Algemeen Aprisco cup topic

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
L@urens

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door L@urens » 05 mei 2011, 18:43

Helaas vandaag niet tijd kunnen maken om te kijken, maar ben wel benieuwd naar de verhalen :)

Hielke

Bericht door Hielke » 05 mei 2011, 19:09

Heb er nog niks over gehoord maar aan de einduitslag van race 1 te beoordelen is daar aardig wat in gebeurd.

http://raceresults.nu/Results/tabid/89/ ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

L@urens

Bericht door L@urens » 05 mei 2011, 20:05

Hielke schreef:Heb er nog niks over gehoord maar aan de einduitslag van race 1 te beoordelen is daar aardig wat in gebeurd.

http://raceresults.nu/Results/tabid/89/ ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar lijkt 't op. En WTF, ze rijden nu ineens in de 2.02.xx?
De quali van Ricardo van der Ende is ook wel hilarisch, een gap van +9s.

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 05 mei 2011, 21:13

L@urens schreef:
Hielke schreef:Heb er nog niks over gehoord maar aan de einduitslag van race 1 te beoordelen is daar aardig wat in gebeurd.

Daar lijkt 't op. En WTF, ze rijden nu ineens in de 2.02.xx?
De quali van Ricardo van der Ende is ook wel hilarisch, een gap van +9s.
Idd, wtf

Andre

Bericht door Andre » 05 mei 2011, 23:02

Vd ende was er puur om te testen. Die reed voor spek en bonen mee tussen de mustangs.

Quali 1e

Race 1

De eerste start van wouter maar die wil zoveel gas geven dat de pedaal bijna door de bodem gaat:) Dus er was iets afgebroken. Met 2 ronden achterstand toch deelgenomen aan de race.

Race 2

Van plek 15 naar uiteindelijk positie 2.

Wel weer genoten jammer van de eerste race.

Filmpjes komen Asap.

Reind

Bericht door Reind » 05 mei 2011, 23:06

Zo, ben net thuis en achter mijn laptopje gekropen om wat onboard beelden van vandaag te bekijken. En wat een gaven beelden weer zeg :df: En niet alleen van mij. We kunnen DF weer lekker vol knallen met spectaculaire onboard actie!! Ik heb er nu ook zo´n HD ding ingezet en de beelden zijn echt super.

Voor mij was het een uiterst succesvolle dag. Het inbouwen van een oliekoeler heeft echt zijn vruchten afgeworpen. Motortje bleef mooi op temperatuur en de tijden dus laag. Ook lag het circuit er perfect bij en waren de weersomstandigheden perfect voor snelle tijden. Met exact dezelfde auto’s reden we vandaag 1,5 tot 2 seconden sneller dan race 1. Blijk wel weer hoe gevoelig die motoren zijn.

QF
De QF was een beetje een drama. Ik met nieuw rubber de baan op en na 2 rondjes vond ik het wagentje maar vreemd aanvoelen. Behoorlijk overstuurd met insturen en veel onbalans op de achterkant. Ik zet altijd mijn snelste tijd in de eerste 3 rondjes dus die maar proberen af te maken. Ging voor geen meter dus ik naar binnen. Daar hadden we het probleem snel gevonden. Na het monteren van de nieuwe pneus hadden we ze niet op de juiste spanning gezet. Stonden dus op 3.2 bar bij binnenkoms :bag: En met zo´n precieze spanningsmeter gaat het leeglopen dan heeeel langzaam. Daarna nog 1 fatsoenlijk rondje kunnen doen met de 6de plaats als resultaat.

Race 1
Om redenen waar ik liever nu niet op in ga moest ik in race 1 vanuit de pits starten :hammer: . Geen ideale uitgangspositie voor een goeie klassering zou je zeggen. Overigens wel een goeie uitgangspositie voor mooie onboard beelden (die zullen snel volgen) Maar mijn pace was echt super goed en kon me zonder al te veel moeite vlot door het veld heen werken. En eerder dan verwacht lag ik weer behoorlijk vooraan. Het wegvallen van Andre en Wouter (iets met gas blijven hangen) en nog een snelle jongen hebben daar overigens wel bij geholpen. Maar desalniettemin reed ik na 50 minuten steady op P2 en liep ook nog eens in op P1. Maar de afstand was te groot en heb de boel op het laatst een beetje gespaard. Dus P2 met een hoog “maar wat als ik” gehalte.

Race 2
Deze keer stond ik wel netjes in formatie op de eerste start rij. Start was prima en binnen 1,5 ronden kon ik de leiding overnemen van Han van Renselaar die kort daarna ook door Rogier de Leeuw werd gepakt. Rogier was de hele dag al heel snel dus dat zou nog wat worden. De komende 40 minuten het gehijg van Rogier in me nek gehad. We hebben heerlijk geknokt voor elke millimeter. Toch heb ik hem achter me kunnen houden (op een paar bochten na dan) En daarmee is de eerste winst van het seizoen binnen..

Beelden van Race 1 en 2 volgen. Eerst effe tukken

Hielke

Bericht door Hielke » 06 mei 2011, 00:16

Gefeliciteerd met de overwinning Reind. Ben heel benieuwd naar de beelden.

steve smith

Bericht door steve smith » 06 mei 2011, 02:28

Gefeliciteerd heren! Goed bezig!

Wat is het verhaal met die Kragt auto? Beide races by far de snelste ronde, maar toch niet vooraan?

Reind

Bericht door Reind » 06 mei 2011, 09:36

steve smith schreef:Gefeliciteerd heren! Goed bezig!

Wat is het verhaal met die Kragt auto? Beide races by far de snelste ronde, maar toch niet vooraan?
De Kragt auto word bestuurd door twee rijders. 1 heeft nog niet de ervaring en snelheid van de kopgroep rijders. Dus na de rijders wissel vallen ze iets terug.

Ook had ik vernomen dat die auto gedurende de race steeds meer overstuur krijgt. Dus die snelle tijden zijn moeilijker te realiseren aan het eind van de race. En bij semi endurance races is het heel belangrijk dat elke ronden snel is. Het zijn 30 rondjes in totaal he..... :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mei 2011, 12:24

gefeliciteerd, gaaf :df:
en ja een oliekoeler keeps thingds cool en dus meer power over :nerd:
mooi dat het geslaagd is.

Knot

Bericht door Knot » 06 mei 2011, 14:26

Ben erg benieuwd naar de beelden Reind, klinkt als verhaal iig al super!

Reind

Bericht door Reind » 06 mei 2011, 19:07

Ik ben effe bezig met die beelden maar kom er niet echt uit. Zijn er (gratis) film edit programma's die mov. bestanden kunnen lezen. Nero en Windows Movie Maker werken dus niet. Iig niet bij mij. En de boel omzetten naar avi duurt zo'n 7 uur en heb alleen zo'n trail version waar je dan tekst in beeld krijgt te zien.

HELP

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 06 mei 2011, 19:13

Gebruik je een GoPro?

Die maken MP4 bestanden dacht ik. Daar ben ik ook mee aan het stoeien geweest, ik heb uiteindelijk Cyberlink Powerdirector gevonden, die kan direct naar H.264 renderen, MPEG TS of zo. Dat is 1080P en kan je zo op Youtube zetten.

Reind

Bericht door Reind » 06 mei 2011, 19:29

Bert ///M3 schreef:Gebruik je een GoPro?

Die maken MP4 bestanden dacht ik. Daar ben ik ook mee aan het stoeien geweest, ik heb uiteindelijk Cyberlink Powerdirector gevonden, die kan direct naar H.264 renderen, MPEG TS of zo. Dat is 1080P en kan je zo op Youtube zetten.
Nee, ik heb een Contour HD 1080P. De beelden komen op mijn Laptop binnen als mov. bestand.
H.264 renderen, MPEG TS? Het zegt me allemaal niks. Zo'n filmpje maken op windows movie maker of nero gaat allemaal wel. Ik zit liever achter het stuur :D

Ga eens kijken of het lukt met dat cyberlink powerdirector.

Andre

Bericht door Andre » 06 mei 2011, 21:07

Reind moet je even een apple computer kopen:)

Kost een paar knaken maar dan heb je ook wat.

L@urens

Bericht door L@urens » 06 mei 2011, 21:35

Andre schreef:Reind moet je even een apple computer kopen:)
Kost een paar knaken maar dan heb je ook wat.
Want jouw filmpjes staan al online? :bag:
Apple is gewoon FreeBSD voor dummies.

Hielke

Bericht door Hielke » 06 mei 2011, 21:43

Die Apple computer van Andre heeft een gemiddelde rendertijd van 7 uur per 10 minuten. Als hun Aprisco BMW net zo snel was dan moesten ze nu nog finishen :mrgreen:

Reind, even de gratis Windows LIVE movie maker downloaden en installeren dan is het zo gepiept. Onder welke versie van windows draai je trouwens?

Andre

Bericht door Andre » 06 mei 2011, 21:44

Ja ik heb ook wel windows computer. Qua video bewerking altijd apple. Waarom denk je dat GoPro en Contour HD in apple formaten werken.

Hij is met renderen in ieder geval sneller klaar dan dat jij rondje Assen heb afgelegd met die belasting vrije punto van je.
:lol:

Knot

Bericht door Knot » 06 mei 2011, 21:55

Reind, gewoon met Pinaccle Studio 14 en dan een 1080P mp4 bestand maken, dat kost het minste tijd aan omzetten.

Ik zou zeggen rij ff langs maar zuiholland is niet echt in de buurt toch?

Reind

Bericht door Reind » 06 mei 2011, 22:11

Ik heb het inmiddels voor elkaar met AVS Video Editor. Ik begon met het downloaden van pinaccle studio 12 en eindigede bij AVS. Maargoed het werkt. Ik krijg alleen denk ik wel zo'n dom trail version tekstje in het midden van het beeld.

Beelden zijn best gaaf. Ik heb een compilatie van 12 min actie gemaakt. Je ziet aan het begin het hele handeltje op de eerste bocht af stuiven (omdat ik uit de pits starten). Wouter gaat wel erg hard door turn 1 :?

Andre

Bericht door Andre » 06 mei 2011, 22:22

Reind

Ja gas pedaal blijft volgas hangen. Kaput.:(

Reind

Bericht door Reind » 07 mei 2011, 07:22

Hierbij een onboard compilatie van Race 1.

Enjoy

Marc32

Bericht door Marc32 » 07 mei 2011, 09:45

Mooi verslag Reind.

Ik heb weer heerlijk genoten van de racedag. Prachtig weer. Mooi deelnemersveld en veel gezelligheid. Voor het eerst heb ik de kans gehad om tijdens de race achter de koplopers aan te rijden. Maar dat was helaas nog te hoog gegrepen voor mij. De snelheid waarmee zij ( Reind, Peter Drent, Rogier etc ) bochten volledig onder controle nemen is bewonderenswaardig! Het is mij duidelijk dat het onderscheid wordt gemaakt door de coureur en niet door de auto. Hoewel mijn rondetijden beter waren dan de vorige racedag, bleek het tijdsverschil met de winnaar na 1 uur racen niet zo veel te verschillen met de laatste race. Iedereen was sneller. Ik kijk weer uit naar het volgende raceweekend, alhoewel het tijdschema er niet ideaal uitziet...

GTRene

Bericht door GTRene » 07 mei 2011, 10:29

Mooi gereden Reind, maareuh je auto ligt ook goed en motorretje loopt super zo te horen, verder weinig mechanische bijgeluiden althans zo lijkt het.
zou je niet graag in men achteruitkijk spiegel zien op het circuit, je moet dan echt elk klein gaatje dichtgooien anders prop je hem ertussen wat gebruik makende van iemands gedachte dat ie z'n auto heel wil houden en toch niet verder instuurt ;-)
Je doet het wat dat betrefd racen zeg maar, goed, zo moet je ook wel bijna rijden anders kom je niet naar voren, goede aanvalsdrift zo lijkt het.
de mechanische grip zit ook wel goed met je auto, helemaal zo je pushed :-)
netjes.

Reind

Bericht door Reind » 07 mei 2011, 11:31

GTRene schreef:Mooi gereden Reind, maareuh je auto ligt ook goed en motorretje loopt super zo te horen, verder weinig mechanische bijgeluiden althans zo lijkt het.
zou je niet graag in men achteruitkijk spiegel zien op het circuit, je moet dan echt elk klein gaatje dichtgooien anders prop je hem ertussen wat gebruik makende van iemands gedachte dat ie z'n auto heel wil houden en toch niet verder instuurt ;-)
Je doet het wat dat betrefd racen zeg maar, goed, zo moet je ook wel bijna rijden anders kom je niet naar voren, goede aanvalsdrift zo lijkt het.
de mechanische grip zit ook wel goed met je auto, helemaal zo je pushed :-)
netjes.
Thanks voor het compliment. Alle motoren liepen die dag loeihard. Leek wel of er lachgas in de lucht zat :D We reden ook mega snelle tijden. Met de grip zit het inderdaad wel goed maar die moet je ook maximaal kunnen benutten he..... :wink: Motortje mis toch nog een beetje vermogen tov de kopgroep. Als Rogier hier nog wat beelden wat race twee posts is dat goed te zien dat ik nog een beetje top mis. Moeten overigens hele mooie beelden zijn (40min) binnen een seconden van elkaar.

Plaats reactie