Caterham Roadsport / Defender 130
Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)
Misschien heb ik zelfs nog wel een motorpak voor je, geef maar en gil als je dat zou willen, kan Jolanda ff zoeken waar het ligt 

-
Top voor het aanbod Luco, maar dan moet ik aan de boterham met pindakaas om erin te passen. Zomers heb ik ook een paraplu in de auto liggen voor als ik in de regen in de file kom. Werkt tot dusver perfect. 8)
- Michel P
Is het pak van Jolanda, dus 2 sinasappels heb je genoeg aanallen schreef:Top voor het aanbod Luco, maar dan moet ik aan de boterham met pindakaas om erin te passen. Zomers heb ik ook een paraplu in de auto liggen voor als ik in de regen in de file kom. Werkt tot dusver perfect. 8)

Michel
Ja pak van Jolanda van vroegerMichel P schreef:Is het pak van Jolanda, dus 2 sinasappels heb je genoeg aanallen schreef:Top voor het aanbod Luco, maar dan moet ik aan de boterham met pindakaas om erin te passen. Zomers heb ik ook een paraplu in de auto liggen voor als ik in de regen in de file kom. Werkt tot dusver perfect. 8)![]()
Michel

-
Die kun je dan beter aan Aad geven, tezamen met het tasje. 

- Cat7even
Geloof me vrij, als het koud is of als je tegen 120kph in een zwerm insecten terecht komt (spreken we zelf nog niet eens van steentjes achter een vrachtwagen) dan ben je blij met die helm
In de zomer rijden mijn vrouw en ik steeds met degelijke zonnebril maar die bijtjes doen pijn op je voorhoofd 8)
De voorruit is inderdaad zelf gemaakt. Denk dat ik nog ergens de instructies liggen heb die ik destijds uitgeschreven heb voor de UK ... als je wil kan ik je dat altijd eens doormailen.
Heb meerdere sets 13" velgen ligeen. De wagen staat momenteel op de 8-spaken Caterham velgen met Kumho 70's, 175 vooraan en 235 achteraan. Dit is best een goede band maar heeft wat weinig grip waneer het koud is of er te veel water staat. Voor winterweer raad ik 021R aan ... Daarbuiten heb ik jaren met 032 en 048 gereden en ook een tijdje ACB10's erop gehad maar dat was wat prijzig door de vele kilometers die ik deed. Nu zoals gezegd de Kumho's voor de straat en licht circuit werk. Voor het serieuzere werk 048R, Wets en Slicks afhankelijk waar het circuit is, of mijn vrouw met de volg wagen meekan (Ik trailer niet) en hoeveel zin ik heb om rubber te verslijten

De voorruit is inderdaad zelf gemaakt. Denk dat ik nog ergens de instructies liggen heb die ik destijds uitgeschreven heb voor de UK ... als je wil kan ik je dat altijd eens doormailen.
Heb meerdere sets 13" velgen ligeen. De wagen staat momenteel op de 8-spaken Caterham velgen met Kumho 70's, 175 vooraan en 235 achteraan. Dit is best een goede band maar heeft wat weinig grip waneer het koud is of er te veel water staat. Voor winterweer raad ik 021R aan ... Daarbuiten heb ik jaren met 032 en 048 gereden en ook een tijdje ACB10's erop gehad maar dat was wat prijzig door de vele kilometers die ik deed. Nu zoals gezegd de Kumho's voor de straat en licht circuit werk. Voor het serieuzere werk 048R, Wets en Slicks afhankelijk waar het circuit is, of mijn vrouw met de volg wagen meekan (Ik trailer niet) en hoeveel zin ik heb om rubber te verslijten

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Is dat niet een beetje groot verschil tussen voor en achter? Ik had met mijn Dax toen 205 voor en 245 achter..
eigenlijk ook best groot verschil..

-
Zelf heb ik 185/85 60 op 14 inch. Zowel de winterbanden als de A021R. Laatste vind ik heerlijke banden waarmee ik door de regen ook nog gas durf te geven, als ik ze opgewarmd krijg. Niet altijd even makkelijk als het koud en nat is. Vind zelf de A021R ook erg hard gaan. Gemiddeld zo'n 2500 straatkilometers op de achterbanden. Danken we Camskill maar weer voor hun prijzen.
De 13 inchers staan op 175 voor en 205 achter.
Cat7even, rijdt je toevallig ook mee met Lotus On Track? Komen we mekaar wellicht nog wel een keer tegen.
Voorruit zou ik wel een bouwtekening van zien. 8)
Cat7even, rijdt je toevallig ook mee met Lotus On Track? Komen we mekaar wellicht nog wel een keer tegen.

- Downforce Hans
Een steen op je muil maakt toch weinig schade dus vergeet die voorruit gewoon.....allen schreef:Zelf heb ik 185/85 60 op 14 inch. Zowel de winterbanden als de A021R. Laatste vind ik heerlijke banden waarmee ik door de regen ook nog gas durf te geven, als ik ze opgewarmd krijg. Niet altijd even makkelijk als het koud en nat is. Vind zelf de A021R ook erg hard gaan. Gemiddeld zo'n 2500 straatkilometers op de achterbanden. Danken we Camskill maar weer voor hun prijzen.
Cat7even, rijdt je toevallig ook mee met Lotus On Track? Komen we mekaar wellicht nog wel een keer tegen.![]()
Trouwens, binnen nu en 5 weken valt hij waarschijnlijk vanzelf van die sigaar

-
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Werkt dat nou , die ruitenwissers 

- Patrick van Wijngen
Hehehe ja dat viel mij ook al op 
Dan kan je net zo goed je ruitenwissers eraf halen, je reservoir en je mechanisme. Scheelt weer wat gewicht... en kan het niet kapot gaan ook

Dan kan je net zo goed je ruitenwissers eraf halen, je reservoir en je mechanisme. Scheelt weer wat gewicht... en kan het niet kapot gaan ook

-
Een voorruit wisselen is 20 minuten werk bij een Caterham. Wellicht gaat er dan een belletje rinkelen. 

- Patrick van Wijngen
Maar waarom zou je dat doen ? Aangezien je toch al in motorpak en helm opzit.
-
Wellicht dat mensen zo nu en dan de normale voorruit monteren? Zou ik wel doen iig :d
- Cat7even
2 redenen ... legaal moet je als je een "voorruit" hebt ook ruitenwissers hebben dus voor de technische controle moeten ze aanwezig zijn (met de normale ruit) en ten tweede het is telkens weer een leuk gespreks onderwerp
Die ruit verwisselen doe it tegenwoording in minder dan 5min dus daar ligt het niet aan. Het mechanisme, ed. voor de wissers veranderen zou veel langer duren ... die kg die je daar op uitspaart zou ik veel beter bij mezelf kwijtspelen ... 15kg meer nu dan 3 jaar geleden of een goeie 0.3s op Zolder
Als het warm is in de zomer geeft het reservoir voordelen. Met de sproeier naar voor gericht heb je een heerlijk verkoelende nevel in je gezicht ... gratis airco ...

Die ruit verwisselen doe it tegenwoording in minder dan 5min dus daar ligt het niet aan. Het mechanisme, ed. voor de wissers veranderen zou veel langer duren ... die kg die je daar op uitspaart zou ik veel beter bij mezelf kwijtspelen ... 15kg meer nu dan 3 jaar geleden of een goeie 0.3s op Zolder

Als het warm is in de zomer geeft het reservoir voordelen. Met de sproeier naar voor gericht heb je een heerlijk verkoelende nevel in je gezicht ... gratis airco ...
- Patrick van Wijngen
Mjah. dat is waar. Volgens de wet moet je inderdaad ruitenwissers en een sproeiert hebben.
Dan snap ik waarom ze er nog opzitten
Dan snap ik waarom ze er nog opzitten

-
Soort van ruitensproeiers voor het vizier. 

- Patrick van Wijngen
Gewoon schoon water indoen. Hoef je je flesje water niet te pakken 
Gewoon sproeien als je wat dorst hebt

Gewoon sproeien als je wat dorst hebt
- Joy
Ik zat me net in te beelden hoe Allen er afgelopen zaterdag uit zou hebben gezien als ie in zijn motorpak in de voorruitloze Caterham zou zitten terwijl de wielen van een passerende vrachtwagen 2 ton sneeuw richting Caterham slingeren 

-
Iig geval had ik het dan nog met m'n handen van het vizier af kunnen nemen. Nu ging ik van 10 vierkante centimeter schoon raam naar 0. Absoluut niet leuk omdat ik gewoon niet eens meer wist of ik wel de weg aan het volgen was.
Bart had me ook al een keer moeten waarschuwen een stuk terug, omdat ik compleet verkeerd reed.

Bart had me ook al een keer moeten waarschuwen een stuk terug, omdat ik compleet verkeerd reed.
- InjectTheVenom
Ik dacht dat alleen die sigaren genaamd Corvettes last hadden van wegwaaiende (dak)ramen
?

Downforce Hans schreef:Een steen op je muil maakt toch weinig schade dus vergeet die voorruit gewoon.....allen schreef:Zelf heb ik 185/85 60 op 14 inch. Zowel de winterbanden als de A021R. Laatste vind ik heerlijke banden waarmee ik door de regen ook nog gas durf te geven, als ik ze opgewarmd krijg. Niet altijd even makkelijk als het koud en nat is. Vind zelf de A021R ook erg hard gaan. Gemiddeld zo'n 2500 straatkilometers op de achterbanden. Danken we Camskill maar weer voor hun prijzen.
Cat7even, rijdt je toevallig ook mee met Lotus On Track? Komen we mekaar wellicht nog wel een keer tegen.![]()
Trouwens, binnen nu en 5 weken valt hij waarschijnlijk vanzelf van die sigaar
- Tommy
blijft raar...
nieuwe radiateur erop, nieuew thermostaat erin, afvullen, ontluchten... alleen de aanvoer naar radiateur wordt heet, maar onderin radiateur is water ijskoud.. Dus het water naar de thermostaat ook. Snap niet veel meer van dat hok, je zou denken dat er iets niet goed door stroomt... lucht pockets door kapotte koppakking? Waterpomp? K-series epic fail? Blijft gek dat alleen rondom aanvoerpunt van de radiateur het heet is en de rest ijskoud...
nieuwe radiateur erop, nieuew thermostaat erin, afvullen, ontluchten... alleen de aanvoer naar radiateur wordt heet, maar onderin radiateur is water ijskoud.. Dus het water naar de thermostaat ook. Snap niet veel meer van dat hok, je zou denken dat er iets niet goed door stroomt... lucht pockets door kapotte koppakking? Waterpomp? K-series epic fail? Blijft gek dat alleen rondom aanvoerpunt van de radiateur het heet is en de rest ijskoud...
- GTRene
zit de klep er wel goed om in? of zitten er 2 kleppen in? als ie verkeerd om zit gaat ie niet open of niet snel
en dan kan het water niet rondpompen aldaar...en wordt alleen een deel warm door straling niet door circuleren....dat deel waar de klep niet zit.

-
Rene, ontluchten is op iedere sigaar een ramp. Wagens staan niet voor niets vaak een meter de lucht in getakeld bij de neus. Kreeg van iedereen goed bedoelde adviezen en de een roept bijv. dat de dop van het expansievat er op moet, de ander zegt er af. Theorieën over juist wel of niet gas geven bij ontluchten, rondjes rijden om lucht te verplaatsen, dan weer niet, slecht voor het blok, van koppakking, naar kachelhuis naar waterpomp en zo komt er vanzelf een keer een rondje. Heb maar even besloten om aan mensen te vragen die er zelf 1 rijden. Zullen ongetwijfeld meer ervaring hebben. Eind van de week of de week er op wordt er wel weer even gerommeld.
Alles komt uiteindelijk wel goed.
Alles komt uiteindelijk wel goed.