Richardt. schreef: 26 aug 2021, 09:38
Dat zijn serieuze vermogens!
De vorige was ook al niet meer standaard dacht ik? Ben wel benieuwd naar de verschillen tussen beide, qua prestaties maar de techniek staat in 7 jaar ook niet stil natuurlijk.
Standaard GT-R's vind je nauwelijks Nissan heeft de GT-R redelijk doorontwikkeld , is op alle (technische) vlakken net ietsje beter geworden zeg maar, soms kleine verschillen die denk ik alleen pro drivers zullen merken. Van binnen wat volwassener/moderner maar kwalitatief nog niet op het niveau van de recente Duitse wagens (AUDI/BMW/Mercedes/Porsche), dat zou nog wel beter mogen/kunnen.
Engine bay
af649ac8-257b-4c71-80f5-30af9ca9145e.jpg (313.6 KiB) 4967 keer bekeken
JP schreef: 26 aug 2021, 10:03
Was de vorige niet een tijdje blauw, 800ish pk en in de UK opgebouwd ? Dit is toch een paar stapjes verder….(de motor, niet Bleiswijk)
Ja, ja en ja , deze wagen komt uit Frankrijk en is in op opdracht van de vorige eigenaar in 2020 door TCC volledig aangepakt: nieuw "gesmeed" blok, versnellingsbak, brandstof toevoer (intake, fuelrail met 12 injectoren ipv 6), koppeling, onderstel, big brake kit, etc etc, alles om het huidige vermogen veilig te kunnen draaien, rekening van dit alles was niet mals . In verband met vervelende privé omstandigheden is de wagen beschikbaar gekomen en mij via TCC aangeboden. De kwaliteit van deze build is vele malen beter dan die ik toentertijd in de UK heb laten doen, daar waren bepaalde zaken toch niet zo heel netjes gedaan blijkt achteraf, ik heb begrepen dat het typisch Engels is in ieder geval, de eigenaar van TCC heeft aan mijn oude wagen wat zaken aangepast en rijdt hem nu zelf
Jan Terwolde schreef: 26 aug 2021, 10:35
Ook 1 van mijn favoriete soundtracks zo'n GT-R
Booooh schreef: 26 aug 2021, 13:38
Van binnen wat volwassener/moderner maar kwalitatief nog niet op het niveau van de recente Duitse wagens (AUDI/BMW/Mercedes/Porsche), dat zou nog wel beter mogen/kunnen.
Ik vind dat soort uitspraken altijd een beetje raar : Wat zou er dan anders of beter moeten zijn/worden ?!
Vroeger zat men bijvoorbeeld ook altijd te roepen dat de Duitse auto's zogenaamd minder "plastic fantastic" zouden moeten zijn dan de rest.
Nou...
Ik heb gezeten in :
- VW's
- BMW's
- Audi's
- Mercedessen
En het is allemaal één pot nat!
Daarnaast ken ik iemand die bij een VW/Audi/Skoda dealer heeft gewerkt en je zou zijn verhalen over voornamelijk Audi modellen eens moeten horen...
heb 5 jaar een GTR R35 gehad en heb ook 911 gehad. GTR was geweldige auto maar als je echt niet het verschil merkt tussen interieuren ben wellicht iets Jap merken bevooroordeeld (voornamelijk ook de draadjes waain je reageert).
Misschien is het vergelijk tussen 3,5 jaar oud en vandaag niet helemaal fair, maar er is een hoop gebeurd op dat gebied bij de genoemde Duitse merken in het hogere segment, ik heb het dan voornamelijk over de MFD achtige functionaliteiten die in de GT-R verbeterd zouden mogen worden naar mijn mening (of die nu raar is of niet) ...
Verder zit het er best dicht tegen aan maar is het toch net niet ...
Vet ding idd! En lijkt niet veel geld voor zo’n auto met die tuning er al op
1200 euro erbij en dan een jaar garantie. Das ook wel lekker.
Vond dat ze zo duur zijn geworden. Nieuw ooit toch voor rond de ton toen hij uit kwam?
Geen idee eigenlijk van prijs ontwikkeling van deze auto’s.
Maar deze specifieke auto heeft voor 80k motortuning staat er in de tekst dus als je er eentje zoekt en 1.000pk wil dan lijkt mij dit wel een mooie “aanbieding”
Ik heb toentertijd 128K betaald voor mijn Black Edition, bijna 80K voor een 1000pk versie van 11 jaar oud is best redelijk, bodemprijs voor een net standaard exemplaar is zo’n 57K/60K, ik ken veel auto’s die sneller halveren in waarde
Booooh schreef: 28 aug 2021, 21:31
Ik heb toentertijd 128K betaald voor mijn Black Edition, bijna 80K voor een 1000pk versie van 11 jaar oud is best redelijk, bodemprijs voor een net standaard exemplaar is zo’n 57K/60K, ik ken veel auto’s die sneller halveren in waarde
Dat bedoel ik. Een auto die 50% in prijs stijgt gedurende zijn leven zie je niet veel. En ja. Ook ik zie dat de auto flink verbeterd is in alle jaren. Maar in basis nog steeds de r35.
Ik heb het niet uitgezocht maar ik denk dat veel meer auto's 40% tot 50% gestegen zijn in prijs in de laatste 11 jaar tijd , de prijs van de R35 was toentertijd te laag voor wat ie bood, denk dat de huidige prijs meer recht doet aan de wagen behoudens de Nismo, daar vind ik een meerprijs van een ton wel wat overdreven ...
Booooh schreef: 29 aug 2021, 01:19
Ik heb het niet uitgezocht maar ik denk dat veel meer auto's 40% tot 50% gestegen zijn in prijs in de laatste 11 jaar tijd , de prijs van de R35 was toentertijd te laag voor wat ie bood, denk dat de huidige prijs meer recht doet aan de wagen behoudens de Nismo, daar vind ik een meerprijs van een ton wel wat overdreven ...
Heerlijk ding Booooh. Dat is toch stiekem ieders droom om zo een opgefokt ding voor de deur te hebben staan. Auto's komen tot leven als ze net even wat verder gaan dan de fabrikant.
Verbruik 1 op 5ish met af en toe wat gas erop?
Ja ik schat zo'n 1 op 5 inderdaad als je lekker "sportief" op pad bent, ik heb tot nu nog maar een kleine 200 km gereden dus ook nog maar 1 x getankt en er zit nog wat in , met de andere GT-R reed ik gemiddeld 1 op 6/7 volgens mij maar met rustig rijden is 1 op 10 (of nog zuiniger) ook gewoon mogelijk hoor (met 98 benzine dan althans), geen ervaring met E85 maar dan is het behoorlijk minder op de liter.