Zou ook mijn laatste zorg zijn.allen schreef: 20 mar 2018, 09:58 Ik vind de wagen serieus prachtig!
En dat er een 4 cilinder in zit? Boeien...
Dit inderdaad, bij die anderen mag 't wel en Porsche krijgt de wind van voren. Ik beschouw Porsche toch echt al eender allerbeste motorenbouwers in de historie. Ook 'n 4 pot turbo....Pokkie schreef: 20 mar 2018, 12:36 Precies, en bij bijvoorbeeld een Alpine A110 of Alfa 4C is het geen probleem. En die hebben ook nog eens veel conventionelere 4 cilinders (in de basis een blok uit de Megane RS en blok uit de Giulietta QV).
Idd, laat maar afschrijven. Ik begin vast met sparen!Joy schreef: 20 mar 2018, 12:06 Prima, dan gaat de prijs van deze 'baggerauto' alleen maar lager uitvallen terwijl de 'puristen' de 6-cilinder achterna jagen.![]()
Omdat het bij de Boxster/Cayman eigenlijk geen vooruitgang is. Ze hadden een geweldige auto maar de opvolger is eigenlijk minder goed. Althans, bepaalde eigenschappen zoals chassis/zuinigheid/gadgets zijn marginaal wat beter, maar het motorkarakter en geluid is (volgens de meerderheid, niet iedereen hecht daar waarde aan) een flink stuk minder.Joy schreef: 20 mar 2018, 12:10 Ik blijf het bijzonder vinden dat er nu minstens een 6-cilinder in de kleinste auto van Porsche moet zitten. Dit terwijl Porsche groot is geworden met 4-cilinders en de goedkoopste uitvoeringen vrijwel altijd een 4-cilinder hadden (356/912/914/944/968). Een 968 is toch een heerlijke wagen juist door die kleine motor en de mooie gewichtsverdeling?
Ik zie echt het punt niet.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], JdvPolo, matthyssie en 17 gasten