4000/5000 euro ofzo ?
Ik snap best dat de 330d het meeste aanspreekt, vanwege de nieuwe motor, het immense vermogen van 245pk plus koppel..
Alleen om nou basis daarvan de 325d af te serveren lijkt me iets te kort door de bocht. Een 4 cylinder 320d, ook al zitten er 225pk in, voelt aan als een 4 cylinder.. Een 6 cylinder met op papier slecht 20pk meer, wat te gering lijkt KAN (let op het woord kan want ik heb er niet in gereden) als zoveel meer auto aanvoelen als een 320d dat het geringe verschil op papier in de praktijk een heel groot verschil is.
Een 325d mag dan door de komst van de nieuwe 330d een oude motor heten, maar het is natuurlijk gewoon een sublieme 3 liter turbo. Die alleen wat is terug getuned.
Rucksichloos PK's vergelijk bij BMW is ook niet verstandig.. karakter van de auto is waar het omgaat.. Ik weet nog goed toen ik de 323i had, ik het een beetje jammer vond dat hij geen 325i heette, omdat het wel een 2,5 liter was, ook vond ik het jammer dat hij slechts 170pk had. Terwijl de net nieuwe 325i, wel 325i was genaamd met 2,5 liter en 192pk meekreeg.
Totdat ik dus de e46 325i touring kreeg met 192pk..ik dacht nu zul je het hebben, dik meer vermogen.. maar in de praktijk was er geen verschil, de 323i had zelfs een hogere topsnelheid en accelereerde sneller.
Ik zou zeker de moeite nemen om in de 325d te gaan rijden.. die auto kan juist de perfecte dreier voor jou zijn.
330d is meer maar een 335d nog meer..wacht een e90 M3.. kortom altijd weer baas boven baas, maar als individueel product zijn ze wel perfect uitgebalanceerd die 6 cylinders diesels (en benzine's)..
Oja je kunt ook gewoon het typeplaatje op de 325d achterwege laten.. dan kun je gewoon met droge ogen tegen iedereen zeggen dat het een 3 liter is