Bedankt Ilja.
Wij zijn van half juni tot begin juli geweest en hebben lekker weer gehad, 1 dag regen en voor de rest droog en ongeveer 18 graden....soms iets hoger en soms iets lager.
Het enige wat we besproken hadden was de trip met de Zeearenden en daar zijn we vanuit Nederland naartoe gereden via Zweden in 2,5 dagen.....zijn daar 2 dagen geweest en was 2300 km. hier vandaan in Lauvsnes[ongeveer 180 km schuin boven Trondheim].
Lauvsnes ergens halverwege langs de kust in Noorwegen was dus eigenlijk het startpunt.
Daar vandaan zijn we binnendoor naar Kristiansund gereden en daarna via de Atlantische weg/route richting Malme.
de 64 blijven volgen tot je de 63 tegenkomt en dan richting de Trollstigen, echt een schitterend stuk is dat.
Daar vandaan richting Geiranger en wij zijn daar vandaan Runde gegaan....dat is een eiland waar Papegaaiduikers zitten en die wilde ik wel fotograferen.
Daar vandaan binnendoor richting Flàm en dan wel via de Aurlandsroute[FV243] en niet via de tunnel van 24 km lang.
Tunnels heb je in overvloed in Noorwegen en ik vond 11 km al lang zat en die Aurlandsroute is echt schitterend!
Daar vandaan via Vossevangen en Kvanndal richting Odda en aan de andere kant van het fjord weer een stukje omhoog richting Ullensvang.
Toen richting Lysefjorden[Preikestolen] vlakbij Jorpeland en zo via de kust naar Kristiansand en vanaf daar weer over gevaren naar Denemarken.
Hadden niets besproken op de Zeearenden na en elke nacht een plekje gevonden....meest in een hut en soms een hotel of pension.
Heel veel eten zelf mee genomen[in de hutten en pensions heb je altijd een fornuis tot je beschikking], want eten en drinken is goed aan de prijs in Noorwegen.
Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel, wij hebben een hele gave vakantie daar gehad, voor een redelijke prijs.