Interactieve proefrit 320d: verslag en vervolgkeuzes (p.5)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Interactieve proefrit 320d: verslag en vervolgkeuzes (p.5)

Bericht door RVV » 01 okt 2008, 11:18

Macboy, hoe groot is dat prijsverschil dan tussen de 325d en de 330d ?

4000/5000 euro ofzo ?

Ik snap best dat de 330d het meeste aanspreekt, vanwege de nieuwe motor, het immense vermogen van 245pk plus koppel..

Alleen om nou basis daarvan de 325d af te serveren lijkt me iets te kort door de bocht. Een 4 cylinder 320d, ook al zitten er 225pk in, voelt aan als een 4 cylinder.. Een 6 cylinder met op papier slecht 20pk meer, wat te gering lijkt KAN (let op het woord kan want ik heb er niet in gereden) als zoveel meer auto aanvoelen als een 320d dat het geringe verschil op papier in de praktijk een heel groot verschil is.

Een 325d mag dan door de komst van de nieuwe 330d een oude motor heten, maar het is natuurlijk gewoon een sublieme 3 liter turbo. Die alleen wat is terug getuned.

Rucksichloos PK's vergelijk bij BMW is ook niet verstandig.. karakter van de auto is waar het omgaat.. Ik weet nog goed toen ik de 323i had, ik het een beetje jammer vond dat hij geen 325i heette, omdat het wel een 2,5 liter was, ook vond ik het jammer dat hij slechts 170pk had. Terwijl de net nieuwe 325i, wel 325i was genaamd met 2,5 liter en 192pk meekreeg.

Totdat ik dus de e46 325i touring kreeg met 192pk..ik dacht nu zul je het hebben, dik meer vermogen.. maar in de praktijk was er geen verschil, de 323i had zelfs een hogere topsnelheid en accelereerde sneller.

Ik zou zeker de moeite nemen om in de 325d te gaan rijden.. die auto kan juist de perfecte dreier voor jou zijn.

330d is meer maar een 335d nog meer..wacht een e90 M3.. kortom altijd weer baas boven baas, maar als individueel product zijn ze wel perfect uitgebalanceerd die 6 cylinders diesels (en benzine's)..

Oja je kunt ook gewoon het typeplaatje op de 325d achterwege laten.. dan kun je gewoon met droge ogen tegen iedereen zeggen dat het een 3 liter is :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Interactieve proefrit 320d: verslag en vervolgkeuzes (p.5)

Bericht door allen » 01 okt 2008, 11:25

Dan moet je het hele bmw verhaal als leasebak gewoon direct vergeten. Gewoon een cheapass hok die net voldoet om 50k per jaar in af te leggen + een brute bak. Die hele proefrit van gisteren is dan gewoon overbodig geweest. Ik ben voor simpel denken en doen. :df:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Interactieve proefrit 320d: verslag en vervolgkeuzes (p.5)

Bericht door Macboy » 01 okt 2008, 11:28

Prijsverschil is € 5.500,= best veel, maar in de lease ongeveer € 100,= per maand Rico. En als ik niet aan de hybride ga en dus geen funauto koop en maximaal wil genieten van mijn leaseauto dan betaal ik al fors en die € 100,= per maand meer kan me dan weinig boeien natuurlijk.

allen schreef:Dan moet je het hele bmw verhaal als leasebak gewoon direct vergeten. Gewoon een cheapass hok die net voldoet om 50k per jaar in af te leggen + een brute bak. Die hele proefrit van gisteren is dan gewoon overbodig geweest. Ik ben voor simpel denken en doen. :df:
Nee Allen die proefrit was juist héél belangrijk, want ik had altijd het idee dat een 320d coupe een droomauto zou zijn. Daar zit dezelfde motor in als de auto die ik gister gereden heb en als het allemaal niet zou lukken in de onderhandelingen zou ik met een 320d sedan ook wel gelukkig zijn, want dan heb ik gewoon een volwassen auto. Maar dat is dus onzin gebleken, want die 320d motor spreekt me dus totaal niet aan qua performance :shock:

En dan maakt het de keus voor mij wel véél gemakkelijker :) dus de proefrit was zeer waardevol, waardoor het idee hybrid+fun alleen maar sterker is geworden. Nu alleen nog de 123d en met werkgever overleg over mogelijkheid van 330d.

Als niet mogelijk is: Civic bestellen binnen paar weken :banaan:

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Interactieve proefrit 320d: verslag en vervolgkeuzes (p.5)

Bericht door M@rcel » 01 okt 2008, 11:43

Ilja,

natuurlijk, een 330d is helemaal te gek, maar een 325d is dat zeer zeker ook. Mijn e60 was een 177pk/400Nm 525dA, heb een heerlijke 2 ton aan km's op de teller gedraaid, met echt maar zeer weinig momenten dat ik naar een 530d verlangde.
Alternatief zou dus een 123d voor jou kunnen zijn. Waarom laat je de 120d buiten beschouwing?
De 120d is echt een hele rappe auto hoor. Daarbij vind ik het prijsverschil tussen de 120d & 123d veel te groot. Een 120d geeft je ook veel meer dat duw in de rug effect dan in zo'n grote zware 3 serie touring met x-drive.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Interactieve proefrit 320d: verslag en vervolgkeuzes (p.5)

Bericht door Robin » 01 okt 2008, 11:56

330d doen, geen gemekker, 325d is goed, 330d is koning. 8)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Interactieve proefrit 320d: verslag en vervolgkeuzes (p.5)

Bericht door Macboy » 01 okt 2008, 12:09

Marcel waarom zou ik concessies doen ?? Waarom in godsnaam een 120d leasen als een 123d ook gewoon geleased kan worden ? Ik bespaar daar echt geen geld maandelijks. Niet het geld dat ik bespaar als ik Hybrid+funauto neem (rond de € 600 per maand).

Ruimte voor een leuke funauto is er dus niet, of het nu een 120d of een 123d is. Dus dan heeft het ook geen zin om die € 100,= euro besparen en een 120d te leasen snap je? Wat leasekosten betreft is een 123d met M-pakket en wat opties geen enkel probleem. Dus dat is niet het probleem Marcel. Een 330d is ander verhaal. Die is echt duur !

Volgende week rijden in de 123d en dan laat ik weten wat ik van die auto/motor vind.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Interactieve proefrit 320d: verslag en vervolgkeuzes (p.5)

Bericht door allen » 01 okt 2008, 12:16

Nou, daar ga ik weer Ilja. :mrgreen:
Pak nou maar een goedkopere auto zonder bijtelling en haal er een leuke z3m chuck edition bij voor de privé kilometers. Ik lees toch wel dat je eigenlijk iets wil dat je het wow gevoel kan bezorgen. Leuk als je straks een 123d hebt terwijl iedere dag toch even het idee van een speelauto door je kop schiet. Niet dus...

Een 123d zie ik in jouw geval als een concessie voor het niet kopen van een überbrute bak!

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Interactieve proefrit 320d: verslag en vervolgkeuzes (p.5)

Bericht door Robin » 01 okt 2008, 12:38

Driedertigdeeheee man. Facelift/comfort/nieuwe UEBERmotor HANDBAK. zes komma 1 naar de honderd. TWEEVIJFTIG! Klinkt als 'n V8.... :hmmm:


DUS :mrgreen:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Interactieve proefrit 320d: verslag en vervolgkeuzes (p.5)

Bericht door romo » 01 okt 2008, 12:39

Rijd dat ding bij de Beier nu uit de showroom, en rap een beetje ( of is ie al weg :mrgreen: ?)

Coupe, helemaal af, mooie diesel, met PK`s zat, meer maak je toch geen gebruik van, ken het skele, kopen dat ding :df:

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Interactieve proefrit 320d: verslag en vervolgkeuzes (p.5)

Bericht door Robin » 01 okt 2008, 12:44

Coupe? Nee man de sedan 330d natuurlijk. Coupe is ook nog eens duurder en meerwaarde nihil. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Interactieve proefrit 320d: verslag en vervolgkeuzes (p.5)

Bericht door Macboy » 01 okt 2008, 13:21

romo schreef:met PK`s zat, meer maak je toch geen gebruik van
Jij hebt duidelijk selectief gelezen en mijn bevindingen van de 320d motor gemist :)

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Interactieve proefrit 320d: verslag en vervolgkeuzes (p.5)

Bericht door Metchu » 01 okt 2008, 14:30

Genoeg gelul, ik wil de stream zien :mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Interactieve proefrit 320d: verslag en vervolgkeuzes (p.5)

Bericht door RVV » 01 okt 2008, 14:42

Toch moet je oppassen met het vergelijken van motoren in verschillende auto's/configuraties.

De 3 liter voetlt in de 1 serie totaal als een andere motor aan als in de 3 serie.

Een .20d in een 3 serie met AWD is natuurlijk onvergelijkbaar met een 1 serie 2 deurs hatch.

Waar de motor in de 3 serie als minder sterk/krachtg word ervaren, voelt diezelfde motor in de 120d mischien wel aan als een bom op wielen..

uiteraard snap ik het argument voor 100 euro in de maand meer (stelt niks voor) een 123d maar al te goed.. netzo als 100 euro meer die een 330d tov een 325d kost.

Maar net wat Robin schrijft een 330d handbak.. is natuurlijk helemaal de auto, past het plaatje financieel allemaal dan is het niet zo moeilijk lijkt me.

50000 km per jaar altijd een mooie 330d ipv een hybride met een trackkarretje waarin je hooguit 2500 km per jaar mee zal rijden.

En prive gebruik je de zakelijke auto flink..

Mijn lijstje

1) 330d handbak
2) 325d handbak
3) 123d hatch
4) 320d
5) 120d




































































589) Honda Hybride
:mrgreen:

Gebruikersavatar
wooter
Berichten: 519
Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
Locatie: Onder het canvas

Re: Interactieve proefrit 320d: verslag en vervolgkeuzes (p.5)

Bericht door wooter » 02 okt 2008, 08:35

Als je de 320d afschiet op basis van de motor, ga je niet zoveel gelukkiger zijn in een 120d of 123d. Ik heb zelf een 320d gehad en gaan testen in een 325d, en er is een wereld van verschil, hoewel beide motoren vlot genoeg zijn om ruim vlotter dan het dagelijkse verkeer te rijden.

En over funcar... Een 320d 163pk sedan doet 9m45s BtG ;)

Ik heb het gedaan, zo een funcar naast een dagelijkse leaser, maar in mijn geval kon ik na 200 km in de leaser het niet opbrengen om nog vaak in de funcar te gaan rondsnorren. Met de 320d liet ik de funcar zelfs staan tijdens mooi weer :).

TMO
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 okt 2008, 12:18
Locatie: Amsterdam

Re: Interactieve proefrit 320d: verslag en vervolgkeuzes (p.5)

Bericht door TMO » 03 okt 2008, 12:51

Is een Alpina D3 Biturbo geen optie? Heeft de motor uit de 123d, alleen dan 214 pk/450 Nm.. Deze kost in Duitsland 37.700 euro (incl 18inch en wat andere opties), tegen 40.450 voor een 330d.. Exclusief, snel, zuinig en relatief gunstig.

Hier een test ervan:

http://www.auto-motor-und-sport.de/test ... _13987.hbs

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Re: Interactieve proefrit 320d: verslag en vervolgkeuzes

Bericht door Martijn » 04 okt 2008, 15:23

Rico schreef:Ik heb danwel geen diesels op de stoep staan.. maar kan wel heel goed het verschil vergelijken tussen een 1 serie en 3 serie. Op basis van mijn ervaringen zou ik jou met 50000 km per jaar altijd een 3 serie aanraden Macboy. Comfort en kwaliteitsverschillen zijn groot vind ik (ook al weet ik dat ik pre face lift uitvoeringen heb). Een 3 serie is serieus meer auto dan een 1 serie. Helemaal voor het dagelijkse kilomtervreten.

Een snelle 1 serie is een branieschopper. Voelt klein aan, als de benjamin van BMW. Maar mist ook ruimtegevoel. Past als een handschoen, maar soms ook als een te strakke sok om je been.

De pluspunten van een 1 serie, zijn de minpunten als je 50000 km per jaar wil rijden.
Was mijn mening over 1 vs 3 vanaf dag 1 (ergens in maart 2005) Alleen was het toen volgens de "geleerden" een BOOT.

Nou, laat mij maar lekker varen dan met 50k/jaar. (nog beter: doe maar een 530d met comfortstoelen: Kapitein op de MS Rotterdam aanwezig :wink: )

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Interactieve proefrit 320d: verslag en vervolgkeuzes (p.5)

Bericht door Macboy » 04 okt 2008, 15:28

TMO schreef:Is een Alpina D3 Biturbo geen optie?
Droomauto pur sang, alleen leasemaatschappijen vragen hier helaas grof geld voor. Paar honder euro meer :shock:

Moet alleen nog via interstate iets proberen, maar aan de andere kant: voor dat geld heb je ook een 330d en die 245pk 6-cilinder schijnt echt porno te zijn, zelfs het geluid schijnt fenomenaal te zijn (klinkt als V8) !

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Interactieve proefrit 320d: verslag en vervolgkeuzes

Bericht door RVV » 04 okt 2008, 15:51

Martijn schreef: Was mijn mening over 1 vs 3 vanaf dag 1 (ergens in maart 2005) Alleen was het toen volgens de "geleerden" een BOOT.

Martijn dat boot gevoel is er nog steeds, rij een paar kilometer in de 130i en daarna een paar kilometer in de 330i, en je schrikt bijna van het verschil.

Alleen na die paar kilometer in de 330i ben je de 130i weer vergeten.. andersom precies hetzelfde trouwens.. Maar eerlijk is eerlijk die beweringen van jou in 2005 klopte wel..

Waarom ik toen niet voor een 330i was gegaan maar voor een 130i was voornamelijk ingegeven door het feit dat ik toen al een e46 325i touring had. en 2 dezelfde soort auto's op de stoep is het ook weer net niet..

Het is pure luxe ik realiseer het me, maar zowel een 130i en een 330i... is de meest perfecte combo voor mij.. (niet de mooiste :bag: )

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten