Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
BMWDennis

Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Bericht door BMWDennis » 26 nov 2025, 20:13

Leuk verslag, mooie ervaring!

Marc42
Auto: Te veel

Bericht door Marc42 » 26 nov 2025, 20:43

StefanW schreef: 26 nov 2025, 13:47 Leuk verslag! Kosten vallen inderdaad reuze mee. Zeer interessant voor een "rookie".
malle eppie schreef: 26 nov 2025, 18:16 Ik heb deze training al een paar keer gedaan en ben er zeer enthousiast over.

Een hele veilige manier om de Ring te leren kennen en serieus stappen te maken.

Ook als je meer ervaring heb is het een aanrader, de snellere groepen gaan serieus hard rond.

Ik ben de keren dat ik ben geweest wel elke keer de enige Nederlander. Er komen wel andere nationaliteiten dan Duitsers op af, Zwitsers, Denen en de laatste keer zelfs iemand uit Litouwen
"Rookie" is natuurlijk een rekbaar begrip. Maar het viel me op dat vrijwel iedereen die ik daar sprak al ervaring had op de Ring. En dan niet zoals ik 10 rondjes, nee echt meer ervaring. Jongen naast me in de bus had bijv. bijna 300 Touristenfahrten rondjes gedaan en kwam nu voor de tweede keer bij deze training. Een kerel in mijn groepje heeft een paar keer meegedaan met Time Attack competitie op de Ring en deed deze training voor de 3e keer. Tijdens het diner werd een kerel het podium opgeroepen. Bleek dat hij voor de 30e(!) keer deze training deed. Dat is wel de max score die ze daar hebben hoor.

Als de opzet goed is, en de trainers goed, dan kan ik me voorstellen dat je vaker terugkomt. En zoals Malle Eppie al zegt: de snelle groepen gaan echt serieus hard.

Tijdens mijn training zag ik ook geen Nederlanders. Inderdaad wel genoeg andere nationaliteiten, maar zeg 95% Duits of Duits sprekend.

Oh iets anders, tijdens de training sprak ik ook de twee gasten die Max Verstappen hadden begeleid tijdens zijn permit training. Je zag ze glunderen en ze hadden alleen maar lovende woorden over hem.

Joost H.

Bericht door Joost H. » 26 nov 2025, 20:49

Leuk verslag, zal de data voor volgend jaar in de gaten houden om ook deel te nemen!

JP

Bericht door JP » 27 nov 2025, 10:41

Lijkt me inderdaad een hele leuke training, en dat kan ook gewoon met je daily ?

Marc42
Auto: Te veel

Bericht door Marc42 » 27 nov 2025, 10:55

JP schreef: 27 nov 2025, 10:41 Lijkt me inderdaad een hele leuke training, en dat kan ook gewoon met je daily ?
Zeker! De training lijkt in de basis gericht op mensen met een leuke sportauto voor op de weg die ook - onder serieuze begeleiding - de Ring willen ervaren. Ik was slechts een van de weinige met een track focussed auto.

Joost H.

Bericht door Joost H. » 27 nov 2025, 13:35

Dat is wat anders dan Scuderia Hanseat dat was dit jaar 90% GT3RS

Plaats reactie