Deze autohandelaar heeft er nog verstand van:
http://autohandelmvanreeken.myv.nl/

Autobedrijven moeten eens wakker worden en gaan snijden in de kosten of het over een andere boeg gooien (back to basic, de kosten die een dealer moet maken om er uberhaupt auto's te mogen verkopen is absurd.. en dan doel ik op eisen aan de showroom, trainingen, etc.).Fabian schreef: De dealer wordt daar echt NIET rijker van. Zie hem eerst nog maar es te verkopen voor 40K....
Een auto naar de handel schuiven moet je niet vergelijken met een dealer inruil. Als je toch 50% afschrijft op een A6 (populaire auto in dat segment) dan koop je toch nevernooit een Audi weerFabian schreef:Op dit moment is een bod van 35K niet verkeerd voor zo'n incourante auto in de handel.
De dealer wordt daar echt NIET rijker van. Zie hem eerst nog maar es te verkopen voor 40K....
Inderdaad, ik dacht een goede makelaar uitgekozen te hebben. Gezien de behaalde resultaten die ik om me heen gezien heb zijn ze meer dan OK.Tom schreef: Niet met mij eens? Kijk eens naar makelaars... die dachten er hetzelfde over en zitten nu in een overgangsperiode... want mensen zullen steeds vaker zelf hun huis verkopen. Zeg niet dat ze compleet overbodig zijn, maar er zullen wel wat klappen vallen denk ik... vervolgens schieten ze wakker en dan moet je over een jaar of drie eens kijken hoe het eraan toe gaat.
Tom schreef:Heel verhaal... vervolgens schieten ze wakker en dan moet je over een jaar of drie eens kijken hoe het eraan toe gaat.Fabian schreef: De dealer wordt daar echt NIET rijker van. Zie hem eerst nog maar es te verkopen voor 40K....
Tjah, zo werken ze volgens mij allemaal, heb nu ook wat ervaring opgedaan met het verkopen van een huis en het is redelijk moedeloos. Alsof je alles moet corrigeren, tekst (spelfouten, zinsopbouw, onwaarheden) foto's zelf maar gemaakt want dat was 3x niks en dan nog eens ontelbare beloftes die niet nagekomen worden.JeroenT schreef:Inderdaad, ik dacht een goede makelaar uitgekozen te hebben. Gezien de behaalde resultaten die ik om me heen gezien heb zijn ze meer dan OK.Tom schreef: Niet met mij eens? Kijk eens naar makelaars... die dachten er hetzelfde over en zitten nu in een overgangsperiode... want mensen zullen steeds vaker zelf hun huis verkopen. Zeg niet dat ze compleet overbodig zijn, maar er zullen wel wat klappen vallen denk ik... vervolgens schieten ze wakker en dan moet je over een jaar of drie eens kijken hoe het eraan toe gaat.
Echter staat mijn huis net 2 dagen tekoop. Maar de verkoopteksten en de foto's waren toch niet zodanig als ik zou verwachten. Tuurlijk heb ik er een eigen blik op, maar de makelaar liet in mijn ogen een aantal belangrijke punten liggen.
JeroenT schreef:Inderdaad, ik dacht een goede makelaar uitgekozen te hebben. Gezien de behaalde resultaten die ik om me heen gezien heb zijn ze meer dan OK.Tom schreef: Niet met mij eens? Kijk eens naar makelaars... die dachten er hetzelfde over en zitten nu in een overgangsperiode... want mensen zullen steeds vaker zelf hun huis verkopen. Zeg niet dat ze compleet overbodig zijn, maar er zullen wel wat klappen vallen denk ik... vervolgens schieten ze wakker en dan moet je over een jaar of drie eens kijken hoe het eraan toe gaat.
Echter staat mijn huis net 2 dagen tekoop. Maar de verkoopteksten en de foto's waren toch niet zodanig als ik zou verwachten. Tuurlijk heb ik er een eigen blik op, maar de makelaar liet in mijn ogen een aantal belangrijke punten liggen.
Moeten ze hier nog lerenMarco R. schreef:JeroenT schreef:Inderdaad, ik dacht een goede makelaar uitgekozen te hebben. Gezien de behaalde resultaten die ik om me heen gezien heb zijn ze meer dan OK.Tom schreef: Niet met mij eens? Kijk eens naar makelaars... die dachten er hetzelfde over en zitten nu in een overgangsperiode... want mensen zullen steeds vaker zelf hun huis verkopen. Zeg niet dat ze compleet overbodig zijn, maar er zullen wel wat klappen vallen denk ik... vervolgens schieten ze wakker en dan moet je over een jaar of drie eens kijken hoe het eraan toe gaat.
Echter staat mijn huis net 2 dagen tekoop. Maar de verkoopteksten en de foto's waren toch niet zodanig als ik zou verwachten. Tuurlijk heb ik er een eigen blik op, maar de makelaar liet in mijn ogen een aantal belangrijke punten liggen.
Heb je dit ook laten weten aan het makelaarskantoor? Ik ben ook werkzaam bij een makelaarskantoor, wij sturen (en ook bij mijn vorige werk) altijd een concept op naar de klant alvorens te plaatsen op eigen site/funda. De geselecteerde foto's, verkooptekst, brochure digitaal, alles wordt getoond waarop de klant zijn feedback kan geven.
Bij mijn vorige werkplek zaten alle foto's inbegrepen bij de courtage. Als we foto's nodig hadden en het weer was niet optimaal kwamen we zo snel mogelijk weer terug wanneer de zon scheen en dergelijke, om de woning optimaal te presenteren. Het scheelt dat wij zelf de foto's maakten. Bij mijn huidige werkplek huren wij iemand in, maar ook dat wordt niet doorberekend aan de klant. Is dat bij jou wel het geval dat de kosten worden doorberekend?JeroenT schreef:Uiteraard Marco, op het eerste concept had ik al wat snelle aanpassingen doorgeven, omdat ze zelf te laat waren. Het tekoop bord hing toen al een dag.
Maar dan nog. Gisteravond nog wat dingen aangepast, welke toch wel belangrijk waren. Daarbij heb ik een 4 tal foto's zelf bewerkt en de foto van de badkamer is mislukt, daar kon ik ook niets meer van maken. Die moet opnieuw.
Wat doen jullie in zo'n geval? De fotograaf nogmaals sturen? Hoe zit het dan met kosten?
ELEKTRIZE RAMEN!Pim schreef:oplossing:
Deze autohandelaar heeft er nog verstand van:
http://autohandelmvanreeken.myv.nl/
Shit Tom! Heb je vanmiddag met mij in de auto gezeten johTom schreef:Autobedrijven moeten eens wakker worden en gaan snijden in de kosten of het over een andere boeg gooien (back to basic, de kosten die een dealer moet maken om er uberhaupt auto's te mogen verkopen is absurd.. en dan doel ik op eisen aan de showroom, trainingen, etc.).Fabian schreef: De dealer wordt daar echt NIET rijker van. Zie hem eerst nog maar es te verkopen voor 40K....
Vijf jaar terug gaven weinig mensen om internet. Drie jaar terug zat de helft van de bedrijven nog steeds te lachen om internet... er kon een paar honderd euro uitgegeven worden voor een simpele website, maar serieus nemen deden ze niet. Alsof mensen serieus geld gingen besteden via internet. Nu ben je als bedrijf stom bezig om internet niet serieus te nemen en zul je het niet overleven.
Wat dat met autobedrijven te maken heeft is heel simpel, de consument kan alles via internet uitzoeken. Vroeger ging je naar de lokale 'autowijk', langs wat dealers. Model gekozen en je ging nog even langs twee andere dealers van dat merk voor een bod en klaar was kees. Het hoogste bod voor je auto ging em dan worden. Tegenwoordig heeft de consument veel meer zicht op de markt (zowel op particulieren als autobedrijven in binnen- en buitenland) en zal niet blindelings een bod accepteren. De consument krijgt steeds meer de touwtjes in handen en dealers spelen daar op geen enkele manier op in. Ze zien je liever vertrekken.
Niet met mij eens? Kijk eens naar makelaars... die dachten er hetzelfde over en zitten nu in een overgangsperiode... want mensen zullen steeds vaker zelf hun huis verkopen. Zeg niet dat ze compleet overbodig zijn, maar er zullen wel wat klappen vallen denk ik... vervolgens schieten ze wakker en dan moet je over een jaar of drie eens kijken hoe het eraan toe gaat.
Ja ook zo leuk. De BMW dealer wilde mijn W12 liever niet inruilen want ja "ik kan hem toch niet kwijt. Het is een zuiperd en mensen willen deze auto's niet meer met deze benzineprijzen". En die wil je dan inruilen op een M5Arthur schreef:Ze weten altijd wel een minpunt te vinden.
Die Opel is een 2.8V6 turbo en "zal" dus wel zuipen.
Lees; ze doen net of niemand dat wil kopen.
Dealerinruil is zeker anders dan een bod uit de handel.
Als die Audidealer dat zo doet is 'ie lekker bezig...
Helemaal met je eens Duif, alleen de kopende handelaar zet vervolgens dezelfde auto voor 300% duurder weer te koop. Want die kijkt vervolgens WEL naar de internetprijzen, gaat daar 1k onder zitten en zegt dan: ga maar op internet kijken, goedkoper krijg je hem niet!duifjes.com schreef:Iedereen loopt de hele tijd te zeuren dat de bedrijven weinig teruggeven maar autohandel is puur vraag en aanbod! Netzoals.....vul maar in.
Voorbeelden van prijzen deze week:
BMW 745i nieuw model 2002 200.000km handelsprijs vanaf een 12.000euro
Audi A8 W12 2003 rond de 30.000euro kmstand 75.000
Q7's de kelderen ook lekker 2006 onder de 45.000 zijn goed te vinden *(nieuwwaarde 120K
etc.
etc.
Ik moet nu inruilen een 735IL 2000 186.000km fulloptions.......biedingen van 5/5500!
Nou noem je ook een paar zegduifjes.com schreef:Iedereen loopt de hele tijd te zeuren dat de bedrijven weinig teruggeven maar autohandel is puur vraag en aanbod! Netzoals.....vul maar in.
Voorbeelden van prijzen deze week:
BMW 745i nieuw model 2002 200.000km handelsprijs vanaf een 12.000euro
Audi A8 W12 2003 rond de 30.000euro kmstand 75.000
Q7's de kelderen ook lekker 2006 onder de 45.000 zijn goed te vinden *(nieuwwaarde 120K
etc.
etc.
Ik moet nu inruilen een 735IL 2000 186.000km fulloptions.......biedingen van 5/5500!
Ik neem 70k ook niet als graadmeter, das logisch. Maar wél 50k, aangezien voor 54k de GOEDKOOPSTE A8 W12 op internet staat. En dat is vervolgens een vrij "kale" W12 (voor zover dat kan), terwijl mijn auto ongeveer elke optie uit het boekje heeft. Zeg nu zelf, als iemand ergens in Nederland een W12 wil kopen, dan pakt hij toch die van mij voor stel 50k en gaat niet voor de veel kalere W12 van 54k? 25k voor een dergelijke auto, ook in deze markt is een belachelijke prijs voor een auto die een jaar terug nog 80k kostte. En die koper (of handelaar) gaat die auto zelf ook niet voor 30 te koop zetten, maar voor minimaal 60 (wat een marktconforme verkoopprijs is) en zakt langzaam mee.500E schreef:Er vallen mij enkele zaken negatief op in autokopend en -verkopend Nederland:
-dealers en autobedrijven denken kennelijk nog steeds dat lokale afzet de kosten wel dekt
-dealers en autobedrijven steken nog te weinig tijd in internet en het adequaat beantwoorden van email
-dealers en autobedrijven zijn weinig creatief in het sluiten van deals
Aan de andere kant is de consument digi-wijzer geworden. Dat heeft voordelen (want een weldenkende klant is voorbereid) maar zeker ook nadelen (we Googelen de duurste op Gaspedaal.nl boven tafel, trekken daar 1.000 af en voila: een inruilprijs).
Een auto kopen c.q. verkopen is in mijn optiek een wederzijdse deal. Bekijk het als een zakelijke overeenkomst: beide partijen moeten zich er goed bij voelen. Als autobezitter weet je dat je afschrijft en dat de garage waar je je volgende auto koopt ook iets aan je wil verdienen; als garage weet je dat je een goed bod moet doen op een in te ruilen auto, en dan bedoel ik niet spotbieden maar een marktconform inkoopbod op basis van je eigen interesse in de auto, of op basis van de interesse van een collega. Dat valt prima te onderbouwen: als je je klant maar uitlegt hoe het werkt:
Sorry, maar ik wil je bést een M5 verkopen maar inruil van een A8 W12 gaat niet lukken: het is mijn merk niet en ik wil daar geen handelsgeld in vastzetten. Ik heb wél collega's die een bod willen doen op de auto.
Die collega's bieden niet de hoofdprijs want die willen ook iets aan de A8 W12 verdienen; realiseren zich dat een A8 W12 waarschijnlijk een behoorlijke tijd bij ze blijft staan en baseren daar mede hun bod op; immers: als je al wéét dat het martelen wordt om de auto weer te slijten dan hou je met je bod rekening met twee boekjaaroverschrijdingen om jezelf een veilige marge aan te houden (als we even spreken van november) en dat resulteert in een bod van 25k. Wil hij de A8 er namelijk vlot uitfietsen dan dient hij één van de goedkoopsten te zijn op internet, want de consument kijkt anno 2008 gewoon digitaal naar de opvolger. Ook handelaren weten dat. Maar een A8 van een absurde 70k als graadmeter nemen is gewoon niet marktconform; daar kom je nooit uit.
150luco hornsveld schreef:Als we het dan toch over belachelijke prijzen hebben dan zijn het wel de prijzen in de ict branche![]()
Als je op een paar knopjes kan drukken rekenen ze al 100 euro per uur
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], wjt en 9 gasten