Circuitdag Assen maandag 13 juli 2009

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
GTRene

Re: Circuitdag Assen maandag 13 juli

Bericht door GTRene » 13 jul 2009, 21:13

:lol: :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 13 jul 2009, 21:20

Hielke schreef:Luco, kun je niet even in een ander topic gaan posten aub.

Je hebt ervoor gekozen de uitdaging niet aan te gaan. Vandaag heb je ondanks je drukke programma een topdag gehad in dit topic omdat je wist dat ik niet kon reageren. Geniet daar nog even van en doe dan je ding elders aub.

Ow jij mag maanden dsc rijders afzeiken en beldigen en nu moet ik elders gaan
Helaas voor je :banaan:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 13 jul 2009, 21:24

Heb je tijden Hielke? Ben benieuwd. Was van plan te komen maar teveel drukte @ werk, geen tijd helaas. Had er graag bij willen zijn. :)

Hielke

Bericht door Hielke » 13 jul 2009, 21:35

Wouter81 schreef:Heb je tijden Hielke? Ben benieuwd. Was van plan te komen maar teveel drukte @ werk, geen tijd helaas. Had er graag bij willen zijn. :)
Niet iedereen heeft in de snelle auto tijden weten te noteren Wouter. Wat er is zal ongetwijfeld bekend worden gemaakt. Laat ik dit alvast zeggen. Andre was in de BMW op zijn eigen Assen superieur. De anderen zaten op respectabele afstand heel dicht bij elkaar.

De snelste tijd van Andre was een 2.05.4

Luco

Bericht door Luco » 13 jul 2009, 21:37

Ik ben alleen benieuwd of ik een kantklossetje moet bestellen :popcorn: :shithappens:

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jul 2009, 21:39

Hielke schreef:
GTRene schreef:Denk dat als het droog blijft er wel een 2:06 in zal zitten voor sommige rijders.
Ik herhaal, fysiek onmogelijk gezien de snelste Ziengs E36 tijden. Normaliter worden die Koopmans auto's ook met normale straatbanden uitgerust. De Dunlop semislicks die er nu onder komen zijn ook minder dan de extremere Toyo 888's.
ah, dan heb ik het toch goed ingeschat :banaan:

Hielke

Bericht door Hielke » 13 jul 2009, 21:43

GTRene schreef:
Hielke schreef:
GTRene schreef:Denk dat als het droog blijft er wel een 2:06 in zal zitten voor sommige rijders.
Ik herhaal, fysiek onmogelijk gezien de snelste Ziengs E36 tijden. Normaliter worden die Koopmans auto's ook met normale straatbanden uitgerust. De Dunlop semislicks die er nu onder komen zijn ook minder dan de extremere Toyo 888's.
ah, dan heb ik het toch goed ingeschat :banaan:
Ja en nee, blijkt dat de snelste Ziengs rijders tegenwoordig een 2.03 kunnen rijden :wink:

En Luco, ja, de kantklosset mag je bestellen en zelf gaan gebruiken. Ik heb 'm niet nodig.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jul 2009, 21:50

had het ook niet over de ziens rijders maar DF rijders :wink:

@iko

Bericht door @iko » 13 jul 2009, 22:22

Andre 2.05.4 :shock: dat is toch nog wat sneller dan de 2.07 die ik verwachtte. Die kan toch wel lekker sturen :playcar:
Die auto's van Hein doen het toch wel aardig he?

Ben benieuwd naar de anderen

Wouter

Bericht door Wouter » 13 jul 2009, 22:30

zo ook net terug,

Het was een top dag en we hebben met 7 man gestreden voor wat we waard waren. Iedereen liep met het zweet op de rug.
Er zat wel aardig wat verschil in beide auto's, maar dat mocht de pret zeker niet drukken.

Wat mij betreft tot een volgende keer.
Hielke zat de tijden wel posten straks denk ik.

Voor alle liefhebbers koopmanracing kan tot zonder problemen 20 auto's leveren, dus plek zat voor de toekomstige stijders;)

Hielke

Bericht door Hielke » 13 jul 2009, 22:40

THE MAGNIFICENT SEVEN!
Afbeelding

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 13 jul 2009, 22:42

Hielke schreef:THE MAGNIFICENT SEVEN!
Afbeelding
Had Joost pijn in zijn voeten van het 'trappen', dat hij op slippers staat? :lol: 8)

ADV

Bericht door ADV » 13 jul 2009, 22:49

Het was inderdaad erg gezellig, en die hielke is in het echt gewoon een nuchtere fries :)

ik weet een groot deel van de tijden en ik kan inderdaad bevestigen wat hielke zegt, er zit 4 sec tussen snelste en langzaamste :)

Een auto was wat kut, heb mooi met Elmar mee gereden en die wist toch nog verdienstelijk een 2.15.7 neer te zetten met een dikke 100kilo (ik dus) extra aan boord!

Knot

Bericht door Knot » 13 jul 2009, 22:52

Stap net onder de douche vandaan en zit nu met een biertje op de bank, was zeker gaaf vandaag!

Even 2 uurtjes werken vanochtend en om 10:15 snel richting Assen. Voor mij de eerste keer daar, kende het circuit niet, was niet bekend met semislicks, niet bekend met RC6 remblokken enz enz.

Eerste stint ging makkies aan, baan verkennen, auto onder de knie krijgen... wat een grip zeg met die banden t.o.v. straatbandjes, en het remmen is ook een vak apart om daar alles uit te halen en niet TE vroeg te beginnen. Was een 2m20 ofzo als snelste. Ondertussen was Andre zo vriendelijk om me even met de 130i de lijnen te laten zien zodat ik het tenminste nog een beetje snapte. Wat een combinatie zeg, Andre, de 130i, de slicks, ging er echt hard aan toe. Auto heeft mega grip.. als je remt hang ik ondanks de aangetrokken 4puntsgordels nog bijna tegen de voorruit aan en vervolgens accelereren geeft het prachtige geluid van de 3 liter ten gehoren die dolgraag naar de 7000 toeren wil.

Tweede stint in de andere auto, hier voelde ik me sowieso beter in, normale schakelpook, beter motorkarakter, meer gevoel in de koppeling. Ben de lijnen gaan volgen waar Andre me tips had gegeven en gaan proberen meer door de rollen, minder te schakelen en harder en later te remmen. Na 20 minuten kwam ik in mijn element maar moest toen precies aflossen.... zag de tijden zakken naar 2m10 en het ging voor mn gevoel lekker.

Derde stint weer in de "minder" auto, weer veel geprobeerd maar ik vond de diff verhouding niet lekker, die lange schakelpook vind ik niks en de koppeling pakte niet lekker, veel last van blokkerende achterwielen bij aanremen/terugschakelen. De dunlop bandjes kregen het ook wel zwaarder aan het einde van de 20 minuten, je voelde ze gewoon wegsmeren bij uitkomen van de bocht.

Laatste kwartiertje was de "mindere" auto nog onbemand dus dacht, ik ga toch nog maar ff, al is het maar om de baan verder te leren. Veel ergenis door het terugschakelen/shiftlocken dus. Kan zijn dat de auto door die remmen gewoon erg zweverig wordt achter en daardoor snel blokkeert bij terugschakelen maar ik weet ook dat het niet fijn is als je einde rechte stuk start/finish aanremt, terugschakelt van 5 naar 4 en vervolgens de achterwielen blokkeren en naar het kunstgras links schuiven.... gevalletje halve meter van de muur driften heet dat. Dacht eerst dat ik m erin ging zetten maar uiteindelijk (zoveel grip heb je niet op die grasmeuk) toch eruit weten te houden en ook de grintbak weten te missen... door op het asfalt en iets makker aan. Paar ronden later hetzelfde euvel voor de chicane andere rechte stuk... Joost was getuige... enorme rookwolk, weer het aanremprobleem. Of ik deed echt iets fout (te snel opkomen koppeling... maargoed, hard remmen is snel terugschakelen en geen seconden de tijd nemen voor een koppeling om op te laten komen lijkt mij)...... of ik voelde me gewoon fijner in de andere auto.

Dag was verder erg leerzaam en zeker geslaagd, voor herhaling vatbaar!

Hielke

Bericht door Hielke » 13 jul 2009, 22:56

Verschil tussen auto 1 en auto 2 was inderdaad te groot.

Toch had Koopman Racing het prima voor elkaar.

Knot

Bericht door Knot » 13 jul 2009, 22:59

Verschil vond ik niet eens zo erg maar die versnellingpook en bak en koppeling waren drama... auto's hielden het verder prima, remmen ook!

Hielke

Bericht door Hielke » 14 jul 2009, 20:32

Even wat sfeerbeelden:

De trage E36, auto 2
Afbeelding

Joost is er klaar voor
Afbeelding

Als Rody al moeite heeft om eruit te komen ben ik blij dat ik niet zo op de foto sta
Afbeelding

Wouter erin, Richard eruit
Afbeelding

Richard heeft het prima naar z'n zin
Afbeelding

Joost snoert zich voor een nieuwe stint in
Afbeelding

Arjan en Elmar trekken de instructies van Andre in twijfel: "Ramshoek kan volgas!!!!"
Afbeelding

De recordronde van Andre: 2.05.4
Afbeelding

Knot

Bericht door Knot » 14 jul 2009, 20:51

Mooi man, Hielke, die fotos.. ik heb er helemaal niet aan gedacht, wel een fototoestel meegenomen maar helemaal niks geschoten. Had het veel te druk met rijden, toch NET ff anders dan zonder helmpje in je straatautotje met tig isolatie en kamelenstrontremblokken! Enige wat aan mijn auto beter was dat was het koppel merkte ik op de terugweg...

Hielke

Bericht door Hielke » 14 jul 2009, 21:05

Knot schreef:Mooi man, Hielke, die fotos.. ik heb er helemaal niet aan gedacht, wel een fototoestel meegenomen maar helemaal niks geschoten. Had het veel te druk met rijden, toch NET ff anders dan zonder helmpje in je straatautotje met tig isolatie en kamelenstrontremblokken! Enige wat aan mijn auto beter was dat was het koppel merkte ik op de terugweg...
Ik heb er ook veel te laat aan gedacht Rody. SD kaartje zat meestal in de Performance Box. Maar als je dan die foto's weer terugkijkt dan baal ik wel dat ik er zo weinig geschoten heb. Voor degenen die erbij waren roepen ze direkt de sfeer weer op. Eigenlijk moet je iemand aanwijzen die zich die dag fotograag gaat noemen en minimaal 200 plaatjes schiet.

Videobeelden zijn beperkt bruikbaar. In auto 1 (de snelle) zat geen camera en in auto 2 zat mijn Digital 8 die toch te zwaar bleek te zijn voor de Manfrotto beugel. Soms gaat het goed, meestal zie je de zijkant van de binnenkant van de E36. Heel jammer. Ik zal binnenkort een bijna bruikbaar videorondje plaatsen.

Luco

Bericht door Luco » 14 jul 2009, 21:13

Deze mag je ook wel posten hoor, ik vind hem geniaal gevonden :mrgreen:
Afbeelding

Hielke

Bericht door Hielke » 14 jul 2009, 21:20

Ik neem liever Ramshoek volgas dan dat ik alle foto's plaats :lol:

RVV

Bericht door RVV » 14 jul 2009, 22:03

Megalol@foto :thumbup: :roflol: helemaal dat die Frieze Grijze dakduif hem vast heeft :wink: Credits naar Elmar, kan niet missen LOL

@iko

Bericht door @iko » 14 jul 2009, 22:58

Ramshoek vol gas
ja natuurlijk, maar eerst even afremmen tot 168 km/u :mrgreen:
Is trouwens wel een stevige snelheid met die semi's....

Snipe

Bericht door Snipe » 14 jul 2009, 23:48

:mrgreen:
Coole foto.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 jul 2009, 23:50

Ziet er erg geslaagd uit allemaal en goed geregeld Hielke :thumbup: Echt een leuk initatief :df: Had ik vrij kunnen krijgen dan had ik het overwogen.....helaas ben ik al door m'n dagen heen :bag:

Plaats reactie