Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door romo » 30 jul 2016, 13:02

Dan kan je nog beter een "oude" dus met de stalen bezel kopen...........

dvh

Bericht door dvh » 30 jul 2016, 13:03

Als je die nieuw in de stickers laat zal ie absoluut wat op gaan leveren :-)

Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 jul 2016, 13:04

dvh schreef:Als je die nieuw in de stickers laat zal ie absoluut wat op gaan leveren :-)

Afbeelding

Ik zag er nog wel een paar op chrono 24

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 jul 2016, 13:09

Gewoon inschrijven op zo'n ding bij Schaap/Wempe/ADC ofzo en 2 a 3jaar ofzo wachten, komtie: Doorverkopen of houden.
Zo doe ik dat.

ErikS

Bericht door ErikS » 30 jul 2016, 14:47

Beetje lastig want je hebt hier heel veel verschillende types in Erik. Maar voor 2k zal je er geen buil aan vallen. Meer dan dat zou ik eerst ff exact uitzoeken welk type het om gaat ( Dus navitimer xxx , diameter ? )

Het is geen Rolex dus 50% afschrijving is geen geld iets op een Breitling.
50% is een redelijke afschrijving, ja?
Ik ga het eerst uitgebreid bekijken voordat ik wat doe. De '65 gaat ook niet zo maar weg.
Is ook wat minder opzichtig.....

Robin

Bericht door Robin » 31 jul 2016, 07:34

ErikS schreef:Had vorige week een leuk gesprek met een klant van me, en ik had 't over mijn horloge. Nu is haar man vorig jaar overleden, en die had 4 jaar geleden hetzelfde gedaan en eindelijk eens een échte mooie breitling gekocht. Nu is die bijna ongedragen in de kluis beland ivm zijn ziekte & wil ze er eigenlijk vanaf. Nieuwprijs was €4500,- en de juwelier waar hij hem had gekocht bood €1100,- voor een vrijwel ongebruikte breitling.... :shock:

Anyway; Als ik interesse had moest ik het maar laten weten, want ze wist nu ook niet zo goed wat ze er mee aan moest. Wat zou een beetje reëel zijn om zo'n horloge eventueel voor over te nemen? (Dat het mij geen geld gaat kosten. ;-) ) Ik denk dat ik hem mag overnemen voor +/- €2200,-
Nog even dit. Je hebt handelsprijzen en particuliere prijzen. De klok is 4 jaar oud(garantiebewijs etc) dus een dealer gaat daar nooit een dikke prijs voor geven, misschien 'n non Breitling handelaar iets meer. Na bijv. 5 jaar servicebeurt, dus zit er aan te komen. Hoeft niet, maar de volgende klant gaat daar over mekkeren als je 'm aanbiedt. Kun je ook tegen 500 theoretisch voor doorrekenen.

De 2200,- is jouw particuliere prijs, mocht ie jouw aanstaan begrijp ik? Dan doe je dat en geniet ervan. Dan is 't niet zo dat dat als je 'm na 'n maand bij 'n handelaar/opkoper/dealer brengt er nog 2200,- voor krijgt, dat zal dan weer 100den minder zijn. De juwelier die 1100,- bood is redelijk laag zo lijkt 't dan (misschien wilde hij met dit lage bod de klok om wat voor reden dan ook niet eens hebben. Jij hebt de klok irl ook nog niet gezien toch?), maar let wel, klokken behouden dan nog een bepaalde waarde. Dat kun je van vele andere producten niet zeggen. En 't is geen SportRolex/PP of een bepaalde Panerai.

RVV

Bericht door RVV » 31 jul 2016, 15:07

Daytona's maken me de pis niet lauw. Nooit gedaan. Ooit een keer een Yachtmaster gekocht met dezelfde kijk zoals naar de Daytona. Even los van de waardevastheid heeft die me nooit iets gedaan terwijl ze toen net zo schaars waren als Daytona's. Die nieuwe met die ceramic bezel vind ik ook niet mooi. Wijzerplaat is veel te druk. Verder vind ik het een vrij waardeloze chrono qua functie met die verschroefde pushers.

Even voor de duidelijkheid ik heb het er niet over of die te duur is, vergelijken met Pateks en AP's is die weer goedkoop.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 31 jul 2016, 20:41

Machtige klok :hot:

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 01 aug 2016, 07:53

De linker op rubber is de originele, de rechter de nieuwe re-edition. Ik heb zo'n linker gehad denk 10 jaar terug zwaar gebruikt. Zaten toen nog niet zo in de prijs. Had 'm moeten houden toen, maar na 'n dag doorverkocht, vond 't niks, één lomp hoekig stuk metaal met wijzers. Ik kan ze nu meer waarderen, maar ze hebben de elegantie van Jetta Klijnsma.

*kijkt hoe laat 't is op z'n 4000ft/1220meter 'elegante' en proportioneel verantwoorde Seadweller*

Koffie :coffee:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 01 aug 2016, 10:31

RVV schreef:Daytona's maken me de pis niet lauw. Nooit gedaan. Ooit een keer een Yachtmaster gekocht met dezelfde kijk zoals naar de Daytona. Even los van de waardevastheid heeft die me nooit iets gedaan terwijl ze toen net zo schaars waren als Daytona's. Die nieuwe met die ceramic bezel vind ik ook niet mooi. Wijzerplaat is veel te druk. Verder vind ik het een vrij waardeloze chrono qua functie met die verschroefde pushers.

Even voor de duidelijkheid ik heb het er niet over of die te duur is, vergelijken met Pateks en AP's is die weer goedkoop.

Ja ben het met je eens. Dytona vind ik ook wat rommelig en teveel in your face. Voor 18K never nooit. Leg er een paar K bij en je hebt een wit guden pepsi die ik veel liever zou hebben. Maar bij mij stat nog steeds SD op 1. Nou ja, pepsi op 1 maar te duur dus dan maar ooit een SD. Plaat van DS vind ik ook geweldig maar die is toch wat te lomp verder.

Robin

Bericht door Robin » 01 aug 2016, 10:55

Ik had 'n jaar of 5 ofzo terug 'n zwarte stalen Daytona, qua LOOKS de hype ook nooit gesnapt eigenlijk, deed me op 'n afstandje denken aan 'n Seiko chrono van 299,- :)

Pred Daytona/Paul Newman is andere koek, veel mooier wordt 'n vintage sportklok niet natuurlijk.

Maar de ceramic is dan wel wat meer bij de tijd, minder '80s, mooi.

MParallel

Bericht door MParallel » 01 aug 2016, 11:53

Robin schreef:De linker op rubber is de originele, de rechter de nieuwe re-edition....
Las het ja.

Juist dat onconventionele maakt hem gaaf. Voor een white tie diner zal die wat over de top zijn, maar ach... :lol:

Luco

Bericht door Luco » 04 aug 2016, 15:09

mooie klok

https://www.christopherward.eu/watches/ ... 1vev-range" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

tomgtr

Bericht door tomgtr » 04 aug 2016, 17:08

Erg mooi maar wie gaat er 5K voor neerleggen......

Robin

Bericht door Robin » 04 aug 2016, 17:16

Ik denk Tom maakte een grapje.
Dus niet. :dood:
Heb zojuist m'n 3e limited edition Carl Brashear(die bronzen Oris) verkocht voor de helft van de prijs.(wv 2600,-)

Ik denk 1250-1500,- voor die CW....en dan nog.

Luco

Bericht door Luco » 04 aug 2016, 17:19

tomgtr schreef:Erg mooi maar wie gaat er 5K voor neerleggen......
Dat dacht ik ook al, al worden er maar 19 gemaakt natuurlijk.

Maar het is net wat een gek ervoor geeft.
Voor mijn Ralf Tech zal ook niet iedereen de prijs betalen die hij gekost heeft, maar voor mij heeft die een speciale betekenis, dat is niet in waarde uit te drukken.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 04 aug 2016, 17:25

Yep, en verhaal erachter is leul, ze hebben er meer zo gemaakt. Prima uurwerk, mooi verhaal en schitterend afgerwerkt. Maar 5K is bijna rolex territory, Dat gaat te ver

Luco

Bericht door Luco » 04 aug 2016, 17:47

Ach, als je een DB4 hebt is het zakgeld :blink:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 04 aug 2016, 18:03

Mijn baas heft een DB4, maar niet deze versie :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 04 aug 2016, 18:16

Ook niet dat horloge, vermoed ik :P

Luco

Bericht door Luco » 07 aug 2016, 11:51

nu docu op rtlz over breitling

MParallel

Bericht door MParallel » 08 aug 2016, 18:00

Baby Ploprof. Ook niet gek zo op mesh.

Die lunette zo binnen de breedte van de kast vind ik wel mooi. Meestal vallen die over over gelijk met de rand van de kast. Althans, van degene die ik zo tegenkomen.

Afbeelding

Elmar

Bericht door Elmar » 09 aug 2016, 21:52

Best handig die divers extensie.
Kan zo ook mijn klok met brace dragen. :D
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (176.77 KiB) 1701 keer bekeken

Luco

Bericht door Luco » 10 aug 2016, 13:15

maatje van me wil as vrijdag deze bestellen
Afbeelding

MParallel

Bericht door MParallel » 10 aug 2016, 14:44

Na nu al een tijdje vintage klokken te hebben bekeken en gepost, kon ik het niet langer weerstaan.

Diverse leuke vintage klokken gezien, met integrated bracelet, waar ik erg fan van ben. Maar waren steeds net weg. Eerste was een Omega, tweede een Zenith Espada.

Eerste geen foto van. De Zenith was dit exacte, new old stock model:

Afbeelding

Afbeelding

Toen weer verder gaan zoeken. Ik weet niet eens meer precies hoe, maar ik kwam ineens bij Accutron uit. Ik kende de term al lang, maar me er nooit in verdiept. Dan ben je al lang fan van horloges en blijkt dat je de techniek achter accutron niet eens kent.

Dus daar ging een wereld voor me open. Was gelijk fan. Ook nooit geweten dat deze 'hummers' d.m.v. een stemvork die trilt de boel aandrijven. En door de hoge frequentie een volledig smooth second sweap hebben (ok technisch niet, maar de frequentie is zo hoog dat voor het oog het smooth is).

Goed, om een lang verhaal kort te maken. Door hierop te zoeken kwam ik er al snel achter dat de techniek buiten Bulova door dezelfde meneer verder is ontwikkeld onder de vlag van ESA en op basis van dat caliber dit in vele klokken uit die tijd is gebruikt.

Zo ben ik sinds vorige week eigenaar van deze Omega Geneve F300hz tuning fork klok.

44 jaar oud en geen krasje niks. De 37mm kast was een gok, maar door de vorm draagt deze veel groter dan ronde klokken, die zijn microscopisch op mijn pols.
Daarnaast had deze voor de verandering een bandlengte die om mijn pols past en nog een pink ruimte overhoud, zoals ik mijn horloges draag. (zitten 26 schakels op).

Stond niet zo geadverteerd, maar als er New Old Stock had gestaan had ik het zo geloofd. Enige is dat het tritium inmiddels is uitgewerkt en dus geen licht in het donker meer geeft.
Maar verder ongepolijste kast/band. En zelfs de clasp is krasvrij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben er zo weg van, dat ik bezig ben een tweede aan mijn 'collectie' toe te voegen.

Plaats reactie