
Honda Civic Type R (EK9)
- R-developments
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 12 feb 2010, 23:15
- Locatie: Helmond
Re: Honda Civic Type R (EK9)
Martijn is in mijn ogen de man om mee te gaan bellen
.. http://www.civicclubholland.nl/forum/viewforum.php?f=91

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Honda Civic Type R (EK9)
@Jan: Ik heb Martijn inderdaad via de mail al gesproken en hij geeft me inderdaad het advies wat jij aangeeft (ECU ombouw). Bij mij zit de begrenzer er trouwens niet op. Auto loopt gewoon door over de 180 km/u. Dus dat is al opgelost.
Wat remap betreft, daar heb ik niet zo'n behoefte aan. Ik laat hem lekker zoals hij is. Dus ik ga ook niets ombouwen naar OBD1. Ik heb niet zulke goede ervaringen met remaps en dergelijke in het verleden.
Niets ten nadele van Martijn verder hoor.
Wat remap betreft, daar heb ik niet zo'n behoefte aan. Ik laat hem lekker zoals hij is. Dus ik ga ook niets ombouwen naar OBD1. Ik heb niet zulke goede ervaringen met remaps en dergelijke in het verleden.
Niets ten nadele van Martijn verder hoor.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Honda Civic Type R (EK9)
Klinkt lekker hoor! heel erg gaaf.



-
- Berichten: 6764
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Honda Civic Type R (EK9)
Wat jankt dat toch lekker zo'n hoogtoerige 4-cilinder 

- Drake
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
- Locatie: Nieuwveen
Re: Honda Civic Type R (EK9)
ODB2 is zeker wel af te stellen, nadeel alleen is dat de map (ofwel de rom) in de ecu verwerkt zit in het geval van een Honda.Je kan echter de ecu in zijn geheel vervangen met een met een eeprom, welke herschrijfbaar is.Jan Visser schreef: Denk dat hij je gewoon adviseerd om over te stappen naar een OBD1 ecu aangezien een OBD2A niet af te stellen is.
Het voordeel van een odb1 ecu is dat de eprom/eeprom gewoon zonder soldeer werk vervangen kan worden (hence simpel, zo simpel dat bijna iedereen het kan).
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Honda Civic Type R (EK9)
Allereerst heeft de auto nu geen limiter, omdat de auto nu geconverteerd is naar MPH. Verder ga ik niet zitten knoeien met de ECU voor remap. Is niet nodig.
Oplossing is simpel: HKS Speed Limit Defencer (SLD). En klaar is Kees, of Stéphane in dit geval

Oplossing is simpel: HKS Speed Limit Defencer (SLD). En klaar is Kees, of Stéphane in dit geval

-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 15 okt 2009, 09:14
- Locatie: Hengelo
Re: Honda Civic Type R (EK9)
Blijft leuk zo zonder begrenzer, naald recht naar onder.
Moeten we maar eens afspreken bij de ring
Moeten we maar eens afspreken bij de ring

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Honda Civic Type R (EK9)
Lijkt me leukNielsH schreef:Blijft leuk zo zonder begrenzer, naald recht naar onder.
Moeten we maar eens afspreken bij de ring

Had gehoopt de papieren vandaag binnen te hebben, maar ze zijn er nog niet. Ring zal op zijn vroegst over een week of 2-3 worden, denk ik.
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Honda Civic Type R (EK9)
En wat doet die speed limit defencer dan om te voorkomen dat straks je kleppen in t rond vliegen bij 12000 rpm? :o
-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: Honda Civic Type R (EK9)
Die heeft niks met je toerenbegrenzer te maken..
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Honda Civic Type R (EK9)
Dat kastje elimineert de snelheidsbegrenzer bij 180km/u, die standaard in de JDM ECU's zit.
Ik heb er zelf ook 1 in de MR2.
Paar draadjes aansluiten, instellen en klaar is *vul hier je naam in*
Ik heb er zelf ook 1 in de MR2.
Paar draadjes aansluiten, instellen en klaar is *vul hier je naam in*
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Honda Civic Type R (EK9)
RJay schreef:En wat doet die speed limit defencer dan om te voorkomen dat straks je kleppen in t rond vliegen bij 12000 rpm? :o


Wat Stefan zegt: In Japan zijn de auto's allemaal (alles dus, inclusief GT-Rs en Supra's) begrensd op 180 km/u. Dus daarom is het wel zo prettig om die er af te halen als je wel eens naar Duitsland gaat. Dat kan dus met zo'n kastje.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Honda Civic Type R (EK9)
Ondertussen kentekenpapieren binnen. Platen zitten er op en de verzekering is geregeld. Alleen APK nog, maar ik kan nu wel rijden in ieder geval. Gisteren al een rondje gemaakt en vanavond ook weer lekker getoerd.
Helemaal prima
Moeten wel andere banden onder, want de Bridgestone Playz zijn niet bijzonder fantastisch *kuch*.
Helemaal prima

-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 15 okt 2009, 09:14
- Locatie: Hengelo
Re: Honda Civic Type R (EK9)
Mooi Stéphane, ging iig een stuk soepeler dan bij die van mij.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Honda Civic Type R (EK9)
Ik had denk ik wel een beetje geluk. In Zwijndrecht werken bij de RDW werken mensen die ze vaker gezien hebben, dus dat gaat dan wat gemakkelijker. Hoefde niet eens uit te leggen wat voor type auto het was, bij wijze van spreken.
Trouwens net wel auto even met hogedruk-spuit schoon gespoten. Zeker de wielen wel handig om die ene beetje bij te houden. Enige nadeel was dat Type R sticker aan de achterkant deels los liet. Dus daar moet ik even een nieuwe voor bestellen. Heb al een adres gevonden waar ze originele verkopen, dus dat komt wel goed
Trouwens net wel auto even met hogedruk-spuit schoon gespoten. Zeker de wielen wel handig om die ene beetje bij te houden. Enige nadeel was dat Type R sticker aan de achterkant deels los liet. Dus daar moet ik even een nieuwe voor bestellen. Heb al een adres gevonden waar ze originele verkopen, dus dat komt wel goed

- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Re: Honda Civic Type R (EK9)
Super dat ie op kenteken staat!!
Hoorde uit betrouwbare bron dat je op zoek bent naar een 2e setje wielen
Hoorde uit betrouwbare bron dat je op zoek bent naar een 2e setje wielen

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Honda Civic Type R (EK9)
Ja, inderdaad, Jan. Kwam er later achter via Type-R forum dat Wendy jouw vriendin dus isJan Visser schreef:Super dat ie op kenteken staat!!
Hoorde uit betrouwbare bron dat je op zoek bent naar een 2e setje wielen

Tijd voor wat updates. Ik heb nu de volgende zaken besteld en sommige ook al binnen:
Sabelt 2,5l brandblusser incl. montagebeugels.
Password:JDM aluminum billet frond and rear towhooks.
Takata 4-point racing harnass.
Deze liggen ook klaar:
Spoon style Carbon wing Megan Racing.
Carbontrenz OEM Carbon Fiber Hood.
En verder heb ik nog besteld en klaar staan/liggen:
- Carbon Lorraine RC5+ remblokken
- HEL stalen remleidingen
De carbon parts en stalen remleidingen worden geleverd met dank aan Showoff Imports. De overige onderdelen vanuit Password:JDM en Mov'it Nederland.
-
- Berichten: 708
- Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:47
Re: Honda Civic Type R (EK9)
Gave upgrades. Die Spoon style wing staat erg stoer 

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Honda Civic Type R (EK9)
Dank je, Roman
Er gaan trouwens ook nog Yokohama A048s onder.

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Honda Civic Type R (EK9)
De Civic gaat zaterdag weg. Ik heb hem nu ruim een half jaar gehad. Twee keer serieus onderhoud gehad (koppeling, ontstekingssysteem) dus dat was wel jammer.
Verder is het echt een fantastische auto om mee te rijden. Zelden een voorwielaandrijver gereden die zo heerlijk neutraal was. Met als referentie-materiaal de Elise was ik echt zeer onder de indruk van het weggedrag van de Civic. Rondetijd van rond de 2:11 op Zandvoort en Assen rond de 2:12, met alleen maar Yokohama's en andere remblokken en remleidingen.
De motor is wat mij betreft ook een juweel. Heerlijk doortrekken tot 8500rpm en een lekker rauwe V-TEC omslag bij 6250RPM. Op zich ook bijzonder voor een auto van ondertussen bijna 13 jaar oud hoe de motor nog zo perfect loopt en hoe de auto er verder uitziet.
Maar helaas is er een tijd van komen en tijd van gaan. Civic, Elise en nog een 207SW van de zaak is gewoon te veel van het goede. En dan kies ik toch voor de Elise in plaats van de Civic als pretmobiel. Nieuwe eigenaar woont geheel toevallig minder dan een kilometer bij me vandaan, dus hij blijft gelukkig in de buurt.
Verder is het echt een fantastische auto om mee te rijden. Zelden een voorwielaandrijver gereden die zo heerlijk neutraal was. Met als referentie-materiaal de Elise was ik echt zeer onder de indruk van het weggedrag van de Civic. Rondetijd van rond de 2:11 op Zandvoort en Assen rond de 2:12, met alleen maar Yokohama's en andere remblokken en remleidingen.
De motor is wat mij betreft ook een juweel. Heerlijk doortrekken tot 8500rpm en een lekker rauwe V-TEC omslag bij 6250RPM. Op zich ook bijzonder voor een auto van ondertussen bijna 13 jaar oud hoe de motor nog zo perfect loopt en hoe de auto er verder uitziet.
Maar helaas is er een tijd van komen en tijd van gaan. Civic, Elise en nog een 207SW van de zaak is gewoon te veel van het goede. En dan kies ik toch voor de Elise in plaats van de Civic als pretmobiel. Nieuwe eigenaar woont geheel toevallig minder dan een kilometer bij me vandaan, dus hij blijft gelukkig in de buurt.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Honda Civic Type R (EK9)
Jammer, maar ook logisch. Wel een van de meest begeerlijke FWD Hot Hatches om te bezitten. Werken om de auto in de powerband te houden geeft veel voldoening.
Maar die voldoening heb je ook bij de Elise.
Michel
Maar die voldoening heb je ook bij de Elise.
Michel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], ivo-b en 1 gast