Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Hoe is het met de boerderij Femme, kan je ons daar dan al ontvangen, of is het nog niet zover? Een achterhoeks-rondje vanaf die plek is natuurlijk altijd gezellig.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Ik heb sinds vorige week eindelijk een bouwvergunning. Van binnen is het letterlijk een puinzooi. Verder is het wel een handige plek om df'ers te ontvangen vanwege de ruimte. Elektra heb ik nog wel, stromend water alleen nog maar uit een enkel kraantje.
Ik word overigens echt schijtziek van alle onzinnige regelgeving in Nederland over het verbouwen van woningen. Ik krijg het idee dat ambtenaren bezit hebben genomen van mijn eigendommen. Voor elke futiliteit heb je een vergunning nodig en moet je een of ander stupide onderzoek aanleveren dat weer klauwen met geld kost en vertraging oplevert. Er draait een hele industrie op het produceren van papierwerk om ambtenaren werk te verschaffen. Zet driekwart van die idioten op straat, vereenvoudig de regelgeving en het zal hier een stuk beter werkbaar worden voor particulieren en bedrijven. We moeten stenen op elkaar leggen ipv A4'tjes.
Ik word overigens echt schijtziek van alle onzinnige regelgeving in Nederland over het verbouwen van woningen. Ik krijg het idee dat ambtenaren bezit hebben genomen van mijn eigendommen. Voor elke futiliteit heb je een vergunning nodig en moet je een of ander stupide onderzoek aanleveren dat weer klauwen met geld kost en vertraging oplevert. Er draait een hele industrie op het produceren van papierwerk om ambtenaren werk te verschaffen. Zet driekwart van die idioten op straat, vereenvoudig de regelgeving en het zal hier een stuk beter werkbaar worden voor particulieren en bedrijven. We moeten stenen op elkaar leggen ipv A4'tjes.
Laatst gewijzigd door Femme op 26 feb 2009, 14:06, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Jammer dat er zo veel regels zijn om een verbouwing te regelen. Het is wel duidelijk wat voor frustraties die opwekken.
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Best lastig. De (mogelijke) vele aanpassingen die gemaakt moeten worden remt in zekere zin je ideale droom plannen en dus demotiverend.
Femme formuleert het heel goed; het is inderdaad alsof de ambterenaren (lees bureaucratie) en de wetgeving m.b.t ruimtelijk veronderning, zoning etc bezit van je eigendommen nemen.
Femme formuleert het heel goed; het is inderdaad alsof de ambterenaren (lees bureaucratie) en de wetgeving m.b.t ruimtelijk veronderning, zoning etc bezit van je eigendommen nemen.

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
+1Femme schreef:Ik heb sinds vorige week eindelijk een bouwvergunning. Van binnen is het letterlijk een puinzooi. Verder is het wel een handige plek om df'ers te ontvangen vanwege de ruimte. Elektra heb ik nog wel, stromend water alleen nog maar uit een enkel kraantje.
Ik word overigens echt schijtziek van alle onzinnige regelgeving in Nederland over het verbouwen van woningen. Ik krijg het idee dat ambtenaren bezit hebben genomen van mijn eigendommen. Voor elke futiliteit heb je een vergunning nodig en moet je een of ander stupide onderzoek aanleveren dat weer klauwen met geld kost en vertraging oplevert. Er draait een hele industrie op het produceren van papierwerk om ambtenaren werk te verschaffen. Zet driekwart van die idioten op straat, vereenvoudig de regelgeving en het zal hier een stuk beter werkbaar worden voor particulieren en bedrijven. We moeten stenen op elkaar leggen ipv A4'tjes.
Zou een zegen zijn voor de economie! En gruwelijk veel ergenis voorkomen.
Michel
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Onderzoeken Femme?
Ruimtebenaming??? gebruiksruimte??
Ruimtebenaming??? gebruiksruimte??
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Was het toevallig een pand met een monumentale status? Dan kan het natuurlijk wel eens wat langer duren dan met een "normaal" huis.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Nee, ik denk dat het probleem wat Femme heeft wordt veroorzaakt door wat ze "welstand" noemen.
Deze mensen moeten wel overal wat op aanmerken, anders weet iedereen dat ze nutteloos zijn.
Veel beter is het dus om vooraf opzettelijk een aantal in het oog springen zaken te vermelden, zodat daar al hun aandacht naar uitgaat.
De rest wordt dan niet meer bekeken, en is dus zo afgehandeld.
Voor zo ver deze tip van Flip...
Deze mensen moeten wel overal wat op aanmerken, anders weet iedereen dat ze nutteloos zijn.
Veel beter is het dus om vooraf opzettelijk een aantal in het oog springen zaken te vermelden, zodat daar al hun aandacht naar uitgaat.
De rest wordt dan niet meer bekeken, en is dus zo afgehandeld.
Voor zo ver deze tip van Flip...

- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Het pand is een gemeentelijk monument in een gemeente die "behoud van historische waarden" tot een van zijn speerpunten heeft verheven. Dit houdt in dat de monumentencommissie bestaat uit een aantal aartsconservatieve die-hards die het liefst de hele gemeente in een bouwhistorisch reservaat wil veranderen. Onze architect (die weliswaar maar een beperkte ervaring met monumenten heeft) had het nog niet zo erg meegemaakt.
Afgezien van de totale bemoeizucht van deze mensen erger ik me nogal aan hun visie ten aanzien van het behoud van "oud hout" om het maar even zo te noemen. De dakconstructie van het achterhuis is erg slecht. Doorgezakte en half opgegeten sporen, bovenplaten waar bijna niets van over is en wat wel over is hangt van patchwerk aan elkaar. De vorige bewoner heeft meer dan de helft van de gebintstijlen met de motorzaak uit het huis verwijderd (en opgevangen met muren en stalen constructies). Elk persoon met praktisch inzicht die er naar kijkt vindt dat we beter opnieuw kunnen beginnen, maar de monumentenconstructie vindt de dakconstructie van grote historische waarde omdat de originele sporen van ca. 1840 er nog inzitten. Het gevolg is dat we er aan de binnenkant een dubbele sporenkap in moeten zetten, dus een vreemde (en overbodige) constructie voor zo'n boerderij, en alles uit het zicht moeten werken. Het conserveren van oud (en onzichtbaar) hout vindt de monumentencommissie belangrijker dan het behoud van de originele constructiewijze.
Voordat de commissie de aanvraag voor een monumentenvergunning in behandeling wilde nemen moesten we een bouwhistorische onderzoek (2000 euro) indienen, waar vervolgens niks mee is gedaan (we hadden de commissieleden uitgenodigd om onze waardeloze dakconstructie te bekijken, vervolgens trokken ze hun eigen conclusies over de bouwhistorie). Ik heb op geen moment enige vorm van enthousiasme kunnen bespeuren bij de commissieleden voor hetgeen wij van plan waren. Ze zaten daar voortdurend in een onpeilbare grafstemming.
Na vijf maanden bakkelijen hadden we een monumentenvergunning. Om te vookomen dat we eindeloos zouden blijven discussieren met die gasten hebben we wat dingen achterwege gelaten die we alsnog gaan uitvoeren als de monumentencommissie uit het zicht is verdwenen. De talloze wijzigingen hebben gezorgd voor een kapitaal aan architectenkosten.
Het nut van een verplicht bodemonderzoek (1200 euro) en een verplichte asbestinventarisatie ontgaat mij ook, aangezien ik alleen een verbouwing doe. Er wordt niks uitgebreid, ik ga gewoon op dezelfde grond wonen. Mocht er asbest verwijderd moeten worden dan moet de sloper de juiste acties ondernemen.
De monumentencommissie laat een beperkt aantal dakopeningen toe. Kan ik me in vinden, een monumentale boerderij met grote dakramen is geen gezicht. Elke onbenul kan dan echter verwachten dat de daglichttoetreding voor de vertrekken boven niet aan de richtlijnen van het bouwbesluit zal voldoen. Voor monumenten is er vrijstelling. Desondanks moet je wel berekeningen aanleveren. Die gaven inderdaad aan dat de daglicht toetreding van alle vertrekken boven onvoldoende was. Hier werd direct een ontheffing voor verleend. Lijkt me dus allemaal nogal overbodig. Sowieso snap ik niet waarom een stel ambtenaren mij iets moet zeggen over hoeveel daglichtintrede de ruimtes in mijn woning moeten hebben, hoe hoog de deurkozijnen zijn, wat de bestemming is van mijn vertrekken, enz. Het is mijn bezit dus ik bepaal hoe ik erin woon. Als ik deurtjes van kleuterhoogte wil hebben dan maak ik deurtjes van kleuterhoogte en mag elke gast op zijn knieeen gaan.
De welstand was gelukkig geen probleem meer nadat de monumentencommissie er al uitgebreid overheen was gegaan.
Afgezien van de totale bemoeizucht van deze mensen erger ik me nogal aan hun visie ten aanzien van het behoud van "oud hout" om het maar even zo te noemen. De dakconstructie van het achterhuis is erg slecht. Doorgezakte en half opgegeten sporen, bovenplaten waar bijna niets van over is en wat wel over is hangt van patchwerk aan elkaar. De vorige bewoner heeft meer dan de helft van de gebintstijlen met de motorzaak uit het huis verwijderd (en opgevangen met muren en stalen constructies). Elk persoon met praktisch inzicht die er naar kijkt vindt dat we beter opnieuw kunnen beginnen, maar de monumentenconstructie vindt de dakconstructie van grote historische waarde omdat de originele sporen van ca. 1840 er nog inzitten. Het gevolg is dat we er aan de binnenkant een dubbele sporenkap in moeten zetten, dus een vreemde (en overbodige) constructie voor zo'n boerderij, en alles uit het zicht moeten werken. Het conserveren van oud (en onzichtbaar) hout vindt de monumentencommissie belangrijker dan het behoud van de originele constructiewijze.
Voordat de commissie de aanvraag voor een monumentenvergunning in behandeling wilde nemen moesten we een bouwhistorische onderzoek (2000 euro) indienen, waar vervolgens niks mee is gedaan (we hadden de commissieleden uitgenodigd om onze waardeloze dakconstructie te bekijken, vervolgens trokken ze hun eigen conclusies over de bouwhistorie). Ik heb op geen moment enige vorm van enthousiasme kunnen bespeuren bij de commissieleden voor hetgeen wij van plan waren. Ze zaten daar voortdurend in een onpeilbare grafstemming.
Na vijf maanden bakkelijen hadden we een monumentenvergunning. Om te vookomen dat we eindeloos zouden blijven discussieren met die gasten hebben we wat dingen achterwege gelaten die we alsnog gaan uitvoeren als de monumentencommissie uit het zicht is verdwenen. De talloze wijzigingen hebben gezorgd voor een kapitaal aan architectenkosten.
Het nut van een verplicht bodemonderzoek (1200 euro) en een verplichte asbestinventarisatie ontgaat mij ook, aangezien ik alleen een verbouwing doe. Er wordt niks uitgebreid, ik ga gewoon op dezelfde grond wonen. Mocht er asbest verwijderd moeten worden dan moet de sloper de juiste acties ondernemen.
De monumentencommissie laat een beperkt aantal dakopeningen toe. Kan ik me in vinden, een monumentale boerderij met grote dakramen is geen gezicht. Elke onbenul kan dan echter verwachten dat de daglichttoetreding voor de vertrekken boven niet aan de richtlijnen van het bouwbesluit zal voldoen. Voor monumenten is er vrijstelling. Desondanks moet je wel berekeningen aanleveren. Die gaven inderdaad aan dat de daglicht toetreding van alle vertrekken boven onvoldoende was. Hier werd direct een ontheffing voor verleend. Lijkt me dus allemaal nogal overbodig. Sowieso snap ik niet waarom een stel ambtenaren mij iets moet zeggen over hoeveel daglichtintrede de ruimtes in mijn woning moeten hebben, hoe hoog de deurkozijnen zijn, wat de bestemming is van mijn vertrekken, enz. Het is mijn bezit dus ik bepaal hoe ik erin woon. Als ik deurtjes van kleuterhoogte wil hebben dan maak ik deurtjes van kleuterhoogte en mag elke gast op zijn knieeen gaan.
De welstand was gelukkig geen probleem meer nadat de monumentencommissie er al uitgebreid overheen was gegaan.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Ahhhh, gemeentelijke monumenten zorg....maak dan je borst maar nat inderdaad.....
Die gaan straks ook alle kleuren van het houtwerk voor je bepalen.....let maar op......
lol@deuren op kleuterhoogte.......
Die gaan straks ook alle kleuren van het houtwerk voor je bepalen.....let maar op......
lol@deuren op kleuterhoogte.......

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Daarin vervalt idd de regel van het bouwbesluit.
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Gemeentelijke monumenten is een drama. Vriend van mij woont in een historisch pand aan de Singel in Leiden. Heeft 4 jaar geduurd voordat ze vergunning kregen om de BINNENKANT op te knappen en deels te verbouwen, maar wel in de originele stijl. Men zeikte over de kleinste onnozele dingen. Ook als men bij de gemeente stukken of de status wou opvragen kreeg je in 10 min. 5 verschillende mensen aan de lijn. Ongelooflijk hoe inefficiënt gemeentelijke instanties werken. Als men meer zou moderniseren qua ICT, reorganiseren qua ambtenaren e.d. dat je 20 tot 30% van de mensen kan ophoepelen zonder ten kosten te gaan van de service.
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 12:30
- Locatie: Randstad
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
we zouden het bijna vergeten...maar waar blijft dat filmpje? 

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
breek me de bek niet open over monumentale panden ...
-
- Berichten: 22313
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
ah de shoarmazaak van je broer valt daar toch niet onder?Metchu schreef:breek me de bek niet open over monumentale panden ...

- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Edit: Döner kebabTom schreef:ah de shoarmazaak van je broer valt daar toch niet onder?Metchu schreef:breek me de bek niet open over monumentale panden ...

-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Ik dacht precies hetzelfdeTom schreef:ah de shoarmazaak van je broer valt daar toch niet onder?Metchu schreef:breek me de bek niet open over monumentale panden ...

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Wanneer toertocht ?
Kunnen we met 25 man meteen aan de bouw van je woning beginnen. En Femme, je woning hoeft echt niet klaar te zijn want ik heb gezien hoe groot je schuur is en de lap grond eromheen
Kunnen we met 25 man meteen aan de bouw van je woning beginnen. En Femme, je woning hoeft echt niet klaar te zijn want ik heb gezien hoe groot je schuur is en de lap grond eromheen

- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Begin mei lijkt me wel een mooie periode voor een toerrit, dan ziet de omgeving er weer wat groener uit en regent het hopelijk niet continu.
De koplampen zijn inmiddels gemonteerd. De auto moet nog even langs de dealer om de software te programmeren. Hij komt precies op tijd gereed voor Cars & Coffee road trip. De angel eyes staan erg goed en de kleur is gelukkig niet te blauw (er zitten 8000K ccfl's in). De zwarte kleur van de koplampbehuizing vind ik een stuk mooier dan zilver. Het breekt de vlakken minder en brengt de witte reflectors weer naar de voorgrond. Op de Z4 van voor de facelift (met de oranje knipperlichten/reflectors) vond ik de hockeystickachtige vorm eigenlijk wel mooi. Die vorm is nu weer wat duidelijker alleen dan in een neutrale kleur.
De koplampen zijn inmiddels gemonteerd. De auto moet nog even langs de dealer om de software te programmeren. Hij komt precies op tijd gereed voor Cars & Coffee road trip. De angel eyes staan erg goed en de kleur is gelukkig niet te blauw (er zitten 8000K ccfl's in). De zwarte kleur van de koplampbehuizing vind ik een stuk mooier dan zilver. Het breekt de vlakken minder en brengt de witte reflectors weer naar de voorgrond. Op de Z4 van voor de facelift (met de oranje knipperlichten/reflectors) vond ik de hockeystickachtige vorm eigenlijk wel mooi. Die vorm is nu weer wat duidelijker alleen dan in een neutrale kleur.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Nice Femme.
Binnenkort weer nieuwe foto's
Binnenkort weer nieuwe foto's

- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Zaterdag poetsdag, dan maak ik wat foto's.
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Precies, die crisis komt wat dat betreft geen minuut te vroeg. Opruimen die handelEric H schreef:Nee, ik denk dat het probleem wat Femme heeft wordt veroorzaakt door wat ze "welstand" noemen.
Deze mensen moeten wel overal wat op aanmerken, anders weet iedereen dat ze nutteloos zijn.

Onvoorstelbaar geneuzel ook altijd

- Joop
- Berichten: 9067
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Weer onvoorstelbare verhalen die ik hier even gauw lees n.a.v. de bouwambtenarij. Heb er zelf ook zeer regelmatig mee te maken. De beste mensen nemen zichzelf behoorlijk serieus, iets te serieus naar mijn mening. Wordt bijna met de maand erger.
Moet zelf ook vaak een ambtenaar uitleggen hoe bijvoorbeeld het bouwbesluit nou echt uitgelegd kan/mag worden, dat is tegelijk ook het vervelende aan al die regelgeving: te veel en veelal ook op te veel manieren uit te leggen...
...maar goed: hoop dat je verder snel de tent kan opknappen. 'k Ben 's avonds ook af en toe blij dat ik eens lekker op dit forum met de hobby bezig kan zijn: ofwel als je een toerritje organiseert ben ik van de partij en als je updates weer vastgelegd hebt op de gevoelige plaat kom ik ze graag bekijken...
Moet zelf ook vaak een ambtenaar uitleggen hoe bijvoorbeeld het bouwbesluit nou echt uitgelegd kan/mag worden, dat is tegelijk ook het vervelende aan al die regelgeving: te veel en veelal ook op te veel manieren uit te leggen...
...maar goed: hoop dat je verder snel de tent kan opknappen. 'k Ben 's avonds ook af en toe blij dat ik eens lekker op dit forum met de hobby bezig kan zijn: ofwel als je een toerritje organiseert ben ik van de partij en als je updates weer vastgelegd hebt op de gevoelige plaat kom ik ze graag bekijken...
- Barend
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Even een klein schopje.. Ik las op t.net dat Femme misschien afgelopen weekend een render ging draaien van zijn filmpje!
Dus hij komt steeds dichterbij!
Dus hij komt steeds dichterbij!

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 12 gasten