FrankS - Delta eruit, Alfa 156 erin!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v

Bericht door frank de jonge » 06 jun 2010, 22:54

Het zit je nie mee kerel!!!!!

Succes met het herstel.

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v

Bericht door InjectTheVenom » 07 jun 2010, 19:41

AUW :shock: Had je je hoofd er even niet bij door het nieuws van jullie hond en heb je die glaskar geschampt of lag het aan wat anders?

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v

Bericht door FrankS » 13 jun 2010, 23:02

koppie er niet bij en te snel willen...

Bumpers zijn er inmiddels af en helemaal klaar, morgen voor NL-DEN effe snel wegbrengen :)

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v

Bericht door InjectTheVenom » 14 jun 2010, 20:48

Dat moet nu wel een prachtig resultaat gaan worden nu ze met 2-0 gewonnen hebben :thumbup:

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v

Bericht door FrankS » 14 jun 2010, 21:13

laten we het hopen :)

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v

Bericht door InjectTheVenom » 19 jun 2010, 20:12

Tuut al klaar Frank?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v

Bericht door frank de jonge » 19 jun 2010, 21:21

Ze waren donderdag met een groene lancia op het VLC aant raggen Frank, bekende van jou?

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v

Bericht door FrankS » 19 jun 2010, 22:32

Nope, groene zegt me niets.

En vandaag bij de spuitert geweest, voorbumper, skirts en luchthappers zijn net terug van de kunststoflasser. Ws woensdag/donderdag klaar (moet ook wel want de delta gaat los op zandvoort zondag)

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v

Bericht door InjectTheVenom » 26 jun 2010, 14:30

Ruist er hier nog wat achter het struikgewas :D ?

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v

Bericht door FrankS » 28 jun 2010, 08:47

Afbeelding

8)

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v

Bericht door InjectTheVenom » 28 jun 2010, 20:10

Kiek dat is tenminste weer een Lancia :mrgreen: Nu nog even naar een velgendokter en er dan een turbo op bouwen he :hosanna:

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v

Bericht door FrankS » 15 jul 2010, 22:12

En inmiddels ook de ringdoop gehad:

Afbeelding

Ging best aardig, maar vermoedelijk is de kop wat minder fris... binnenkort maar even een goede checkup van alles en eventueel een gereviseerde kop erop :)

Tevens op de ring mijn koppeling kapot gereden, die is inmiddels weer vervangen... :)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v

Bericht door frank de jonge » 15 jul 2010, 23:25

Wanneer was jij er dan Frank?

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v

Bericht door FrankS » 16 jul 2010, 06:33

3-4 juli :)

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)

Bericht door FrankS » 14 aug 2010, 17:33

Zo... Ringdoop gehad en daarbij nog een boel gezeik gehad.

Tijdje terug viel het me op dat heel soms de laadstroom van de accu weg viel... Naja... zal wel... Maar het gebeurde steeds vaker. Uiteindelijk is de dynamo vervangen maar lostte niets op. Tijdens dat vervangen kwamen we er wel achter waarom bella tam aanvoelt:

Bij het monteren van de dynamo keek mijn monteur langs de rand van de distributiekap en zag dat mijn uitlaattandwiel letterlijk door de kap aan het vreten was, en daarbij de riem van de tandwielen aan het duwen was. Serious business! :o Dus toen beslissen: Zo doorrijden of vervangen... vervang dan maar :(. 450 euro lichter het pand verlaten, maar omdat tijdens het controleren van de timing bleek dat de monteurs die het de vorige keer vervangen hadden (not on my watch, vorige eigenaar) niet alleen die kap afgebroken hadden maar ook de distributie niet geheel op tijd hadden gezet. Dat scheelde zeker 10-15 PK :o.

Uiteindelijk weggegaan met een WILDE auto :) Erg blij dus.

Het probleem met de wegvallende laadstroom was hier niet mee opgelost. Accu laadde slecht bij, startte moeilijk etc. Zwaar klote als je er niet op kunt vertrouwen. Na mijn zoveelste klooisessie met de multimeter aan de accu trok ik eens aan de +kabel die naar de startmotor loopt, en wtf?! de laadstroom steeg naar 14,1 volt...

Dus afgelopen week de 16mm2 kabel die er liep vervangen voor een verse 25mm2 kabel... conclusie: Auto start weer als een jekko, laad prima bij en rijd weer heerlijk.

Laatste 2 maanden dus redelijk wat geld kwijt aan onderhoud, niet alles nodig:

Dynamo: 137 euro
accu: 84 euro
distributieset (vorige had 20k gedaan) 300 euro oid
startmotor: 65 euro (inruil)
koppeling: 400 euro

Als je dat optelt bij de 850 euro voor onderhoud in februari en 1350 euro voor nieuwe frisse bumpers+spuiten... en dat vergelijkt met de aanschaf van 850 euro :bag: ... Ik zeg maar niets ;)... commentaar laat ik aan jullie over :hosanna:

Anyway: Zoals het nu is rijd ze weer perfect... Ben nu nog op zoek naar een knappe set remmen. Is niet altijd makkelijk te vinden... Maar een stel gegroefde brembo's met DS2500 en stalen remleidingen komen al wel in de richting. Daarna nog wat aan de slappe en 2 ton oude dempers doen en ze is helemaal 'circuit' waardig... Zeker omdat ik tijdens de Nordschleife Trackday toch voor de 20 rondjes wil gaan :$

Verder even de titel aangepast... Iemand hier zei toch dat Lancia maar een saai merk is geworden?;)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28857
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)

Bericht door Martijn_bmw » 15 aug 2010, 13:18

leuk verhaal, en dit vind ik zeker wel een mooie sportieve lancia :D

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)

Bericht door FrankS » 09 sep 2010, 09:33

Iemand hier ervaring met de DS3000 remblokken? (lijkt me van wel)

Er word bij verschillende websites aangegeven dat ze vooral voor trackdays zijn (race use only) omdat er warmte in geremd meot worden. Echter zie ik bvb GTRene er ook mee rijden en erg tevreden over zijn? En hij rijd ook 'gewoon' straat zover als ik weet.

Het is dan wel in combinatie met OEM schijven.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)

Bericht door frank de jonge » 09 sep 2010, 09:58

Rene rijdt ook met OEM schijven ;)

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)

Bericht door FrankS » 09 sep 2010, 10:18

Daarom, dat weet ik ook. Maar ik vraag me af hoe de remkracht is na een periode niet remmen (en met koude remmerij). Als dat dramatisch is denk ik er nog even over na ;-)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)

Bericht door Petrolhead Tom » 09 sep 2010, 10:58

Ik geloof eens gelezen te hebben dat je die DS3000 echt een beetje warm moet remmen, lijkt me niet echt prettig als je gewoon op straat rijd met in je achterhoofd wetende dat je bij een noodstop wel eens niet uit zou kunnen komen omdat het spul te koud is. Of wil je ze alleen voor een trackday gebruiken?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)

Bericht door frank de jonge » 09 sep 2010, 12:17

Je rijdt je auto toch ook eerst warm en dat doeje rustig aan?
Bedoel, die remmerij komt wel op temperatuur met al die stoplichten in Emmen en krappe bochtjes.

Daar in de verdrietlanden zijn ze als je eruit rijdt wel al redelijk warm dat ze al normaal beginnen te remmen.

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)

Bericht door FrankS » 09 sep 2010, 12:27

Emmen woon ik niet meer inmiddels ;)

Maare... Ik vind het ook geen fijn idee, en ik rij (veeel) meer op straat dan op trackdays. Ga uit van 20-25k per jaar.

Remblokken koelen ook weer af denk ik?. Ik neem aan dat als ik ze 1 keer warm rijd en daarna over (om als voorbeeld te noemen) de A28 naar Zwolle rijd de remmen bij Zwolle alweer koud zijn en dus weer 'kut' remmen.

1 keer warm rijden lijkt me niet voldoende. Ik zal ook GTRene eens een pb sturen.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)

Bericht door frank de jonge » 09 sep 2010, 12:54

Ook rekening mee houden dat je remblokken altijd "iets aanlopen"

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)

Bericht door GTRene » 09 sep 2010, 13:55

lees nu ook het draadje nav je mail en je hebt mail terug...

je kan de DS3000 gewoon koud goed gebruiken, in elk geval net zo goed remmend als standaard M blokjes zoniet iets beter zelfs :wink:

zo is dat ook weer naar het land der fabels...zal wellicht met bepaalde race blokjes n of schijven nodig zijn in een duister verleden (immers die slogan heerst al heel lang) maar voor "DS3000 racing" die wat ik al jaren gebruik absoluut no problem :thumbup: koud en warm erg goed, daarbij warmt ie snel genoeg op als je van hoge snelheid moet remmen :mrgreen:
de bite zal wat beter zijn als ie warm is, maar je hebt ook goede remmen als ze nog "koud" zijn.

FrankS
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10

Re: Lancia Delta HPE 1.6 16v; De saaiste auto van DF?;)

Bericht door FrankS » 09 nov 2010, 20:52

Nou, Remmerij upgrade is nog niet zo. Binnenkort gewoon ori schijven voor met misschien DS2500 oid. Achter wil ik sowieso schijven want daar zitten nog trommels.

Voor de mensen die het leuk vinden nog wat foto's van het spuiten van mijn bumpers en spoilers... Het was echt een pokkeklus (ik hoorde iets van 6-8 uur prepareren en schuren) omdat er zo ontiegelijk veel steenslag op zat... Maar het is knap geworden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Momenteel is ze wel een beetje vies (Je woont in Drenthe of niet)... En voor de Ring (Donderdag / vrijdag) ga ik dr ook niet wassen :P Word daar toch weer smerig.

Inmiddels heeft ze 6 rondjes op de ring gedraait... Ook weer tot tevredenheid van het baasje ;) In mijn laatste ronden zelfs 2x een auto ingehaald :D (Ja, ik rijd als een lulletje op de ring :$

Afbeelding... voor de verzameling.

We hebben onlangs ook met de Deltaclub aan de Ring vertoefd... Ook weer gezellig:

Afbeelding (je moet toch compenseren ;)
en de hele meute:
Afbeelding

Tot zo ver mijn update... Stay tuned!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Godspeed, Thomasss en 2 gasten