Circuitdag Assen maandag 13 juli 2009
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
-
Luco
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
Hielke schreef:Luco, kun je niet even in een ander topic gaan posten aub.
Je hebt ervoor gekozen de uitdaging niet aan te gaan. Vandaag heb je ondanks je drukke programma een topdag gehad in dit topic omdat je wist dat ik niet kon reageren. Geniet daar nog even van en doe dan je ding elders aub.
Ow jij mag maanden dsc rijders afzeiken en beldigen en nu moet ik elders gaan
Helaas voor je :banaan:
-
Wouter81
- Berichten: 9534
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
Heb je tijden Hielke? Ben benieuwd. Was van plan te komen maar teveel drukte @ werk, geen tijd helaas. Had er graag bij willen zijn. 
- Hielke
- Berichten: 11652
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
Niet iedereen heeft in de snelle auto tijden weten te noteren Wouter. Wat er is zal ongetwijfeld bekend worden gemaakt. Laat ik dit alvast zeggen. Andre was in de BMW op zijn eigen Assen superieur. De anderen zaten op respectabele afstand heel dicht bij elkaar.Wouter81 schreef:Heb je tijden Hielke? Ben benieuwd. Was van plan te komen maar teveel drukte @ werk, geen tijd helaas. Had er graag bij willen zijn.
De snelste tijd van Andre was een 2.05.4
-
Luco
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
Ik ben alleen benieuwd of ik een kantklossetje moet bestellen

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
ah, dan heb ik het toch goed ingeschat :banaan:Hielke schreef:Ik herhaal, fysiek onmogelijk gezien de snelste Ziengs E36 tijden. Normaliter worden die Koopmans auto's ook met normale straatbanden uitgerust. De Dunlop semislicks die er nu onder komen zijn ook minder dan de extremere Toyo 888's.GTRene schreef:Denk dat als het droog blijft er wel een 2:06 in zal zitten voor sommige rijders.
- Hielke
- Berichten: 11652
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
Ja en nee, blijkt dat de snelste Ziengs rijders tegenwoordig een 2.03 kunnen rijdenGTRene schreef:ah, dan heb ik het toch goed ingeschat :banaan:Hielke schreef:Ik herhaal, fysiek onmogelijk gezien de snelste Ziengs E36 tijden. Normaliter worden die Koopmans auto's ook met normale straatbanden uitgerust. De Dunlop semislicks die er nu onder komen zijn ook minder dan de extremere Toyo 888's.GTRene schreef:Denk dat als het droog blijft er wel een 2:06 in zal zitten voor sommige rijders.
En Luco, ja, de kantklosset mag je bestellen en zelf gaan gebruiken. Ik heb 'm niet nodig.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
had het ook niet over de ziens rijders maar DF rijders 
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
Andre 2.05.4
dat is toch nog wat sneller dan de 2.07 die ik verwachtte. Die kan toch wel lekker sturen :playcar:
Die auto's van Hein doen het toch wel aardig he?
Ben benieuwd naar de anderen
Die auto's van Hein doen het toch wel aardig he?
Ben benieuwd naar de anderen
- Wouter
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
zo ook net terug,
Het was een top dag en we hebben met 7 man gestreden voor wat we waard waren. Iedereen liep met het zweet op de rug.
Er zat wel aardig wat verschil in beide auto's, maar dat mocht de pret zeker niet drukken.
Wat mij betreft tot een volgende keer.
Hielke zat de tijden wel posten straks denk ik.
Voor alle liefhebbers koopmanracing kan tot zonder problemen 20 auto's leveren, dus plek zat voor de toekomstige stijders;)
Het was een top dag en we hebben met 7 man gestreden voor wat we waard waren. Iedereen liep met het zweet op de rug.
Er zat wel aardig wat verschil in beide auto's, maar dat mocht de pret zeker niet drukken.
Wat mij betreft tot een volgende keer.
Hielke zat de tijden wel posten straks denk ik.
Voor alle liefhebbers koopmanracing kan tot zonder problemen 20 auto's leveren, dus plek zat voor de toekomstige stijders;)
- Hielke
- Berichten: 11652
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
THE MAGNIFICENT SEVEN!

-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
Had Joost pijn in zijn voeten van het 'trappen', dat hij op slippers staat?Hielke schreef:THE MAGNIFICENT SEVEN!
- ADV
- Berichten: 3317
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
Het was inderdaad erg gezellig, en die hielke is in het echt gewoon een nuchtere fries 
ik weet een groot deel van de tijden en ik kan inderdaad bevestigen wat hielke zegt, er zit 4 sec tussen snelste en langzaamste
Een auto was wat kut, heb mooi met Elmar mee gereden en die wist toch nog verdienstelijk een 2.15.7 neer te zetten met een dikke 100kilo (ik dus) extra aan boord!
ik weet een groot deel van de tijden en ik kan inderdaad bevestigen wat hielke zegt, er zit 4 sec tussen snelste en langzaamste
Een auto was wat kut, heb mooi met Elmar mee gereden en die wist toch nog verdienstelijk een 2.15.7 neer te zetten met een dikke 100kilo (ik dus) extra aan boord!
- Knot
- Berichten: 41052
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
Stap net onder de douche vandaan en zit nu met een biertje op de bank, was zeker gaaf vandaag!
Even 2 uurtjes werken vanochtend en om 10:15 snel richting Assen. Voor mij de eerste keer daar, kende het circuit niet, was niet bekend met semislicks, niet bekend met RC6 remblokken enz enz.
Eerste stint ging makkies aan, baan verkennen, auto onder de knie krijgen... wat een grip zeg met die banden t.o.v. straatbandjes, en het remmen is ook een vak apart om daar alles uit te halen en niet TE vroeg te beginnen. Was een 2m20 ofzo als snelste. Ondertussen was Andre zo vriendelijk om me even met de 130i de lijnen te laten zien zodat ik het tenminste nog een beetje snapte. Wat een combinatie zeg, Andre, de 130i, de slicks, ging er echt hard aan toe. Auto heeft mega grip.. als je remt hang ik ondanks de aangetrokken 4puntsgordels nog bijna tegen de voorruit aan en vervolgens accelereren geeft het prachtige geluid van de 3 liter ten gehoren die dolgraag naar de 7000 toeren wil.
Tweede stint in de andere auto, hier voelde ik me sowieso beter in, normale schakelpook, beter motorkarakter, meer gevoel in de koppeling. Ben de lijnen gaan volgen waar Andre me tips had gegeven en gaan proberen meer door de rollen, minder te schakelen en harder en later te remmen. Na 20 minuten kwam ik in mijn element maar moest toen precies aflossen.... zag de tijden zakken naar 2m10 en het ging voor mn gevoel lekker.
Derde stint weer in de "minder" auto, weer veel geprobeerd maar ik vond de diff verhouding niet lekker, die lange schakelpook vind ik niks en de koppeling pakte niet lekker, veel last van blokkerende achterwielen bij aanremen/terugschakelen. De dunlop bandjes kregen het ook wel zwaarder aan het einde van de 20 minuten, je voelde ze gewoon wegsmeren bij uitkomen van de bocht.
Laatste kwartiertje was de "mindere" auto nog onbemand dus dacht, ik ga toch nog maar ff, al is het maar om de baan verder te leren. Veel ergenis door het terugschakelen/shiftlocken dus. Kan zijn dat de auto door die remmen gewoon erg zweverig wordt achter en daardoor snel blokkeert bij terugschakelen maar ik weet ook dat het niet fijn is als je einde rechte stuk start/finish aanremt, terugschakelt van 5 naar 4 en vervolgens de achterwielen blokkeren en naar het kunstgras links schuiven.... gevalletje halve meter van de muur driften heet dat. Dacht eerst dat ik m erin ging zetten maar uiteindelijk (zoveel grip heb je niet op die grasmeuk) toch eruit weten te houden en ook de grintbak weten te missen... door op het asfalt en iets makker aan. Paar ronden later hetzelfde euvel voor de chicane andere rechte stuk... Joost was getuige... enorme rookwolk, weer het aanremprobleem. Of ik deed echt iets fout (te snel opkomen koppeling... maargoed, hard remmen is snel terugschakelen en geen seconden de tijd nemen voor een koppeling om op te laten komen lijkt mij)...... of ik voelde me gewoon fijner in de andere auto.
Dag was verder erg leerzaam en zeker geslaagd, voor herhaling vatbaar!
Even 2 uurtjes werken vanochtend en om 10:15 snel richting Assen. Voor mij de eerste keer daar, kende het circuit niet, was niet bekend met semislicks, niet bekend met RC6 remblokken enz enz.
Eerste stint ging makkies aan, baan verkennen, auto onder de knie krijgen... wat een grip zeg met die banden t.o.v. straatbandjes, en het remmen is ook een vak apart om daar alles uit te halen en niet TE vroeg te beginnen. Was een 2m20 ofzo als snelste. Ondertussen was Andre zo vriendelijk om me even met de 130i de lijnen te laten zien zodat ik het tenminste nog een beetje snapte. Wat een combinatie zeg, Andre, de 130i, de slicks, ging er echt hard aan toe. Auto heeft mega grip.. als je remt hang ik ondanks de aangetrokken 4puntsgordels nog bijna tegen de voorruit aan en vervolgens accelereren geeft het prachtige geluid van de 3 liter ten gehoren die dolgraag naar de 7000 toeren wil.
Tweede stint in de andere auto, hier voelde ik me sowieso beter in, normale schakelpook, beter motorkarakter, meer gevoel in de koppeling. Ben de lijnen gaan volgen waar Andre me tips had gegeven en gaan proberen meer door de rollen, minder te schakelen en harder en later te remmen. Na 20 minuten kwam ik in mijn element maar moest toen precies aflossen.... zag de tijden zakken naar 2m10 en het ging voor mn gevoel lekker.
Derde stint weer in de "minder" auto, weer veel geprobeerd maar ik vond de diff verhouding niet lekker, die lange schakelpook vind ik niks en de koppeling pakte niet lekker, veel last van blokkerende achterwielen bij aanremen/terugschakelen. De dunlop bandjes kregen het ook wel zwaarder aan het einde van de 20 minuten, je voelde ze gewoon wegsmeren bij uitkomen van de bocht.
Laatste kwartiertje was de "mindere" auto nog onbemand dus dacht, ik ga toch nog maar ff, al is het maar om de baan verder te leren. Veel ergenis door het terugschakelen/shiftlocken dus. Kan zijn dat de auto door die remmen gewoon erg zweverig wordt achter en daardoor snel blokkeert bij terugschakelen maar ik weet ook dat het niet fijn is als je einde rechte stuk start/finish aanremt, terugschakelt van 5 naar 4 en vervolgens de achterwielen blokkeren en naar het kunstgras links schuiven.... gevalletje halve meter van de muur driften heet dat. Dacht eerst dat ik m erin ging zetten maar uiteindelijk (zoveel grip heb je niet op die grasmeuk) toch eruit weten te houden en ook de grintbak weten te missen... door op het asfalt en iets makker aan. Paar ronden later hetzelfde euvel voor de chicane andere rechte stuk... Joost was getuige... enorme rookwolk, weer het aanremprobleem. Of ik deed echt iets fout (te snel opkomen koppeling... maargoed, hard remmen is snel terugschakelen en geen seconden de tijd nemen voor een koppeling om op te laten komen lijkt mij)...... of ik voelde me gewoon fijner in de andere auto.
Dag was verder erg leerzaam en zeker geslaagd, voor herhaling vatbaar!
- Hielke
- Berichten: 11652
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
Verschil tussen auto 1 en auto 2 was inderdaad te groot.
Toch had Koopman Racing het prima voor elkaar.
Toch had Koopman Racing het prima voor elkaar.
- Knot
- Berichten: 41052
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
Verschil vond ik niet eens zo erg maar die versnellingpook en bak en koppeling waren drama... auto's hielden het verder prima, remmen ook!
- Hielke
- Berichten: 11652
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
Even wat sfeerbeelden:
De trage E36, auto 2

Joost is er klaar voor

Als Rody al moeite heeft om eruit te komen ben ik blij dat ik niet zo op de foto sta

Wouter erin, Richard eruit

Richard heeft het prima naar z'n zin

Joost snoert zich voor een nieuwe stint in

Arjan en Elmar trekken de instructies van Andre in twijfel: "Ramshoek kan volgas!!!!"

De recordronde van Andre: 2.05.4

De trage E36, auto 2
Joost is er klaar voor
Als Rody al moeite heeft om eruit te komen ben ik blij dat ik niet zo op de foto sta
Wouter erin, Richard eruit
Richard heeft het prima naar z'n zin
Joost snoert zich voor een nieuwe stint in
Arjan en Elmar trekken de instructies van Andre in twijfel: "Ramshoek kan volgas!!!!"
De recordronde van Andre: 2.05.4
- Knot
- Berichten: 41052
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
Mooi man, Hielke, die fotos.. ik heb er helemaal niet aan gedacht, wel een fototoestel meegenomen maar helemaal niks geschoten. Had het veel te druk met rijden, toch NET ff anders dan zonder helmpje in je straatautotje met tig isolatie en kamelenstrontremblokken! Enige wat aan mijn auto beter was dat was het koppel merkte ik op de terugweg...
- Hielke
- Berichten: 11652
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
Ik heb er ook veel te laat aan gedacht Rody. SD kaartje zat meestal in de Performance Box. Maar als je dan die foto's weer terugkijkt dan baal ik wel dat ik er zo weinig geschoten heb. Voor degenen die erbij waren roepen ze direkt de sfeer weer op. Eigenlijk moet je iemand aanwijzen die zich die dag fotograag gaat noemen en minimaal 200 plaatjes schiet.Knot schreef:Mooi man, Hielke, die fotos.. ik heb er helemaal niet aan gedacht, wel een fototoestel meegenomen maar helemaal niks geschoten. Had het veel te druk met rijden, toch NET ff anders dan zonder helmpje in je straatautotje met tig isolatie en kamelenstrontremblokken! Enige wat aan mijn auto beter was dat was het koppel merkte ik op de terugweg...
Videobeelden zijn beperkt bruikbaar. In auto 1 (de snelle) zat geen camera en in auto 2 zat mijn Digital 8 die toch te zwaar bleek te zijn voor de Manfrotto beugel. Soms gaat het goed, meestal zie je de zijkant van de binnenkant van de E36. Heel jammer. Ik zal binnenkort een bijna bruikbaar videorondje plaatsen.
-
Luco
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
Deze mag je ook wel posten hoor, ik vind hem geniaal gevonden

- Hielke
- Berichten: 11652
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
Ik neem liever Ramshoek volgas dan dat ik alle foto's plaats 
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
Megalol@foto
helemaal dat die Frieze Grijze dakduif hem vast heeft
Credits naar Elmar, kan niet missen LOL
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
ja natuurlijk, maar eerst even afremmen tot 168 km/uRamshoek vol gas
Is trouwens wel een stevige snelheid met die semi's....
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
Coole foto.
- Niels
- Berichten: 22548
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli
Ziet er erg geslaagd uit allemaal en goed geregeld Hielke
Echt een leuk initatief
Had ik vrij kunnen krijgen dan had ik het overwogen.....helaas ben ik al door m'n dagen heen 
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
