Ik heb niks meer met BMW.
-
- Berichten: 22287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Afaik is een kleinere motor of iets met minder cilinders niet per definitie lichter.
- Fabian
- Berichten: 7244
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Ik heb niks meer met BMW.
die nieuwe turbo motoren zijn echt top. X1 er ook mee gereden, kan niet anders zeggen dan dat het top is.
Je mist alleen het geluid een beetje, verder op alle vlakken een vooruitgang.
Je mist alleen het geluid een beetje, verder op alle vlakken een vooruitgang.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Misschien zijn ze wel goed, misschien ook wel beter dan een atmo 6 in lijn. Maar juist de atmo 6 in lijn is voor mij DE belangrijkste reden (op motorisch gebied) om voor BMW te kiezen. Zo'n motor heeft bijna geen merk meer. Dus straks compleet verdwenen binnen het nieuwe modellengamma van BMW. Je zegt het zelf al VAG is ook heel goed met 4 cilinder turbo's. Waar is dan nog het onderscheidende karakter van de BMW motortechniek? Kun je net zo goed een Audi of VW nemen.Michel P schreef:@Rico,
Ga eens rijden in zo 4 cyl turbo hok van BMW, wellicht verrassen ze je nog, omdat de balans in de auto veel beter is. Techniek, ook turbo techniek maakt wel stappen.
Zie de 2.0 tsfi motor van VAG, heerlijk soepele en zuinige doch rap blok.
Michel
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Ik heb niks meer met BMW.
@Rico,
BMW heerst al jaren op het gebied van motoren en willen dus ook veel awards met hun motoren, juist van jou had ik wel wat meer vertrouwen in het kunnen van de BMW ingenieurs verwacht!
BMW weet dondersgoed dat ze op motorengebied voorop moeten lopen, en dan doel ik niet alleen emissie, maar ook Freude am Fahren .
De hele geschiedenis door zijn ze op dat vlak al innovatief geweest, dat zal niet snel anders worden lijkt me.
En ja, ik kan de 6 in lijn ook zekers waarderen, sound bij lage toeren is kippenvel!
Michel
BMW heerst al jaren op het gebied van motoren en willen dus ook veel awards met hun motoren, juist van jou had ik wel wat meer vertrouwen in het kunnen van de BMW ingenieurs verwacht!
BMW weet dondersgoed dat ze op motorengebied voorop moeten lopen, en dan doel ik niet alleen emissie, maar ook Freude am Fahren .
De hele geschiedenis door zijn ze op dat vlak al innovatief geweest, dat zal niet snel anders worden lijkt me.
En ja, ik kan de 6 in lijn ook zekers waarderen, sound bij lage toeren is kippenvel!
Michel
- Luco
- Berichten: 29380
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Ik heb niks meer met BMW.
En natuurlijk moet bmw ook mee met de hel hype over downsizen, anders houden ze alleen de atmogekken over en dan houden ze het niet lang vol.
Het grootste gedeelte van hun klanten zijn natuurlijk niet de rwd of df fanaten, maar het gewone van a naar b publiek.
Het grootste gedeelte van hun klanten zijn natuurlijk niet de rwd of df fanaten, maar het gewone van a naar b publiek.
-
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Stap van Golf V GTI naar 130i is eigenlijk de motor nog het minst interessant geweest voor mij. Het is wel mooier dan de tfsi, maar het Aandrijfconcept maakt voor mij het meeste verschil in 'driving fun'. Voor mij juist omdat ik geen stuur god ben denk ik, de lift of oversteer in mijn Cooper S die ik had vindt ik altijd enger, minder controleerbaar dan de laffe drifts die ik nu kan maken. Daardoor spreken de Renault rs-en me niet meer zo aan.
Ik ga me pas zorgen maken als BMW geen achterwiel aandrijvers meer maakt. Turbo, dsg lijkt me prima kunnen bij een BMW.
Ik ga me pas zorgen maken als BMW geen achterwiel aandrijvers meer maakt. Turbo, dsg lijkt me prima kunnen bij een BMW.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Helemaal mee eens! Dat blok in de mini heeft ook nog een prijs gewonnen. De knowhow hebben ze in huis dat turbo tijdperk gaat helemaal goedkomen. Ik maak me er weinig tot geen zorgen over.Michel P schreef:@Rico,
BMW heerst al jaren op het gebied van motoren en willen dus ook veel awards met hun motoren, juist van jou had ik wel wat meer vertrouwen in het kunnen van de BMW ingenieurs verwacht!
BMW weet dondersgoed dat ze op motorengebied voorop moeten lopen, en dan doel ik niet alleen emissie, maar ook Freude am Fahren .
De hele geschiedenis door zijn ze op dat vlak al innovatief geweest, dat zal niet snel anders worden lijkt me.
En ja, ik kan de 6 in lijn ook zekers waarderen, sound bij lage toeren is kippenvel!
Michel
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Ik zat net nog na te denken over turbo of niet en het effect daarvan. Waar het op neer komt is dat je met de extra newtonmeters sneller je vermogen tot je beschikking hebt. In het geval van de Toyota Exige/Elise een vereiste
, maar met een mooie dikke 6 cilinder lijkt me dat veel minder een vereiste. De opbouw van het vermogen gaat dan meer een rol spelen in hoe je een auto gaat beleven.
Ik persoonlijk vind dat met de standaard 1.8 Toyota motor dus niks (misschien zou het beter zijn als bij de standaard motor de second cam er veel eerder in zou komen) maar de motor in de Clio RS vind ik dan weer wel een heel mooie motor.
Persoonlijk vond ik de 130i ook een mooie motor, maar deze motor deed eigenlijk bovenin niet meer dan die in het middengebied deed. Dat maakte het een heerlijke daily driver waarbij je in druk verkeer gaten liet vallen om maar van die motor te genieten, maar echt spannend is de motor op een gegeven moment niet meer. Nog minder vind ik dan de oude m motoren. Van E34 m5, e36 m3, e46 m3 tot en met z3 roadster. Nu wil ik graag nog een keer in de auto van Bart rijden en hoop ik van harte dat ik mijn mening dan zal bijstellen, we zullen zien wanneer dat gebeurt
Samengevat denk ik dat je als echte autoliefhebber bereid bent om compromissen te sluiten maar afhankelijk van je gebruik zal je vroeg of laat toch een voorkeur krijgen voor bepaalde auto's.
Ik denk dat ik de Megane RS een hele acceptabele auto zou vinden. Zo zou ik een 128i met de nieuwe turbo motor ook heel acceptabel vinden, een 528i zou dan niet helemaal mijn ding zijn. Maar als enige sportieve auto de Megane RS? Dan ga ik denk ik met Michel mee (ik heb ook op het punt gestaan om de huidige Clio RS te kopen). Alleen zou ík op een gegeven moment denk ik uitgekeken raken op fwd en zou dan uiteindelijk bij een auto als de Elise uitkomen. Het concept van de Elise is gewoon erg leuk, je mist alleen af en toe en stukje comfort/rust. Dan zou een Megane RS erbij misschien weer een leuke auto zijn. Op dit moment zou ik niet weten of ik een BMW als auto er naast zou nemen. Dan zou ik denk ik misschien zoiets als naast de Megane RS bijvoorbeeld een Golf GTI erbij nemen. Alhoewel ik het daar ook wel een beetje mee gehad heb, die fase heb ik denk ik gehad. Voordat ik naar de 130i keek had ik bijna een Golf V GTI gekocht. Wel bomvol, want anders wordt het ook weer te gewoontjes. Ik denk weleens dat ik van de Golf op sommige gebieden misschien wel meer had genoten als van de 130i. Maar de 130i heeft me het circuit en het driften weer gegeven.
Ik hoop dat het nog een beetje hout snijdt voor degene die het allemaal leest

Ik persoonlijk vind dat met de standaard 1.8 Toyota motor dus niks (misschien zou het beter zijn als bij de standaard motor de second cam er veel eerder in zou komen) maar de motor in de Clio RS vind ik dan weer wel een heel mooie motor.
Persoonlijk vond ik de 130i ook een mooie motor, maar deze motor deed eigenlijk bovenin niet meer dan die in het middengebied deed. Dat maakte het een heerlijke daily driver waarbij je in druk verkeer gaten liet vallen om maar van die motor te genieten, maar echt spannend is de motor op een gegeven moment niet meer. Nog minder vind ik dan de oude m motoren. Van E34 m5, e36 m3, e46 m3 tot en met z3 roadster. Nu wil ik graag nog een keer in de auto van Bart rijden en hoop ik van harte dat ik mijn mening dan zal bijstellen, we zullen zien wanneer dat gebeurt

Samengevat denk ik dat je als echte autoliefhebber bereid bent om compromissen te sluiten maar afhankelijk van je gebruik zal je vroeg of laat toch een voorkeur krijgen voor bepaalde auto's.
Ik denk dat ik de Megane RS een hele acceptabele auto zou vinden. Zo zou ik een 128i met de nieuwe turbo motor ook heel acceptabel vinden, een 528i zou dan niet helemaal mijn ding zijn. Maar als enige sportieve auto de Megane RS? Dan ga ik denk ik met Michel mee (ik heb ook op het punt gestaan om de huidige Clio RS te kopen). Alleen zou ík op een gegeven moment denk ik uitgekeken raken op fwd en zou dan uiteindelijk bij een auto als de Elise uitkomen. Het concept van de Elise is gewoon erg leuk, je mist alleen af en toe en stukje comfort/rust. Dan zou een Megane RS erbij misschien weer een leuke auto zijn. Op dit moment zou ik niet weten of ik een BMW als auto er naast zou nemen. Dan zou ik denk ik misschien zoiets als naast de Megane RS bijvoorbeeld een Golf GTI erbij nemen. Alhoewel ik het daar ook wel een beetje mee gehad heb, die fase heb ik denk ik gehad. Voordat ik naar de 130i keek had ik bijna een Golf V GTI gekocht. Wel bomvol, want anders wordt het ook weer te gewoontjes. Ik denk weleens dat ik van de Golf op sommige gebieden misschien wel meer had genoten als van de 130i. Maar de 130i heeft me het circuit en het driften weer gegeven.
Ik hoop dat het nog een beetje hout snijdt voor degene die het allemaal leest

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Lol@BMW best sturende auto
Wanneer krijgen ze ook alweer FWD?
Haha.. boten zijn het en blijven het.. (tenzij je lol wil hebben met 4 man tegelijk, dan is zo'n boot best handig)

Wanneer krijgen ze ook alweer FWD?
Haha.. boten zijn het en blijven het.. (tenzij je lol wil hebben met 4 man tegelijk, dan is zo'n boot best handig)
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Driften is niets voor mij, kost alleen maar kostbare tijd.
- gijzbed-opc
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
- Locatie: krommenie
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Na vroegere jaren,ja ik mag dat zeggen 2 x een BMW 2002 Tii te hebben gehad en daarna een hele serie ander auto's ben ik niet een BMW zat.!
Maar wel hier op het Forum! Mijn god wat een gezwemel over een BMW dit en dat.
Terwijl de meesten nog geen 500.000 Km hebben gereden laat staan in diverse auto's.
Zelf hebben mijn vrouw en ik gekozen voor een Opel OPC omdat deze bij ons in de familie kring een auto is waar we veel mee kunnen qua onderhoud en reparatie.(Als er tijd is
).
De rij- prestaties zijn na een paar aanpassingen echt fenomenaal! en het verbruik blijft echt binnen de perken.
Dit kunnen bepaalde DF leden beamen die mij wel eens gevolgd hebben op een DF tourtocht.
Als een Opel al zal opvallen natuurlijk.
Ook qua comfort en rust tijdens het rijden zal het menigeen opvallen dat het een heerlijke auto is.
Ook met snelheden boven de 240Km kun je nog rustig met 1 hand sturen zonder trillingen of ander ongemak.
Wij rijden dan wel een station model wat niet ieder mooi vindt, maar geeft wel erg veel ruimte in diverse mogelijkheden.
Verder ga ik niet in hoe snel hij werkelijk is want dan zijn er erg veel jonge mensen hier ontgoogeld.
Want ja alleen een BMW bied comfort en is snel. (dat is momenteel hier op het forum de tendens).
Mvgr. Peter Gijzen.
Maar wel hier op het Forum! Mijn god wat een gezwemel over een BMW dit en dat.
Terwijl de meesten nog geen 500.000 Km hebben gereden laat staan in diverse auto's.
Zelf hebben mijn vrouw en ik gekozen voor een Opel OPC omdat deze bij ons in de familie kring een auto is waar we veel mee kunnen qua onderhoud en reparatie.(Als er tijd is

De rij- prestaties zijn na een paar aanpassingen echt fenomenaal! en het verbruik blijft echt binnen de perken.
Dit kunnen bepaalde DF leden beamen die mij wel eens gevolgd hebben op een DF tourtocht.
Als een Opel al zal opvallen natuurlijk.

Ook met snelheden boven de 240Km kun je nog rustig met 1 hand sturen zonder trillingen of ander ongemak.
Wij rijden dan wel een station model wat niet ieder mooi vindt, maar geeft wel erg veel ruimte in diverse mogelijkheden.
Verder ga ik niet in hoe snel hij werkelijk is want dan zijn er erg veel jonge mensen hier ontgoogeld.

Want ja alleen een BMW bied comfort en is snel. (dat is momenteel hier op het forum de tendens).
Mvgr. Peter Gijzen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Z4 is geen boot hoorHans R schreef:Lol@BMW best sturende auto![]()
Wanneer krijgen ze ook alweer FWD?
Haha.. boten zijn het en blijven het.. (tenzij je lol wil hebben met 4 man tegelijk, dan is zo'n boot best handig)

-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Nee die is rijp voor het rijksmuseum.



- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Ik heb niks meer met BMW.
In tegenstelling tot Rico's vorige auto, de M5. Die schijnt nu afgemeerd te zijn bij het Scheepvaartmuseum.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Voor mij 100x liever de Z4 coupe die rico nu heeft dan die gruwelijke M5 V10 stoomboot!
Michel
Michel
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Der V10er macht schon Dampf.......ja........................ 

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Ik heb niks meer met BMW.
De voorzet is al gegeven.. het publiek kan wennen, over een decenia is rdw een excusieve optie en krijg je bij standaard fwd.zegmaarboris schreef:Ik ga me pas zorgen maken als BMW geen achterwiel aandrijvers meer maakt.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Andre schreef:Nee die is rijp voor het rijksmuseum.![]()
:banging:
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Mijn 740 IL is pas een boot.........en bijkomend voordeel op weg naar zuid Frankrijk was dat ik mijn kinderen op de achterbank alleen telefonisch kon bereiken.
Dus als boot voldoet een BMW prima
Dus als boot voldoet een BMW prima

- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Dubbel.
Laatst gewijzigd door Downforce Hans op 06 jul 2011, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Er wordt hier inmiddels zoveel onzin geschreven van zo een bedenkelijk laag niveau dat ik even moet reageren. Kinderen kunnen niet zo goed lezen. Kinderen hebben moeite om objectief te zijn. Kinderen moeten vaak huiken om niets en stellen zich ontzettend aan. Dit draadje zit dan ook vol kinderen. Bij de anti-BMW brigade met name.
Goed voorbeeld is de jankende sfeer die dit draadje en het 1M draadje uitstraalt. Alleen kinderen zijn daartoe in staat. En de kinderen hier op het forum weten precies wie dat zijn dus ik hoef geen namen te noemen.een volwassene zou stoppen met dat gedrag. En niet constant zeiken over een bepaald model of auto. Het is een algemeen geaccepteerd verschijnsel op internet fora dat zeikerds een paar keer hun mening mogen verkondigen maar daarna is het alleen maar vervelend. Een keer laten weten dat je iets niet leuk vind is ook prima, maar moet je daar dan over door blijven zeiken ? Kan je niet gewoon een keer zeggen BMW is kut of de 1-serie is kut ? Dan komt de boodschap toch ook wel over ? Als een bepaalde draad je niet bevalt omdat er door liefhebbers gesproken wordt over een auto BLIJF ER DAN WEG ! Zeg een keer wat je ervan vindt en flikker verder gewoon op. Dat negatieve geneuzel is heel vervelend en irritant. Dit was en is de afspraak op fora en ook op DF. Ook op DF accepteren we geen negatief gedrag. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten en daarom wordt er in het 1M draadje niet ingegrepen. Maar om er nu weer een anti-BMW draad over te beginnen is te kansloos voor woorden.
Als je enige mate van intelligentie hebt weet je - als je daadwerkelijk vindt dat DF pro BMW is - dat het geen zin heeft om hier tegenin te gaan. Een BMW liefhebber heeft een roze bril op dus het is tijdverspilling om hem op andere gedachten te brengen. Hoe dom kan je zijn om dit niet te begrijpen en maar door te blijven emmeren. Met welk doel dan ? Negatief doen om het negatief doen ? Benader het leven en o het internet eens positief. Vind je dat andere auto's leuker zijn dan de 1M geef dan een schop in de andere leuke draadjes die er zijn. Post eens wat foto's van de Megane RS of Focus RS of een Lotus. Met een positieve instelling kom je nog eens ergens in het leven.
Waarom moeten mensen constant zeiken in een overwegend positief draadje ? Wat is er nou leuker dan om met gelijkgestemden lyrisch te doen over een auto ? Dat is toch leuk ? Laat ons dan ook gewoon dat gevoel met elkaar delen en ga ergens anders lopen zeuren. Positiviteit werkt beter dan negativiteit. Leuke dooddoener om een auto af te kraken terwijl er evident liefhebbers zitten te kwijlen van dat ding. Laat die mensen dan gewoon kwijlen en ga je heil ergens anders zoeken. Het is alsof het mensen niet gegund wordt om te genieten van een short wheel base RWD auto met uitgeklopte porno wielkasten en 340pk. Nee want hij is te snel, hij is te duur, er zit een turbo op of hij kan geen 7000 toeren zoals de 130i. Die 1000 toeren zijn immers zaligmakend en rechtvaardigen het neerpennen van die auto. Daar zijn we weer met onze positieve instelling.
Het 1M draadje had zijn charme omdat 90% van DF tegen de komst van die auto was en het was prachtig om te zien hoe de meesten om gingen. Dat is toch geweldig ? Welk ander merk biedt een gelijkwaardige beleving dat geen Porsche heet ? Audi RS3 ? Prima auto, maar geen journalist of forum dat daar lang van kan blijven praten.
En dat oeverloze gelul over de Megane RS. God wat een sterk argument hebben ze gevonden. En maar met hun blinde kop niet doorhebben dat vrijwel elke autoliefhebber en 1M fan loopt te geilen op diezelfde RS. Andre is ook gek op het concept. En alle anderen ook. Maar ja jullie zijn zo blind om te denken dat de BMW liefhebber al het andere afkraakt. Oogkleppen afdoen aub. Een autoliefhebber geniet van al het moois in autoland en daar hoort BMW onderdeel van te zijn. Waarom ? Omdat BMW zoals Reind zegt over het algemeen in hun segment de meeste DF bieden. En hopla na de post van Reind komen weer 10 posts dat BMW wordt verheerlijkt en dat er betere auto's zijn dan BMW terwijl Reind niets anders heeft gezegd dan dat BMW de best sturende auto biedt in het segment (dat bedoelt hij met DF immers was dat niet helder? Nee was niet helder met die oogkleppen op). En diegenen die het daarmee niet eens zijn moeten inderdaad maar eens een test zoeken waar het heel anders ligt. Tuurlijk na lang zoeken vind je wel iets. Prima. Dan is het niet 100% waar maar 95%. Maar wie verliest het argument nu werkelijk ? Want als alle testen daarop wijzen kan je dan niet spreken van een feit ? Iedereen heeft zijn eigen keuzes om een auto te kiezen. Er is geen BMW liefhebber die dat niet kan waarderen, maar als het op Freude Am Fahren aankomt kun je vaak niet om BMW heen in het segment.
En BMW wordt niet verheerlijkt. De overdaad aan positieve bijdragen is niets anders dan een reactie op het onzinnige BMW bashen. Hoe meer er gebashed wordt hoe meer pro BMW er gereageerd wordt. Actie reactie. Als BMW mensen kunnen genieten van andere merken, waarom kunnen liefhebbers van andere merken dat dan ook niet doen met BMW ?
BMW is niet heilig, maar laat de liefhebber toch gewoon genieten van het merk en als het je niet bevalt blijf dan toch lekker weg uit dat soort draadjes ?
Goed voorbeeld is de jankende sfeer die dit draadje en het 1M draadje uitstraalt. Alleen kinderen zijn daartoe in staat. En de kinderen hier op het forum weten precies wie dat zijn dus ik hoef geen namen te noemen.een volwassene zou stoppen met dat gedrag. En niet constant zeiken over een bepaald model of auto. Het is een algemeen geaccepteerd verschijnsel op internet fora dat zeikerds een paar keer hun mening mogen verkondigen maar daarna is het alleen maar vervelend. Een keer laten weten dat je iets niet leuk vind is ook prima, maar moet je daar dan over door blijven zeiken ? Kan je niet gewoon een keer zeggen BMW is kut of de 1-serie is kut ? Dan komt de boodschap toch ook wel over ? Als een bepaalde draad je niet bevalt omdat er door liefhebbers gesproken wordt over een auto BLIJF ER DAN WEG ! Zeg een keer wat je ervan vindt en flikker verder gewoon op. Dat negatieve geneuzel is heel vervelend en irritant. Dit was en is de afspraak op fora en ook op DF. Ook op DF accepteren we geen negatief gedrag. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten en daarom wordt er in het 1M draadje niet ingegrepen. Maar om er nu weer een anti-BMW draad over te beginnen is te kansloos voor woorden.
Als je enige mate van intelligentie hebt weet je - als je daadwerkelijk vindt dat DF pro BMW is - dat het geen zin heeft om hier tegenin te gaan. Een BMW liefhebber heeft een roze bril op dus het is tijdverspilling om hem op andere gedachten te brengen. Hoe dom kan je zijn om dit niet te begrijpen en maar door te blijven emmeren. Met welk doel dan ? Negatief doen om het negatief doen ? Benader het leven en o het internet eens positief. Vind je dat andere auto's leuker zijn dan de 1M geef dan een schop in de andere leuke draadjes die er zijn. Post eens wat foto's van de Megane RS of Focus RS of een Lotus. Met een positieve instelling kom je nog eens ergens in het leven.
Waarom moeten mensen constant zeiken in een overwegend positief draadje ? Wat is er nou leuker dan om met gelijkgestemden lyrisch te doen over een auto ? Dat is toch leuk ? Laat ons dan ook gewoon dat gevoel met elkaar delen en ga ergens anders lopen zeuren. Positiviteit werkt beter dan negativiteit. Leuke dooddoener om een auto af te kraken terwijl er evident liefhebbers zitten te kwijlen van dat ding. Laat die mensen dan gewoon kwijlen en ga je heil ergens anders zoeken. Het is alsof het mensen niet gegund wordt om te genieten van een short wheel base RWD auto met uitgeklopte porno wielkasten en 340pk. Nee want hij is te snel, hij is te duur, er zit een turbo op of hij kan geen 7000 toeren zoals de 130i. Die 1000 toeren zijn immers zaligmakend en rechtvaardigen het neerpennen van die auto. Daar zijn we weer met onze positieve instelling.
Het 1M draadje had zijn charme omdat 90% van DF tegen de komst van die auto was en het was prachtig om te zien hoe de meesten om gingen. Dat is toch geweldig ? Welk ander merk biedt een gelijkwaardige beleving dat geen Porsche heet ? Audi RS3 ? Prima auto, maar geen journalist of forum dat daar lang van kan blijven praten.
En dat oeverloze gelul over de Megane RS. God wat een sterk argument hebben ze gevonden. En maar met hun blinde kop niet doorhebben dat vrijwel elke autoliefhebber en 1M fan loopt te geilen op diezelfde RS. Andre is ook gek op het concept. En alle anderen ook. Maar ja jullie zijn zo blind om te denken dat de BMW liefhebber al het andere afkraakt. Oogkleppen afdoen aub. Een autoliefhebber geniet van al het moois in autoland en daar hoort BMW onderdeel van te zijn. Waarom ? Omdat BMW zoals Reind zegt over het algemeen in hun segment de meeste DF bieden. En hopla na de post van Reind komen weer 10 posts dat BMW wordt verheerlijkt en dat er betere auto's zijn dan BMW terwijl Reind niets anders heeft gezegd dan dat BMW de best sturende auto biedt in het segment (dat bedoelt hij met DF immers was dat niet helder? Nee was niet helder met die oogkleppen op). En diegenen die het daarmee niet eens zijn moeten inderdaad maar eens een test zoeken waar het heel anders ligt. Tuurlijk na lang zoeken vind je wel iets. Prima. Dan is het niet 100% waar maar 95%. Maar wie verliest het argument nu werkelijk ? Want als alle testen daarop wijzen kan je dan niet spreken van een feit ? Iedereen heeft zijn eigen keuzes om een auto te kiezen. Er is geen BMW liefhebber die dat niet kan waarderen, maar als het op Freude Am Fahren aankomt kun je vaak niet om BMW heen in het segment.
En BMW wordt niet verheerlijkt. De overdaad aan positieve bijdragen is niets anders dan een reactie op het onzinnige BMW bashen. Hoe meer er gebashed wordt hoe meer pro BMW er gereageerd wordt. Actie reactie. Als BMW mensen kunnen genieten van andere merken, waarom kunnen liefhebbers van andere merken dat dan ook niet doen met BMW ?
BMW is niet heilig, maar laat de liefhebber toch gewoon genieten van het merk en als het je niet bevalt blijf dan toch lekker weg uit dat soort draadjes ?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Ik mag hopen dat je die binnenkant van die BMW goed schoongemaakt hebt alvorens je je kinderen daarin hebt laten plaatsnemen. Je weet toch wel van wie je die stoomboot hebt overgenomen?Downforce Hans schreef:Mijn 740 IL is pas een boot.........en bijkomend voordeel op weg naar zuid Frankrijk was dat ik mijn kinderen op de achterbank alleen telefonisch kon bereiken.
Dus als boot voldoet een BMW prima

Ben zelf overigens helemaal klaar met BMW. Eigenlijk met alle Duitse merken. Puntje bij paaltje zijn ze me te degelijk en saai.

Oh ik was pas een 12 dagen door de Alpen. Ik heb nog nooit een wagen zo hard in m'n binnenspiegel zien naderen. En eenmaal ingehaald was die ook zo weer uit het zicht verdwenen. Die zwarte Megane was prachtig om te zien en zien gaan! Lekker belangrijk of het dan rwd of fwd is.
Of ik er eentje zou willen? Zet maar op de oprit. Maar dan wel minimaal als tweede wagen. Want snel hoeft van mij eigenlijk niet meer.

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Macboy kicks in







Maar gelijk heb je.
Desondanks vind ik het 1M draadje op deze manier een heerlijk vermakelijke soap om te lezen en zou het een stuk saaier zijn wanneer het alleen een verheerlijking draadje is.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Om Macboys post in perspectief te plaatsen, hij heeft zijn hele muur behangen met een e60 5 serie poster, zo eentje die je normaal ziet bij een glazen Beiers faphuis
Maargoed beetje wollige post van Macboy. Kan er eigenlijk weinig mee als BMW liefhebber.
Even opsommen welke BMW's ik heb gehad:
e46 323i
e46 325i touring
e46 325 ti compact
e46 320d touring
e46 330d M sport
e46 M3 CS
120d
130i (2x)
e90 325i
e91 330i
e60 M5
Z4 3.0 Coupe
Beetje recht van spreken heb ik wel als BMW liefhebber, maar de hele ommezwaai waar BMW nu voor staat vind ik gewoon oprecht jammer. Als ik dat als BMW liefhebber in hart en nieren niet mag vinden, wie dan nog wel

Maargoed beetje wollige post van Macboy. Kan er eigenlijk weinig mee als BMW liefhebber.
Even opsommen welke BMW's ik heb gehad:
e46 323i
e46 325i touring
e46 325 ti compact
e46 320d touring
e46 330d M sport
e46 M3 CS
120d
130i (2x)
e90 325i
e91 330i
e60 M5
Z4 3.0 Coupe
Beetje recht van spreken heb ik wel als BMW liefhebber, maar de hele ommezwaai waar BMW nu voor staat vind ik gewoon oprecht jammer. Als ik dat als BMW liefhebber in hart en nieren niet mag vinden, wie dan nog wel

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten