OK

, even heel goed nagedacht wat ik nu echt wil.
DS3 verhaal gaat niet door. De GTI blijft voorlopig mooi. De afgelopen dagen nog een paar keer flink gestuurd met de VW waarbij er een dikke smile op m'n gezicht stond. Zou wel jammer zijn om de dagelijkse DF te gaan missen. Kijk, 95% van de dagelijkse km's zijn boring en daar ging het me een beetje om. Dat kun je evengoed in een zuinig luxe dieseltje doen, bespaart de zaak ook veel geld. Rij nu eigenlijk veel te veel saaie km's in de Golf. Maar ja, die 5% DF km's tijdens dagelijks verkeerd (lekkere afrit, paar mooie bochten, mooie B route naar huis toe etc.) geven me dan wel weer veel voldoening. Dat zou ik absoluut gaan missen als de GTI weg zou zijn.
Ergens stond ook de opmerking dat het niet gaat werken om 's avonds nog even flink te gaan sturen in je andere DF auto. Dat is inderdaad wel een punt. Heb nu een dochter van 3 en op zeer korte termijn komt daar dus nog een kleintje bij. Privé ook druk zat dus plus daarna nog regelmatig wat sporten en natuurlijk de drukte als ondernemer. Ben dus inderdaad bang dat het er in de praktijk niet of veel te weinig van komt. Moet dus ook de DF wat zoeken tijdens de dagelijkse km's. Veel vrije tijd daarbuiten heb ik niet.
Komt ook het punt bij wat Jelmer terecht opmerkte. De grootste afschrijving heb ik al gehad, zou zonde zijn om gelijk daarna de auto weg te doen en die afschrijving voor een ander te betalen. Daarnaast is de 5-deurs Golf natuurlijk ook wat praktischer met 1 (en op zeer korte termijn 2) kind dan een klein 3 deurs DS3 karretje. Dan moest ik privé weer geld stukslaan op een goeie E46 waarbij ik idd. niet weet of ik daar dan wel voldoende DF uit haal. :drinking:
En wat Niels zegt.... 320 euro p/m voor een GTI is natuurlijk goedkoop voor zo'n auto. Dat lukt je zelf nooit. Maar aan de andere kant (wat Michel P opmerkt) kost zo'n auto de zaak natuurlijk heel wat meer. Mijn idee was een beetje om de dagelijkse 'saaie' km's wat goedkoper te maken met een andere auto.
Tot slot had ook Allen een erg goeie post, om gewoon een auto te kopen die je echt raakt. Wel een beetje een eye-opener. Ook een E46 zou uiteindelijk een compromis-auto zijn (moet sportief zijn, maar ook ruimte voor de kids etc. etc.). Waarschijnlijk ben ik daar ook weer snel op uitgekeken omdat het ding me niet raakt of te snel verveelt, niet 'puur' genoeg is etc. etc.
Wat wil ik dan wel? Die vraag heb ik me vaak gesteld. Wil volgend jaar graag ook eens wat vaker trackdays doen met 4 wielen (op de motor erg vaak gedaan). Alleen durf ik dat nu met de GTI niet aan, wegens niet verzekerd, hoge dagwaarde etc. Zou daarnaast ook GRAAG eens een RWD willen hebben, ben soms wel eens een tikje uitgekeken op FWD qua uitdaging.
Toen bedacht ik me dit weekend dat ik volgend jaar even goed een oude E36 325i oid. kan kopen. Kost ook niet de wereld. Kan ik eens mee (leren) driften, al dan niet op een driftdagje en tegelijkertijd ook eens een DF trackday mee doen. Rij je dan eens onverhoopt wat schade, dan is dat (financiëel) ook niet zo erg met zo'n ding. De ruimte heb ik er ook wel voor om zo'n ding te stallen (heb loods/garage bij de zaak van 6 bij 12 meter). Heb dan wel 3 auto's maar so be it. Een vaste lasten kost zo'n E36 ook niet zoveel lijkt me.
Dus da's nu het plan. Kan natuurlijk wel weer wijzigen

, heb nogal eens nieuwe ideëen op autogebied

maar dat zal jullie wel bekend voorkomen hehehe. In ieder geval bedankt voor de meningen en info, was weer nuttig.