Dat is "lichter" maar sneller trappen Kees?k33z schreef:Waarschijnlijk moet je nu ook leren om met een hogere cadans te leren rijden Rico.
Het grote 'DF racefiets' topic
- RVV
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
- Petrolhead Tom
Ik ook het is voornamelijk stoempen op die pedalen.Bram schreef:Dat met de pedalen trekken doe ik alleen als ik van die zware klote klimmetjes heb
Cadans verhogen is denk ik wel het prettigst waar je op kunt trainen. Als dat er eenmaal in zit dan fiets je zo veel makkelijker dan normaal.

-
Inderdaad Rico, meer omwentelingen maken. Dus lichter trappen.
Is best persoonlijk wat je fijn vind. Ik ben bijvoorbeeld onder de 90rpm niet vooruit te branden, zit meestal tussen de 90 en 105 (als ik moe ben iets meer richting de 90).
Is best persoonlijk wat je fijn vind. Ik ben bijvoorbeeld onder de 90rpm niet vooruit te branden, zit meestal tussen de 90 en 105 (als ik moe ben iets meer richting de 90).
-
Tot 2k altijd alu kiezen. Daar boven zou ik een goed carbon frame met middle of the road groep kiezen.RVV schreef:Bram dat heb ik ook hoor. FM heeft zeker mijn voorkeur ook mijn huidige fiets gekocht 10 procent korting op alles en alles wat ik koop nog eens 10 procent korting. Niet superspannend maar ik gun zo man ook wat als die het hart op de juiste plaats heeft voor mij als klant. Verder als een band plakken kom ik ook nietGrootste nadeel is het beperkte aanbod. Maar even een andere vraag wat is het grote(re) voordeel van Carbon tov allu ?
Je groep kun je makkelijk upgraden. Je frame is dan direct de hoofdprijs.
Vergeet de wielen niet. Daar zit meer winst in dan in de groep vind ik persoonlijk.
-
Ik vind de voordelen van Carbon vrij groot. Vooral het comfort dat een Carbon frame kan bieden t.o.v. een Alu frame, dat vind ik erg prettig.
Ik zou kiezen voor een Carbon frame met een middelmaat groep (Shimano 105 bijvoorbeeld) en inderdaad een paar knappe wielen (Fulcrum Racing 3 bijvoorbeeld).
Ik zou kiezen voor een Carbon frame met een middelmaat groep (Shimano 105 bijvoorbeeld) en inderdaad een paar knappe wielen (Fulcrum Racing 3 bijvoorbeeld).
- ///Joost
+1Gijzert schreef:Tot 2k altijd alu kiezen. Daar boven zou ik een goed carbon frame met middle of the road groep kiezen.RVV schreef:Bram dat heb ik ook hoor. FM heeft zeker mijn voorkeur ook mijn huidige fiets gekocht 10 procent korting op alles en alles wat ik koop nog eens 10 procent korting. Niet superspannend maar ik gun zo man ook wat als die het hart op de juiste plaats heeft voor mij als klant. Verder als een band plakken kom ik ook nietGrootste nadeel is het beperkte aanbod. Maar even een andere vraag wat is het grote(re) voordeel van Carbon tov allu ?
Je groep kun je makkelijk upgraden. Je frame is dan direct de hoofdprijs.
Vergeet de wielen niet. Daar zit meer winst in dan in de groep vind ik persoonlijk.
De alu frames van de bekende merken zijn tegenwoordig erg goed en niet te vergelijken met de 'zwaargewichten' van 10 jaar geleden. Goedkopere (lees: sub 1k) carbon frames komen qua gewicht erg dicht in de buurt van goede alu frames, maar daar koop je nou net carbon voor. Het comfort wordt er echt niet veel beter van.
Heb je echter de financiele middelen voor een goed carbon frame van een merk als Cannondale of Specialized, dan krijg je er wel een fantastische fiets voor terug. Je zult je dus af moeten vragen waar bij jou de grens ligt, wat je wensen/eisen zijn en hoeveel geld deze hobby mag kosten.
Je hebt geen carbon frame nodig, je hebt geen Campa Super Record nodig, je hebt geen Fulcrum Racing 1 wielen nodig, je hebt geen Powertap nodig, etc. Maar het is natuurlijk wel allemaal leuk.

- RVV
Dat is ook het punt, ik koop nu zeker nog geen andere fiets, ten eerste is de fiets die ik nu heb nog maar een maand oud. En als ik een andere fiets koop dan staat ie gewoon er voor spek en bonen bij (en ik ben er nu nog dik tevreden over). Ik wil hem wel houden tegen die tijd als er een andere fiets komt. Dan kan die mooi als reservefiets dienen. Ten tweede moet ik gewoon eerst goed leren fietsen. (in de ruimste zin van het woord).Je zult je dus af moeten vragen waar bij jou de grens ligt, wat je wensen/eisen zijn en hoeveel geld deze hobby mag kosten.
Maar ik ben me wel al aan het verdiepen, uitzoeken, inlezen etc. En wat ik zo lastig vind is inderdaad een grens bepalen. Zo zie je een bepaalde fiets voor pak em beet 1600 euro een ander merk heeft een gelijkwaardige fiets die 200 euro duurder is maar een "mooiere" afmontage of carbonframe, betere wielen whatever (gaat even om de beeldvorming) dan ben je al snel geneigd om die 200 euro extra voor lief te nemen. Ga je die fiets weer vergelijken zie je ineens een ander merk met nog iets betere groep die maar 100 euro duurder is. Maar ondertussen is de grens al weer 300 euro opgeschoven. En zo kun je nog wel even doorgaan.
Gelukkig heb ik de basis nu wel goed voor elkaar, kleding (kort en lang) handschoenen, helm, sportbril, schoenen/kliks goede drukmeter pomp gereedschap ect.
- ///Joost
Het klopt inderdaad wat je zegt Rico. The sky is the limit, zoals bij vele hobby's. Je zou eigenlijk gewoon een budget moeten stellen en daar binnen iets zoeken. Als je 1400 euro aan de kant kunt leggen, heb je een fiets waar je op jouw niveau jaren mee vooruit kan. Bedenk goed, je benen moeten uiteindelijk toch het werk doen.
Als het je echt bevalt en je wilt flink wat lange afstanden trainen, dan kun je later alsnog overwegen om te upgraden. Ik ken weinig mensen die als eerste fiets een racemachine kopen van 3000+ euro.
Als het je echt bevalt en je wilt flink wat lange afstanden trainen, dan kun je later alsnog overwegen om te upgraden. Ik ken weinig mensen die als eerste fiets een racemachine kopen van 3000+ euro.
- Petrolhead Tom
Komt ie weer: Trek madone 2.1///Joost schreef:Het klopt inderdaad wat je zegt Rico. The sky is the limit, zoals bij vele hobby's. Je zou eigenlijk gewoon een budget moeten stellen en daar binnen iets zoeken. Als je 1400 euro aan de kant kunt leggen, heb je een fiets waar je op jouw niveau jaren mee vooruit kan. Bedenk goed, je benen moeten uiteindelijk toch het werk doen.

enneuh......... kheb uhm zelf ook!

- RVV
3000 euro of meer is zeker niet de bedoeling. Tussen de 1500 en 2000 euro tegen die tijd moet mooi genoeg zijn. Of 200 euro meer owh shit daar ga je al weer, ben blij dat het nog steeds "droogfappen" is
Hoewel dan zag ik dit staan bij de plaatselijke FM. Niet gelijk verliefd er op maar voor deze poen krijg je ook een knappe fiets. Allu frame 105 af montage kleur doet het niet helemaal voor mij. Maar verder lijkt het me veel fiets voor het geld?!
http://www.tweewielercentrumjanenpietsj ... 78CA552EC3" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoewel dan zag ik dit staan bij de plaatselijke FM. Niet gelijk verliefd er op maar voor deze poen krijg je ook een knappe fiets. Allu frame 105 af montage kleur doet het niet helemaal voor mij. Maar verder lijkt het me veel fiets voor het geld?!
http://www.tweewielercentrumjanenpietsj ... 78CA552EC3" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bijlagen
-
- image.jpg (77.98 KiB) 1136 keer bekeken
- RVV
Nette fiets ook die Trek!
- ///Joost
Inderdaad, goed voorbeeld. Mooie fiets waar je lang mee vooruit kunt. In het segment waar jij zoekt kun je niet zo veel verkeerd doen als je een afgemonteerde fiets bij een FM koopt. Het ontloopt elkaar allemaal niet zo veel.RVV schreef:Nette fiets ook die Trek!
- ///Joost
Vandaag even m'n fiets flink afgesopt en in de was gezet. Normaal gesproken houd ik het aardig bij en de zand is er zo af te borstelen, maar ik voelde laatst dat de complete onderbuis vol zat met (doorzichtige) aangekoekte sportdrank. Dus een wasje was geen overbodige luxe. Hij staat er weer mooi bij nu.

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- RVV
Fietsmaand maart zit er op. Morgen 10 km hardlopen.
- Bijlagen
-
- image.jpg (34.45 KiB) 1090 keer bekeken
- Petrolhead Tom
Joost kom op man, ventielen onderin het wiel, logo's van de band en stickers op het wiel gelijk. You know the drill. 

- ///Joost
Nou moet jij es effe goed luisteren...Ik heb afgelopen zaterdag 2x lek gereden in onze groepsrit waar ik totaal ziek van was (en waar dus 20 man op je staat te wachten). Dus logo's uitlijnen was wel het laatste waar ik toen bij stilstond.Petrolhead Tom schreef:Joost kom op man, ventielen onderin het wiel, logo's van de band en stickers op het wiel gelijk. You know the drill.

Overigens...logo's van de band horen met het ventiel gelijk te staan.

- DDX
Zo lekker weekendje gefietst.
Zaterdag vanuit huis naar Maastricht. (vanaf Utrecht met aantal anderen)
http://www.strava.com/activities/125374884" onclick="window.open(this.href);return false;
En vandaag rondje door de Eifel.
http://www.strava.com/activities/125374894" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.strava.com/activities/125374884" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.strava.com/activities/125374894" onclick="window.open(this.href);return false;
- ///Joost
Volgens mij zit jij op Fok of niet?DDX schreef:Zo lekker weekendje gefietst.
Wel gaaf zeg...flinke tocht, zowel gisteren als vandaag.

- Joop
Dat zijn serieuze afstanden Stephan en ook nog eens met een lekker tempo gezien de afstand en de 'hobbels' in het parcours.
Gister toch nog even op de fiets kunnen stappen, al was dat niet helemaal de planning, maar kan wel merken dat er nog verre van enig regelmaat in het fietsen/trainen zit. Echt goed gang houden zat er nog niet in. Hoop dat het 's avonds snel wat langer licht blijft zodat ik wat vaker weg kan, want de weekenden zitten weer aardig vol met afspraken.
Gister toch nog even op de fiets kunnen stappen, al was dat niet helemaal de planning, maar kan wel merken dat er nog verre van enig regelmaat in het fietsen/trainen zit. Echt goed gang houden zat er nog niet in. Hoop dat het 's avonds snel wat langer licht blijft zodat ik wat vaker weg kan, want de weekenden zitten weer aardig vol met afspraken.
Laatst gewijzigd door Joop op 30 mar 2014, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Mooie rit! 
Gisteren heb ik (voor mijn doen) ook flink geklommen. Iets meer dan 1000 hoogtemeters, maar na 75km was de koek toch echt op.

Gisteren heb ik (voor mijn doen) ook flink geklommen. Iets meer dan 1000 hoogtemeters, maar na 75km was de koek toch echt op.
- DDX
Klopt.///Joost schreef:Volgens mij zit jij op Fok of niet?
We lagen redelijk voor op het snelste schema iddJoop schreef:Dat zijn serieuze afstanden Stephan en ook nog eens met een lekker tempo gezien de afstand en de 'hobbels' in het parcours.

-
- Auto: M2
Wat een afstanden! Netjes hoor. Merk dat ik nog niet in vorm ben. Krijg na 3 uur fietsen last van mijn nek. Is natuurlijk nog vroeg in het seizoen. Afgelopen weekend 2 dagen in Limburg gefietst met mijn vriendin. Was echt top!
Nog even over comfort van carbon vs. alu. Sinds dit jaar heb ik een Canyon ultimate al (alu frame) die comfortabeler is dan mijn vorige fiets. Dat was een carbon BMC promachine. De zadelpen van de Canyon is hiervoor deels verantwoordelijk. Deze heeft een klienere diameter (27.2 ipv 31,6) en veert daardoor meer. Wat dat betreft is er niets mis met alu. Mijn alu fiets met Athena en Eurus wielen in maat 3xl weeg daarnaast ook nog eens minder dan de carbon Synapse met Athena en Zonda's in maat 51 van mijn vriendin. Is wel een frame uit 2008/2009 en de ontwikkeling van carbon gaat snel, maar toch.
Inmiddels met zwart Arione zadel en stuurlint.

Nog even over comfort van carbon vs. alu. Sinds dit jaar heb ik een Canyon ultimate al (alu frame) die comfortabeler is dan mijn vorige fiets. Dat was een carbon BMC promachine. De zadelpen van de Canyon is hiervoor deels verantwoordelijk. Deze heeft een klienere diameter (27.2 ipv 31,6) en veert daardoor meer. Wat dat betreft is er niets mis met alu. Mijn alu fiets met Athena en Eurus wielen in maat 3xl weeg daarnaast ook nog eens minder dan de carbon Synapse met Athena en Zonda's in maat 51 van mijn vriendin. Is wel een frame uit 2008/2009 en de ontwikkeling van carbon gaat snel, maar toch.
Inmiddels met zwart Arione zadel en stuurlint.
- DDX
Ligt vast aan foto(/lens) maar staat dat stuur niet heel vreemd omhoog ?