Horloge / Horloges topic
- tomgtr
Re: Horloge / Horloges topic
Waarom zou je hem 1200 nieuw onder list price verkopen. En dan zie je ze ook voor meer dan 9500 staan. 8300 sowieso geen slechte deal dan.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Grijze handel. Het is geen Daytona ceramic.tomgtr schreef:Waarom zou je hem 1200 nieuw onder list price verkopen. En dan zie je ze ook voor meer dan 9500 staan. 8300 sowieso geen slechte deal dan.
- dvh
Okt vorig jaar nieuw voor 7500 gekocht.
Hoe langer je wacht. Hoe duurder t wordt..

Hoe langer je wacht. Hoe duurder t wordt..

- dvh
CoolRobin schreef:Uurwerk? In 'n Datejust/Sub/Seadweller/Deepsea allemaal 't zelfde uurwerk Erik.
Het is tov de sub 'n klok die:
-andere kastvorm heeft(van boven kleiner, op de pols hoger)
-heliumventiel bij '9' in Ti
-achterdeksel veel dikker met inscriptie(waterdichtheid)
-dikker opliggend saffierglas dan sub (waterdichtheid)
-geen datumloep
-waterdicht getest 1220m(zoals voorganger) tov 300m(+10% getest)
-icoon en diepstgegaand duikhorloge in 1992(voorganger 16600)Guiness Book of Records
-voor wie de Sub te 'normaal' vindt en de Deepsea te grof groot
-Comex historie voorganger.
- ingetogener uitstraling dan Sub en zeker DS.
-dial is matzwart (professioneler blabla) tov hoogglans sub. Je wil de haaien niet wakker maken:)
-edit last but not least: Bezel heeft doorlopende minutenindeling puntjes, Sub heeft dit van 12 tot 3 uur.
ISO duikhorloge gecertificeerd, moeten die beszel hebben voorzien van die '60' minutenpuntjes. (Door Seiko bedacht)

-
- dvh
M'n simpelste klokje en draag hem toch erg vaak.
- Tim N
Wel tijd voor een nieuwe trui 

- dvh
Geen geld meer voor 

-
Ja leuk, maar kan overpriced gaan worden voor zo'n handopwindertje. En 't is Catawiki.

En hij meet maar 36mm Afblijven dus!
Dat is echt niks voor zo'n ding, minimaal 40mm, wat ze ook werden eind 60s. Kijk Moonwatch Omega etc.
Dus zegt mij niks.
Chrono-Matic.
Dát was de eerste Zwitserse(joint venture Heure, Buren, Breitling en Dubois Depraz) chronograaf automaat, Zenith EP was net paar week later.
Ze hebben een microrotor. Seiko was trouwens écht de eerste chrono automatic wereldwijd. 1969 allemaal.
Ondergesneeuwd door de opkomst van quartz.
Deze bijvoorbeeld: Zoiets had ik, maar verkocht aan m'n goudsmid.
http://www.chrono24.nl/breitling/chrono ... 488265.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit verhaal erbij:
https://monochrome-watches.com/the-firs ... -movement/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat nu 47 years ago is.
Seiko de allereerste:
https://www.hodinkee.com/articles/just- ... chronograp" onclick="window.open(this.href);return false;
Zenith was dan 'El Primero' (Spaans voor 'de eerste') , maar was dat als 't om een Zwitserse automaat ging met centraalrotor. Seiko had dat dus al weken eerder. Qua wereldintroductie, maar nog niet op de markt was Zenith wél koploper:
While Zenith may have announced their achievement first (Jan '69), the group behind the Heuer Caliber 11 seems to have made it to the global market the earliest (Aug '69). In the background of all this noise was Seiko, quietly producing their automatic chronograph, and releasing it to the Japanese market as early as May '69. For a more comprehensive breakdown of the race to bring the first automatic chronograph to market, see Jeff Stein's Project 99.
- dvh
Beetje aan het oefenen mocht ik ooit als bij-handel horloges gaan verkopen 

- Tim N
Ooit? Dat doe je toch al 

- dvh
Nog niet 

-
OnlineMartijn_bmw
vind vooral die eerste oefen foto mooi! super scherp en subtiel je handelsnaam rechtsonder 

-
Niet van dezelfde kwaliteit als bovenstaand origineel, maar kwam 'm vandaag voor een prima prijs tegen. Aangeschaft dus

-
Grappig, Watch2day ?Martijn_H schreef:Niet van dezelfde kwaliteit als bovenstaand origineel, maar kwam 'm vandaag voor een prima prijs tegen. Aangeschaft dus![]()
http://watch2day.nl/deal/19201/invicta- ... ber%2B2016" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor het geld prima klokkies

- MParallel
- Auto: BMW
Zeker niet voor dat geld. Heb je een leuke hommage.
-
Jaar of 10 terug was ik Invicta dealer, heb nog 'n paar te liggen NOS. Wel 'n oud historische naam, en je ziet 't overal op de wereld liggen(net als Casio/Seiko/Citizen etc)
, maar in NL komt/kwam 't niet echt van de grond.
,
, maar in NL komt/kwam 't niet echt van de grond.
,
-
Martijn_H schreef:Niet van dezelfde kwaliteit als bovenstaand origineel, maar kwam 'm vandaag voor een prima prijs tegen. Aangeschaft dus![]()
die heb ik ook liggen. best ding en voor een nette prijs!
- Martin van der Zwaard
Mijn Invicta is na 7 jaar versleten.
Band is kapot dus hij ligt op de plank. Als daily een prima horloge.
Draag nu de Seiko maar die is minder fijn imho.
Band is kapot dus hij ligt op de plank. Als daily een prima horloge.
Draag nu de Seiko maar die is minder fijn imho.
- Tim N
SKX007?
- trancedrift
Ik weet dat dit past helemaal niet in jullie idee voor horloge, is namelijk geen Zwitserse, en geen automaat
maat is wel vele malen meer accuraat. Ik heb dus voor een Japanner gekozen, net als met de auto's.

-
Diver 65.
Nu ook in het groen.

Nu ook in het groen.

-
trancedrift schreef:Ik weet dat dit past helemaal niet in jullie idee voor horloge, is namelijk geen Zwitserse, en geen automaatmaat is wel vele malen meer accuraat. Ik heb dus voor een Japanner gekozen, net als met de auto's.

Helemaal mee eens, heb naast een Omega en een IWC al zo'n 20 j (inmiddels verschillende) Citizen Eco-drive, wel voorkeur voor de titanium versies.
Geen gezeik met dure onderhoudsbeurten, geen batterijen vervangen, lopen altijd op tijd en zijn nagenoeg onverwoestbaar, kunnen Europese klokken qua prijs/ kwaliteitsverhouding niet aan tippen.... eigenlijk hetzelfde als bij auto's//

Laatst gewijzigd door NSXRS op 08 sep 2016, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb twee Astrons gehad in 'n paar jaar tijd. Indrukwekkend qua techniek/electronica(GPS solarpower), dus net zo nauwkeurig als je telefoon:) Verder prijs kwaliteit weet ik niet. Hoe lang gaan ze mee en wanneer condensator vervangen.
Maar nu ligt sinds gisteren hier voor m'n neus een door ons geleverde Astron van 2 jaar oud die in Rio is geweest. Hij blijkt niet op te laden(licht) en niet naar de zonetijd te gaan(dus het bleef NL tijd in Rio). Dus..
Ik stuur de klant wel 'n appke als ie klaar is:)
Prijs kwaliteit is er maar één merk, hoe lelijk ook voor sommigen: Je tast diep in de buidel en dat krijg je later weer terug, met draagplezier tussendoor. Afwerking/uurwerken. Het merk wat je naast Max en Heineken het meest ziet als raceliefhebber.
Maar nu ligt sinds gisteren hier voor m'n neus een door ons geleverde Astron van 2 jaar oud die in Rio is geweest. Hij blijkt niet op te laden(licht) en niet naar de zonetijd te gaan(dus het bleef NL tijd in Rio). Dus..
Ik stuur de klant wel 'n appke als ie klaar is:)
Prijs kwaliteit is er maar één merk, hoe lelijk ook voor sommigen: Je tast diep in de buidel en dat krijg je later weer terug, met draagplezier tussendoor. Afwerking/uurwerken. Het merk wat je naast Max en Heineken het meest ziet als raceliefhebber.