De Lijst van Hielke

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Hielke

Re: De Lijst van Hielke

Bericht door Hielke » 19 mei 2011, 10:35

Zonder onderbouwing is mijn lijst nutteloos?

Toen Mozes met de tien geboden van de berg kwam, dacht je dat zijn volgelingen toen ook puntsgewijs een verklaring van het gebodene wilden hebben? Natuurlijk niet. Zij herkenden er direct de enige en ondeelbare waarheid in. Zo zou het met mijn lijst, DE LIJST, hier op DF ook moeten zijn. Misschien komt dat besef nog!

:lol:

Het is ondoenlijk om die te lijst te beargumenteren. Er spelen zoveel facetten mee die met rationaliteit weinig te maken hebben. De lijst is een produkt van het hart, niet van het brein. Neem nou die twee Porsches als voorbeeld. Tov de 996 GT3 Mk 1 trekt de 997 GT3 Mk 2 onbeschoft veel harder en is ie op snelheid veel stabieler en vertrouwenwekkender. En toch bood die ene oer GT3 me nog wat meer rijplezier dan de misschien al wat teveel geperfectioneerde laatste uitvoering.

Macboy

Bericht door Macboy » 19 mei 2011, 10:42

Je kunt lullen als brugman maar dat verandert niets aan het feit dat jouw waarde op dit forum bepaald wordt door jouw gegeven motiveringen. Zodra jij niet meer motiveert kom je over als een clown :)

RVV

Bericht door RVV » 19 mei 2011, 10:45

LOL@Macboy@Hielkebijdeballen.nl

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mei 2011, 10:46

was de koffie niet lekker :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 mei 2011, 10:51

Hielke is 'n man van strakke lijnen. Daarin is de GT3 de koning aldus Andre die soms kleinere drifthoeken lekkerder vindt kortom de frontmotor rwd BMW layout. Kort verhaal. Beide zijn kundig.

We racen (soms :bag: ) wel eens sims als LFS en RBR met elkaar en zij de laatste tijd GT5, en wat me bij Hielke als lijnenrijder opvalt is dat ie LFS als vroegere betatester prima aankan en iRacing en vroeger GPL idem, die 2 waren koning daarin, ik niet.

Maar zet je Hielke aan Richard Burns Rally(RBR) is 't 'n stumper eerste klas en komt Andre veel beter weg daarmee. Volgens mij irl ook.

Lijnen vs over de grens. Zoiets. :D

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 19 mei 2011, 10:59

Toen Mozes met de tien geboden van de berg kwam, dacht je dat zijn volgelingen toen ook puntsgewijs een verklaring van het gebodene wilden hebben? Natuurlijk niet. Zij herkenden er direct de enige en ondeelbare waarheid in. Zo zou het met mijn lijst, DE LIJST, hier op DF ook moeten zijn. Misschien komt dat besef nog!
In dat sprookje heb ik ook nog nooit geloofd, dus hetzelfde geld voor jouw lijstje vrees ik :lol:

Reind

Bericht door Reind » 19 mei 2011, 11:42

Robin schreef:Hielke is 'n man van strakke lijnen. Daarin is de GT3 de koning aldus Andre die soms kleinere drifthoeken lekkerder vindt kortom de frontmotor rwd BMW layout. Kort verhaal. Beide zijn kundig.

We racen (soms :bag: ) wel eens sims als LFS en RBR met elkaar en zij de laatste tijd GT5, en wat me bij Hielke als lijnenrijder opvalt is dat ie LFS als vroegere betatester prima aankan en iRacing en vroeger GPL idem, die 2 waren koning daarin, ik niet.

Maar zet je Hielke aan Richard Burns Rally(RBR) is 't 'n stumper eerste klas en komt Andre veel beter weg daarmee. Volgens mij irl ook.

Lijnen vs over de grens. Zoiets. :D
Wat mij vooral opvalt aan de lijnen van Andre tijdens een potje GT5 is dat deze heel creatief zijn :hmmm:

Vooral de laaste bochten voor startfinish vult hij op uiterst creatieve wijze in.

Luco

Bericht door Luco » 19 mei 2011, 11:51

Die dieselschrapende fries heeft het toch maar voor elkaar dat er weer 6 paginas over zijn lijstje wordt geluld terwijl die in een auto rijdt die zelfs voor een blinde nog te langzaam gaat :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 19 mei 2011, 12:38

Pennucciracing Luco schreef:Die dieselschrapende fries heeft het toch maar voor elkaar dat er weer 6 paginas over zijn lijstje wordt geluld terwijl die in een auto rijdt die zelfs voor een blinde nog te langzaam gaat :mrgreen:
Maar wel een ECHTE diesel Luco :lol:

En mensen posten in dit topic omdat het ergens om gaat :whistle: :mrgreen:

Reind, Andre heeft me wel eens gezegd dat hij die GT5 lijnen op de groenstroken en curbs van Assen geleerd heeft. Daar rijden jullie ook de helft van de tijd naast asfalt :lol:

Robin, ik trek dat met rallyrijden op de simulator niet meer. Dan moet je er zoveel tijd in je uppie achter de pc insteken, dat trek ik niet. Er moet tegen anderen geraced kunnen worden. Zeg ik die al een paar jaar niks meer aan simracen heeft gedaan.

Rico, ik herinner ne nu dat ik ook een stukje in een Z4M heb gereden een paar jaar terug. Dat ik het me nu pas weer herinner is een vaag teken. Vond die motor, zoals zo vaak bij M, overdreven luidruchtig en matig klinkend aanwezig. Snelheid op het klaverblad was wel indrukwekkend. Denk dat de 3 liter beter bij die auto past.

Luco

Bericht door Luco » 19 mei 2011, 12:41

Hielke schreef:
Pennucciracing Luco schreef:Die dieselschrapende fries heeft het toch maar voor elkaar dat er weer 6 paginas over zijn lijstje wordt geluld terwijl die in een auto rijdt die zelfs voor een blinde nog te langzaam gaat :mrgreen:
Maar wel een ECHTE diesel Luco :lol:

.
Blijkbaar lees jij niet genoeg op DF en hou je alleen je eigen topic bij als zelfverheerlijking, anders had je geweten dat de fout bij Total ligt en gisteren aansprakelijk is gesteld.

Robin

Bericht door Robin » 19 mei 2011, 12:47

Zelfverheerlijken en ander gedoe. Feit blijft dat als Hielke z'n best doet, hij 't mooi kan verwoorden hoe 'n auto voelt en hij ook nog eens 'n kundig rijder is(ook al rij ik rondjes om die ouwe in RBR , ook al oefent ie 24/7 8) ).Hielke er bestaat 'n worldranking voor RBR, tegen de klok is ook tegen anderen die tegen de klok hun stages rijden. Ligt jou wel, weet ik.

Snipe

Bericht door Snipe » 19 mei 2011, 12:49

Robin schreef:Hielke er bestaat 'n worldranking voor RBR, tegen de kok
Welke kok? Of bedoel je De Cock?

Robin

Bericht door Robin » 19 mei 2011, 12:52

Snipe schreef:
Robin schreef:Hielke er bestaat 'n worldranking voor RBR, tegen de kok
Welke kok? Of bedoel je De Cock?

Die van 't koewartje.

Ik zag de fout en heb 'm verbeterd. :bag:

Michel P

Bericht door Michel P » 19 mei 2011, 13:05

Hielke is gewoon een mooie gast die zich niet laat sturen door trends, marketing, status, reviews in autobladen, merk blindheid. Al die genoemde zaken raken Hielke niet. Hij kan een goed potjes sturen, en kan dat verder op smakelijke wijze verwoorden. 1000x liever dit soort reviews dan napraat marketing gezwets in bijvoorbeeld autovisie, omdat ze o zo bang zijn een advertentie kwijt te raken of geen auto meer krijgen van de importeur.

Puur onversneden mening van mijnheer Hielke, uiteraard helemaal zijn eigen mening. Hij bukt niet voor een BMW, of welk merk dan ook. Prijskaartjes, vermogen, you name it, het is niet relevant. Specs op papier zijn leuk, maar wat heb je er aan als je er geen smile op je muil krijgt?

Michel

Robin

Bericht door Robin » 19 mei 2011, 13:08

^Goed verhaal Michel, laat 'm dan wars zijn van marketing, 1 merk, dat uit Zuffenhausen heeft 'm wel degelijk in de tang, al zegt hij straks hierop dat dat niet zo is blabla en dat elke Porsche iets magisch heeft ofzo waar geen ander merk en vooral BMW niet tegenop kan, iets in die richting :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 19 mei 2011, 13:11

@Robin,

Hij heeft stiekem ook nog een poster van Pamela A. in rood badpak boven zijn bed hangen :mrgreen:

Michel

Snipe

Bericht door Snipe » 19 mei 2011, 13:28

Michel P schreef:Hielke is gewoon een mooie gast die zich niet laat sturen door trends, marketing, status, reviews in autobladen, merk blindheid.
Belastingvrije auto's zijn een trend en als iemand duizend jaar Fiat rijdt kun je dat natuurlijk ook merkblindheid noemen. Maar verder ben ik het met je eens ;-)

Andre

Bericht door Andre » 19 mei 2011, 13:32

Een mening is zo verschillend. Hielke heeft een andere kijk naar auto s dan ik.

Hielke kan zelfs van 85pk genieten. Waarom? Als een auto een mooi stuurgevoel heeft dan heeft ie bij hielke al heel veel punten verzameld.

Bij mij echter niet. Ik vindt dat vaak steriele auto s. Ik zoek altijd uitdaging in auto s. Mooi zoals robin dat ook omschrijft. Ik rij het liefst auto s die met de achterkant te sturen zijn met het gaspedaal. En dus heerlijk op de balans te rijden zijn. Als het stuurgevoel dan iets minder is dat zegt mij dan niet zo veel.

Bijv een uitdaging vroeger was voor mij 4wd. Auto s hadden relatief veel onderstuur. Om dat met gas/rem etc proberen die auto met kleine hoek de bocht in te krijgen om zo het onderstuur op te heffen is in mijn ogen prachtig om te doen. ---> subaru en evo s. Heerlijke machines. Hielke zoekt dit niet. Die wil gewoon in rechte lijn aanremmen grip bij insturen en uitacceleren. Dat is voor mij helaas niet voldoende in een auto.

Dus ja wat betekend hielke lijstje voor mij. Helemaal niks. Tis alleen een leuke discussie hier op DF.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 19 mei 2011, 13:35

Dan de vraag aan jou Andre, wat zou jouw lijstje zijn?

Ik gok M3 CSL (of wellicht 130i), GT3 en EVO in de top 3?

Robin

Bericht door Robin » 19 mei 2011, 13:43

Richardt. schreef:Dan de vraag aan jou Andre, wat zou jouw lijstje zijn?

Ik gok M3 CSL (of wellicht 130i), GT3 en EVO in de top 3?
1)Ford Anglia(hier komt de dood!)

SLOTJE. :lol:

Andre

Bericht door Andre » 19 mei 2011, 13:56

Ik kan namelijk heel moeilijk een lijstje maken. Elke auto is anders en vergt andere rijstijl. Ik heb veel verschillende auto s gereden en gekocht. De balans van een bmw met sper heeft mij altijd het meest getrokken. Iets onderstuur op te lossen met de achterkant icm het gaspedaal.

130i en M3 CSL zullen bij mij vrij hoog staan in me lijst. Waar staat de GT3 dan zullen jullie je afvragen. Nou niet boven aan als het om balans gaat. Als het om beleving, stuur gevoel, hoogtoerige motor, looks, geluid, nekkendraaier gaat dan staat de GT3 bovenaan. Maar qua balans prefereer ik een bmw en dat geeft uiteindelijk voor mij een hogere doorslag dan al dat andere voor me lijstje. Exoten zijn niet perse beter, omdat ze duurder zijn. Ik heb zelf ook wel een gallardo, ferrari 550, ferrari 599, porsche turbo, Aston gereden etc. Zijn auto s waar ik nooit dat geld voor over zou hebben. Koop je auto s in dat genre dan bij je porsche het beste bedeeld qua rijbeleving. Wil je meer aanzien dan zijn die andere merken beter. Maar zoals altijd dat is mijn visie. Mocht ik geld voor een Ferrari 599 hebben. Dan liet ik bij ford,citroen een WRC auto komen of kocht bij BMW een WTCC of Z4 GT3. Thats me.

Hielke

Bericht door Hielke » 19 mei 2011, 13:58

Porsche heeft wel wat een soft spot in mijn hart geraakt. Dat spul zit zo mooi in elkaar geschroefd, en is zo compromisloos op sportiviteit gericht, daar moet je wel een zwak voor hebben.

Ik kan me ook niet voorstellen dat een Boxster Spyder in mijn ranglijst geen worst van een 1M gaat maken.

Maar of het in de praktijk ook gaat gebeuren? Ik heb nog nooit in andere Porsches dan GT3's gereden. Het kan ook wel een enorme deceptie worden. Maar Porsche kent mij niet, ik heb geen aandelen Porsche, en ik hoef 'm voor een ander ook niet goed te vinden. Ik kan niet onbevooroordeeld in zo'n auto stappen, maar ik verwacht niet dat ik dit bij m'n eindoordeel in een ernstige mate zal meespelen.

Andre

Bericht door Andre » 19 mei 2011, 14:09

Ik lees en zie de volgende biets met de speed of light al aankomen.

:)

Dan de reactie er onder.

De 1M is een fladderdoos vergeleken met een porsche boxster speedster. Hij lust een GT3 voor ontbijt. Totdat nissan met een 390z komt dan rijdt alles als een krant vergeleken met die auto. Dan is het wachten op de eerste die een 390Z koopt. Dan draait de biets molen weer volgas.

Wie of wie stelt zijn 390Z in de waagschaal voor 10minuts of fame.

:D
Laatst gewijzigd door Andre op 19 mei 2011, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 19 mei 2011, 14:15

Hielke heb je de gemeente nou al aansprakelijk gesteld voor je kapotte velg? Ik zou ze anders het Cosworth filmpje op de ring onder de neus drukken..dan gaan ze gelijk over tot betalen van schadevergoeding :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 19 mei 2011, 14:16

Andre schreef:Ik lees en zie de volgende biets met de speed of light al aankomen.

:)
Mag jij me gaan vertellen hoe 8)

Ik ga er bij een dealer of eigenaar niet om vragen. Dat schept dan bij die andere partij verwachtingen. Ik die eerst gaat schooien en vervolgens ook nog durf die auto neer te sabelen. Ik wil op deze manier geen kwade gezichten hebben.

Ze mogen 'm uit eigen initiatief brengen. Ik rij er dan graag in. Om 'm vervolgens met de grond gelijk te maken mocht dat nodig zijn :lol:

Plaats reactie