Maar ik probeer alleen zo goed mogelijk te verwoorden waarom ik dat vind i.p.v. alleen een relvuurtje op te stoken.

Als je mij diep in mijn hart kijkt ben ik 1000x meer Nuvolari/Clark/Gilles Villeneuve/Senna fan dan Schumacher fan. En uiteindelijk ben ik wel een beetje fan van iedere coureur die in F1 terecht gekomen is, het blijven de beste coureurs van de lagere klassen, zelfs een rijder als Diniz kon af en toe hele knappe dingen met een auto doen.
Volgens mij was het Max Mosley die zei: ergens in Afrika loopt de beste coureur ter wereld rond, met de potentie om iedereen te verslaan. Alleen zullen we hem nooit leren kennen omdat hij nooit verder zal komen dan de tractor van zijn vader te besturen.
En zo is het ook maar net, hoeveel mensen hebben de mogelijkheden om van kleins af aan professioneel met racen, karts, formule auto's etc. bezig te zijn. Blijft toch in zekere zin een elite-sport. En daarom ook met nog meer ruimte voor verbetering dan in een laagdrempelige sport als atletiek of tennis imho.