Horloge / Horloges topic
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Horloge / Horloges topic
Techniek is voor MIJ de meest belangrijke factor in een horloge. Dan komt pas later het model...
-
Ik benieuwd naar wat je van bijvoorbeeld de Tag Heuer Connected vindt. Ook een interessant stukje techniek. Of moet het mechanisch zijn om interessant te zijn? (gewoon een serieuze vraag)
Laatst gewijzigd door Walter op 29 jan 2017, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
TH Connected:Prima. Ik heb de Michael Kors Smarwatches in bestelling(feb 17?) , heb zelf ook een Apple watch,....
Edit, maar van dit alles heb ik 't liefst een G Shock....
Edit, maar van dit alles heb ik 't liefst een G Shock....
- tomgtr
Het was geen koelkast maar een wasmachine. En die reactie kwam alleen na een klacht van jouw kant dat er geen reactie kwam als ik me niet vergis. Ik snap heel goed dat je de techniek erachter briljant vindt. Dikke prima. Ik vind de techniek van horloges ook prachtig. Maar dat wil niet zeggen dat de ongetwijfeld briljante techniek van jouw horloge het voor mij intresant maakt om zoiets om m'n pols te doen. Ik denk dat de meeste horloge liefhebbers die regelmatig in dit draadje posten dachten, jemig wat een lelijk ding maar laat ik m'n mond maar houden. Ik ook. Totdat je een opmerking maakte dat er meer op een Rolex werd gereageerd dan op jouw klokje. Nogmaals briljante techniek maar lelijker wordt het ook niet (ja dat is mijn smaak).
Ik heb 5 mechanische horloges in prijsklasse 300 Euro to 10K. Ben gek op al die horloges. Heb geen quartz horloges en geen handopwinders omdat die me niks doen. En de emotie die ik bij de horloges heb is deels techniek, deels looks en ja ook mischien wel deels merkuitstraling. Als dat fout is boeit me dat niet zo. Als me dat zou boeien zou ik hem niet dragen door de menig van anderen en dat is nog triester.
Ik heb 5 mechanische horloges in prijsklasse 300 Euro to 10K. Ben gek op al die horloges. Heb geen quartz horloges en geen handopwinders omdat die me niks doen. En de emotie die ik bij de horloges heb is deels techniek, deels looks en ja ook mischien wel deels merkuitstraling. Als dat fout is boeit me dat niet zo. Als me dat zou boeien zou ik hem niet dragen door de menig van anderen en dat is nog triester.
Laatst gewijzigd door tomgtr op 20 dec 2016, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
http://www.ablogtowatch.com/bulova-spec ... ch-review/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyperquartz.
Hyperquartz.
-
Er zijn ook genoeg auto's die technisch heel interessant zijn, maar waar ik niks mee heb. Mazda met z'n wankelmotoren (vind ze niet mooi klinken en de modellen lelijk). Ja, ik kan je bevestigen dat ik het motorisch gezien prachtige en interessante techniek vind, maar dat wil niet zeggen dat die auto mij aanspreekt. Nu roep je eigenlijk dat je geen liefhebber bent als je zo'n RX8 niet kan waarderen, want er zit een wankelmotor in. Het is jammer dat je geen reacties op je horloge kreeg maar zeggen dat mensen hier alleen horloges kopen omwille wat anderen ervan denken is gewoon dom generaliseren.
-
Ik geloof niet dat ik duidelijk maak wat ik bedoel en dat is in ieder geval niet wat ik wilde zeggen. Maar ik zal er over ophouden, want hoe meer ik zeg hoe meer ik mensen in de haren strijk.
NB Ik heb en draag ook allerlei horloges van heel goedkoop tot heel duur, die ik om verschillende redenen heb gekocht. NB2 Dat mensen niet reageren omdat ze anders toch alleen maar "wat lelijk" zouden zeggen juich ik toe. NB3 Dat Bulova horloge is interessant, die kende ik niet (noch het Apollo-verhaal). NB4 die Michael Kors horloges hebben helaas zo'n randje onderin beeld, dat doet TH mooier (maar ook andere prijsklasse).
NB Ik heb en draag ook allerlei horloges van heel goedkoop tot heel duur, die ik om verschillende redenen heb gekocht. NB2 Dat mensen niet reageren omdat ze anders toch alleen maar "wat lelijk" zouden zeggen juich ik toe. NB3 Dat Bulova horloge is interessant, die kende ik niet (noch het Apollo-verhaal). NB4 die Michael Kors horloges hebben helaas zo'n randje onderin beeld, dat doet TH mooier (maar ook andere prijsklasse).
-
Nou, ik heb 'm wel ffkes gegoogled hoor.
Ik mag 'm wel. Gave techniek, weer eens wat anders.
Te groot voor mijn pols (jes) ....
Ik mag 'm wel. Gave techniek, weer eens wat anders.
Te groot voor mijn pols (jes) ....
- dvh
Mooi kerstklokje 

-
"Kling klokje, kling.."
*poetst de vintage Sub nog eens op
*poetst de vintage Sub nog eens op
- Macboy
Juist wel, anders liepen we hier de hele dag alleen maar horloges met batterijen te posten.Walter schreef:We zijn er net achter dat de techniek niet zo'n belangrijke factor is (...)
-
OnlineLuco
Ook de techniek van een batterij is wellicht interessant 
Maar zit zo lastig rond je pols.
Walter, ik vind de meeste rolexen ook lelijk. kamperklokken

Maar zit zo lastig rond je pols.
Walter, ik vind de meeste rolexen ook lelijk. kamperklokken

-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 29 jan 2017, 12:17, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Milgauss mist datum, that's all:)
Verder houd ik mij even afzijdig van de statement 'interessante materialen' in 'n Milgauss vs een 'prachthorloge' Submariner als je 't niet erg vindt:)
Verder houd ik mij even afzijdig van de statement 'interessante materialen' in 'n Milgauss vs een 'prachthorloge' Submariner als je 't niet erg vindt:)
- dvh
Heb beide om de pols gehad.
Milgaus vind ik mooi. (behalve de witte).

Draagt een stuk zwaarder en dikker dan de Sub. En heeft absoluut een hoger bling gehalte. Maar ik vond het een erg fijne comfortabel horloge.
Heb nu deze Sub ND. Dat is gewoon een relatief plat en licht horloge. Erg ingetogen en simpel. Dat is ook meteen zijn kracht. Geen toeters of bellen.

Maar goed. Ik bekijk het dan ook door een roze bril
Milgaus vind ik mooi. (behalve de witte).

Draagt een stuk zwaarder en dikker dan de Sub. En heeft absoluut een hoger bling gehalte. Maar ik vond het een erg fijne comfortabel horloge.
Heb nu deze Sub ND. Dat is gewoon een relatief plat en licht horloge. Erg ingetogen en simpel. Dat is ook meteen zijn kracht. Geen toeters of bellen.

Maar goed. Ik bekijk het dan ook door een roze bril

-
En je SD4K 116600 dan?
- tomgtr
en je GMT master II dan? 

-
En je eega dan:)
- dvh
Alles is weg.
Heb alleen een sub en gmt
Had ze t liefst allemaal gehouden... Maar ja.. centenkwestie!
Heb alleen een sub en gmt

Had ze t liefst allemaal gehouden... Maar ja.. centenkwestie!
- tomgtr
waaro een sub no date kopen en een SD weg doen? SD gaan nu met zulke kortingen weg dat ze zelfde kosten als een sub?
- HJ2
... Ik wilde net een bericht gaan posten over mijn 3 vers aangeschafte Jip en Janneke Smart Watches! Zal ik dan maar een apart topic aanmaken ? 

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- dvh
SD voor 6k ? Doe er maar 3!tomgtr schreef:waaro een sub no date kopen en een SD weg doen? SD gaan nu met zulke kortingen weg dat ze zelfde kosten als een sub?
Nee die vlieger gaat niet op.

Heb nu de BLNR.. Als hip/bling horloge. En de Sub nd als simpele schoonheid.
Zo heb ik wat af te wisselen.

-
Een SD is ook geen SubNoDate met respect voor beide:)
BLNR is aan de prijs/prijsvast, maar voor mij net niet...
BLNR is aan de prijs/prijsvast, maar voor mij net niet...
- tomgtr
Ok, wist niet dat sub en sub no date zo ver uit erlkaar lagen. Normale sub gaat al rap richting 8K