Het grote 'DF racefiets' topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door RVV » 05 apr 2014, 23:01

Nee helaas niet. Ik woon in de gemeente Grootegast (15 km van drachten ) in een straal van 15.rondom is het mogelijk of in de stad Groniingen . Waar ik werk. Aangezien ik 3 dagen in de week met de fiets naar het werk ga kan ik daar ook een fiets kopen en in onderhoud doen. sappemeer is tever uit de route voor mij. Red ik qua tijd niet . (Op tijd op het werk zijn) de Cube vind ik trouwens ook een erg mooie fiets .

http://www.cube.eu/nl/bikes/road-race/a ... ee-gtc-sl/" onclick="window.open(this.href);return false;

RVV

Bericht door RVV » 05 apr 2014, 23:13

http://www.terveldtweewielers.nl/index.php/contact" onclick="window.open(this.href);return false;

Is wel redelijk in de buurt! Heeft Wel Bianchi en ook Cube !

///Joost

Bericht door ///Joost » 05 apr 2014, 23:35

Al je echt ZO veel knaken gaat uitgeven voor je eerste racefiets, zou ik op z'n minst een goede fietsenmaker zoeken die verstand heeft van racefietsen en een goede fietsmeting kan uitvoeren. Je kan een frame nog zo mooi vinden, maar als het niet bij je past qua geometrie wordt het nog moeilijk wennen.
Helaas vallen de meeste mensen als een blok voor de dure advertenties en felle kleurtjes, wat natuurlijk de bedoeling is van de marketingafdeling. Maar als je slim bent kijk je daar doorheen.

RVV

Bericht door RVV » 05 apr 2014, 23:51

Joost absoluut mee eens. Het lijkt een beetje alsof ik met losse flodders schiet, maar mijn eerste selectie is materiaal en groepen gekoppeld aan een budget (eigenlijk Max 2000,-). Dan ga je een aantal merken en modellen selecteren die binnen de door mijn gestelde fietsen maker verhaal leverbaar zijn. Ik heb ondertussen een aantal speciaalzaken op het oog. Daar kan ik tegen de tijd dat ik een fiets ga kopen (en eerder).me laten adviseren / opmeten /testrijden etc. Dan zullen er een aantal fietsen uitrollen die voor mij geschikt zijn. Het merk vind ik niet eens zo belangrijk. De klik / goed gevoel bij het advies vind ik belangrijker. Een winkel die meerdere merken heeft en zeker modellen vind ik ook belangrijk voor een afgewogen keuze. De prijs vind ik minder belangrijk. Maar ik wil wel tussen de 1500 en 2000 euro blijven. Of dat veel is voor de "eerste" racefiets?! Mijn idee is wel dat het gelijk goed moet zijn want de "eerste" racefiets moet wel een blijver zijn voor een paar jaar. Daarom heb ik ook geen haast. Ik heb een fiets :wink:

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 06 apr 2014, 13:16

RVV schreef:http://www.terveldtweewielers.nl/index.php/contact

En zo te lezen zijn beide eigenaars ook zelf 'fietsers' en fietsliefhebbers, dat heeft bij mij altijd wel een pré :thumbup:

En uiteraard eens met Joost, een goed advies en kennis hebben van zaken is wel 1 van de belangrijkste dingen.

RVV

Bericht door RVV » 06 apr 2014, 13:27

Lijkt mij ook een goed adres! Morgenmiddag eens op de fiets er heen en ff neuzen.

RobS

Bericht door RobS » 06 apr 2014, 20:01

Vandaag heerlijk in de Ardennen gefietst, het weer was prima, de wegen lekker rustig en het asfalt was over het algemeen heel behoorlijk. Vooraf wat leuke klimmetjes aan elkaar geknoopt met 95km en 1500hm als resultaat.

http://app.strava.com/activities/127414576" onclick="window.open(this.href);return false;

Bovenop de Redoute stond een fotograaf te wachten op een groep, hij was niet te beroerd ons ook op de foto te zetten :) Met 39x28 was het flink harken maar het viel niet tegen, ik had 'm erger verwacht.

Afbeelding

Hielke

Bericht door Hielke » 06 apr 2014, 20:06

Man, je tong hangt bijna op het stuur.

Hoe ziet het er dan uit als het niet meevalt? :tooth:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 apr 2014, 20:06

:thumbup:

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 06 apr 2014, 21:18

Hier ook vandaag een mooi stuk gefietst, incl een stukje Belgie. Eerste keer dat ik meer dan 100 km gefietst heb, ik krijg alleen altijd wat last van mijn onderrug/heup na meer dan 3 uur fietsen. Er stond vandaag iets meer wind dan gehoopt, maar al met al prima fiets weer.

Deze week ook de fiets nog eens naar de fietsenzaak brengen, bijna de hele rit met een tikkende/krakende trapas gefietst...

http://www.strava.com/activities/127498557" onclick="window.open(this.href);return false;

RobS

Bericht door RobS » 06 apr 2014, 21:45

Hielke schreef:Man, je tong hangt bijna op het stuur.

Hoe ziet het er dan uit als het niet meevalt? :tooth:
Daar zijn gelukkig geen foto's van :blink:

Bram

Bericht door Bram » 06 apr 2014, 22:06

Dat ziet er dan zo uit :tooth:

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 06 apr 2014, 22:44

En weg was Hielke :D

Bram

Bericht door Bram » 06 apr 2014, 22:45

Dit was volgens mij beklimming 4 van de 5. Op die laatste kwam ik echt volledig dood aan :bag:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 07 apr 2014, 11:13

Bram schreef:Dit was volgens mij beklimming 4 van de 5. Op die laatste kwam ik echt volledig dood aan :bag:
Ik ken dat gevoel ja. Met een lichte griep en 0,0 hoogtemeters de Nurburgring fietsen levert ook dat soort taferelen op. Toen ik boven was sloeg mijn hartslag uit naar 210, toen maar even rustig gaan zitten en wat drinken. Man man man, maar de volgende dag geen last meer van verkoudheid of griep dus het is wel ergens goed voor geweest. :tooth:

///Joost

Bericht door ///Joost » 07 apr 2014, 13:23

He tof! Er moeten meer foto's komen in dit topic. Is altijd leuk om te kijken!

Bram

Bericht door Bram » 07 apr 2014, 13:38

Zoiets?

Laatste kilometer Col du Tourmalet. Was even pijn lijden :mrgreen: Al denk ik dat de 150 km van de AGR over twee weken minstens zo pijnlijk worden, heb dit jaar al 1x gefietst :bag:

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 07 apr 2014, 19:08

///Joost schreef:He tof! Er moeten meer foto's komen in dit topic. Is altijd leuk om te kijken!
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (152.74 KiB) 1451 keer bekeken

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 07 apr 2014, 19:12

Ik wil morgen voor het eerst fietsen. Vandaag weer wezen hardlopen. Dus morgen fietsen. Hopen dat mijn knie niet weer opspeelt.

RVV

Bericht door RVV » 07 apr 2014, 19:26

Stefan R schreef:
RVV schreef:http://www.terveldtweewielers.nl/index.php/contact

En zo te lezen zijn beide eigenaars ook zelf 'fietsers' en fietsliefhebbers, dat heeft bij mij altijd wel een pré :thumbup:

En uiteraard eens met Joost, een goed advies en kennis hebben van zaken is wel 1 van de belangrijkste dingen.
Vandaag geweest, miste wel de nodige verkoopspirit , het enthousiasme straalde er nou niet bepaald van af. Ondanks dat ik heel duidelijk was dat mijn budget tussen de 1500 en 2000 euro is. Ik gaf aan dat ik wel wat ingelezen was via fietsbladen maar zei er ook bij dat ik een leek was. Folders zijn handig maar als het verkoopadvies vooral veel bladeren in de folder is dan kan ik dat zelf ook wel. Er stonden 3 Bianchi fietsen. De duurste van rond de 2500 was echt een wedstrijdfiets. 2 andere fietsen die groene kleur en en rode zagen er netjes uit vielen ook in het budget. Maar overtuiging voor die fietsen miste ik een beetje. De Cube agree gtc sl stond er niet maar wel zijn duurdere broeder met electronisch schakelsysteem. Erg mooi fiets. Die Cube. Maat kwam met mijn postuur overeen. Ik mocht wel een ritje maken, maar echt inkoppen was het ook niet. Toen mijn look plaatjes niet in de klikpedalen paste (ik was op de fiets) kon ik niet rijden. Veel moeite om mij alsnog te laten proefrijden deed hij niet. Ik kon wel op een ander moment terugkomen dan zou hij even normale pedalen plaatsen. Er stonden nog wat andere merken maar daar werd de verkoper ook niet echt enthousiast over. Beetje jammer, ik was toch erg duidelijk in wat ik wil wat mijn budget is en dat de Cube mij erg aansprak. Ik wil het nog wel een herkansing geven. Al was het omdat ik wel graag wil weten hoe de Cube en Bianchi's fietsen (verschil/overeenkomsten) misschien dat er dan ook wat meer bezieling is.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (472.76 KiB) 1443 keer bekeken

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 07 apr 2014, 20:21

Nou ja, dan weet je dat je daar ook niet hoeft te zijn :goodnight:

Valt me tegen, als je de website leest dan krijg je toch een andere indruk.

///Joost

Bericht door ///Joost » 07 apr 2014, 20:23

Rico, je moet echt een specialiteitenzaakje zoeken, dus niet zo'n alles in 1 megastore. Liefst hoe kleiner, hoe beter, want daar werken vaak de mannen met hart voor hun vak.
Ik heb even gezocht wat er zoal goed aangeschreven staat in het noorden van het land en daar rolde uit:

- Belga in Harkstede (absoluut NIET de flagship store in Groningen)
- Klamer Wielersport in Hoogezand
- Meindert in Hurdegaryp

Succes.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 07 apr 2014, 20:44

Aantal weken geleden ook bij Meindert geweest in Hardegarijp. Echt een superzaak, ze weten je precies te vertellen wat wat is en wat je moet hebben. Hij heeft me ook meteen uitgelegd hoe je op een fiets moet zitten etc etc.

*edit:
Had er bijna een Jan Janssen Tour de France met Tiagra gekocht, totdat ik m'n Beone Mistral Race met Ultregra aangeboden kreeg voor hetzelfde geld...

RVV

Bericht door RVV » 07 apr 2014, 20:56

///Joost schreef:Rico, je moet echt een specialiteitenzaakje zoeken, dus niet zo'n alles in 1 megastore. Liefst hoe kleiner, hoe beter, want daar werken vaak de mannen met hart voor hun vak.
Ik heb even gezocht wat er zoal goed aangeschreven staat in het noorden van het land en daar rolde uit:

- Belga in Harkstede (absoluut NIET de flagship store in Groningen)
- Klamer Wielersport in Hoogezand
- Meindert in Hurdegaryp

Succes.

De winkel waar ik vandaag ben geweest voldoet wel aan je beschrijving. Zeker geen megastore achtig iets zoals Belga. (Waar ik wel mijn bidon heb gekocht :D ) ik kan ook niet zeggen dat de verkoper niet deskundig was, maar ik miste een stuk bevlogenheid. Maar dat kan ook komen omdat ik zelf als verkoper wel altijd super enthousiast ben. Ik schrijf het adres ook niet op voorhand af. Zoals ik al eerder aangaf moet de fietsenwinkel wel enigszins in de buurt zitten. Ik moet er op de fiets langs kunnen gaan voor onderhoud en eventueel garantie. Stad Groningen kan dus ook. Met tussen de 1000 en 1250 km in de maand fietsen verwacht ik toch altijd wel wat issues met de fiets. Het nadeel van een kleine Fietsemaker vind ik weer het "beperkte" aanbod. En wat er staat zijn vaak weer de fietsen tussen 750 en 1250 euro. Indertijd heb ik een MTB gekocht van Trek bij Dik bike centrum in Groningen staat me nog wel een goed advies en service van bij dus ga ik ook nog even langs. Verder dit adres http://cycletrend.nl/content/4-over-ons-?ps_full_site=1" onclick="window.open(this.href);return false; zit in Groningen en in Drachten. Beide plaatsen kom ik dagelijks dus dat is ook gunstig. Ach ik heb geen haast. Gelukkig niet want ik ben normaal gesproken van het snel zaken willen doen/kopen als ik iets wil hebben. Maar de Giant doet het prima. Gisteren 67 km weggetrapt en vandaag ook weer 45 km (en 10 km hardgelopen). :D

///Joost

Bericht door ///Joost » 08 apr 2014, 10:17

Tja, beter ietsje verder weg en een prettig gevoel bij de zaak dan per se dicht bij Groningen willen zitten denk ik dan. Bovendien verwacht ik echt niet dat je veel issues zal hebben. Zolang je fiets vanaf het begin goed is afgesteld, zul je er weinig omkijken naar hebben.
Wil je echt helemaal niets zelf doen dan? Bandje plakken en remmen bijstellen/blokjes verwisselen is echt wel eenvoudig en kun je makkelijk zelf.
Versnellingen bijstellen is ook eenvoudig, als je weet hoe het moet. Maar de meeste mensen hebben geen zin om te leren hoe het werkt. Ik weet niet, maar hoe vaak verwacht je bij de fietsenmaker te zijn? Dat gaat echt wel meevallen hoor. Ook met 1000 km in de maand, hoewel je dat wellicht niet eens haalt als je straks 2 fietsen hebt.

Plaats reactie