Horloge / Horloges topic
- Macboy
Re: Horloge / Horloges topic
Nee gewoon originele rubberen oranje Omega band erop !
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Wanneer gaan we de Mido halen?
- tomgtr
Als ik die prijzen zie voor sea dwellers zou ik bijna gaan twijfelen of ik niet gewoon deze moet verkopen en de nieuwe halen. Die is ook best fraai namelijk. Maar dan zou ik zo snel afscheid moeten nemen van m'n eerste goede koop in m'n leven (financieel gezien dan)
. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat die dingen voor zoveel weg gaan. Het staat iedereen vrij om 12 k te vragen maar een half jaar geleden haalde je ze voor minder dan 8K. Minder dan een sub date! Schaap en Citroen verpatsten mijn klokje naar grijze circuit! De nieuwe is als ik me niet vergis 42mm? Dus net mooi tussen SD en DS in? Rode letters best een mooi detail. En die puist die, laten we gewoon eerlijk zijn, de sub date populairder en dus duurder maakte dan de technisch knappere SD.

- dvh
Voor 8k koop ik jouw SD Tom
:)
Hoe laat kom je? Zorg ik voor koffie..

Hoe laat kom je? Zorg ik voor koffie..

- tomgtr
Ik ben echt een handelaar van lik m'n vestje want ik ben zo in staat om hem te verkopen voor 8K David. Is echt wel een superklok, degene die ik het meest draag. Maar zou ik minder blij zijn met nieuw model? Waarom? Zelfde uurwerk. Niks mis mee. Ok een pepsi of zo is echt iet aparts nu, maar een SD is vooral gewild omdat hij opeens niet meer gemaakt wordt. Is beetje als dat leuke meisje in je klas waarvan je dacht, best leuke meid maar niet zo'n lekker wijf als Marloes met haar grote tieten. Totdat dat best leuke meisje een vriendje kreeg en het opeens als een groot verlies voelde? Of mis ik iets.
- Bram
- dvh
Ik zou me gewoon schuldig voelen Tom.
Maar als ie écht weg mag. Im in.
SD is top.
De nieuwe lijkt mij ook leuk maar met 43mm gewoon te groot voor mij...
Maar als ie écht weg mag. Im in.
SD is top.

De nieuwe lijkt mij ook leuk maar met 43mm gewoon te groot voor mij...
- tomgtr
Yep, net gekeken 43 is inderdaad redelijk groot. En grote vraag is wat wordt listprijs. En hoelang duurt het voor je ze voor list of minder te pakken krijgt.
- dvh
Van wat ik begrepen heb 13/13.5k list?
Stuk duurder. Maar 'anniversary' uitvoering enzo.
Stuk duurder. Maar 'anniversary' uitvoering enzo.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
€10200,00 list toch? Geen 13k hoor.
CHF 10.800,00
Mooi ding!
Edit ik denk 1 jaar wachttijd bij dealer minimaal. Rest is gissen 13/14 gekte grijs denk ik?
CHF 10.800,00
Mooi ding!
Edit ik denk 1 jaar wachttijd bij dealer minimaal. Rest is gissen 13/14 gekte grijs denk ik?
- dvh
Goede vraag.
Ik dacht zoiets voorbij hebben zien komen.
Edit: Je hebt gelijk Robin. Net iets boven de 10k
http://www.ablogtowatch.com/rolex-sea-d ... 600-watch/
Ik dacht zoiets voorbij hebben zien komen.
Edit: Je hebt gelijk Robin. Net iets boven de 10k
http://www.ablogtowatch.com/rolex-sea-d ... 600-watch/
-
Handelaar van lik me versje kan best handig zijn. Maar dan wel prijzen noemen die niemand er voor over heeft. Scheelt dat je dan geen spijt van een verkoop kunt krijgen.
- dvh
Een SD voor 8k is op dit moment een koopje...
Je ziet de gebruikte exemplaren al over de 9k weg gaan. Kocht voor 7.5k een nieuwe 1.5 jaar geleden ofzo. :/ ( die zijn nu 10k+ )
De nieuwe is toch ook wel leuk

Ik vraag me alleen af hoe lang deze in productie blijft gezien het een Anniversary is..
Je ziet de gebruikte exemplaren al over de 9k weg gaan. Kocht voor 7.5k een nieuwe 1.5 jaar geleden ofzo. :/ ( die zijn nu 10k+ )
De nieuwe is toch ook wel leuk
Ik vraag me alleen af hoe lang deze in productie blijft gezien het een Anniversary is..
- Bram
Smaken verschillen, maar ik vind die loup niet om aan te gluren.
- 350 Z
Inderdaad
- tomgtr
Net zoiets als die luchthapper op je oude STI Bram, ziet er niet uit maar hoort bij die auto.
-
Die loup kan ik aesthetischerwijs (want Rolex) wel mee leven, ik vergeef hun ook de blasphemie een SD uit te rusten met zo'n ding(historisch gezien heeft 'n SD geen cyclops) , want rest is proportioneel zeer geslaagd zo op de foto's.
Het is meer de grootte en hoogte van dat apparaat ben ik bang.
116600 is dan 'klein' op het oog qua dial layout(recht van boven gezien), maar hij is wel fors en dik/hoog tov Sub.
Anders had ik al op 'n lijst gestaan.
DSSD is óók geweldig, maar de maatvoering voor mij echt te veel van het goede.
Het is meer de grootte en hoogte van dat apparaat ben ik bang.
116600 is dan 'klein' op het oog qua dial layout(recht van boven gezien), maar hij is wel fors en dik/hoog tov Sub.
Anders had ik al op 'n lijst gestaan.
DSSD is óók geweldig, maar de maatvoering voor mij echt te veel van het goede.
-
Wat ik wel een nadeel van zo'n cyclops vind is dat het glas er snel smeriger uit ziet. Bij de Daytona en SD (beide geen cyclops) heb ik daar geen last van.
- tomgtr
Wordt de nieuwe SD dan ook dikker, niet alleen groter? Als dat zo is, wat voor bestaansrecht heef DSSD dan? Hadden ze beter de DSSD kunnen vervangen met de nieuwe SD en vorige SD kunnen handhaven? Raar!
- dvh
Qua looks vind ik
dit een topklok.
Alleen zo dik.. en 44mm.. Mooi als je een reus bent. maar om een 17/18mm pols geen gezicht.
Waar ik mij aan stoor bij de nieuwe SD 126600 is niet de loupe, niet de dikte en een beetje aan de diameter.
Maar dóór de grotere diameter gaat de uurwijzer te kort worden. Of hij is gewoon te kort. Maar net hoe je het wil zien.
Dat is bij een normale sub , of de 116600 SD veel beter in balans. Zelfs bij de 44mm Deepsea blue is het goed in balans.
Bij de nieuwe SD , niet.

De minutenwijzer steekt bijna over de indexen heen. En de uurwijzer is naar mijn mening gewoon te kort. Het creeert een soort leegte in de wijzerplaat. Waar de DS , en de SD 116600 lekker compact ogen krijg je bij bovenstaande gewoon net ff teveel loze ruimte in de wijzerplaat.
Alleen zo dik.. en 44mm.. Mooi als je een reus bent. maar om een 17/18mm pols geen gezicht.
Waar ik mij aan stoor bij de nieuwe SD 126600 is niet de loupe, niet de dikte en een beetje aan de diameter.
Maar dóór de grotere diameter gaat de uurwijzer te kort worden. Of hij is gewoon te kort. Maar net hoe je het wil zien.
Dat is bij een normale sub , of de 116600 SD veel beter in balans. Zelfs bij de 44mm Deepsea blue is het goed in balans.
Bij de nieuwe SD , niet.

De minutenwijzer steekt bijna over de indexen heen. En de uurwijzer is naar mijn mening gewoon te kort. Het creeert een soort leegte in de wijzerplaat. Waar de DS , en de SD 116600 lekker compact ogen krijg je bij bovenstaande gewoon net ff teveel loze ruimte in de wijzerplaat.
-
*klopt af dat ie nog steeds een reus is..
- Bram
Potver wat is die DSSD JC Edition toch een vet ding 
Ligt nog steeds in de etalage bij Pieter Jacobs in Den Bosch, een 2014 model voor 11.5K

Ligt nog steeds in de etalage bij Pieter Jacobs in Den Bosch, een 2014 model voor 11.5K

-
Had ik nog niet op gelet David, nu je t zegt. Ik houd van LANGE minuutwijzers iig(dus die moeten minimaal bijna de streepjes raken, op de inex zitten), maar deze UURwijzer is inderdaad wat kortachtig.
Edit: Maar de uurwijzer tikt nog wél de indexen bij '12', '3', '6' en '9' aan net als bij de SDDS. Niet dus:)
Draag nu even niet het icoon, maar bij 116600 ook zo dacht ik, dat aantikken.
Verpassen Sie nicht Ihre Chance, Romo en consorten:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 74-156-434
Edit: Maar de uurwijzer tikt nog wél de indexen bij '12', '3', '6' en '9' aan net als bij de SDDS. Niet dus:)
Draag nu even niet het icoon, maar bij 116600 ook zo dacht ik, dat aantikken.
Verpassen Sie nicht Ihre Chance, Romo en consorten:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 74-156-434
- dvh
Denk dat meer het probleem met de maat/dikte hebben. Want hij ligt werkelijk overalBram schreef: 18 apr 2017, 12:25 Potver wat is die DSSD JC Edition toch een vet ding
Ligt nog steeds in de etalage bij Pieter Jacobs in Den Bosch, een 2014 model voor 11.5K![]()

http://www.crownguard.com/collection/17 ... -blue.html
http://www.jkwatchstore.nl/store/1236/0 ... blue-2017/
http://www.local-time.nl/rolex.html
http://vanwonderenwatches.com/product/r ... 16660-new/
Ow, die laatste is dus toch nog verkocht

- Bram
Die van JK is wel scherp zeg, €950,- duurder dan die van Jacobs en volledig nieuw. Die bij Jacobs heeft een kras op het deksel.