Remmen BMW E36 M3
- Aad
Re: Remmen BMW E36 M3
Yep , nog een Renault Homo erbij en feest is weer aan de gang :banaan:
en zelfs met die renault hou ik je bijAad Hoogendoorn schreef:Yep , nog een Renault Homo erbij en feest is weer aan de gang :banaan:

- Laurens
Geloof dat Luco zelfs ook doorheeft dat Renault toch niet alles is, nu hij eerst vreemd gaat met een BMW er vervolgens een Seat koopt 

- Elmar
Niet overdrijven Luco, dat redt ie heus wel op het verkorte circuit.
alleen het rechte end zeker, bij de eerste bocht twijfeld die weer over zijn remmen en zwaai ik nog ff naar hem als ik hem uitrem :banaan:Elmar schreef:Niet overdrijven Luco, dat redt ie heus wel op het verkorte circuit.
- Aad
Natuurlijk twijfel bij aanremmen als jij daar je carter verrot heb gereden ! 

- Aad
Ja , waar koop je die Movi-it`s en wat kost hetElmar schreef:Heeft er misschien iemand gewoon vragen of antwoorden over remmen voor een M3 e36?

- Elmar
Bij Dick Hoekendijk.
ik heb jouw niet gezien in frankrijk, bang dat je het op echte circuits niet bij kan houden :jenna: :jenna: :jenna:Aad Hoogendoorn schreef:Natuurlijk twijfel bij aanremmen als jij daar je carter verrot heb gereden !
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Dit topic maar eens nieuw leven inblazen...
Onder mijn 325i zitten zowel voor als achter standaard M3 3.0 remmen, ze hoeven nog niet vervangen te worden maar zit al een beetje rond te kijken. Zijn er de afgelopen jaren nieuwe/betere schijven en/of blokken bijgekomen voor de M3 of zijn de eerder genoemde merken en types nog steeds actueel?
Afgaand op eerdere berichten hier zit ik te denken aan de 3.2 schijven met DS3000 blokken.
Onder mijn 325i zitten zowel voor als achter standaard M3 3.0 remmen, ze hoeven nog niet vervangen te worden maar zit al een beetje rond te kijken. Zijn er de afgelopen jaren nieuwe/betere schijven en/of blokken bijgekomen voor de M3 of zijn de eerder genoemde merken en types nog steeds actueel?
Afgaand op eerdere berichten hier zit ik te denken aan de 3.2 schijven met DS3000 blokken.
- GTRene
dat remt sowieso wel goed, voordeel van de 3.2 schijven is 2-delig nadeel 2x zo duurMenrik schreef:Dit topic maar eens nieuw leven inblazen...

je kan ook voor de e46 M3 remschijven gaan, 325x28 2-delig net iets meer, ietsie groter en met gaatjes prettig voor remstof/lucht/koeling en staat ook nog eens sportief.
kijk, hier een voorbeeld van de e36 3.2 (of Z3M) remset en die remschijven van een e46 M3
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... n#p1010232" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
De huidige grootte van remmen lijken me voorlopig wel te volstaan voor een simpele 325i hoor. 

- Bert ///M3
Performance Friction.
Voor de 2 delige PFC schijven nemen en remblokken afhankelijk van wat je gaat doen. Die PFC schijven zijn wat aan de prijs maar ze gaan langer mee als die 3.2 schijven en je kan naderhand alleen de ring vervangen
Achter gewoon el cheapo blanco schijven en ook PFC blokken.
Eea afhankelijk wat je gaat doen. Trackdays op semi's dan zou ik de PFC08 blokken nemen en als je op slicks gaat de PFC11.
Voor de 2 delige PFC schijven nemen en remblokken afhankelijk van wat je gaat doen. Die PFC schijven zijn wat aan de prijs maar ze gaan langer mee als die 3.2 schijven en je kan naderhand alleen de ring vervangen
Achter gewoon el cheapo blanco schijven en ook PFC blokken.
Eea afhankelijk wat je gaat doen. Trackdays op semi's dan zou ik de PFC08 blokken nemen en als je op slicks gaat de PFC11.
- witje
De 325 is een stuk lichter dan een M3 dus in principe zou verder upgraden daarom ook niet nodig hoeven te zijn.