Federal 595RS-R topic

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
Andre

Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com

Bericht door Andre » 10 apr 2011, 22:47

Wij hebben in de winter ook wel geraced met toyo r888 geen problemen gehad zoals bij de federals. Ik zou eerst toch maar eens wat een dieper onderzoek doen, voordat je allerlei banners en reclame gaat maken voor deze banden. Banden met zulke scheuren in het oppervlak dan met 190km per uur de ramshoek in lijkt mij verre van ideaal.

"Driving-fun.com wilde zich graag verbinden aan één type semi-slick voor zijn trackdayrijders. Verschillende merken en type banden zouden hierbij tot de mogelijkheden behoren, maar we hebben uiteindelijk gekozen voor de Federal 595 RS-R. Misschien niet de meest voor de hand liggende keus, maar deze band kenmerkt zich door zeer goede eigenschappen op droog wegdek, ronduit fantastische grip in de regen, een lange levensduur en een zeer geringe drop-off. Daarnaast is de band niet alleen geschikt voor op het circuit, maar ook als straatband voor mensen die de allerhoogste eisen aan grip en stuurprecisie stellen. Met recht een band waar ik voor de volle 100% achter durf te staan!"

Peter Tunissen

Peter jij hebt stalen zenuwen en een stel ballen als kokos noten:) Ik durf hier niet de baan mee op.

RVV

Bericht door RVV » 10 apr 2011, 23:01

Beide :mrgreen:

Maar inderdaad mooi onderwerp om woensdag met Cees door te nemen. Verder kan ik als leek er voorlopig helemaal geen uitspraken over doen, over hoe en waarom dit is gebeurd.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 apr 2011, 23:05

daarom, ff afwachten en in de gaten houden.

Joost

Bericht door Joost » 10 apr 2011, 23:54

Ik zal mijn banden van de week ook even goed inspecteren.

Welke maat banden heb jij Reind?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 apr 2011, 03:37

@Emiel: Ik vermoed dat Peter tot deze reactie kwam omdat jij die 2e quote afsloot met die geweldige smilies?
Emiel schreef:Peter, Als jullie eens zouden lezen ipv meteen op de tenen getrapt zouden zijn, was er niet eens iets aan de hand geweest en was het pure discussie geweest over de prijs van de federals, de monopolie posities, etc.

Verder, denk aan je hart, word je stuk ouder.
Emiel schreef:De slachtoffer rol is makkelijk om aan te nemen als DF crew ipv gewoon met een rechte rug de feiten lezen en zien wat er echt word gepost.
Nou dan toch de eerste kritiek op DF, het is niet netjes om niet te geven waar om gevraagd word.

Verder, :blabla: :fy:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 11 apr 2011, 07:45

Het komt idd weinig respectloos over.........

Kasteel

Bericht door Kasteel » 11 apr 2011, 08:47

Downforce Hans schreef:Het komt idd weinig respectloos over.........
Weinig respecloos = zeer respectvol ;).

ErikS

Bericht door ErikS » 11 apr 2011, 08:50

Kasteel schreef:
Inderdaad, dubbele ontkenning :mrgreen: (Ofzoiets.... :bag: )

Reind

Bericht door Reind » 11 apr 2011, 09:45

Even mbt de beschadigde Federals. Na alle reacties wat verdere details.

Bandenmaat: 215/45/17
Elke foto is van een andere band, ze vertonen het dus allemaal.
Geen vreemde hoge srukken in de band gehad. Twee rondjes Assen 1.8 weg 2.5 binnen. Vervolgens af laten lopen naar 2.1 en daarna bleven ze constant.
Banden zitten er een kleine twee maanden onder. Hebben geen sneeuw gezien. Wel een paar nachtvorstjes maar niks extreems. Auto staat eigenlijk altijd in een verwarmde werkplaats.

Als dit door vorst komt zou ik dat belachelijk vinden. Kun je ze in Nederland na elke winter weggooien :bag:

Raymond S.

Bericht door Raymond S. » 11 apr 2011, 09:54

Zoals Remmie al aanhaalde heb ik dit ook met mijn set RS-R's, ook op iedere band.

Zal vanavond wat foto's schieten, als het blijkt dat je daar niet meer mee verder mag rijden zijn ze na 2 keer gebruik ook al weg... gok ook dat je op dit soort banden (voor extreem-straat/circuit gebruik) ook geen garantie hebt.

Hielke

Bericht door Hielke » 11 apr 2011, 09:55

Alle vier.

In dat geval :shock: :shock: :shock: :shock:

Knot

Bericht door Knot » 11 apr 2011, 10:05

Straks kosten ze gewoon weer 80 euro denk... 8)

Raymond S.

Bericht door Raymond S. » 11 apr 2011, 10:05

Overigens zijn die van mij de gehele winter verwarmd binnen geweest (heb er ook dit jaar nog niet mee gereden).

Knot

Bericht door Knot » 11 apr 2011, 10:10

Is het dan niet het stilstaan op 1 plek dan onder op het draagvlak een scheur vormt?

Remmie

Bericht door Remmie » 11 apr 2011, 10:21

Van Raymond weet ik zeker dat ze heerlijk binnen op zolder hebben gelegen tijdens de winter.

Peric

Bericht door Peric » 11 apr 2011, 10:28

Van de meeste slicks weet ik dat er wordt aangeraden ze vrij van vorst te houden. Zou met deze band ook zomaar het geval kunnen zijn.
Maar wel vaag dat ze het alle vier hebben.
Gewoon eens bij de zaak waar je ze gekocht hebt gaan vragen..

Snipe

Bericht door Snipe » 11 apr 2011, 10:33

Peric schreef:Gewoon eens bij de zaak waar je ze gekocht hebt gaan vragen..
Tenzij je ze natuurlijk bij een Russische webshop hebt besteld om een tientje te besparen 8)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 11 apr 2011, 10:34

Snipe schreef:
Tenzij je ze natuurlijk bij een Russische webshop hebt besteld om een tientje te besparen 8)
Stoker. ;)

Knot

Bericht door Knot » 11 apr 2011, 10:37

Gedoe allemaal joh.. doe mij maar lekker RE050A's, zeker voor een auto die ook nog over straat moet.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 11 apr 2011, 10:44

Kasteel schreef:
Je leest het ook goed................... :goodnight:

Remmie

Bericht door Remmie » 11 apr 2011, 11:06

Snipe schreef:
Of via een NL'se webshop dan kom je uiteindelijk bij Cees uit denk ik aangezien hij importeur Benelux is?
Zaken in NL kunnen eventueel geen vervangende band regelen ben ik bang

Aad

Bericht door Aad » 11 apr 2011, 11:09

Peter Tunissen schreef:Mooi man, allemaal ondernemers hier, grote mond over linkse politiek die helemaal kut is, maar stiekem zijn het gewoon allemaal communisten. :blabla:

Voor zover ik weet hoe het verhaal in elkaar zit: Federal heeft de 595 RS-R (semi-slick dus) in grote aantallen naar Europa gestuurd, omdat die door de importeur ingekocht zijn als een gewone band (dus: grote markt) en ze er na aflevering pas achter kwamen dat de RS-R een semi-slick is (dus: kleine markt).
De enige oplossing was om die banden tegen dumpprijzen te verkopen, in het kader van beter je verlies nemen dan met een pakhuis vol onverkochte banden blijven zitten. Die voorraad begint nu grotendeels op te raken, waardoor de prijzen nu dan ook op een normaal niveau komen. En dat is nog steeds scherp voor een semi-slick, namelijk duidelijk onder de prijs van een Toyo R888 en ver onder de prijs van bijv. Michelin en Dunlop semi-slicks. Daarnaast is de Federal ook nog veel slijtvaster, dus het mes snijdt aan twee kanten, goedkoper in aanschaf en hij gaat langer mee.
Peter , je verhaal klopt inderdaad niet , ze hebben ze namelijk vaker laten komen en gewoon onder de naam semi . wisten dondergoed wat het was .

Alleen als je het gaat beschermen in de verkoop , komen er altijd van die lul verhalen bij en dan is het ook niet gek dat er zo op gereageerd wordt .

Vindt trouwens ook dat je hem niet kan vergelijken met ander Semi slicks , Federal moet zijn eigen schamen dat ze die banden zo VERSCHRIKKELIJK zwaar hebben gemaakt , denk niet dat je dan begrijp waar ze voor zijn bedoeldt .

Gr Aad

Snipe

Bericht door Snipe » 11 apr 2011, 11:14

Remmie schreef:Of via een NL'se webshop dan kom je uiteindelijk bij Cees uit denk ik aangezien hij importeur Benelux is?
Zaken in NL kunnen eventueel geen vervangende band regelen ben ik bang
Ik weet natuurlijk niet waar jij ze gekocht hebt, was meer in het algemeen een opmerking in de zin dat ik ze liever bij een zaak in NL zou kopen dan bij een obscure webshop in Verweggistan.
Los daarvan, ik ben wel serieus benieuwd hoe zulke problemen veroorzaakt worden. Ik ben geen bandenexpert, maar ik zie zoiets echt voor het eerst.

Remmie

Bericht door Remmie » 11 apr 2011, 11:23

@Snipe,
Was ook geen aanval hoor :thumbup:
Als je iets van ver weg haalt kan dat inderdaad geld schelen maar Service moet je dan niet verwachten.

Even zitten zoeken op het web en zijn meer mensen die er last van hebben:
(stukje naar beneden scrollen voor pics)
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... &t=2114268" onclick="window.open(this.href);return false;

Hielke

Bericht door Hielke » 11 apr 2011, 11:37

Het mag dan zo zijn dat er over en weer te persoonlijk en grof gereageerd wordt, in vergelijking met de ernst van de situatie met de falende Federals zijn die uitwisselingen van frustraties in dit topic totaal onbelangrijk.

Ik was behoorlijk verbaasd toen ik de mededeling van de commerciele tak van DF las dat ze onvoorwaardelijk en met maximaal vertrouwen achter de promotie en verkoop van de Federal 595 RSR sportieve straatbanden ten behoeve van DF-ers tijdens trackdays stonden. Was die band er in testen zo goed uitgekomen? Waren er al raceklasses die positieve ervaringen met die band hadden? Was de band door DF-ers qua rondetijd, consistentie en slijtage op een gedegen manier door die hard DF trackrijders getest? En waarom precies op een moment waarop een nederlandse importeur had besloten de prijs van die banden voor zijn verkoopgebied (Benelux) bijna te verdubbelen. Vergelijkingen in het promotietopic met echte semi slicks sloegen helemaal nergens op. De band is nooit in een test met z'n concurrenten vergeleken. Sterker nog, het is helemaal geen semi slick! Het taiwanese Federal heeft 'm als sportieve straatband op z'n website staan. Een hele andere band (F201, F202) wordt daar als semi slick gepromoot. Dat een paar handige gochems in Europa er eigenhandig het label semi slick op geplakt hebben is leuk voor hun beurs, niet voor het belang van de die hard trackrijder. De Amerikaanse markt is zo transparant als wat. Daar krijgen de labelaars zoals in Europa geen kans. In Amerika wordt die band nog steeds als Chinees/taiwanees B merk voor een appel en een ei als straatband verkocht.

DF commercial had deze zet nooit mogen nemen. Niet omdat ik ze geen bedrijfsmatig succes gun, wel omdat ze, zoals het er nu uitziet, met de veiligheid van DF trackday rijders op een onverantwoorde manier risico's durft aan te gaan.

Gesloten