Maar goed, de Mini doet wat ie moet doen.............. had hem 3 uur en was even papieren van de Yaris weg brengen. Terug ging motormanagement branden..........

Van dat soort momenten ben ik na 25 Alfa niet meteen in paniek, maar dit was wel het record..........
Auto maakt een goed onderhouden indruk, dus misschien valt het mee. Zaterdagavond mijzelf ingelezen en zondagochtend eens wat ruimte gemaakt om naar de meest genoemde oorzaak te kijken. Een veelvoorkomend euvel bij deze Mini (met compressor) is het losschieten van een vacuüm slangetje onder de Intercooler.

En jawel slangetje zat los. Slangetje netjes vastgezet en boel weer gemonteerd. Proefrit,

Maandagochtend lampje motormanagement weer uit. Wel meteen Bluetooth OBD2 besteld, kan ik zelf uitlezen en foutmeldingen wissen.
Vanmiddag eerst maar eens wat onderdelen voor een beurt besteld. Donderdagavond auto op mijn gemak eens op de brug inspecteren. Hij lijkt nergens te lekken, dat zou niet moeten kunnen. Lijkt wel of pakking spruitstuk lekt, ook nieuwe besteld. Vanavond de auto gewassen en binnen uitgebaggerd. Rails dakje goed schoongemaakt en netjes in het vet gezet. Van’t weekend weer verder !

Ben ook nog aan het dubben om zelf de compressor te servicen. Daar kan je alleen slecht bij dus vergt wat sleuteltijd. Moet ik even tijd voor maken

url=https://flic.kr/p/2jcSBto]

Gr Ron