overigens blij dat de gemiddelde 'hollander' wèl een genuanceerde blik heeft, weinig wereldvreemd is en
een persoon op zijn essence weet te beoordelen. Oh, en op z'n lef
+1Ravin ///M schreef:René, ik zie dat de mods wat hebben weggehaald - ik denk niet dat ik verder met jou in discussie ga. Ik ben
overigens blij dat de gemiddelde 'hollander' wèl een genuanceerde blik heeft, weinig wereldvreemd is en
een persoon op zijn essence weet te beoordelen. Oh, en op z'n lef.
Nu draai je de zaken echt om Auke.Auke M535i schreef:Precies! Het lijkt alsof er tegenwoordig steeds meer mensen er moeilijker over gaan na denken dan dat het echt is. Mede door de politieke invloeden voelen sommige individuen zich gesteund in het maken van kromme en hersenloze opmerkingen!
Je kan je dan ook voorstellen dat ik geen PVV aanhanger ben.
Bron Elsevier.Turkse regering boos op Rutte vanwege paspoortkwestie
vrijdag 29 oktober 2010 07:26
De Turkse minister voor Turken in het buitenland, Faruk Çelik, is boos op premier Mark Rutte (VVD) omdat hij in het debat over de regeringsverklaring zei dat de bonoeming van een staatssecretaris met een Turks paspoort meer discussie zou vergen dan een staatssecretaris met een Zweeds paspoort.
De Turkse regering is boos op premier Mark Rutte
Commentaar
'Een dubbele nationaliteit is problematisch als het andere land verregaande plichten oplegt aan wie zijn nationaliteit heeft. Daarom is een Turkse nationaliteit voor een staatssecretaris wel problematisch. En een Zweedse niet'
Lees het Elsevier-commentaar van Syp Wynia: Zweedse nationaliteit niet vergelijkbaar met Turkse
Dat meldt de Volkskrant.
Integratie
'Ik zie niet in hoe zo’n discriminerende opmerking bijdraagt aan de integratie van buitenlanders in Nederland,' zegt Çelik. De minister verzet zich ook tegen integratie van Turken in Nederland. 'Deze mensen zijn Turken en zullen dat altijd blijven.'
Eerder zei ook premier Recep Erdogan tegen de Turkse bevolking in Duitsland dat zij zich vooral niet teveel moeten aanpassen. Zo wilde hij Turkse scholen openen in Duitsland, zodat inwoners eerst Turks kunnen leren en dan pas Duits.
Turkije maakt zich ook boos over de inburgeringsplicht van Turken in Nederland. In het associatieverdrag met de Europese Unie is opgenomen dat Turken niet verplicht cursussen hoeven te volgen. 'Turkse burgers hoeven op grond van het verdrag niet verplicht de cursussen te volgen. Wij gaan Nederland daar aan houden,' zegt een woordvoerder van Çelik.
Inburgeringsplicht
Rechtbanken in Rotterdam en Roermond stelden onlangs Turken in het gelijk, toen zij bezwaar maakten tegen de inburgeringsplicht. Toenmalig minister van Integratie Eimert van Middelkoop (ChristenUnie) is hiertegen in beroep gegaan. Çelik zei zich zorgen te maken over de groeiende xenofobie en en islamofobie in Nederland.
Donderdag deed een man in Amsterdam aangifte tegen Rutte, omdat hij de opmerking over het Turkse paspoort discriminerend vond. Het OM seponeerde de zaak direct, omdat onderscheid maken op nationaliteit niet verboden is.
Door Marlou Visser
Ik vind het ook nogal een hoop gedoe. En dan te bedenken dat een paspoort een documentje weinig meer is dan een documentje om reizen over de grens makkelijk te maken...Robin schreef:IK ga me d'r niet meer druk om maken hoor.
Elise schreef:Misschien even de topic titel veranderen:
Nederland gaat naar de haaien ==> Nederland is naar de haaien
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 18 gasten