EMG cursus

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Sjoerd MP BMW

Re: EMG cursus

Bericht door Sjoerd MP BMW » 11 jan 2010, 12:44

Gisteren stukje Wegmisbruikers gekeken, maar mijn vriendin zette het vroegtijdig af omdat ze niet die hypocritische onzin langer kon verdragen alsmede mijn extra verslaglegging. :lol:

Zo gaf een bestuurder gisteren zijn autosleutels af, never en nooit niet dat ik sleutels afgeef! Zo is het ook mijn gewoonte om altijd auto op slot te doen als ik ervan wegloop... zag eens een aflevering waarbij persoon filmpje in politieauto ging bekijken en andere agent ging in auto snuffelen.

Toen was ik gisteren aan het bedenken:
Wat als ik nu eens aangehouden wordt met de onfatsoenlijke en levensgevaarlijke snelheid van 145 @ 120?
Hoe het beste te reageren/handelen? Zowel met als zonder cameraploeg...

:hmmm: Zou ik voor de camera iedereen de groeten gaan doen (allemaal namen op gaan noemen) of een kartonnetje met het D-F logo in beeld? :banaan:

Tom

Bericht door Tom » 11 jan 2010, 12:57

Ben wel es aan de kant gezet door VROS met te hoge snelheid. Was gelukkig net geen inname rijbewijs. Agenten waren best relax en ik heb het ook sportief opgevat.

Met zo'n camerateam zou ik denk ik niks zeggen. Alleen ja en nee knikken. Geen emoties tonen. Ze willen juist dat je kwaad gaat worden of in discussie gaat, want da's leuke tv voor hen.

Tijdje terug was er een kerel die ze ook wel lekker af aan het zeiken was. Die had wel humor. Dat die kosten allemaal gewoon ingecalculeerd waren en het em niet boeide :)

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 11 jan 2010, 13:13

Tom schreef:Ben wel es aan de kant gezet door VROS met te hoge snelheid. Was gelukkig net geen inname rijbewijs. Agenten waren best relax en ik heb het ook sportief opgevat.

Met zo'n camerateam zou ik denk ik niks zeggen. Alleen ja en nee knikken. Geen emoties tonen. Ze willen juist dat je kwaad gaat worden of in discussie gaat, want da's leuke tv voor hen.

Tijdje terug was er een kerel die ze ook wel lekker af aan het zeiken was. Die had wel humor. Dat die kosten allemaal gewoon ingecalculeerd waren en het em niet boeide :)
Als je gewoon normaal reageert kom je sowieso niet op tv. Daar zit de gemiddelde SBS-kijker helemaal niet op te wachten :wink:

RobS

Bericht door RobS » 11 jan 2010, 13:19

Tom schreef:Ben wel es aan de kant gezet door VROS met te hoge snelheid. Was gelukkig net geen inname rijbewijs. Agenten waren best relax en ik heb het ook sportief opgevat.

Ik ben ook ooit aangehouden door die wat oudere kerel die altijd in Brabant rond rijdt, in een donkergroene A3 sportback (incl. wegmisbruikers cameraploeg) Waren hele relaxte kerels, absoluut niet op een belerende toon bezig. Het hangt helemaal van je eigen instelling af, maar dat lijkt me logisch :)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 11 jan 2010, 15:30

Als er gelijk een SBS ploeg naast m'n auto staat doe ik alleen het zijraam half open, geef m'n papieren en wacht op de boete.
Filmpje hoef ik niet weer te zien, als ik me niet aan de regels houd dan weet ik dat zelf ook wel.

Verder nog nooit aangehouden, maar ik zou het ook gewoon sportief opvatten en meewerken als er alleen twee agenten zijn.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 14 jan 2010, 13:36

Waar ik echt enórm voor huiver zijn woorden als "verslavingszorg" en "praatgroepen".... Hoeveel hadden die lui gesnoven toen ze dit verzonnen? Misschien verstandig dat ze zélf even even aankloppen bij een bureau voor verslavingszorg? Alsof hardrijden een verslaving is, hou toch op.

RVV

Bericht door RVV » 14 jan 2010, 13:39

Alsof hardrijden een verslaving is, hou toch op.
mwwaaoohh.. in mijn geval wel hoor :mrgreen:

Erik335i

Bericht door Erik335i » 14 jan 2010, 13:39

Tot nu toe niks gehoord van het CBR! Heb ze opgebeld, en ze wisten mij te melden dat ze tot 6 maanden (!) na de staandehouding die cursus kunnen opleggen.

RVV

Bericht door RVV » 14 jan 2010, 13:41

Nooit slapende honden wakker maken :wink:

Erik335i

Bericht door Erik335i » 14 jan 2010, 13:46

Rico schreef:Nooit slapende honden wakker maken :wink:
Nou, de tijd om in beroep te gaan tegen een mulderfeit is zeer beperkt. Korter dan die 6 maanden!
Dus eigenlijjk moet ik sowieso nu al in beroep, voor als ik over 1 maand een cursus opgelegd zou krijgen.

Paul

Bericht door Paul » 14 jan 2010, 15:03

Erik335i schreef:
Rico schreef:Nooit slapende honden wakker maken :wink:
Nou, de tijd om in beroep te gaan tegen een mulderfeit is zeer beperkt. Korter dan die 6 maanden!
Dus eigenlijjk moet ik sowieso nu al in beroep, voor als ik over 1 maand een cursus opgelegd zou krijgen.

dan wens ik je suc6... ik kon mn rijvaardigheidscursus doen ... en een dik half jaar daarna kreeg ik nog de art: 5 bekeuring in de bus!.. .bekeuring kwam dus gewoon 14 maand later in de bus.
Heb dat voor laten komen, want ik vondt dat niet normaal dat dat zo lang duurde en wat het er immers niet mee eens... helaas verloren,...

EG

Bericht door EG » 14 jan 2010, 21:34

Volgens mij mogen Transactievoorstellen maximaal 2 jaar na dato worden verstuurd. Je kan het niet normaal vinden maar het is jammer genoeg zo.

Macboy

Bericht door Macboy » 14 jan 2010, 22:07

Draadje even gemist denk ik. Maar laten we de soep niet heter eten dan wordt opgediend: je zal voor geluidsoverlast natuurlijk geen EMG cursus krijgen en al helemaal niet als het geluid is dat uit je uitlaat komt zoals bij Erik.

Laten we nu niet allemaal overdrijven hier :)

Of mensen weten niet hoe ze een bezwaar moeten opstellen. Overigens kun je bij elk bestuursrechtelijk bezwaar een voorlopige voorziening vragen bij de rechtbank dus juridisch zijn er genoeg mogelijkheden.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 jan 2010, 08:42

Macboy schreef:Draadje even gemist denk ik. Maar laten we de soep niet heter eten dan wordt opgediend: je zal voor geluidsoverlast natuurlijk geen EMG cursus krijgen en al helemaal niet als het geluid is dat uit je uitlaat komt zoals bij Erik.

Laten we nu niet allemaal overdrijven hier :)

Of mensen weten niet hoe ze een bezwaar moeten opstellen. Overigens kun je bij elk bestuursrechtelijk bezwaar een voorlopige voorziening vragen bij de rechtbank dus juridisch zijn er genoeg mogelijkheden.

Idd. een EMG cursus omdat er teveel geluid uit je originele?" 335i pijpen komen lijkt mij niet.......

Zo'n cursus krijg je echt niet zomaar.....ik ben behoorlijk wat keren in mn leven aangehouden *(ook invordering / overschrijding 70+ / pieksnelhied 220+ etc etc) meestal door KLPD-ers en is altijd een goed niet belerend en relaxed gesprek geweest....ligt puur echt aan je eigen houding......

Lokale politie is altijd wat anders kwa gesprek......die zijn direct belerend etc.

RVV

Bericht door RVV » 16 jan 2010, 09:41

Duifjes EMG is eigenlijk ook van de laatste tijd.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 16 jan 2010, 09:51

duifjes.com schreef: Zo'n cursus krijg je echt niet zomaar.....ik ben behoorlijk wat keren in mn leven aangehouden *(ook invordering / overschrijding 70+ / pieksnelhied 220+ etc etc) meestal door KLPD-ers en is altijd een goed niet belerend en relaxed gesprek geweest....ligt puur echt aan je eigen houding......
Jacco, juist voor dergelijke overtredingen krijg je op het moment zo´n naaibonus erbij :D; iets eerder in topic wordt het een en ander er over uitgelegd, heb ook al eens van een agent gehoord dat het een redelijk stokpaardje van ze is....

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 jan 2010, 10:26

Rico schreef:Duifjes EMG is eigenlijk ook van de laatste tijd.
Rico dat snap ik idd ook....ik wil alleen maar zeggen / uitleggen dat in sommige situaties je houding tov de KLPD-ers ook een hoop kan helpen waarbij ik niet zeg dat mensen dat hier niet doen.....uiteraard!

Ik weet zeker dat in sommige gevallen je echt niet zomaar een EMG cursus krijgt....maar goed we zullen het zien.....voorlopig *(afkloppen...noknok) nog geen grote overtredingen gehad *(wel gedaan maar niet gesnapt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 16 jan 2010, 11:22

Hangt van de agent af hoe ik me gedraag. Tot nu toe weinig slechte ervaringen, omdat ze zelf ook relaxed waren. Maar dr zitten wat figuren (agenten) bij o.a. Wegmisbruikers waar ik snel van zou koken. Op die 2 oude lui na trouwens, respectvol.. zouden meer mensen een voorbeeld aan moeten nemen.

Elco

Bericht door Elco » 16 jan 2010, 11:41

Ben ooit een keer gelaserd en werd staande gehouden door een motoragent. Wist niet dat ik gelaserd was dus ik ging toevallig vrij vlot over de rotonde terwijl de motoragent er een eindje achter zat. (Met de linkse wielen over het middenstuk) Alle toeters en bellen aan en er voorbij. Vertelde die dat als ik nog een keer zo over een verkeerspleintje (?) reed dat hij mn rijbewijs af zou pakken want ik had een beginnersrijbewijs. Heb maar ja is goed gemompelt want in discussie gaan is foute boel natuurlijk.
Maar als nu zoiets zou gebeuren zou je dus in principe zo'n cursus aan je broek kunnen krijgen. Of bv doorgetrokken streep of rechts inhalen? (Boete kun je dan nog incalculeren en sportief oppakken, je weet dat je fout zit maar zo'n emg ben je mee genaaid)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 16 jan 2010, 11:55

waarom ben je dan genaaid?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 16 jan 2010, 12:01

Ik pak zo vaak met mijn linkerwielen voor de lol zo'n verhoginkje, wat in hemelsnaam is daar nou weer mis mee :stom: Met normale snelheid trouwens, niet als een idioot.

JP

Bericht door JP » 16 jan 2010, 12:18

Maus335i schreef:Hangt van de agent af hoe ik me gedraag. Tot nu toe weinig slechte ervaringen, omdat ze zelf ook relaxed waren. Maar dr zitten wat figuren (agenten) bij o.a. Wegmisbruikers waar ik snel van zou koken. Op die 2 oude lui na trouwens, respectvol.. zouden meer mensen een voorbeeld aan moeten nemen.
Ahh, Jos en Ger.

Als je je geroepen voelt; http://josengervanwegmisbruikers.hyves.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.josengerfanclub.nl/?wat=reacties&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

:mrgreen:

Doen wel iid altijd redelijk normaal :thumbup:

wjn

Bericht door wjn » 16 jan 2010, 12:46

Welk percentage fietsers heeft zo'n EMG cursus?

Hans

Bericht door Hans » 16 jan 2010, 15:18

M@rcel schreef:waarom ben je dan genaaid?
Omdat het schijnbaar aan de onderbuik van de betreffende agent ligt of ie naar aanleiding van een paar simpele Mulder overtredingen naast de normale bekeuring nog een EMG a 700 Euro en drie vrije dagen kan geven. Ik vind dat dit soort cursussen alleen door de rechter gegeven kan worden, en dan alleen nog maar voor niet Mulder gedragingen.

raymondw

Bericht door raymondw » 16 jan 2010, 15:57

Helemaal mee eens Hans.

Met de EMG lijkt de 'controlerende macht' uitgeschakeld. Weliswaar kan de politie als 'uitvoerende macht' iemand slechts voordragen voor een EMG, en wordt het besluit om deze op te leggen elders genomen, maar de CBR is m.i ook onderdeel van de 'uitvoerende macht' en doordat er geen transparantie is over voor welke overtredingen de politie iemamd voor een EMG kan voordragen is er sprake van willekeur.

Zo heb ik begrepen dat Koos Spee wilde voorstellen de verantwoordelijkheid voor het intrekken van een rijbewijs eveneens in Veendam wil neerleggen en daarmee een procedurele aangelegenheid wil maken binnen de 'uitvoerende macht'. Dat is m.i een uitholling van de rechten die wij in Nederland hebben, al ben ik het wel met Macboy eens dat er (op dit moment) genoeg juridische mogelijkheden zijn om e.e.a aan te vechten. Maar de mogelijkheden en de procedures die daarvoor gevolgd moet worden zijn niet voor iedereen duidelijk.
Laatst gewijzigd door raymondw op 16 jan 2010, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie