Help Macboy 2008 door: lease of hybrid met fun?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tristan

Bericht door Tristan » 13 mei 2008, 19:58

Die witte is wel netjes. Rij je zeker niet voor paal mee.

Joost H.

Bericht door Joost H. » 13 mei 2008, 20:42

DF hybride meet
[img:350:254]http://innocentdrinks.typepad.com/innoc ... g_tree.jpg[/img]

Auto ziet er verder netjes uit. ( met spoiler pakket beetje all show no go )

Als het 500€ uitspaart is de keuze vrij makkelijk.
Bij een verschil +/- 200€ zou ik hem toch lekker laten staan. Leuk luxe probleem iig 8)

Andre

Bericht door Andre » 13 mei 2008, 20:48

LOL ik kom ook langs for hybride meet. Die staat vandaag in de garage.

http://www.youtube.com/watch?v=NbwawU6z2XU

Joy

Bericht door Joy » 13 mei 2008, 21:03

Het filmpje van Andre heeft wel iets met natuur en bomen te maken, dat wel :lol:

Gaaf ding.

Maik

Bericht door Maik » 13 mei 2008, 22:15

Niels schreef:117,- per maand voor een full option Honda die je net zoveel kilometers kunt gebruiken als je wilt. Nou ik wist het wel :D In Nederland heb je gewoon geen fun meer wat betreft woon-werk verkeer dus als het interieur van zo'n ding bevalt, er een goede stereo in zit en zo'n ding COMFORTABEL rijdt dan ben je klaar. 500,- besparen per maand betekend dat je in anderhalf jaar tijd een E36 M3 bij elkaar krijgt. Moet ik het nog spellen :?: :lol:
+1000000000

Kap nou met dit draadje en bestellen dat ding, Tom, gooi hier eens een dik slot op :idea: :idea: :idea: :idea:

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2008, 23:29

Macboy schreef::)

Heeft dan echt niemand meer een echt argument over om mij van dit doldwaze plan af te lullen?

Tom ?

Ach ... als je erover nadenkt ... Michel Pol in een Prius ... dat zegt toch wel genoeg ... dan is er zeker geen argument te bedenken waarom ik niet in een contrasterend stikselparadijs moet stappen :)
kuch

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 0d&start=0

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2008, 23:39

Macboy schreef:Interessant draadje.

Allereerst merk ik op dat de BMW 1-serie feitelijk zéér succesvol is. BMW heeft een segment ontdekt en is in een gat gesprongen (veroorzaakt door de onoverkomelijke groei van auto's).

Een std 1-serie is niet helemaal mijn ding. Ik blijf het een mooie auto vinden, maar er zijn een aantal opties die in mijn ogen noodzakelijk zijn.

Zo is 17" een absoluut vereiste, hoewel er een rode 1-serie is ergens ook hier van iemand met mooie 16" velgen, maar das dan ook het enige.

Ook het M-pakket is bijna een vereiste, maar de twee belangrijkste opties op de 1-serie zijn toch wel de sportstoelen en xenon-lampen.

Een 1-serie zonder xenon is gewoon een trieste verschijning als je dat vergelijkt met xenon lampen. En voor diegenen die het nog niet snappen: ik heb het niet over de lampen zelf, maar de koplampunit.

Overdag ziet de voorkant er van een 1-serie niet uit als je het vergelijkt met een 1-serie met xenon lampen. Wat een waanzinnig verschil.

Een 1-serie met M-pakket zónder xenon is helemaal triest (en dat meen ik echt).

De 1-serie is ook erg mooi in aparte kleuren. Dat bruine is inderdaad erg chique, zowel van binnen als van buiten.

Het mooie is dat je een 1-serie (itt concurrentie) echt uit kan kiezen zoals je zelf wil, in veel verschillende kleurencombo's, houtsoorten, dashbekledingen, deurbekledingen etc.

Toch zijn alle 1-series hetzelfde, omdat het geleased wordt voor zo weinig mogelijk.

Bij mij komt er pas een 1-serie voor de deur, als ie voldoet aan al mijn eisen. Helaas geldt dit voor weinig mensen: imago speelt daarbij een niet mis te verstane rol. Ik rijd BMW, maakt niet uit hoe hij eruit ziet.

Nou, voor mij toch echt geen 1-serie zonder sportstoelen en xenon. Meesten hier weten hoe ik heb geworsteld met de 120d anniversary. Alle opties erop, leer, navigatie, pdc etc etc etc etc veel veel opties voor zeer weinig geld. Mooie ultieme kleurcombo, maar geen sportstoelen en xenon mogelijk op dat model.

Dan niet !

Inmiddels kwam de 120d graphite uit, met wel sportstoelen en xenon (eikels, moet ik daar nu weer aan denken).

Maar goed, wat betreft de motorisering. Een ondergemotoriseerde 1-serie bestaat bijna niet. De 116i voldoet prima voor alledag. De 118i is al lekker.

De 118d is gewoon een topdiesel. Beste diesel in het segment en meest value for money. Rijdt als een benzine, krachtig, zuinig. Echt een ideale diesel.

Voor de echt snelle rijder is er de 120d. Met afstand de fijnste diesel op de markt, met een motorkarakteristiek waar de gemiddelde benzine bouwer jaloers op zou zijn (serieus).

De 130i is te briljant voor woorden. Ultieme motor in een ultieme auto.

Wat betreft het onderstel en de RWD: de 1-serie is 1 van de meest uitgebalanceerde auto's op de markt, niet alleen binnen dat segment. Dat zegt genoeg lijkt mij. De auto stuurt heerlijk precies en voelt zeer scherp aan.

Dat de tijden langzamer zijn, soit. Het voelt allemaal wel veel beter en daar gaat het om. Freude am Fahren dus.

Voor mij de absolute droomauto, maar wel in de juiste uitvoering.

Witte 120d met M-pakket
Bruine 120d zonder M-pakket.

Komt u maarrrrr

Tom

Bericht door Tom » 13 mei 2008, 23:40

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 13 mei 2008, 23:40

Rico, tijden veranderen... LOL :lol: :wink:

Tom

Bericht door Tom » 13 mei 2008, 23:42

Misschien kunnen we gezamelijk een abonnementje bij de ANWB Wegenwacht scoren als Ilija weer es stilstaat naast de ring met z'n knakenbak :lol:
Ik hoorde dat er veel DFers nu geld besparen dus als iedereen 5 euro overmaakt dan kan ie wel een jaartje zo'n anwb abo krijgen.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 mei 2008, 09:20

Andre schreef:LOL ik kom ook langs for hybride meet. Die staat vandaag in de garage.

http://www.youtube.com/watch?v=NbwawU6z2XU
Kippevel krijg ik van dat geluid 8)

Michel P

Bericht door Michel P » 14 mei 2008, 09:37

Tom schreef:Misschien kunnen we gezamelijk een abonnementje bij de ANWB Wegenwacht scoren als Ilija weer es stilstaat naast de ring met z'n knakenbak :lol:
Ik hoorde dat er veel DFers nu geld besparen dus als iedereen 5 euro overmaakt dan kan ie wel een jaartje zo'n anwb abo krijgen.
Tom, jij woont nog thuis, dus hebt amper kosten in vergelijk met iemand die reeds uit huis woont. Ga dit cijfermatig eens door rekenen met de gedachten dat je ook graag een fun auto wenst, zoals jij nu de 330i hebt, en je lease Alfa. Macboy woont op zichzelf, heeft een dikke leasebak maar geen fun car, dit wil hij echter wel, en derhalve overweegt hij dit scenario, vanuit dat perspectief toch niet eens zo vreemd?

Heb je advertentie van de Porsche dealer al gezien. Nu gratis hybride bij Porsche GT3 of GT3 RS, Porsche kan ook in D. op kenteken worden gezet, en worden gestald bij Mantey Racing :lol:

Michel

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 mei 2008, 09:59

Macboy schreef:Klopt Neluhz, maar niet helemaal.

Je verhaal gaat pas echt op als het AFZIEN is, zoals bijvoorbeeld 40.000km per jaar in een 107 of Twingo of Lupo. Lange vakantie naar Macedonie of zo met die dingen ...

Naar mijn idee is het in een witte Civic auto met 17" antraciet, rood leer, automaat en alle denkbare luxe (voor mij dan) niet echt afzien :)

Integendeel.
Maar zoals ik begrijp heb je een proefritje gemaakt van een paar km?
Een rit Macedonie vice versa, is dat niet afzien?
Serieus hoor, ik heb geen id.

Arthur

Bericht door Arthur » 14 mei 2008, 10:07

Weet je wat?
Ik ben om :lol: :wink:
Voor 117,- netto in de maand is het idd te geef.
Doen!

(Kun je nagaan wat een klotenregeling ik heb, zo'n kale Hybrid zou mij al 203,- kosten p/m)

Toen ik mijn motor verkocht zei ik ook dat ik geregeld eentje zou gaan huren... succes met een circuitauto erbij :wink:

RVV

Bericht door RVV » 14 mei 2008, 10:18

Michel goede post.. alleen 1 ding snap ik niet, Macboy ken ik zo'n beetje uit het stenen tijdperk van de autoforums en nog nooit heb ik hem gehoord over fun/track auto's ed..

Jarenlang heeft ie alleen maar forums platgespamed over stiksels en xenonlampen :lol: ..

En nu.. sinds hybrides relatief goedkoop zijn en hij slechts 14 procent bijtelling hoeft te betalen op zo'n kar heeft ie ineens het licht gezien ?

Een autootje erbij ook naast zijn huidige leasbak hoeft toch ook niet de hoofdprijs te kosten met respect voor het materiaal ?

Ik bedoel te zeggen als Macboy heel graag een fun auto had willen hebben hij er toch allang een keertje één had kunnen kopen ? De nadruk bij een funcar ligt op het rijden en niet op de auto zelf lijkt me.

Ik gun Macboy echt een hybride hoor, daar niet van, maar ik begrijp nog steeds niet veel van de radicale omslag.

Tom

Bericht door Tom » 14 mei 2008, 10:24

Michel Pol schreef: Tom, jij woont nog thuis, dus hebt amper kosten in vergelijk met iemand die reeds uit huis woont. Ga dit cijfermatig eens door rekenen met de gedachten dat je ook graag een fun auto wenst, zoals jij nu de 330i hebt, en je lease Alfa. Macboy woont op zichzelf, heeft een dikke leasebak maar geen fun car, dit wil hij echter wel, en derhalve overweegt hij dit scenario, vanuit dat perspectief toch niet eens zo vreemd?
Je reactie is op een flauwekul posting van mij :) Deze post is wel serieus:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 246#261246
Rico v Velzen schreef: Ik gun Macboy echt een hybride hoor, daar niet van, maar ik begrijp nog steeds niet veel van de radicale omslag.
Inderdaad. Maar blijkbaar kennen alleen Michel en Maik em echt goed Rico, dat ie de laatste 4 jaar een flink wat bijtelling over een Audi A3 heeft betaald was om ons om de tuin te leiden ;)
Laatst gewijzigd door Tom op 14 mei 2008, 10:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Arthur

Bericht door Arthur » 14 mei 2008, 10:24

Als reactie op Rico z'n post:
En wat voor funcar moet het worden?
Die alleen op een circuit te rijden is?
Of eentje waar je ook na je werk eens even lekker in gaat sturen?
Dat doe je vast niet in je stokoude 325i met kooi of in die Pug 107...
Denk ik :wink:
Ik ben ook geen circuitrijder en kan m'n 130i pakken 's avonds.
Auto kost ook serieus knaken natuurlijk maar is een mooie fijne auto om erbij te hebben.
Zou ik op diezelfde avond ook in een rammel 325i met kooi stappen voor de lol?
ik niet, de Andre's onder ons waarschijnlijk wel maar een interiuer en xenonfreak als Macboy?
Nee, vast niet.
Gewoon een 123d, wit , m-pakket en weet ik veel wat...
Daar heb je de gehele dag lol van, zakelijk EN prive.
Om de centen hoeft MC het niet te doen zegt ie al.
En met A3 zit hij ook op de ring dus met een 123d kan dat ook wel.

Michel P

Bericht door Michel P » 14 mei 2008, 10:28

@Rico,

Niet is veranderlijker dan de mens! Als je mij 6 maanden terug had gezegd dat ik een hybride zou gaan rijden, had ik ook gezegd doe eens normaal! Ik heb het plaatje eens doorgerekend nadat de geruchten van 14% bijtelling in de media verschenen, ik had toen de hoop dat dit voor alle A label auto's zou gelden, en daarover ook wel eens met Macboy tijdens de lunch over gesproken. De scepsis is na een proefrit weg genomen. Als je dat e.e.a. nuchter op een rij zet, en ziet dat autorijden door de overheid word gecriminaliseert, en je dus amper DF kunt verkrijgen op de openbare weg in NL, dan kies je voor comfort en luxe, en geniet je van je hobby auto. Iedereen die nog niet in een van beide hybrides hebben gereden zou dat voor de gein eens moeten doen, denk dat je aangenaam verrast kunt worden als je het als een van A naar B auto beoordeeld.

Michel

Arthur

Bericht door Arthur » 14 mei 2008, 10:32

Dat zou best kunnen, Michel.
Dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
In mijn beleving zou ik er niet mee kunnen leven.
Gelukkig is dat voor jou anders.
Maar hier gaat het over Macboy :wink:
Ik ken hem niet heel goed, een aantal keren ontmoet en z'n posts op dit forum.
Vandaar dat ik een fanatiek tegenstander ben van Macboy in een hybride :wink:

RVV

Bericht door RVV » 14 mei 2008, 10:57

Michel Pol schreef:@Rico,

Niet is veranderlijker dan de mens! Als je mij 6 maanden terug had gezegd dat ik een hybride zou gaan rijden, had ik ook gezegd doe eens normaal! Ik heb het plaatje eens doorgerekend nadat de geruchten van 14% bijtelling in de media verschenen, ik had toen de hoop dat dit voor alle A label auto's zou gelden, en daarover ook wel eens met Macboy tijdens de lunch over gesproken. De scepsis is na een proefrit weg genomen. Als je dat e.e.a. nuchter op een rij zet, en ziet dat autorijden door de overheid word gecriminaliseert, en je dus amper DF kunt verkrijgen op de openbare weg in NL, dan kies je voor comfort en luxe, en geniet je van je hobby auto. Iedereen die nog niet in een van beide hybrides hebben gereden zou dat voor de gein eens moeten doen, denk dat je aangenaam verrast kunt worden als je het als een van A naar B auto beoordeeld.

Michel
Michel ik kan me jouw keuze heel goed voorstellen. Vooral en eigenlijk alleen om de reden dat jij de e30 M3 ernaast hebt.

Jij hebt die hobby auto nu eenmaal. Al jaren. Macboy heeft geen hobby auto ernaast ook nooit gehad en ik moet nog zien of die er ooit gaat komen :wink:

Macboy zijn dagelijkse auto is/was zijn hobby auto.

Ik weet nog goed hoe lyrisch Macboy was over het M sportstuur toen die indertijd een ritje maakte in mijn 130i.. Dat is Macboy,de man van detail en fijnzinnigheid. De man die zowat weggestuurd word bij de BMW dealer ivm huisvredebreuk en stalken van verkopers :lol:

Dit hele gebeuren komt bij met netzo over als dat Andre ineens.. voor BMW individual gaat met rode stiksels in wit creme leer :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 14 mei 2008, 11:18

Klopt Rico, maar kijk eens hoe Macboy geniet als hij achter het stuur van mijn M3 zit, of achter het stuur van de Speedster van Maik, of de MX5 van Vincent, of de GTT van Ruud. Daar doelt hij dus ook op als hij aan de toegevoegde waarde van de fun car denkt. Let wel hij zou liever een 130i sticksel edition en fun car voor track en ring bezoek hebben, alleen laten de financien dat niet toe, zoals die zelf heeft omschreven. Het heeft alles met keuzes te maken, ofwel alle plussen en minnen op een rijtje zetten.

Michel

RobS

Bericht door RobS » 14 mei 2008, 11:29

Sticksel edition :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 14 mei 2008, 11:32

Rico v Velzen schreef:Dit hele gebeuren komt bij met netzo over als dat Andre ineens.. voor BMW individual gaat met rode stiksels in wit creme leer :lol:
Godverdomme ik spuug hier mijn hele thee over mijn monitorscherm hahaha geweldig :) :D :lol: :P

Rico je post het allemaal geweldig en je hebt mij ook helemaal door. Ik hoop dat je inziet dat ik mijn interieurfetisjisme juist goed kan botvieren op de Honda Civic omdat ik hem qua interieurkleur en stikselkleur helemaal kan aanpassen zoals ik dat wil. Bij een 1-serie zou dat al niet lukken. Het interieur van de Honda ziet er verder feilloos uit.

Dat ik niet eerder over een circuitauto ben begonnen is iets wat jij niet weet natuurlijk. Zoveel contact hebben wij niet.

Sinds ik in Deventer ben gaan werken en met Michel contact heb, praat ik al over een circuit auto. Sinds ongeveer anderhalf jaar serieus, met Michel vaak gekeken op marktplaats en op andere sites.

Had ook de auto van Tomaz al lange tijd op het oog etc.

Probleem was altijd financiën. Ik verdien natuurlijk zeker niet slecht, maar ik woon op mezelf en kan de vaste lasten niet delen. Verder heb ik altijd een behoorlijk "rijk" leven gehad. Ik deed altijd wat ik wil en genoot zoveel mogelijk van het leven.

Als ik een weekend naar Londen wilde gaan, dan deed ik dat spontaan. Ik genoot altijd met volle teugen en doe dat nog steeds.

Die levensstijl heeft er echter voor gezorgd dat ik niet echt heb kunnen sparen. Dus geld opzij gelegd had ik nooit. Ik heb dus geen geld gehad om een mooie auto te kopen.

En het probleem is: een barrel van EUR 2000 kan je vaak meer kosten dan een goede van EUR 6000.

En zelf ben ik totaal niet technisch onderlegd. Andere veren erop etc kan ik niet zelf. Dus al het onderhoud van de auto moet ik laten doen en dat kost geld.

Nu kan ik een lening nemen voor de aanschaf van een auto, maar hou ik dus minder geld over voor het onderhoud.

Het voordeel is dat ik geen hardcore racer ben, maar iemand die met respect kan en wil omgaan van materiaal, zonder op het terrein van het genieten te hoeven inboeken.

Daarbij kwam dat een leaseauto ontzettend gaaf is, omdat ik voor onderhoud niets hoef te doen. Gewoon vaste lasten per maand en dan weet je waar je aan toe bent.

En die paar honderd euro betaal ik met plezier voor de A3 en zou ook gewoon veel meer willen en kunnen betalen voor een 123d of een 330d of wat dan ook.

Maar dan kan ik ZEKER geen tweede auto erbij nemen voor op de circuits. Je moest eens weten hoe moeilijk het voor mij is om op Zandvoort alleen te kijken naar al die leuke auto's en dan de baan op.

Ik kan dat niet met mijn leaseauto.

Sinds ik in 2001 met Dick op de Ring ben geweest in zijn Vectra was ik al verkocht: dit wil ik ooit een dag !!!

Dat doet weinig af aan mijn interieurfetish.

Maar het moet uit de lengte of breedte komen.

En ik wil geen concessie doen. Ik wil niet afzien. Zoals ik het op dit moment bekijk is het alles behalve afzien met een naar mijn smaak opgemaakte Honda Civic hybride.

Van het geld dat ik bespaar (rond 500 netto) kan ik dus investeren in een trackauto. Hoeft helemaal niet hardcore te zijn.

Een CTR met mooie gordel, achterbank eruit en goede betere remmen erop zou al genoeg zijn.

Als ik nu rond 400 per maand opzij leg dan heb ik tegen die tijd al een behoorlijk startbedrag. Rest bijlenen en de rest van het geld voor onderhoud.

Dit is iets waar ik al langer van gedroomd heb, maar de overheid heeft het door de 14% regeling mogelijk gemaakt.

Jezus wat een verhaal :)

Andre

Bericht door Andre » 14 mei 2008, 11:38

ik snap je verhaal mac boy.

uhhh arthur dre gaat ook s avonds niet voor plezier rijden in lege e30 325i klankast voor de fun hoor.

130i dwars over de weg is prima met interieur erin. :)

RVV

Bericht door RVV » 14 mei 2008, 11:39

Mooie en duidelijk uitleg Macboy. Als je met volle overtuiging gaat voor deze constructie DOEN.

Maar spijker van te voren de "spijt" kamer heel goed dicht.. Want er zit 1 groot nadeel aan een leaseauto... je zit er weer voor jaren aan vast.

Plaats reactie