FrankS - Delta eruit, Alfa 156 erin!
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v
Het zit je nie mee kerel!!!!!
Succes met het herstel.
Succes met het herstel.
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v
AUW
Had je je hoofd er even niet bij door het nieuws van jullie hond en heb je die glaskar geschampt of lag het aan wat anders?

-
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v
koppie er niet bij en te snel willen...
Bumpers zijn er inmiddels af en helemaal klaar, morgen voor NL-DEN effe snel wegbrengen
Bumpers zijn er inmiddels af en helemaal klaar, morgen voor NL-DEN effe snel wegbrengen

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v
Dat moet nu wel een prachtig resultaat gaan worden nu ze met 2-0 gewonnen hebben 

-
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v
laten we het hopen 

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v
Tuut al klaar Frank?
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v
Ze waren donderdag met een groene lancia op het VLC aant raggen Frank, bekende van jou?
-
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v
Nope, groene zegt me niets.
En vandaag bij de spuitert geweest, voorbumper, skirts en luchthappers zijn net terug van de kunststoflasser. Ws woensdag/donderdag klaar (moet ook wel want de delta gaat los op zandvoort zondag)
En vandaag bij de spuitert geweest, voorbumper, skirts en luchthappers zijn net terug van de kunststoflasser. Ws woensdag/donderdag klaar (moet ook wel want de delta gaat los op zandvoort zondag)
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v
Ruist er hier nog wat achter het struikgewas
?

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v
Kiek dat is tenminste weer een Lancia
Nu nog even naar een velgendokter en er dan een turbo op bouwen he 


-
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v
En inmiddels ook de ringdoop gehad:

Ging best aardig, maar vermoedelijk is de kop wat minder fris... binnenkort maar even een goede checkup van alles en eventueel een gereviseerde kop erop
Tevens op de ring mijn koppeling kapot gereden, die is inmiddels weer vervangen...
Ging best aardig, maar vermoedelijk is de kop wat minder fris... binnenkort maar even een goede checkup van alles en eventueel een gereviseerde kop erop

Tevens op de ring mijn koppeling kapot gereden, die is inmiddels weer vervangen...

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v
Wanneer was jij er dan Frank?
-
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v
3-4 juli 

-
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)
Zo... Ringdoop gehad en daarbij nog een boel gezeik gehad.
Tijdje terug viel het me op dat heel soms de laadstroom van de accu weg viel... Naja... zal wel... Maar het gebeurde steeds vaker. Uiteindelijk is de dynamo vervangen maar lostte niets op. Tijdens dat vervangen kwamen we er wel achter waarom bella tam aanvoelt:
Bij het monteren van de dynamo keek mijn monteur langs de rand van de distributiekap en zag dat mijn uitlaattandwiel letterlijk door de kap aan het vreten was, en daarbij de riem van de tandwielen aan het duwen was. Serious business! :o Dus toen beslissen: Zo doorrijden of vervangen... vervang dan maar
. 450 euro lichter het pand verlaten, maar omdat tijdens het controleren van de timing bleek dat de monteurs die het de vorige keer vervangen hadden (not on my watch, vorige eigenaar) niet alleen die kap afgebroken hadden maar ook de distributie niet geheel op tijd hadden gezet. Dat scheelde zeker 10-15 PK :o.
Uiteindelijk weggegaan met een WILDE auto
Erg blij dus.
Het probleem met de wegvallende laadstroom was hier niet mee opgelost. Accu laadde slecht bij, startte moeilijk etc. Zwaar klote als je er niet op kunt vertrouwen. Na mijn zoveelste klooisessie met de multimeter aan de accu trok ik eens aan de +kabel die naar de startmotor loopt, en wtf?! de laadstroom steeg naar 14,1 volt...
Dus afgelopen week de 16mm2 kabel die er liep vervangen voor een verse 25mm2 kabel... conclusie: Auto start weer als een jekko, laad prima bij en rijd weer heerlijk.
Laatste 2 maanden dus redelijk wat geld kwijt aan onderhoud, niet alles nodig:
Dynamo: 137 euro
accu: 84 euro
distributieset (vorige had 20k gedaan) 300 euro oid
startmotor: 65 euro (inruil)
koppeling: 400 euro
Als je dat optelt bij de 850 euro voor onderhoud in februari en 1350 euro voor nieuwe frisse bumpers+spuiten... en dat vergelijkt met de aanschaf van 850 euro
... Ik zeg maar niets
... commentaar laat ik aan jullie over
Anyway: Zoals het nu is rijd ze weer perfect... Ben nu nog op zoek naar een knappe set remmen. Is niet altijd makkelijk te vinden... Maar een stel gegroefde brembo's met DS2500 en stalen remleidingen komen al wel in de richting. Daarna nog wat aan de slappe en 2 ton oude dempers doen en ze is helemaal 'circuit' waardig... Zeker omdat ik tijdens de Nordschleife Trackday toch voor de 20 rondjes wil gaan :$
Verder even de titel aangepast... Iemand hier zei toch dat Lancia maar een saai merk is geworden?;)
Tijdje terug viel het me op dat heel soms de laadstroom van de accu weg viel... Naja... zal wel... Maar het gebeurde steeds vaker. Uiteindelijk is de dynamo vervangen maar lostte niets op. Tijdens dat vervangen kwamen we er wel achter waarom bella tam aanvoelt:
Bij het monteren van de dynamo keek mijn monteur langs de rand van de distributiekap en zag dat mijn uitlaattandwiel letterlijk door de kap aan het vreten was, en daarbij de riem van de tandwielen aan het duwen was. Serious business! :o Dus toen beslissen: Zo doorrijden of vervangen... vervang dan maar

Uiteindelijk weggegaan met een WILDE auto

Het probleem met de wegvallende laadstroom was hier niet mee opgelost. Accu laadde slecht bij, startte moeilijk etc. Zwaar klote als je er niet op kunt vertrouwen. Na mijn zoveelste klooisessie met de multimeter aan de accu trok ik eens aan de +kabel die naar de startmotor loopt, en wtf?! de laadstroom steeg naar 14,1 volt...
Dus afgelopen week de 16mm2 kabel die er liep vervangen voor een verse 25mm2 kabel... conclusie: Auto start weer als een jekko, laad prima bij en rijd weer heerlijk.
Laatste 2 maanden dus redelijk wat geld kwijt aan onderhoud, niet alles nodig:
Dynamo: 137 euro
accu: 84 euro
distributieset (vorige had 20k gedaan) 300 euro oid
startmotor: 65 euro (inruil)
koppeling: 400 euro
Als je dat optelt bij de 850 euro voor onderhoud in februari en 1350 euro voor nieuwe frisse bumpers+spuiten... en dat vergelijkt met de aanschaf van 850 euro



Anyway: Zoals het nu is rijd ze weer perfect... Ben nu nog op zoek naar een knappe set remmen. Is niet altijd makkelijk te vinden... Maar een stel gegroefde brembo's met DS2500 en stalen remleidingen komen al wel in de richting. Daarna nog wat aan de slappe en 2 ton oude dempers doen en ze is helemaal 'circuit' waardig... Zeker omdat ik tijdens de Nordschleife Trackday toch voor de 20 rondjes wil gaan :$
Verder even de titel aangepast... Iemand hier zei toch dat Lancia maar een saai merk is geworden?;)
- Martijn_bmw
- Berichten: 28857
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)
leuk verhaal, en dit vind ik zeker wel een mooie sportieve lancia 

-
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)
Iemand hier ervaring met de DS3000 remblokken? (lijkt me van wel)
Er word bij verschillende websites aangegeven dat ze vooral voor trackdays zijn (race use only) omdat er warmte in geremd meot worden. Echter zie ik bvb GTRene er ook mee rijden en erg tevreden over zijn? En hij rijd ook 'gewoon' straat zover als ik weet.
Het is dan wel in combinatie met OEM schijven.
Er word bij verschillende websites aangegeven dat ze vooral voor trackdays zijn (race use only) omdat er warmte in geremd meot worden. Echter zie ik bvb GTRene er ook mee rijden en erg tevreden over zijn? En hij rijd ook 'gewoon' straat zover als ik weet.
Het is dan wel in combinatie met OEM schijven.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)
Rene rijdt ook met OEM schijven 

-
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)
Daarom, dat weet ik ook. Maar ik vraag me af hoe de remkracht is na een periode niet remmen (en met koude remmerij). Als dat dramatisch is denk ik er nog even over na 

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)
Ik geloof eens gelezen te hebben dat je die DS3000 echt een beetje warm moet remmen, lijkt me niet echt prettig als je gewoon op straat rijd met in je achterhoofd wetende dat je bij een noodstop wel eens niet uit zou kunnen komen omdat het spul te koud is. Of wil je ze alleen voor een trackday gebruiken?
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)
Je rijdt je auto toch ook eerst warm en dat doeje rustig aan?
Bedoel, die remmerij komt wel op temperatuur met al die stoplichten in Emmen en krappe bochtjes.
Daar in de verdrietlanden zijn ze als je eruit rijdt wel al redelijk warm dat ze al normaal beginnen te remmen.
Bedoel, die remmerij komt wel op temperatuur met al die stoplichten in Emmen en krappe bochtjes.
Daar in de verdrietlanden zijn ze als je eruit rijdt wel al redelijk warm dat ze al normaal beginnen te remmen.
-
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)
Emmen woon ik niet meer inmiddels 
Maare... Ik vind het ook geen fijn idee, en ik rij (veeel) meer op straat dan op trackdays. Ga uit van 20-25k per jaar.
Remblokken koelen ook weer af denk ik?. Ik neem aan dat als ik ze 1 keer warm rijd en daarna over (om als voorbeeld te noemen) de A28 naar Zwolle rijd de remmen bij Zwolle alweer koud zijn en dus weer 'kut' remmen.
1 keer warm rijden lijkt me niet voldoende. Ik zal ook GTRene eens een pb sturen.

Maare... Ik vind het ook geen fijn idee, en ik rij (veeel) meer op straat dan op trackdays. Ga uit van 20-25k per jaar.
Remblokken koelen ook weer af denk ik?. Ik neem aan dat als ik ze 1 keer warm rijd en daarna over (om als voorbeeld te noemen) de A28 naar Zwolle rijd de remmen bij Zwolle alweer koud zijn en dus weer 'kut' remmen.
1 keer warm rijden lijkt me niet voldoende. Ik zal ook GTRene eens een pb sturen.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)
Ook rekening mee houden dat je remblokken altijd "iets aanlopen"
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)
lees nu ook het draadje nav je mail en je hebt mail terug...
je kan de DS3000 gewoon koud goed gebruiken, in elk geval net zo goed remmend als standaard M blokjes zoniet iets beter zelfs
zo is dat ook weer naar het land der fabels...zal wellicht met bepaalde race blokjes n of schijven nodig zijn in een duister verleden (immers die slogan heerst al heel lang) maar voor "DS3000 racing" die wat ik al jaren gebruik absoluut no problem
koud en warm erg goed, daarbij warmt ie snel genoeg op als je van hoge snelheid moet remmen
de bite zal wat beter zijn als ie warm is, maar je hebt ook goede remmen als ze nog "koud" zijn.
je kan de DS3000 gewoon koud goed gebruiken, in elk geval net zo goed remmend als standaard M blokjes zoniet iets beter zelfs

zo is dat ook weer naar het land der fabels...zal wellicht met bepaalde race blokjes n of schijven nodig zijn in een duister verleden (immers die slogan heerst al heel lang) maar voor "DS3000 racing" die wat ik al jaren gebruik absoluut no problem


de bite zal wat beter zijn als ie warm is, maar je hebt ook goede remmen als ze nog "koud" zijn.
-
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)
Nou, Remmerij upgrade is nog niet zo. Binnenkort gewoon ori schijven voor met misschien DS2500 oid. Achter wil ik sowieso schijven want daar zitten nog trommels.
Voor de mensen die het leuk vinden nog wat foto's van het spuiten van mijn bumpers en spoilers... Het was echt een pokkeklus (ik hoorde iets van 6-8 uur prepareren en schuren) omdat er zo ontiegelijk veel steenslag op zat... Maar het is knap geworden:





Momenteel is ze wel een beetje vies (Je woont in Drenthe of niet)... En voor de Ring (Donderdag / vrijdag) ga ik dr ook niet wassen
Word daar toch weer smerig.
Inmiddels heeft ze 6 rondjes op de ring gedraait... Ook weer tot tevredenheid van het baasje
In mijn laatste ronden zelfs 2x een auto ingehaald
(Ja, ik rijd als een lulletje op de ring :$
... voor de verzameling.
We hebben onlangs ook met de Deltaclub aan de Ring vertoefd... Ook weer gezellig:
(je moet toch compenseren 
en de hele meute:

Tot zo ver mijn update... Stay tuned!
Voor de mensen die het leuk vinden nog wat foto's van het spuiten van mijn bumpers en spoilers... Het was echt een pokkeklus (ik hoorde iets van 6-8 uur prepareren en schuren) omdat er zo ontiegelijk veel steenslag op zat... Maar het is knap geworden:
Momenteel is ze wel een beetje vies (Je woont in Drenthe of niet)... En voor de Ring (Donderdag / vrijdag) ga ik dr ook niet wassen

Inmiddels heeft ze 6 rondjes op de ring gedraait... Ook weer tot tevredenheid van het baasje


We hebben onlangs ook met de Deltaclub aan de Ring vertoefd... Ook weer gezellig:

en de hele meute:
Tot zo ver mijn update... Stay tuned!