opel speedster 2.2-16V + Mini Cooper S

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 08 jun 2007, 08:36

Maik schreef:En waar staat dat commentaar? Gun ons ook een verzetje :wink:
MarcRS4 neemt het nog een beetje voor me op


Ron, ik moet wat te streven hebben.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 08 jun 2007, 08:48

Maik schreef:Ik denk het ook...
De Alpha N motormanagement van Webcon (in samenwerking met de ITB-kit) moet de rest doen... of misschien toch maar de KMS van Kronenburg... :?: :roll:
Ga eens bij Van Kronenburg kijken, hebben veel ervaring met Opel motoren.

Michel

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 08 jun 2007, 08:56

Wat is dat voor onzin allemaal. Jullie zijn toch gewoon semi-pro's? Jullie pakken af en toe een circuitdag, that's all. Als jullie echt deelnemen aan races en verdienen er ook nog wat aan dan ben je dus wel een pro.
Semi-pro klinkt nog steeds behoorlijk professioneel in de oren, als er een amateur (non-pro) klasse was geweest hadden jullie zelfs DAAR nog in mee mogen doen.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40262
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 08 jun 2007, 09:17

Volgens mij moet ik een volgende dag toch ook maar mee gaan doen, ga ik voor het minste vermogen, gewoon met 115pk ofzo meedoen en dan voor mij de opgave om er 10 achter me te laten :)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 08 jun 2007, 09:43

Elmar schreef:
Maik schreef:En waar staat dat commentaar? Gun ons ook een verzetje :wink:
MarcRS4 neemt het nog een beetje voor me op


Ron, ik moet wat te streven hebben.
Aha... tsja, de audi mannen halen duidelijk 2 dingen door elkaar. De rijder valt in pro of semi-pro klasse, de auto in streetlegal of niet. En de M3 is nou eenmaal streetlegal. Duidelijk poetsers daar :wink:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 08 jun 2007, 09:44

Michel Pol schreef:
Maik schreef:Ik denk het ook...
De Alpha N motormanagement van Webcon (in samenwerking met de ITB-kit) moet de rest doen... of misschien toch maar de KMS van Kronenburg... :?: :roll:
Ga eens bij Van Kronenburg kijken, hebben veel ervaring met Opel motoren.

Michel
Je had het me al eerder aangeraden Michel, en ik ga er toch maar eens langs ja. Ik ben wel benieuwd...

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6797
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 08 jun 2007, 11:45

Elmar schreef:
Ron, ik moet wat te streven hebben.
Das waar....je kan natuurlijk ook proberen om met de M3 een 2:00 min rond neer te zetten. :mrgreen: :wink:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 21 jun 2007, 01:07

Ben je die plastic badkuip nu al weer moe?
http://auto.marktplaats.nl/mitsubishi/9 ... ion-6.html
Wel een behoorlijk schraal bod eigenlijk.... :lol: ;)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 21 jun 2007, 08:35

Uhmmmm, gaat alles goed nog Petertje? Stijgen alle bandenhandelperikelen je nu echt naar je hoofd :?: :lol: WELKE PLASTIC BADKUIP :?: :!:

HSR
Berichten: 5513
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 21 jun 2007, 09:30

Maik schreef:
Elmar schreef:
Maik schreef:En waar staat dat commentaar? Gun ons ook een verzetje :wink:
MarcRS4 neemt het nog een beetje voor me op


Ron, ik moet wat te streven hebben.
Aha... tsja, de audi mannen halen duidelijk 2 dingen door elkaar. De rijder valt in pro of semi-pro klasse, de auto in streetlegal of niet. En de M3 is nou eenmaal streetlegal. Duidelijk poetsers daar :wink:

haha, de smoesjes daar :D Laten we elkaar geen mietje noemen maar de S2 hield nu niet echt lijnen. Zelfs de presentator liet zich daar bijzonder verbaasd over uit tijdens het evenement.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 24 jun 2007, 20:41

Update:

Ik heb samen met wat andere speedstereigenaren een set mooie 2-delige schijven besteld in de UK. Ze waren alleen te krijgen voor de Elise maar ze hebben speciaal voor ons nieuwe hartstukken laten draaien zodat ze ook op de speedster passen nu :)

Ikzelf ben nu bezig met de montage, vanmiddag wat gerommeld in de garage, maar nu moet ik toch echt de nieuwe remblokken hebben, maar die heb ik aan de late kant besteld :? Nog even wachten dus, maar hopelijk zitten ze er dinsdag op (dus woensdag vrijrijden op CPZ :wink: ). Ik heb Carbone Lorraine besteld, ben benieuwd hoe dat gaat remmen. De maximaal toelaatbare temperatuur gaat in ieder geval van 700graden (vorige SBS pro-track blokken) naar 1600graden, dus daaraan gaat het niet liggen 8)

Hieronder wat plaatjes van de werkzaamheden, let vooral op de ventilatie van de schijf, daar is nogal wat gewonnen zeg maar... Elke schijf is nu 2.5kg lichter dan de originelen, 10kg totaal dus.

[img:768:576]http://home.planet.nl/~hille501/Speedster/CIMG1405s.JPG[/img]

[img:768:576]http://home.planet.nl/~hille501/Speedster/CIMG1406s.JPG[/img]

[img:768:576]http://home.planet.nl/~hille501/Speedster/CIMG1411s.JPG[/img]

[img:768:576]http://home.planet.nl/~hille501/Speedster/CIMG1412s.JPG[/img]

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 24 jun 2007, 20:44

Whoow, ziet er erg gaaf uit. Dat zal zeker wel hard gaan remmen zeg!

Wanneer denk je ze te kunnen testen?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 jun 2007, 20:56

damn wat ziet dat er lekker uit zeg, heel wat beter! en nog 10kg totaal winnen ook..superb

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 24 jun 2007, 21:16

Steven, ik weet dat de plaatjes oogverblindend zijn, maar zoals ik schreef hoop ik ze a.s. woensdag te kunnen testen op Zandvoort :wink:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 24 jun 2007, 22:11

Hah dat moet inderdaad zo zijn. Heb er compleet overheen gelezen. :oops: Ziet er inderdaad goed uit, we horen wel of het ook zo goed presteert. 8)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 12 aug 2007, 16:39

*Update-tje*

De remmen heb ik goed kunnen testen op Zandvoort afgelopen woensdag :) Wat een verschil zeg. De blokken zorgen voor een mega vertraging met een stuk lagere pedaaldruk. De eerste rondjes moest ik er behoorlijk aan wennen want de speedster in het ABS remmen met 190km/u op de klok was geen probleem... Probleem is dan wel dat het ABS van de speedster behoorlijk zuigt en dat je dan behoorlijk aan de bak moet om de Tarzan nog een beetje fatsoenlijk "te halen" :lol:

De remmen hebben geen centje pijn van rondje na rondje vlammen, veroorzaakt door de betere koeling van de schijven en door de hogere belastbaarheid van de Carbone Lorraine RC6 blokken. Ze blijven rondje na rondje zeer goed doseerbaar.
Met 2 man in de auto remde de auto wel wat stabieler aan en met minder snel kans op ABS akties (eigenlijk alleen voor aanremmen Tarzan). Ik denk dat ik de auto maar eens uit moet wegen met mijn gewicht in de bestuurdersstoel.


Ik had net voor afgelopen woensdag ook mijn nieuwe stuurtje met snap-off naaf gemonteerd. Scheelt weer 1kg (airbag is er nu uit) :) , maar vooral ligt het stuurtje wat lekkerder in de hand (diepere rand en suede grip) en is het wat makkelijker sleutelen in de auto als dat stuur er makkelijk uit kan.

Het is een sparco stuur van 300mm, de oude was 320mm. De snap-off is dezelfde als die van Sparco, maar deze heb ik uit de UK laten komen en is van Lifeline. Mooie is dat het ding precies hetzelfde is, gemaakt in dezelfde fabriek, maar dan met een ander stickertje erop en 100 euro goedkoper dan de Sparco versie :)

Pics (niet letten op het stof wat grotendeels nog van het peugeotbaantje in Belgie kwam...):

[img:640:480]http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/files/cimg1413s.jpg[/img]

[img:640:480]http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/files/cimg1414s.jpg[/img]

[img:640:480]http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/files/cimg1415s.jpg[/img]

[img:640:480]http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/files/cimg1417s.jpg[/img]

[img:640:480]http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/files/cimg1418s.jpg[/img]

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 12 aug 2007, 17:16

Domme vraag wellicht, maar hoe werkt de toet toet nu?

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 12 aug 2007, 17:18

Gave update's!!! Mooi stuur :shock:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 12 aug 2007, 17:41

allen schreef:Domme vraag wellicht, maar hoe werkt de toet toet nu?
Dat is een domme vraag ja, die werkt niet!! :lol: Voor juli 2008 moet ik een oplossing hebben want dan is mijn volgende APK :wink:
Knopje op de ruitenwisserhendel is een optie, of gewoon een drukknopje ergens op het dashboard, of zoiets achter het stuur:

[img:336:229]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... 5ne981.jpg[/img]

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 12 aug 2007, 17:53

Hoe doen de RC6 blokken het in het dagelijkse verkeer, veel piepen?

Tom
Berichten: 22307
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 12 aug 2007, 17:58

Gaaf stuurtje

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 12 aug 2007, 18:06

Mex schreef:Hoe doen de RC6 blokken het in het dagelijkse verkeer, veel piepen?
Piepen doen ze niet, KRIJSEN doen ze :lol: Vooral als je een stukje achteruit rijdt en dan remt :shock:
Maar na het rijden op Zandvoort afgelopen woensdag zijn ze weer lekker stil, maar dat zal een kwestie van nog een paar km's zijn en het is weer terug. Ik kan er nog mee leven, maar anderen vinden het niets. Ze gaan ook alleen piepen onder de 40km/u ongeveer en als je niet veel pedaaldruk hebt, dus als je niet remt als een mietje, dan heb je nergens last van 8)

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6797
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 12 aug 2007, 23:36

Nette updates Maik. [img:23:18]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... on_tmb.gif[/img]

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 12 aug 2007, 23:50

Thnx Maik! :lol:

Heb daar zelf al eens naar zitten kijken maar die ring zal dan toch op het stuur moeten en dan heb je volgens mij geen verbinding. Wordt het toch een knopje op je ruitenwisserhendel.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 13 aug 2007, 00:03

Leuke updates, Maik. Ben er zelf nog niet aan toegekomen om de RC6 blokken er op te zetten.

Wil eigenlijk gelijk de andere schijven er dan onder gooien. Misschien komende week eens actie ondernemen.

Speedster is nog altijd een mooie auto ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, Eric Z, Erminio, Thomas H, TurboClouseau en 8 gasten