Honda Civic Type R (EK9)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
R-developments
Berichten: 103
Lid geworden op: 12 feb 2010, 23:15
Locatie: Helmond

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door R-developments » 27 jun 2010, 23:16

Martijn is in mijn ogen de man om mee te gaan bellen :).. http://www.civicclubholland.nl/forum/viewforum.php?f=91

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door Stéphane » 27 jun 2010, 23:50

@Jan: Ik heb Martijn inderdaad via de mail al gesproken en hij geeft me inderdaad het advies wat jij aangeeft (ECU ombouw). Bij mij zit de begrenzer er trouwens niet op. Auto loopt gewoon door over de 180 km/u. Dus dat is al opgelost.

Wat remap betreft, daar heb ik niet zo'n behoefte aan. Ik laat hem lekker zoals hij is. Dus ik ga ook niets ombouwen naar OBD1. Ik heb niet zulke goede ervaringen met remaps en dergelijke in het verleden.

Niets ten nadele van Martijn verder hoor.


Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door Petrolhead Tom » 28 jun 2010, 09:03

Klinkt lekker hoor! heel erg gaaf. :thumbup: :love:

Richardt.
Berichten: 6763
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door Richardt. » 28 jun 2010, 10:59

Wat jankt dat toch lekker zo'n hoogtoerige 4-cilinder :love:

Gebruikersavatar
Drake
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
Locatie: Nieuwveen

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door Drake » 28 jun 2010, 13:55

Jan Visser schreef: Denk dat hij je gewoon adviseerd om over te stappen naar een OBD1 ecu aangezien een OBD2A niet af te stellen is.
ODB2 is zeker wel af te stellen, nadeel alleen is dat de map (ofwel de rom) in de ecu verwerkt zit in het geval van een Honda.Je kan echter de ecu in zijn geheel vervangen met een met een eeprom, welke herschrijfbaar is.

Het voordeel van een odb1 ecu is dat de eprom/eeprom gewoon zonder soldeer werk vervangen kan worden (hence simpel, zo simpel dat bijna iedereen het kan).

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door Stéphane » 28 jun 2010, 19:09

Allereerst heeft de auto nu geen limiter, omdat de auto nu geconverteerd is naar MPH. Verder ga ik niet zitten knoeien met de ECU voor remap. Is niet nodig.

Oplossing is simpel: HKS Speed Limit Defencer (SLD). En klaar is Kees, of Stéphane in dit geval :)

Afbeelding

NielsH
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 okt 2009, 09:14
Locatie: Hengelo

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door NielsH » 01 jul 2010, 10:54

Blijft leuk zo zonder begrenzer, naald recht naar onder.

Moeten we maar eens afspreken bij de ring :wink:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door Stéphane » 02 jul 2010, 20:49

NielsH schreef:Blijft leuk zo zonder begrenzer, naald recht naar onder.

Moeten we maar eens afspreken bij de ring :wink:
Lijkt me leuk :thumbup:

Had gehoopt de papieren vandaag binnen te hebben, maar ze zijn er nog niet. Ring zal op zijn vroegst over een week of 2-3 worden, denk ik.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door RJay » 02 jul 2010, 21:10

En wat doet die speed limit defencer dan om te voorkomen dat straks je kleppen in t rond vliegen bij 12000 rpm? :o

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door Marco R. » 03 jul 2010, 09:14

Die heeft niks met je toerenbegrenzer te maken..

Gebruikersavatar
Stefan van Elst
Berichten: 556
Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
Locatie: Heesch

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door Stefan van Elst » 03 jul 2010, 11:19

Dat kastje elimineert de snelheidsbegrenzer bij 180km/u, die standaard in de JDM ECU's zit.
Ik heb er zelf ook 1 in de MR2.
Paar draadjes aansluiten, instellen en klaar is *vul hier je naam in*

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door Stéphane » 03 jul 2010, 12:11

RJay schreef:En wat doet die speed limit defencer dan om te voorkomen dat straks je kleppen in t rond vliegen bij 12000 rpm? :o
:blabla: :bag:

Wat Stefan zegt: In Japan zijn de auto's allemaal (alles dus, inclusief GT-Rs en Supra's) begrensd op 180 km/u. Dus daarom is het wel zo prettig om die er af te halen als je wel eens naar Duitsland gaat. Dat kan dus met zo'n kastje.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door Stéphane » 08 jul 2010, 21:55

Ondertussen kentekenpapieren binnen. Platen zitten er op en de verzekering is geregeld. Alleen APK nog, maar ik kan nu wel rijden in ieder geval. Gisteren al een rondje gemaakt en vanavond ook weer lekker getoerd.

Helemaal prima :thumbup: Moeten wel andere banden onder, want de Bridgestone Playz zijn niet bijzonder fantastisch *kuch*.

NielsH
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 okt 2009, 09:14
Locatie: Hengelo

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door NielsH » 09 jul 2010, 18:19

Mooi Stéphane, ging iig een stuk soepeler dan bij die van mij.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door Stéphane » 09 jul 2010, 21:52

Ik had denk ik wel een beetje geluk. In Zwijndrecht werken bij de RDW werken mensen die ze vaker gezien hebben, dus dat gaat dan wat gemakkelijker. Hoefde niet eens uit te leggen wat voor type auto het was, bij wijze van spreken.

Trouwens net wel auto even met hogedruk-spuit schoon gespoten. Zeker de wielen wel handig om die ene beetje bij te houden. Enige nadeel was dat Type R sticker aan de achterkant deels los liet. Dus daar moet ik even een nieuwe voor bestellen. Heb al een adres gevonden waar ze originele verkopen, dus dat komt wel goed ;)

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door Jan Visser » 20 jul 2010, 23:43

Super dat ie op kenteken staat!!

Hoorde uit betrouwbare bron dat je op zoek bent naar een 2e setje wielen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door Stéphane » 31 jul 2010, 17:33

Jan Visser schreef:Super dat ie op kenteken staat!!

Hoorde uit betrouwbare bron dat je op zoek bent naar een 2e setje wielen :mrgreen:
Ja, inderdaad, Jan. Kwam er later achter via Type-R forum dat Wendy jouw vriendin dus is :mrgreen:

Tijd voor wat updates. Ik heb nu de volgende zaken besteld en sommige ook al binnen:

Afbeelding
Sabelt 2,5l brandblusser incl. montagebeugels.

Afbeelding
Password:JDM aluminum billet frond and rear towhooks.

Afbeelding
Takata 4-point racing harnass.

Deze liggen ook klaar:
Afbeelding
Spoon style Carbon wing Megan Racing.

Afbeelding
Carbontrenz OEM Carbon Fiber Hood.

En verder heb ik nog besteld en klaar staan/liggen:
- Carbon Lorraine RC5+ remblokken
- HEL stalen remleidingen

De carbon parts en stalen remleidingen worden geleverd met dank aan Showoff Imports. De overige onderdelen vanuit Password:JDM en Mov'it Nederland.

Roman S.
Berichten: 708
Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:47

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door Roman S. » 31 jul 2010, 17:42

Gave upgrades. Die Spoon style wing staat erg stoer :thumbup:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door Stéphane » 31 jul 2010, 23:05

Dank je, Roman :thumbup: Er gaan trouwens ook nog Yokohama A048s onder.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door Stéphane » 25 jan 2011, 16:58

De Civic gaat zaterdag weg. Ik heb hem nu ruim een half jaar gehad. Twee keer serieus onderhoud gehad (koppeling, ontstekingssysteem) dus dat was wel jammer.

Verder is het echt een fantastische auto om mee te rijden. Zelden een voorwielaandrijver gereden die zo heerlijk neutraal was. Met als referentie-materiaal de Elise was ik echt zeer onder de indruk van het weggedrag van de Civic. Rondetijd van rond de 2:11 op Zandvoort en Assen rond de 2:12, met alleen maar Yokohama's en andere remblokken en remleidingen.

De motor is wat mij betreft ook een juweel. Heerlijk doortrekken tot 8500rpm en een lekker rauwe V-TEC omslag bij 6250RPM. Op zich ook bijzonder voor een auto van ondertussen bijna 13 jaar oud hoe de motor nog zo perfect loopt en hoe de auto er verder uitziet.

Maar helaas is er een tijd van komen en tijd van gaan. Civic, Elise en nog een 207SW van de zaak is gewoon te veel van het goede. En dan kies ik toch voor de Elise in plaats van de Civic als pretmobiel. Nieuwe eigenaar woont geheel toevallig minder dan een kilometer bij me vandaan, dus hij blijft gelukkig in de buurt.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Honda Civic Type R (EK9)

Bericht door Michel P » 25 jan 2011, 18:46

Jammer, maar ook logisch. Wel een van de meest begeerlijke FWD Hot Hatches om te bezitten. Werken om de auto in de powerband te houden geeft veel voldoening.

Maar die voldoening heb je ook bij de Elise.

Michel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fedmas, L5S1, Williams en 7 gasten