Horloge / Horloges topic
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Horloge / Horloges topic
In tijden van ellende en chaos(en ook in tijden van normaal) doet een stalen sportRolex van 7 mille nieuwe meer dan een gouden smaragdring van dezelfde prijs , ALS je er vanaf wilt/moet.
Prachtig spul, maar er zit te weinig goud(qua masa in grammen0 aan zo'n ring om te spreken van 'waarde'. En stenen is ook wat 'n gek ervoor geeft.
Maar 't brengt altijd (veel) meer op dan bankstellen/ led tvs en dergelijke natuurlijk...
Prachtig spul, maar er zit te weinig goud(qua masa in grammen0 aan zo'n ring om te spreken van 'waarde'. En stenen is ook wat 'n gek ervoor geeft.
Maar 't brengt altijd (veel) meer op dan bankstellen/ led tvs en dergelijke natuurlijk...
- Arthur
- Auto: Nr.51
Idd zeg, mooi ding.
ErikS schreef:omega Globemaster....... NICE!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Romo heeft teveel vrije tijd, dan ga je (doem) denken. We hebben er nog zo eentje op DF
Als je het zo bekijkt zijn er best raakvlakken

Als je het zo bekijkt zijn er best raakvlakken

tomgtr schreef:Vandaar chrono24
Ach ja, een beetje goud in huis is nog niet zo'n gek idee. Als er ooit ellende komt, het armagedon wat Romo verwacht, de pin automaten doen het niet meer. Dat soort dingen blijven dan een waarde houden. Dus verwen MdV een keertje. Ze moet met jou leven, da's ook wel een ringetje waard.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Nou ja, ff 5.3K stukslaan op een ring vind ik net ff te doltomgtr schreef:Vandaar chrono24
Ach ja, een beetje goud in huis is nog niet zo'n gek idee. Als er ooit ellende komt, het armagedon wat Romo verwacht, de pin automaten doen het niet meer. Dat soort dingen blijven dan een waarde houden. Dus verwen MdV een keertje. Ze moet met jou leven, da's ook wel een ringetje waard.

-
Oeh wat mooi deze Zenith Cronometro Tipo CP2 'Cairelli Vintage 'Re-Edition.
Shortlist voor mij of de JLC Deep Sea Chronograph tri compax.
http://www.ablogtowatch.com/zenith-heri ... p-2-watch/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier meer van hetzelfde:
https://www.hodinkee.com/articles/zenit ... ntroducing" onclick="window.open(this.href);return false;
Shortlist voor mij of de JLC Deep Sea Chronograph tri compax.
http://www.ablogtowatch.com/zenith-heri ... p-2-watch/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier meer van hetzelfde:
https://www.hodinkee.com/articles/zenit ... ntroducing" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Een van beide ga ik zelf dragen, want beide 'uitverkocht' in NL:
SBDX017:

Brashear Limited:

In dubio...
SBDX017:
Brashear Limited:
In dubio...
- Elmar
Had de Zenith van de week ook gezien. Een plaatje. Zo mooi.
-
- Auto: M3P, 130i
Inderdaad. Heerlijke klok.Elmar schreef:Had de Zenith van de week ook gezien. Een plaatje. Zo mooi.
Overigens, zag diverse plaatjes voorbij komen via Social Media. Marketing doen ze steeds beter bij Zenith.
- ///Joost
Die Zenith is inderdaad schittered. Mooi verhaal ook op Hodinkee.
@Robin, vwb de keuze tussen die 2 horloges zou ik zeker voor de Seiko gaan. De kwaliteit is (schijnbaar) subliem. De Oris vind ik echt niet mooi...te veel messingkleur en een te lange minutenwijzer.
SBDX017
Edit: Ik zie nu andere foto's van de Oris en die is toch wel verdomd mooi. Dat plaatje hierboven doet m geen eer aan...
@Robin, vwb de keuze tussen die 2 horloges zou ik zeker voor de Seiko gaan. De kwaliteit is (schijnbaar) subliem. De Oris vind ik echt niet mooi...te veel messingkleur en een te lange minutenwijzer.
SBDX017
Edit: Ik zie nu andere foto's van de Oris en die is toch wel verdomd mooi. Dat plaatje hierboven doet m geen eer aan...
-
Hey Joost, bijzonder dat je de minutenwijzer van de Carl Brashear te lang vindt. Ieder het zijne:)
Hier de nieuwe(ouwe) 39mm Mk1 Explorer met te korte en te kleine (minuten) wijzer vs de nieuwe Mk2 2016 Exloper met vettere en langere wijzers, want dat wilde 'men' en Rolex gaf daar gehoor aan.
Dus de eerste foto's zijn met de 'te korte' minutenwijzer die niet de minutenstreepjes raakt. De nieuwe doet dat wel:
https://monochrome-watches.com/rolex-ex ... -explorer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuw model Mk1 te korte minutenwijzer:

Mk2 met vettere en langere wijzers. Mooier! Liet 'm liggen vanwege de wijzers van Mk1....)

Hier de nieuwe(ouwe) 39mm Mk1 Explorer met te korte en te kleine (minuten) wijzer vs de nieuwe Mk2 2016 Exloper met vettere en langere wijzers, want dat wilde 'men' en Rolex gaf daar gehoor aan.
Dus de eerste foto's zijn met de 'te korte' minutenwijzer die niet de minutenstreepjes raakt. De nieuwe doet dat wel:
https://monochrome-watches.com/rolex-ex ... -explorer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuw model Mk1 te korte minutenwijzer:

Mk2 met vettere en langere wijzers. Mooier! Liet 'm liggen vanwege de wijzers van Mk1....)

- ///Joost
Ik zie het ja. De nieuwe vind ik ook wel mooier. Ik denk dat het gewoon optisch mooier is omdat de lumen en het dikke deel van de wijzer niet tot het eind doorloopt. Het gaat over in een punt. Bij de Oris is het een vette schoenlepel tot aan de bezel. Dat vind ik er minder mooi aan. Maar goed, het zijn dan ook 2 totaal verschillende klokken. Ik zie een duiker liever met een iets kortere wijzer.
-
Dubbel sorry, ja Joost snap ik, hieronder zie je dat jij proportioneel niet slecht is.
Laatst gewijzigd door Robin op 21 okt 2016, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hoe meer gedragen hoe matter en met patina hij wordt. M'n distributeur draagt no 02 van de 2000 al 'n half jaar mooi vintage mat. No 1 ligt in de fabriek.
Dus nog matter dan op deze foto.
- ///Joost
Oeffff...da's toch wel mooi ja.
- Macboy
Vind de minutenwijzer nu ook lang omdat ik erop let....
Maar die Seiko hierboven is ook spielerei op dat plaatje. Tot je zoiets ziet

Maar die Seiko hierboven is ook spielerei op dat plaatje. Tot je zoiets ziet

- dvh
Ik zit een beetje zenuwachtig te draaien op m'n stoel..
Want morgen komt er wat nieuws...
Want morgen komt er wat nieuws...

-
Leuk dvh! Wat is het? Gaat er ook iets weg of is het aanvulling?
- dvh

nieuwe aanwinst...

- Downforce Hans
Mooie klok David.......voor jezelf of voor de verkoop?
- dvh
Gezien ik hier veruit de hoofdprijs voor betaald heb ga ik er eerst maar even van genieten Hans 

-
Nice!!
Dat heb je nog snel geregeld. Bij een Nederlandse AD?
Dat heb je nog snel geregeld. Bij een Nederlandse AD?
- dvh
Nee via het grijze circuit Tom.
Via de dealer was het een 'koopje' geweest. Maar minimaal 3 jaar wachten vanaf nu..
Via de dealer was het een 'koopje' geweest. Maar minimaal 3 jaar wachten vanaf nu..
-
Aha. Ben even niet meer met die prijzen beziggeweest, maar tijdje terug moest je nog een paar K extra betalen. Dat heb ik er niet voor over. Wel ontzettend mooi horloge! Geniet ervandvh schreef:Nee via het grijze circuit Tom.

-
Beetje boven list, maar wat 'n klok David! Feli!
- dvh
Thnx 
Nog een om t af te leren

Nog een om t af te leren