Joy schreef: 20 mar 2018, 12:10
Ik blijf het bijzonder vinden dat er nu minstens een 6-cilinder in de kleinste auto van Porsche moet zitten. Dit terwijl Porsche groot is geworden met 4-cilinders en de goedkoopste uitvoeringen vrijwel altijd een 4-cilinder hadden (356/912/914/944/968). Een 968 is toch een heerlijke wagen juist door die kleine motor en de mooie gewichtsverdeling?
Ik zie echt het punt niet.
Omdat het bij de Boxster/Cayman eigenlijk geen vooruitgang is. Ze hadden een geweldige auto maar de opvolger is eigenlijk minder goed. Althans, bepaalde eigenschappen zoals chassis/zuinigheid/gadgets zijn marginaal wat beter, maar het motorkarakter en geluid is (volgens de meerderheid, niet iedereen hecht daar waarde aan) een flink stuk minder.
Dat zie je wel terug als je naar de prijzen van de 981 kijkt, die zijn flink omhoog geschoten.
Porsche had beter gewicht omlaag kunnen brengen als argument om voor 4 cilinders te kiezen, dan had men het wel begrepen/geslikt.
Als ik naar mezelf kijk heb ik niks tegen 4 cilinders (zie de 4C en voorheen S2000) maar de keus 981 en 718 is makkelijk: altijd de 981. De atmo 6 boxers zijn geweldig en die kleine marginale verbeteringen die de 718 daar tegenover zet boeien mij niet zo.