Caterham Roadsport / Defender 130

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Luco

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door Luco » 16 feb 2010, 13:40

Misschien heb ik zelfs nog wel een motorpak voor je, geef maar en gil als je dat zou willen, kan Jolanda ff zoeken waar het ligt :thumbup:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door allen » 16 feb 2010, 13:47

Top voor het aanbod Luco, maar dan moet ik aan de boterham met pindakaas om erin te passen. Zomers heb ik ook een paraplu in de auto liggen voor als ik in de regen in de file kom. Werkt tot dusver perfect. 8)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door Michel P » 16 feb 2010, 13:49

allen schreef:Top voor het aanbod Luco, maar dan moet ik aan de boterham met pindakaas om erin te passen. Zomers heb ik ook een paraplu in de auto liggen voor als ik in de regen in de file kom. Werkt tot dusver perfect. 8)
Is het pak van Jolanda, dus 2 sinasappels heb je genoeg aan :mrgreen:

Michel

Luco

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door Luco » 16 feb 2010, 13:55

Michel P schreef:
allen schreef:Top voor het aanbod Luco, maar dan moet ik aan de boterham met pindakaas om erin te passen. Zomers heb ik ook een paraplu in de auto liggen voor als ik in de regen in de file kom. Werkt tot dusver perfect. 8)
Is het pak van Jolanda, dus 2 sinasappels heb je genoeg aan :mrgreen:

Michel
Ja pak van Jolanda van vroeger :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door allen » 16 feb 2010, 13:57

Die kun je dan beter aan Aad geven, tezamen met het tasje. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Cat7even
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 nov 2009, 13:58
Locatie: Zelem, Belgium

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door Cat7even » 16 feb 2010, 14:02

Geloof me vrij, als het koud is of als je tegen 120kph in een zwerm insecten terecht komt (spreken we zelf nog niet eens van steentjes achter een vrachtwagen) dan ben je blij met die helm :mrgreen: In de zomer rijden mijn vrouw en ik steeds met degelijke zonnebril maar die bijtjes doen pijn op je voorhoofd 8)

De voorruit is inderdaad zelf gemaakt. Denk dat ik nog ergens de instructies liggen heb die ik destijds uitgeschreven heb voor de UK ... als je wil kan ik je dat altijd eens doormailen.

Heb meerdere sets 13" velgen ligeen. De wagen staat momenteel op de 8-spaken Caterham velgen met Kumho 70's, 175 vooraan en 235 achteraan. Dit is best een goede band maar heeft wat weinig grip waneer het koud is of er te veel water staat. Voor winterweer raad ik 021R aan ... Daarbuiten heb ik jaren met 032 en 048 gereden en ook een tijdje ACB10's erop gehad maar dat was wat prijzig door de vele kilometers die ik deed. Nu zoals gezegd de Kumho's voor de straat en licht circuit werk. Voor het serieuzere werk 048R, Wets en Slicks afhankelijk waar het circuit is, of mijn vrouw met de volg wagen meekan (Ik trailer niet) en hoeveel zin ik heb om rubber te verslijten :hmmm: :hmmm:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door Hans R » 16 feb 2010, 14:32

Is dat niet een beetje groot verschil tussen voor en achter? Ik had met mijn Dax toen 205 voor en 245 achter.. :hmmm: eigenlijk ook best groot verschil..

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door allen » 16 feb 2010, 14:41

Zelf heb ik 185/85 60 op 14 inch. Zowel de winterbanden als de A021R. Laatste vind ik heerlijke banden waarmee ik door de regen ook nog gas durf te geven, als ik ze opgewarmd krijg. Niet altijd even makkelijk als het koud en nat is. Vind zelf de A021R ook erg hard gaan. Gemiddeld zo'n 2500 straatkilometers op de achterbanden. Danken we Camskill maar weer voor hun prijzen.
De 13 inchers staan op 175 voor en 205 achter.

Cat7even, rijdt je toevallig ook mee met Lotus On Track? Komen we mekaar wellicht nog wel een keer tegen. :wink:

Voorruit zou ik wel een bouwtekening van zien. 8)

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12609
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door Downforce Hans » 16 feb 2010, 14:45

allen schreef:Zelf heb ik 185/85 60 op 14 inch. Zowel de winterbanden als de A021R. Laatste vind ik heerlijke banden waarmee ik door de regen ook nog gas durf te geven, als ik ze opgewarmd krijg. Niet altijd even makkelijk als het koud en nat is. Vind zelf de A021R ook erg hard gaan. Gemiddeld zo'n 2500 straatkilometers op de achterbanden. Danken we Camskill maar weer voor hun prijzen.
De 13 inchers staan op 175 voor en 205 achter.

Cat7even, rijdt je toevallig ook mee met Lotus On Track? Komen we mekaar wellicht nog wel een keer tegen. :wink:

Voorruit zou ik wel een bouwtekening van zien. 8)
Een steen op je muil maakt toch weinig schade dus vergeet die voorruit gewoon.....
Trouwens, binnen nu en 5 weken valt hij waarschijnlijk vanzelf van die sigaar :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door allen » 16 feb 2010, 15:02

:bag: :mrgreen:

Online
Eric Z
Berichten: 4155
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door Eric Z » 16 feb 2010, 20:18

Werkt dat nou , die ruitenwissers :roll:

Gebruikersavatar
Patrick van Wijngen
Berichten: 1097
Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door Patrick van Wijngen » 16 feb 2010, 21:55

Hehehe ja dat viel mij ook al op :P
Dan kan je net zo goed je ruitenwissers eraf halen, je reservoir en je mechanisme. Scheelt weer wat gewicht... en kan het niet kapot gaan ook :P

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door allen » 16 feb 2010, 22:56

Een voorruit wisselen is 20 minuten werk bij een Caterham. Wellicht gaat er dan een belletje rinkelen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Patrick van Wijngen
Berichten: 1097
Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door Patrick van Wijngen » 16 feb 2010, 23:00

Maar waarom zou je dat doen ? Aangezien je toch al in motorpak en helm opzit.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door allen » 16 feb 2010, 23:01

Wellicht dat mensen zo nu en dan de normale voorruit monteren? Zou ik wel doen iig :d

Gebruikersavatar
Cat7even
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 nov 2009, 13:58
Locatie: Zelem, Belgium

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door Cat7even » 17 feb 2010, 09:42

2 redenen ... legaal moet je als je een "voorruit" hebt ook ruitenwissers hebben dus voor de technische controle moeten ze aanwezig zijn (met de normale ruit) en ten tweede het is telkens weer een leuk gespreks onderwerp :mrgreen:

Die ruit verwisselen doe it tegenwoording in minder dan 5min dus daar ligt het niet aan. Het mechanisme, ed. voor de wissers veranderen zou veel langer duren ... die kg die je daar op uitspaart zou ik veel beter bij mezelf kwijtspelen ... 15kg meer nu dan 3 jaar geleden of een goeie 0.3s op Zolder :'( :'(

Als het warm is in de zomer geeft het reservoir voordelen. Met de sproeier naar voor gericht heb je een heerlijk verkoelende nevel in je gezicht ... gratis airco ...

Gebruikersavatar
Patrick van Wijngen
Berichten: 1097
Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door Patrick van Wijngen » 17 feb 2010, 09:50

Mjah. dat is waar. Volgens de wet moet je inderdaad ruitenwissers en een sproeiert hebben.
Dan snap ik waarom ze er nog opzitten :D

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door allen » 17 feb 2010, 10:34

Soort van ruitensproeiers voor het vizier. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Patrick van Wijngen
Berichten: 1097
Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door Patrick van Wijngen » 17 feb 2010, 14:09

Gewoon schoon water indoen. Hoef je je flesje water niet te pakken :P
Gewoon sproeien als je wat dorst hebt :nerd:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10874
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door Joy » 17 feb 2010, 15:37

Ik zat me net in te beelden hoe Allen er afgelopen zaterdag uit zou hebben gezien als ie in zijn motorpak in de voorruitloze Caterham zou zitten terwijl de wielen van een passerende vrachtwagen 2 ton sneeuw richting Caterham slingeren :roflol:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door allen » 17 feb 2010, 18:24

Iig geval had ik het dan nog met m'n handen van het vizier af kunnen nemen. Nu ging ik van 10 vierkante centimeter schoon raam naar 0. Absoluut niet leuk omdat ik gewoon niet eens meer wist of ik wel de weg aan het volgen was. :shock:
Bart had me ook al een keer moeten waarschuwen een stuk terug, omdat ik compleet verkeerd reed.

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door InjectTheVenom » 17 feb 2010, 21:39

Ik dacht dat alleen die sigaren genaamd Corvettes last hadden van wegwaaiende (dak)ramen :hosanna: ?
Downforce Hans schreef:
allen schreef:Zelf heb ik 185/85 60 op 14 inch. Zowel de winterbanden als de A021R. Laatste vind ik heerlijke banden waarmee ik door de regen ook nog gas durf te geven, als ik ze opgewarmd krijg. Niet altijd even makkelijk als het koud en nat is. Vind zelf de A021R ook erg hard gaan. Gemiddeld zo'n 2500 straatkilometers op de achterbanden. Danken we Camskill maar weer voor hun prijzen.
De 13 inchers staan op 175 voor en 205 achter.

Cat7even, rijdt je toevallig ook mee met Lotus On Track? Komen we mekaar wellicht nog wel een keer tegen. :wink:

Voorruit zou ik wel een bouwtekening van zien. 8)
Een steen op je muil maakt toch weinig schade dus vergeet die voorruit gewoon.....
Trouwens, binnen nu en 5 weken valt hij waarschijnlijk vanzelf van die sigaar :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door Tommy » 21 feb 2010, 21:29

blijft raar...
nieuwe radiateur erop, nieuew thermostaat erin, afvullen, ontluchten... alleen de aanvoer naar radiateur wordt heet, maar onderin radiateur is water ijskoud.. Dus het water naar de thermostaat ook. Snap niet veel meer van dat hok, je zou denken dat er iets niet goed door stroomt... lucht pockets door kapotte koppakking? Waterpomp? K-series epic fail? Blijft gek dat alleen rondom aanvoerpunt van de radiateur het heet is en de rest ijskoud...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door GTRene » 21 feb 2010, 22:28

zit de klep er wel goed om in? of zitten er 2 kleppen in? als ie verkeerd om zit gaat ie niet open of niet snel :mrgreen: en dan kan het water niet rondpompen aldaar...en wordt alleen een deel warm door straling niet door circuleren....dat deel waar de klep niet zit.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Caterham Roadsport SV (de betrouwbare versie)

Bericht door allen » 21 feb 2010, 22:40

Rene, ontluchten is op iedere sigaar een ramp. Wagens staan niet voor niets vaak een meter de lucht in getakeld bij de neus. Kreeg van iedereen goed bedoelde adviezen en de een roept bijv. dat de dop van het expansievat er op moet, de ander zegt er af. Theorieën over juist wel of niet gas geven bij ontluchten, rondjes rijden om lucht te verplaatsen, dan weer niet, slecht voor het blok, van koppakking, naar kachelhuis naar waterpomp en zo komt er vanzelf een keer een rondje. Heb maar even besloten om aan mensen te vragen die er zelf 1 rijden. Zullen ongetwijfeld meer ervaring hebben. Eind van de week of de week er op wordt er wel weer even gerommeld.
Alles komt uiteindelijk wel goed. :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Rogerb, speedy25, Spinazie, WillemBoer en 5 gasten