Wagenpark in Nederland

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
ErikS

Re: Wagenpark in Nederland

Bericht door ErikS » 05 mar 2011, 09:31

JP schreef:
spykerboy schreef:
Mike S. schreef:Ik snap dat niet ... als je 21 bent heb je nog jaren zat om een auto te kopen die amper df biedt en waar je centen aan overhoudt...
Lekker op die leeftijd een leuke auto kopen als je het geld hebt.
juist want als je het goed doet heb je dan nog geen familie en kinderen etc..
Doe je het dan goed, of bedoel je ánders? Genoeg mensen die gelukkig zijn met een kleine op hun 21e verjaardag, ook al ben je een carnut. Kinderen veranderen je kijk op het leven (denk ik als kinderloze) en dan besef je dat er meer is dan gemotoriseerde 2/4 wielers..
Kinderen hoeven nog geen eens,
Ik heb een huis gekocht, hier in deze omgeving moet je dan gewoon twee-en-halve-ton ophoesten, op je 22e...............

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 mar 2011, 13:08

Wat een uitspraken weer in dit topic, geen kinderen dan doe je het goed, 2,5 ton MOETEN ophoesten om ergens te wonen op je 22e :lol:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 mar 2011, 13:10

ErikS schreef: Kinderen hoeven nog geen eens,
Ik heb een huis gekocht, hier in deze omgeving moet je dan gewoon twee-en-halve-ton ophoesten, op je 22e...............
+1 hier ook, op me 23ste huis gekocht, gewoon standaard rijtjes huis 4 slaapkamers niks bijzonders kost gewoon incl KK 270K....

en je moet want huren kom je niet voor in aanmerking :?

Niels schreef:Wat een uitspraken weer in dit topic, geen kinderen dan doe je het goed, 2,5 ton MOETEN ophoesten om ergens te wonen op je 22e :lol:
tja hier is het wel min of meer moeten hoor ;)

gezamelijk inkomen boven de 33K per jaar komt neer op geen recht meer hebben op sociale huurwoning en partikuliere huur is duurder dan de rente van een hypotheek van 250K.

en in het hoge noorden koop je nog voor 150K een huis maar hier in de randstad kan je voor datzelfde huis gewoon 100K meer betalen ;)

wat moet je dan, wonen onder de brug? of in het hoge noorden gaan wonen en 150km enkele reis woon-werk rijden....

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 mar 2011, 14:21

Nee, liever niet :mrgreen:
Martijn_bmw schreef:of in het hoge noorden gaan wonen en 150km enkele reis woon-werk rijden....

ErikS

Bericht door ErikS » 05 mar 2011, 14:29

Niels schreef:Wat een uitspraken weer in dit topic, geen kinderen dan doe je het goed, 2,5 ton MOETEN ophoesten om ergens te wonen op je 22e :lol:
Er moet niks, maar dat is voordeliger dan huren in deze streek. :fy:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 mar 2011, 17:14

Arthur schreef:Nee, liever niet :mrgreen:
Martijn_bmw schreef:of in het hoge noorden gaan wonen en 150km enkele reis woon-werk rijden....
idd dus daarom toch hier maar wat gekocht :mrgreen:
ErikS schreef:
Er moet niks, maar dat is voordeliger dan huren in deze streek. :fy:
+1 zoals ik ook al schreef sociale huur kan niet, partikulier is duurder dan hypotheek op 2,5 ton

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 mar 2011, 20:31

Tja wees blij dat je het geld kunt ophoesten dan zou ik zeggen :wink: Niet om het een of ander maar menigeen is "veroordeeld" tot andere keuzes zeg maar...

HAMMERHEAD

Bericht door HAMMERHEAD » 05 mar 2011, 21:07

Even hier reageren omdat ik ook nog wel aardig jong ben(19 jaar)

Ik had als eerste auto een mazda 323 gtx( full time 4wd, 170 pk) zijn daarmee op vakantie geweest naar duitsland met de kameraden. Voor benzine was ik volgens mij meer kwijt dan de vakantie zelf :P
maar wel veel lol gehad op de weggetjes in de eifel 8) .
Dat jaar ook nog op wintersport geweest ben je ook voor 10 dagen zo 2000 kwijt.
Naar een jaar een andere auto gekocht een mazda 323 gtr( ook full time 4wd, 270pk) was een geweldige auto om mee te rijden maar wat waren de onderdelen duur :shock: (2500 stuks van gemaakt)
jammer genoeg een boom geraakt (kon ik nix aan doen :( )
Rij nu een 205 1.4 maar als ik weer geld heb komt er wel weer iets sneller iets wat meer drifing fun bied :D

Ik snap ook wel dat de meeste jongeren niet zo veel geld hebben of de prioriteiten ergens anders leggen, maar ik vind gewoon dat je nu nog van je leven moet genieten en dat zolang het kan nog zoveel mogelijk moet doen wat je leuk vind. Omdat ik denk als je getrouwd/samen gaat wonen je het geld wel anders voor kan gebruiken. (trouwens alle zelf betaald)

Dit is gewoon hoe ik over denk.

ErikS

Bericht door ErikS » 05 mar 2011, 23:36

Niels schreef:Tja wees blij dat je het geld kunt ophoesten dan zou ik zeggen :wink: Niet om het een of ander maar menigeen is "veroordeeld" tot andere keuzes zeg maar...
Inderdaad, ik snap wel wat je bedoelt.....

Bleef ik tuis wonen, en had ik geen vriendin had ik een Z3M/ E46 coupe gereden.......
Ik heb't niet slecht, dat weet ik......... :mrgreen:

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 06 mar 2011, 09:44

ErikS schreef:Kinderen hoeven nog geen eens,

Woon je in een flatje dan ?? kan me niet voorstellen dat een flatje daar 2,5 ton moet kosten ?
Dan gaat dat MOETEN verhaal natuurlijk niet op.

Tommy

Bericht door Tommy » 06 mar 2011, 14:30

tja als je ziet dat een litertje 98 nu al 176 cent per liter kost. De inkomens stijgen nou niet echt mee. De overheid doet ook z'n best om iedereen in die eco hokken te duwen zodat we straks al die makke eco-14% schapen alsnog kunnen voorzien van wegenbelasting en opeens de kosten per gereden km alsnog weer hoger liggen dan met de ouderwetse doppelauspuffbroeikasgasuitstoters. Besides, vroeger kon je als dokter bij een kapper zitten en als ze wisten dat je dokter was kon je zo weer weggaan zonder betalen en stonden de kapstertjes in katzwijm alleen maar omdat je dokter was. tegenwoordig mag je niet meer verdienen dan een vuilnisman en moet je alles wel betalen. Zelfs op je werk is alleen koffie uit automaat te krijgen, de rest niet. Het leven is gewoon duurder geworden, vroegah schijnt beter te zijn :P

En mbt Porsche 2.5 204 pk vs Gti of wat voor cupra bakkes dan ook. Die jongen met z'n 204 pk Porsche still got more women wet.... Porsche for the pussies.

ErikS

Bericht door ErikS » 06 mar 2011, 18:31

Mike S. schreef:

Woon je in een flatje dan ?? kan me niet voorstellen dat een flatje daar 2,5 ton moet kosten ?
In een flatje opgehokt zitten..... :bag:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 mar 2011, 18:43

Niels schreef:Tja wees blij dat je het geld kunt ophoesten dan zou ik zeggen :wink: Niet om het een of ander maar menigeen is "veroordeeld" tot andere keuzes zeg maar...
dat is ook absoluut zo :thumbup: ik voel me ook zeker tevreden met deze keuze maar blijft wel overeind dat je je muntjes maar 1x uit kan geven en voor jongeren / starters is wonen gewoon duur en dus blijven er minder munten over om leuke auto's te rijden en dat is de essentie van het verhaal...

tuurlijk is dat moeten overtrokken en geef ik liever eerst geld uit aan me huis dan dat ik in een achterbuurt zou wonen en wel een M5 kon rijden... keuzes :P

Marco R.

Bericht door Marco R. » 06 mar 2011, 18:44

Wat is er mis met een flat?
Is dat niet sjiek genoeg voor DF dan?
Minimaal een 2-1 kapper of vrijstaand woninkje?

Volgens mij is jou standaard qua leven iets anders ingesteld dan het merendeel van Nederland in onze leeftijdscategorie.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 06 mar 2011, 19:36

Marco R. schreef:Wat is er mis met een flat?
Is dat niet sjiek genoeg voor DF dan?
Dat wordt toch nergens gesuggereerd? Poster geeft al aan dat er keuzes gemaakt dienen te worden.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 06 mar 2011, 19:47

Het ging mij om de post van ErikS waarop ik mijn reactie gaf :wink:

dvh

Bericht door dvh » 06 mar 2011, 19:56

Mijn voorkeur gaat toch ook niet uit naar een Flatje..
Ieder z'n ding maar een flat is voor mij not done...

Leuk appartement is dan aantrekkelijker !

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 06 mar 2011, 20:00

ErikS schreef:
Mike S. schreef:

In een flatje opgehokt zitten..... :bag:
Dan is het dus je eigen keuze om 2,5 ton op te hoesten ! Moeten is onzin .

daNpy

Bericht door daNpy » 06 mar 2011, 20:18

dvh schreef:Mijn voorkeur gaat toch ook niet uit naar een Flatje..
Ieder z'n ding maar een flat is voor mij not done...

Leuk appartement is dan aantrekkelijker !
Appartement is een duur woord voor flatje :roll:

Rupie

Bericht door Rupie » 06 mar 2011, 20:28

Tommy schreef:tja als je ziet dat een litertje 98 nu al 176 cent per liter kost. De inkomens stijgen nou niet echt mee. De overheid doet ook z'n best om iedereen in die eco hokken te duwen zodat we straks al die makke eco-14% schapen alsnog kunnen voorzien van wegenbelasting en opeens de kosten per gereden km alsnog weer hoger liggen dan met de ouderwetse doppelauspuffbroeikasgasuitstoters. Besides, vroeger kon je als dokter bij een kapper zitten en als ze wisten dat je dokter was kon je zo weer weggaan zonder betalen en stonden de kapstertjes in katzwijm alleen maar omdat je dokter was. tegenwoordig mag je niet meer verdienen dan een vuilnisman en moet je alles wel betalen. Zelfs op je werk is alleen koffie uit automaat te krijgen, de rest niet. Het leven is gewoon duurder geworden, vroegah schijnt beter te zijn :P

En mbt Porsche 2.5 204 pk vs Gti of wat voor cupra bakkes dan ook. Die jongen met z'n 204 pk Porsche still got more women wet.... Porsche for the pussies.
Zo, lekker genuanceerd verhaal Tommy. Ik heb met je te doen :nana:

JP

Bericht door JP » 06 mar 2011, 20:35

De vrouwtjes lopen niet meer achter de dokters aan, tegenwoordig is het meer andersom.... :lol:

Tommy

Bericht door Tommy » 06 mar 2011, 21:44

Ook dat klopt, helaas kost dat veel collegae tegenwoordig flink wat alimentatie :P Goh je hebt kinderen.... Niet waarvan ik weet?! ;-)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 mar 2011, 08:19

Je kan natuurlijk ook in een schuur of bij je ouders gaan wonen, je MOET niks :mrgreen:

Het ligt er maar net aan welk referentiekader je WILT hanteren. Toen ik in Leeuwarden vertrok uit een slecht onderhouden, amper geisoleerd (dus veel last van de bovenburen) flatje van 90m2, werd deze verkocht voor 140.000 euro. Praten we over een jaar of 5 terug, dus inmiddels zal het nog wel iets duurder zijn. Als je zo'n flat al gaat bestempelen als "modale woning", dan kan je idd zeggen dat iemand niet moet zeuren omdat hij 250k MOET neerleggen voor een 2kapper....

Maar wees een beetje realistisch. De huizenprijzen in NL zijn zwaar overgewaardeerd en als je "fatsoenlijk" wilt wonen betaal je de hoofdprijs. Laat staan als je ook nog eens "riant" wilt wonen. Haha mooi werk... tegenwoordig is een 2 onder 1 kap woning al een gigantische luxe :mrgreen:

ErikS

Bericht door ErikS » 07 mar 2011, 08:25

250K is voor een tussenwoning met 134 m2 grond..... :bag:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 07 mar 2011, 09:09

ErikS schreef:250K is voor een tussenwoning met 134 m2 grond..... :bag:
+1

http://www.funda.nl/koop/baarn/huis-478 ... ikweide-1/" onclick="window.open(this.href);return false;

ik woon in exact zo'n huis: alleen paar straatjes verder op in dezelfde wijk.

gelukkig wel een heeeeeel andere inrichting :mrgreen: maar gaat ff om het huis en de inhoud er van / oppervlakte grond ;) en de prijs :shock:

Plaats reactie