Het eten van vlees

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Het eten van vlees

Bericht door Arthur » 02 aug 2025, 10:44

Robin schreef: 02 aug 2025, 10:18 Het valt me op dat ik de laatste tijd 'overal' op het net dit soort info tegenkom:
https://www.quest.nl/mens/voeding/a6065 ... nsen-2025/

Om neutraal te beginnen: Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het allemaal wel erg toevallig...

Ze vonden aanwijzingen voor een dieet van eikeltjes, dennenzaden en wilde bessen. En ook hun kinderen kregen vooral veel groenvoer.

De wetenschappers onderzochten de beenderen van gevonden holbewoners en concludeerden dat 70 tot 95 procent van hun dieet uit plantaardige producten bestond.
Hoe komen ze aan die percentages opeens?
Uit de hoge hoed om jou aan ‘t knagen te krijgen? :mrgreen:

Kadett

Bericht door Kadett » 02 aug 2025, 10:51

Ik geloof zeker dat er een mix is tussen vruchten/bessen erc en eten van vlees. We eten wat om ons heen te vinden is.

Hier in noord Europa zou dat herten/wilde zwijnen hazen/konijnen zijn. In noord Amerika bizon, buffels, eland etc. Inuits leven/leefde van (wal)vis, zeehonden, en zelf ijsberen.

En dat aangevuld met plantaardig voedsel wat op moment van seizoen te vinden is.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 aug 2025, 10:55

Eensch Maarten, en /maar dat heet omnivoor, wat 'wij' mensheid zijn toch?

Arthur schreef: 02 aug 2025, 10:44

Uit de hoge hoed om jou aan ‘t knagen te krijgen? :mrgreen:
Bedoelde je niet klagen? Want daar ben ik meester in:)

Kadett

Bericht door Kadett » 02 aug 2025, 12:04

Robin schreef: 02 aug 2025, 10:55 Eensch Maarten, en /maar dat heet omnivoor, wat 'wij' mensheid zijn toch?
Lastig uit te leggen aan al die flat earthers, chemtrails, anti vaxxers en veganisten.

Allemaal oogkleppen op naar 1 richting, geen discussie of tegenspraak bij mogelijk want dan wordt je gelijk genegeerd/canceld.

Het is allemaal zwart/wit tegenwoordig.

Ik ben tegen Hamas maar niet perse anti Palestijn maar ook niet pro/ anti Isreal.

Kijj eens hoe de Syrische milities nu met de Druzen omgaan. Maar daar hoor je amper wat over op het nieuws. Hele (christen) families doodgeschoten of gedwongen van een flatgebouw te springen.

Maar goed ik dwaal weer eens af :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 02 aug 2025, 12:19

De Fred Flintstones van vroeger zullen vast inderdaad ook wel quinoa verbouwd hebben, voor het geval dat ze met hun botte pijlen geen t-rex konden vangen. Ze waren de voorouders van de haver-latte, en uitvinders van de raw vegan sushi rolls......
Ik dwaal mee af :coffee:

Robin

Bericht door Robin » 02 aug 2025, 12:56

Wij eten vanavond mixed grill topvlees bij de Palestijnse/Libanees. Zonder vlagvertoon:)

Emiel

Bericht door Emiel » 02 aug 2025, 13:03

Robin schreef: 02 aug 2025, 10:00 Mooie info hier.

Wat eten jullie als koude vleeswaar(lunch etc)?

Ik zit vaak aan de cervelaat en runderrookvlees.
Volledige maaltijd als “restje” van het avond eten van vorige avond..

Scheelt een berg aan conserveringsmiddelen, zout, etc. wat ze in broodbeleg stoppen. Ook weer extra groente als bonus.

Robin

Bericht door Robin » 02 aug 2025, 13:24

Dat kan ook Emiel idd. En klopt, maar stom hè vindgewoonlekker:)

Andry
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Bericht door Andry » 05 aug 2025, 16:56

SlowCo schreef: 02 aug 2025, 02:33 Zal ongetwijfeld fantastisch smaken als je het ook goed kunt bereiden maar rond de €100,-/kg is mij wat 'te zout'... :shock:
In eerste instantie vond ik dat ook, maar als je het door 3-en deelt valt het wel mee. Voor dit geld heb je in restaurants vaak een in boter gebakken deel black angus en niets speciaals. Een avond tafelen in Rdam kost me ook €120 pp en dan nog eens €6/uur parkeren.
Robin schreef: 02 aug 2025, 10:00 Mooie info hier.

Wat eten jullie als koude vleeswaar(lunch etc)?

Ik zit vaak aan de cervelaat en runderrookvlees.
Ik ga altijd naar de vleesboerderij bij mij in het gehucht en dan koop ik wat er op dat moment in de koeling ligt. Nooit is het product noch de verpakking vochtig aan de binnenkant wat in de supers vaak wel anders is... Ik heb een aantal jaar de engineering gedaan van machines bedoeld voor het produceren van levensmiddelen (van aardappelverwerkend, brouwerijen, broodbereiding tot aan vleesverwerkend) en ik weet nu exact hoe producten tot stand komen en hoe vaak je wordt besodemieterd.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 05 aug 2025, 18:22

Onlangs wezen eten bij La Stancia in Numansdorp. Smaakte prima en niet duur.

JP

Bericht door JP » 05 aug 2025, 18:29

Veel zogenaamd vers vlees in de supermarkt komt gewoon uit de diepvries. Vaak zie je de vrieskristallen er nog opstaan als ze net in de winkel liggen

Afbeelding

Krijg je gratis een zwembad bij.....

Afbeelding

Plaats reactie