Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Ravin ///M

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Ravin ///M » 28 okt 2010, 12:19

René, ik zie dat de mods wat hebben weggehaald - ik denk niet dat ik verder met jou in discussie ga. Ik ben
overigens blij dat de gemiddelde 'hollander' wèl een genuanceerde blik heeft, weinig wereldvreemd is en
een persoon op zijn essence weet te beoordelen. Oh, en op z'n lef :wink: .

GTRene

Bericht door GTRene » 28 okt 2010, 12:21

tis al oke, zie vorige pagina :thumbup:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 okt 2010, 12:30

Afbeelding

Auke M535i

Bericht door Auke M535i » 28 okt 2010, 12:44

Gezeik over het dubbele paspoort weer.
Ik denk altijd maar zo;
Stel ik ga in Duitsland wonen (ben zelf 100% Hollander) en ik woon daar laat zeggen 20 jaar.
Wanneer mij dan gevraagd wordt mijn Nederlandse paspoort in te leveren zal ik dat niet doen.
Ik ben en blijf immers van afkomst een Nederlander, en wil derhalve mijn paspoort niet inleveren.
Idem dus ook bij Nederlandse immigranten, van mij mogen hun prima hun paspoort van afkomst behouden!

Metchu

Bericht door Metchu » 28 okt 2010, 12:45

Ravin ///M schreef:René, ik zie dat de mods wat hebben weggehaald - ik denk niet dat ik verder met jou in discussie ga. Ik ben
overigens blij dat de gemiddelde 'hollander' wèl een genuanceerde blik heeft, weinig wereldvreemd is en
een persoon op zijn essence weet te beoordelen. Oh, en op z'n lef :wink: .
+1

dat is wat bij mij vooral telt. Karakter, persoonlijkheid

boeit me echt geen fuck of iemand zwart, wit, homo, turks, duits, grieks of armeens is.

Maar tegen onrecht en onredelijkheid kan ik niet goed tegen. Het is leven en laten leven, moeilijker is het niet.

@ auke, moeilijker is het niet idd... Alsof de Nederlandse Canadezen allemaal hun paspoort hebben ingeleverd ;)

Robin

Bericht door Robin » 28 okt 2010, 12:50

Ik denk dat 'n man als Wilders een westerling zoals een Duitser/Nederlander/Canadees als 'allies', 'partners' ziet en de 'rest'niet.

Verder vond ik 't al spijkers op laag water zoeken(van beide kanten en ja klopt Wilders begon)
en ik meldde dat m'n vrouw prima kan met alleen 'n NL paspoort.

Het is mekaar dus irriteren en NL/Wilders met z'n enorme hoeveelheid stemmers is 't product van 'ons' beleid door de decennia heen....

...jammergenoeg dus moeten we OOK en VOORAL bij onszelf te rade gaan.
Laatst gewijzigd door Robin op 28 okt 2010, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Auke M535i

Bericht door Auke M535i » 28 okt 2010, 12:51

Precies! Het lijkt alsof er tegenwoordig steeds meer mensen er moeilijker over gaan na denken dan dat het echt is. Mede door de politieke invloeden voelen sommige individuen zich gesteund in het maken van kromme en hersenloze opmerkingen!
Je kan je dan ook voorstellen dat ik geen PVV aanhanger ben.

Robin

Bericht door Robin » 28 okt 2010, 12:53

over aanhangers gesproken, Auke....

Weet je wie 't eerste transportbedrijf ter wereld had?

Jezus met z'n 12 aanhangers. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 okt 2010, 12:54

:lol:

Auke M535i

Bericht door Auke M535i » 28 okt 2010, 13:02

Ghehehe :blabla:

Michel P

Bericht door Michel P » 28 okt 2010, 13:38

Wat mij zou storen is het feit dat een land waar je toevallig een paspoort van hebt maar waar je nooit geleeft hebt en misschien zelfs niet geweest bent, invloed op je wil blijven uitoefenen! Dat is toch vreemd, heeft die persoon om die pas of die bemoeienis gevraagd?

Dat een paspoort verhaal dient dan ook internationaal te worden geregeld zodat men overal afstand kan doen van een paspoort als dat de eis is bij het aangaan van een andere nationaliteit.

Michel

Hielke

Bericht door Hielke » 28 okt 2010, 14:44

Auke M535i schreef:Precies! Het lijkt alsof er tegenwoordig steeds meer mensen er moeilijker over gaan na denken dan dat het echt is. Mede door de politieke invloeden voelen sommige individuen zich gesteund in het maken van kromme en hersenloze opmerkingen!
Je kan je dan ook voorstellen dat ik geen PVV aanhanger ben.
Nu draai je de zaken echt om Auke.

Je stelt het voor alsof het door Wilders komt dat mensen moeilijk zijn gaan doen over de onwil van allochtonen om te integreren/assimileren en dat ze door de PVV moeilijk zijn gaan doen om de dubbele paspoorten. Maar dit is zoals je zelf ook wel weet onzin. Al sinds de komst van de eerste gastarbeiders hebben autochtone nederlanders grote moeite gehad met het gebrek of de afwezigheid van een overheid die zich aktief had behoren in te zetten voor een soepele spreiding van de nieuwkomers over het land. Dat later bleek dat er helemaal geen sprake van regie was en dat alles onder de mantel van het multicultisprookje en de politieke correctheid verborgen moest blijven is er mede de oorzaak van dat veel autochtone nederlanders klaar zijn met het multiculturele experiment. Veel allochtonen bleken er al veel langer klaar mee te zijn, dat even terzijde.

Had iemand midden jaren '70 voorspeld dat 30 jaar later de bevolking van de grote steden voor bijna de helft uit allochtonen zou bestaan, dat de gevangenissen voor voor meer dan de helft uit allochtonen bestond, dat de kleinzonen en kleindochters van de eerste generatie gastarbeiders zich voor het grootste deel meer Turk of Marrokaan voelden dan Nederlander en dat aanvallen van hun geloofsgenoten op de instituties van het vrij demokratische Westen door deze allochtonen vaak gesteund maar nooit openlijk en aktief afgewezen werden, dan had een ieder zo'n voorspeller uit 1975 als volslagen gek verklaard.

Juist het gebrek aan visie achter het binnenhalen van zoveel nieuwe mensen, de weigering over de gevolgen ervan te willen discussiëren, het wegzetten als racist van een ieder die dit wel wil, heeft velen ertoe gebracht tot het Wilders kamp toe te treden. Met of zonder Wilders, de bom staat op barsten.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 okt 2010, 14:49

Ik denk dat het belangrijker is om de big picture te blijven zien. Er wordt niet "zomaar" geroepen dat je een dubbel paspoort zou moeten inleveren, dat is niet verzonnen om burgertje te pesten. Een dergelijk voorstel komt voort omdat er vragen ontstaan over de loyaliteit van een persoon met een dubbel paspoort, zéker wanneer je een hoge bestuurlijke positie bekleed. In het licht van die discussie vind ik dat je je dubbele nationaliteit in moet leveren om te laten zien dat je je vol overgave inzet voor dat land. Daar kan je het oneens mee zijn zoals Rutte, maar dat vind ik niet terecht.

Daarnaast vind ik (en dat is al eerder geopperd hier) dat een dubbele nationaliteit je integratie in de weg staat. Verkloot je het bijvoorbeeld financieel in je "nieuwe" thuisland, ga je gewoon weer terug. Je kan onmogelijk ontkennen dat je motivatie om te slagen in een andere maatschappij lager is omdat je kan ontsnappen via een achterdeur.

Als jij wilt emigreren naar een ander land omdat het daar beter is of je meer met dat land "hebt" (zoals ik meer met Amerika heb dan met Nederland) dan lever je bij vertrek gewoon je paspoort in. Een paspoort is niet gewoon iets symbolisch en wat je gewoon "voor de leuk" er bij hebt.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 okt 2010, 14:52

En dan een kleine aanvulling op Hielke zijn betoog:

"Met of zonder Wilders". Pim Fortuyn scoorde door dit onderwerp flink in de verkiezen, nu Wilders. Schiet je Wilders dood wordt het weer een andere partij met een soortgelijke agenda. Hoeveel oogkleppen moet je ophebben om te constateren dat er een flink groot draagvlaak (1/7e deel van de totale kiezers) is voor verandering?

Edit: 1/7e deel van de kiezers die voor de PVV stemden, in de wetenschap dat 1/6e deel van het totaal aantal kiesgerechtigden allochtoon is. Ik vind dat dat cijfers zijn die je niet mag negeren.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 28 okt 2010, 15:01

Ik ben nog geen Turk tegengekomen die het ziet als bemoeienis. Dat is het ook niet. Als je afstand wil doen van de Turkse nationaliteit is dat zo geregeld bij het consulaat. Hoef je je militaire dienstplicht ook niet te vervullen. Als je in het buitenland je dienstplicht zou vervullen, hoeft dat sowieso niet in Turkije. Het argument van de dienstplicht wordt er vaak bij gehaald, maar dat klopt niet.
Toch doen weinigen afstand van de Turkse nationaliteit.

Het is bijzonder dat mensen menen dat iemand veranderd of loyaal wordt door het inleveren van de nationaliteit. Je bent dat of je bent dat niet.
Al heb je vier nationaliteiten. Het maakt niks uit.

@Maus
Iemand met alleen de Nederlandse nationaliteit kan net zo goed vertrekken/ontsnappen.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 okt 2010, 15:14

@Ar en ook een Nederlander die permanent van plan is te vertrekken naar een ander land behoort zijn Nederlandse paspoort (naar mijn mening) in te leveren. Dat geldt dus ook voor mij als ik mn plannen naar Amerika doorzet. Je wordt (in mijn geval) 100% Amerikaan of je gaat gewoon niet.

(Nu heb ik in Amerika geen keuze omdat je daar verplicht je oude paspoort moet inleveren, mijn inziens geen rare eis).

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 28 okt 2010, 15:24

Wat een gedoe om die paspoorten.

Zovaak sta ik niet stil bij het feit dat ik een Nederlands paspoort heb. Ik ben wie ik ben en of er nou staat dat ik NL'er, Duitser of Belg ben (Turks oid. zal lastig gaan met mijn uiterlijk :lol: ) maakt me niet uit.

Ben het met Maus eens, dat wanneer je emigreert en dus bewust kiest om in een ander land te gaan wonen het niet meer dan logisch is dat je ook die nationaliteit aan neemt.

Michel P

Bericht door Michel P » 29 okt 2010, 08:19

Here we go!!

Minister voor Turken in het buitenland......... dat zegt toch al genoeg hoe belangrijk ze hun onderdanen buiten de grenzen vinden..........

Op bokken met dit soort gedrag!
Turkse regering boos op Rutte vanwege paspoortkwestie
vrijdag 29 oktober 2010 07:26

De Turkse minister voor Turken in het buitenland, Faruk Çelik, is boos op premier Mark Rutte (VVD) omdat hij in het debat over de regeringsverklaring zei dat de bonoeming van een staatssecretaris met een Turks paspoort meer discussie zou vergen dan een staatssecretaris met een Zweeds paspoort.

De Turkse regering is boos op premier Mark Rutte

Commentaar
'Een dubbele nationaliteit is problematisch als het andere land verregaande plichten oplegt aan wie zijn nationaliteit heeft. Daarom is een Turkse nationaliteit voor een staatssecretaris wel problematisch. En een Zweedse niet'

Lees het Elsevier-commentaar van Syp Wynia: Zweedse nationaliteit niet vergelijkbaar met Turkse
Dat meldt de Volkskrant.

Integratie
'Ik zie niet in hoe zo’n discriminerende opmerking bijdraagt aan de integratie van buitenlanders in Nederland,' zegt Çelik. De minister verzet zich ook tegen integratie van Turken in Nederland. 'Deze mensen zijn Turken en zullen dat altijd blijven.'

Eerder zei ook premier Recep Erdogan tegen de Turkse bevolking in Duitsland dat zij zich vooral niet teveel moeten aanpassen. Zo wilde hij Turkse scholen openen in Duitsland, zodat inwoners eerst Turks kunnen leren en dan pas Duits.

Turkije maakt zich ook boos over de inburgeringsplicht van Turken in Nederland. In het associatieverdrag met de Europese Unie is opgenomen dat Turken niet verplicht cursussen hoeven te volgen. 'Turkse burgers hoeven op grond van het verdrag niet verplicht de cursussen te volgen. Wij gaan Nederland daar aan houden,' zegt een woordvoerder van Çelik.

Inburgeringsplicht
Rechtbanken in Rotterdam en Roermond stelden onlangs Turken in het gelijk, toen zij bezwaar maakten tegen de inburgeringsplicht. Toenmalig minister van Integratie Eimert van Middelkoop (ChristenUnie) is hiertegen in beroep gegaan. Çelik zei zich zorgen te maken over de groeiende xenofobie en en islamofobie in Nederland.

Donderdag deed een man in Amsterdam aangifte tegen Rutte, omdat hij de opmerking over het Turkse paspoort discriminerend vond. Het OM seponeerde de zaak direct, omdat onderscheid maken op nationaliteit niet verboden is.

Door Marlou Visser

Bron Elsevier.

Robin

Bericht door Robin » 29 okt 2010, 09:28

IK ga me d'r niet meer druk om maken hoor.
We zien wel waar 't schip strand over 10 jaar ofzo, en waar 'we' dan met z'n allen staan in Europa;
-prima geintegreerd et z'n allen
-of paard van Troje

En aan dat laatste kan ik niks doen, behalve emigreren dan maar. :D

:morecoffee:

Snipe

Bericht door Snipe » 29 okt 2010, 09:40

Robin schreef:IK ga me d'r niet meer druk om maken hoor.
Ik vind het ook nogal een hoop gedoe. En dan te bedenken dat een paspoort een documentje weinig meer is dan een documentje om reizen over de grens makkelijk te maken...
(En nu de identiteitskaarten gratis worden, zou je zeggen: hoe meer mensen een buitenlands paspoort hebben, hoe goedkoper het wordt voor NL.)

GTRene

Bericht door GTRene » 29 okt 2010, 11:03

dat bedoel ik maar hoe die Turken denken, bevestigd maar weer men gedachte en analyse.

het blijven onderdanen van op die manier en zo blijven het Turken...hoe duidelijk wil je het hebben.

en ja, het paard van Troje....overal komen ze binnen en hebben ze inzicht op en of zorgen ze dat ze wat invloed krijgen, dat merk je zelfs lokaal.
bv een Moslim dame hier in Almelo die schijnbaar bij het CDA zat en het niet eens was dat wilders aan de zijkant mee regeerde en zo besloot op te stappen waardoor ze schijnbaar de rest van de partijen met een probleem? opzadelde ivm meerderheid ofzo?
het "virus" zit wijdverspreid in vele besturings instanties in NL...

stay alert.

dubbelspionnen :mrgreen:

Elise

Bericht door Elise » 29 okt 2010, 11:13

Misschien even de topic titel veranderen:
Nederland gaat naar de haaien ==> Nederland is naar de haaien :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 okt 2010, 11:18

het wordt in elk geval tijd scherp te zijn en te blijven, bovendien harder op te treden en durven spreken.
voor de rest :sealed:

Michel P

Bericht door Michel P » 29 okt 2010, 11:21

Elise schreef:Misschien even de topic titel veranderen:
Nederland gaat naar de haaien ==> Nederland is naar de haaien :mrgreen:
:mrgreen:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 29 okt 2010, 12:02

:shock: Wauw, hoe spel je xenofobie... Ongelooflijk dit.

Echt zorgelijk is eigenlijk het feit dat het parasiterende element in de samenleving commentaar durft hebben op de werkenden.

Plaats reactie