

Bericht door Shakes » 22 feb 2013, 18:51

Foto's werken niet Brambo :)

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 22 feb 2013, 20:02

Fedmas schreef:Omdat ik niet 123 een mountainbike topic kon vinden, zitten hier eigenlijk mountainbikers tussen op het forum?
Naast een reetfiets (die nu gepoetst op de studeerkamer staat) heb ik ook nog een MTB (Fully) die ik gebruik voor de winter en de vakantie's in de Ardennen :hosanna:

Plaats reactie