Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Macboy

Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring

Bericht door Macboy » 09 okt 2008, 15:48

Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Drivers;

Het zou een blad als Sport Auto of Evo sieren als die de schone taak op zich namen om dit dispuut te beslechten.
Zonder inmenging van beide fabrikanten twee standaard auto's op de Ring door één of meer coureurs op dezelfde
dag laten testen zou beide vragen beantwoorden; wie is de snelste en was die GT-R destijds echt standaard?
Geweldig voorstel :)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 09 okt 2008, 16:28

Reactie van Nissan, haha
We are aware that several auto makers have purchased the GT-R for their own testing and evaluation. Like all GT-R customers, we recommend that any auto maker buying a GT-R should follow the recommended run-in procedures, service schedules and maintenance to ensure the maximum performance from their car. In addition, we offer performance driving courses for prospective and current GT-R owners to help them get the best performance from their car. We would welcome the opportunity to help any auto manufacturer with understanding the full capabilities of the GT-R.
Porsche got 0wn3d :P

Macboy

Bericht door Macboy » 09 okt 2008, 20:01

Briljant die reactie van Nissan haha :)

Hier de laptijden van SILVERSTONE - CHRIS HARRIS

Code: Selecteer alles

Nissan GT-R  2.10,3 
Audi R8      2.13,7
Carrera S    2.14,9
Aston Martin 2.17,2
:nana:

Daan

Bericht door Daan » 09 okt 2008, 20:53

En vergeet de eind conclusie van Chris Harris niet te vermelden : " ...and be amazed that it is actually just as much fun to drive fast as well... "

Speciaal voor de mensen die nog steeds beweren dat dit playstation autootje bijna uit zichzelf die snelle ronden rijdt. :wink:

Daan...

Elmar

Bericht door Elmar » 09 okt 2008, 21:14

Ja Daan, jij rijdt ook een japanse 4x4 en heb daar ook veel plezier in...toch? :wink:

Ik heb ook met mijn busje plezier als ik hem hier over de dijk heen knal, maar er zijn echt wel veel leuker auto's om dat mee te doen.

Daarbij is het Chris zijn werk om auto's te testen. Ik smeer ook met plezier een volle kuip spachtelputz tegen de muren. Echter wil ik het thuis niet hebben. Heb alleen een achtergevel van mijn schuur gedaan, vind de buurman mooi. :roflol:

Het staat trouwens wel nu vast dat het een ongelooflijk snel apparaat is die GTR, jammer voor de liefhebbers dat ie in de Viper ACR zijn meerdere moet erkennen. :hosanna:

Daan

Bericht door Daan » 10 okt 2008, 00:37

Heb je die Yank ook weer hoor..... :lol:

Chris Harris had natuurlijk ook kunnen zeggen : " Hmm, bloedsnel apparaat die GT-R, maar geef mij maar een lekkere ouderwetse achterwielaandrijver zoals de elfer. Veel meer fun etc.... "

By the way, die Viper ACT is geen 'normale' straatauto meer, maar eerder een competitie auto met straat toelating. Bij die Amerikaanse test waarvan hier ergens een link werd gedumpt, stond vermeld dat Chrysler naast de Viper ook een techneut had meegeleverd. Deze zat gedurende de testdag met laptops te klooien en volgens mij zelfs onderstel settings en banden te wijzigen. Als je dat allemaal moet organiseren om zo'n Datsun eruit te rijden, is het best sneu :wink:

Daan...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 okt 2008, 08:21

ZR1 dan :banaan:

Daan

Bericht door Daan » 10 okt 2008, 08:49

ZR1 is cool! :wink:

Daan...

Macboy

Bericht door Macboy » 10 okt 2008, 11:06

Daan schreef:Als je dat allemaal moet organiseren om zo'n Datsun eruit te rijden, is het best sneu :wink:
Elmar terug de kast in ;)

Leuke opmerking Daan. Is zeker steekhoudend. En dan hebben we het niet eens over het prijsverschil. Die Datsun komt zo de fabriek uit rollen. Wel geweldig ook die reactie van Nissan op het Porsche geweld :)

Maar ik denk dat het verzonnen is, want zie dit nergens officieel.

Francisco

Bericht door Francisco » 10 okt 2008, 11:26

Afbeelding

dit zijn de banden die gebruikt werden op de Ring test. Looks familiar niet? Precies, bijna hetzelfde als Michelins pilot cup sports als onder GT3's standaart zijn. En M3 CSL's. Niets spectaculairs dus. :bignews:

Voor deze centen (ton tot anderhalf) zou het voor mij ook kiele kiele worden tussen een R8 (looks, geluid, balans) en GT-R (looks, exclusiviteit, goliath slayer).

Elmar

Bericht door Elmar » 10 okt 2008, 16:35

" ...and be amazed that it is actually just as much fun to drive fast as well... "
Hij was dus ook niet helemaal overtuigd? Of zijn tegenwoordig alle sportwagens maar saai?

En nog wat Daan, je hebt waarschijnlijk je bonzai houten rijstbrilletje op gehad tijdens het lezen van die test.
Een laptop is bij een Viper ACR zeker niet nodig en wat het afstellen van het onderstel betreft, dat gaat hetzelfde als bij mijn BMW. Je kan wat draaien aan een knopje om compressie en rebound te verstellen. En ja, daar nemen ze liever een "techneut" voor mee, want ze zouden zelf eens vieze handen krijgen.
Het onderstel van de GTR kan je natuurlijk vanuit de bestuurderstoel regelen, net als een playstation...

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 10 okt 2008, 17:24

Francisco schreef:Afbeelding

dit zijn de banden die gebruikt werden op de Ring test. Looks familiar niet? Precies, bijna hetzelfde als Michelins pilot cup sports als onder GT3's standaart zijn. En M3 CSL's. Niets spectaculairs dus. :bignews:

Voor deze centen (ton tot anderhalf) zou het voor mij ook kiele kiele worden tussen een R8 (looks, geluid, balans) en GT-R (looks, exclusiviteit, goliath slayer).
Afbeelding

Daan

Bericht door Daan » 10 okt 2008, 19:32

En nog wat Daan, je hebt waarschijnlijk je bonzai houten rijstbrilletje op gehad tijdens het lezen van die test.
Nee joh, ik zat tegelijkertijd een vette Whopper Cheese weg te spoelen met Bud terwijl ik NASCAR aan had staan. 8)

Denk je dat het rijden van een EVO automatisch betekent dat ik alle Jappen verheerlijk ofzo? Ben eigenlijk een Porsche man, maar een knappe kan ik niet betalen dus koos ik voor voor deze knakenbak. Wat voor voorkeur je ook hebt op auto gebied, je komt toch simpelweg niet om de GT-R heen als het puur gaat om de prestatie van Nissan zo'n performance neer te zetten voor dat geld? Als je dat niet inziet behoor je echt tot "de laatsten der Mohikanen".

Trouwens, waar stond dat linkje van die Amerikaanse test ook al weer? Wil toch effe weten of ik m'n rijstbrilletje nou wel of niet op had. :nerd:

Daan...

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 10 okt 2008, 20:06

Daan schreef:
Trouwens, waar stond dat linkje van die Amerikaanse test ook al weer? Wil toch effe weten of ik m'n rijstbrilletje nou wel of niet op had. :nerd:

Daan...
http://www.roadandtrack.com/article.asp ... e_number=2" onclick="window.open(this.href);return false;

"It must be said that the ACR was the only car that arrived with its own crew chief, who optimized the suspension settings for each venue. But that's consistent with the ACR's role as a street-legal track car."

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 10 okt 2008, 20:17

De response van Nissan op de aantijgingen is echt geweldig :lol:

http://carsguide.news.com.au/site/motor ... _claim_gtr" onclick="window.open(this.href);return false;

"We are aware that several auto makers have purchased the GT-R for their own testing and evaluation. Like all GT-R customers, we recommend that any auto maker buying a GT-R should follow the recommended run-in procedures, service schedules and maintenance to ensure the maximum performance from their car," Nissan says.

"In addition, we offer performance driving courses for prospective and current GT-R owners to help them get the best performance from their car. We would welcome the opportunity to help any auto manufacturer with understanding the full capabilities of the GT-R."

:clap:

Maik

Bericht door Maik » 10 okt 2008, 22:32

Vermakelijk draadje dit zeg :)
Meer voors en tegens aub!
En Elmar, niet meer zo stoken, het is echt overduidelijk :wink:
Geweldig ding toch zeg, die 2000kg GT-R 8)

Francisco

Bericht door Francisco » 10 okt 2008, 23:08

Laat Mine's hier een GT-R 'csl' versie van maken met +600 pk en die traktor V10 uit Krediet-crisis land is nergens meer. :nana:

http://video.google.nl/videosearch?q=sk ... l=nl&emb=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Elmar

Bericht door Elmar » 10 okt 2008, 23:18

Daan schreef: Wat voor voorkeur je ook hebt op auto gebied, je komt toch simpelweg niet om de GT-R heen als het puur gaat om de prestatie van Nissan zo'n performance neer te zetten voor dat geld? Als je dat niet inziet behoor je echt tot "de laatsten der Mohikanen".
Daan...
Ik heb dan wel net zulk mooi lang haar als die Mohikanen, echter kom eens met een quote waar ik zeg dat de perfomance van de GTR niet goed is. :hmmm:

Francisco, gaan we nu op eens getunede auto's erbij halen, ik had je hoger in geschat. Waarschijnlijk ook niet de beurs van Tokio bij gehouden. :P

Francisco

Bericht door Francisco » 10 okt 2008, 23:26

ACR is wat Nismo/Mines is voor Nissan. Die jongens doen al in de ontwikkelingsfase mee van een auto. :beer:

een standaart Nissan GT-R gaat in jappenland niet harder dan 180 km/h. Bij Nismo laat je dat gewoon "weghalen".

Francisco

Bericht door Francisco » 10 okt 2008, 23:28

op welke banden stond die ACR trouwens, en waarom moet je een heel F1 team meezeulen om dat kreng met goed fastoen over de baan te jagen :goodnight:

Elmar

Bericht door Elmar » 10 okt 2008, 23:29

ACR is als GT3 voor Porsche.

Francisco

Bericht door Francisco » 10 okt 2008, 23:34

ok geef mij de link maar op de Dodge site waar ik hem kan bestellen. Net zoals een GT-3 bij Porsche.......

juistem 0 hits op de usa dodge site over deze ACR. Wat is het nou? een one -off van een paar fanatyen of een echte fabrieks auto ????? :hmmm:

Elmar

Bericht door Elmar » 10 okt 2008, 23:51

http://www.dodge.com/hostc/vsmc/vehicle ... =CUD200907

Coupe aanklikken en dan de VIPER SRT10 COUPE B Package kiezen. Dat is de ACR.

Francisco

Bericht door Francisco » 10 okt 2008, 23:59

hmmmmmm interesting.... :nerd:

HSR

Bericht door HSR » 11 okt 2008, 00:30

hoorde vorig weekend in London Town een oranje superleggera volle polle het kruispunt bij Oxford street over knallen. Nou, ik kan je vertellen dat je dan echt even weke knieen krijgt. GODVERD*MME wat klinkt dat ding onvoorstelbaar geil.

Plaats reactie