Calibra AWD Turbo roestauratie *07-07: na 4 jaar.... APK!*

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
InjectTheVenom

Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *07-07: na 4 jaar.... APK

Bericht door InjectTheVenom » 19 aug 2014, 21:17

Roy RS schreef:hij wil een Viper...snap ik...toch is dit enorm zonde...
Dit. Ben helaas niet zo goed gefortuneerd dat ik de Calibra er bij kan houden dus zal er een offer gemaakt moeten worden hoe zonde het ook is :'(

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 19 aug 2014, 21:19

Joopieboy schreef:Is wel zonde ja, maar goed, ik kan me voorstellen dat een deel van de lol ook wel zit in het bouwen en zoeken naar unieke spullen. Maar zie hem maar eens te verkopen...
Daar keek ik inderdaad aardig tegenop in den beginne maar ben er achter gekomen dat je daar overheen kan komen door er de eerste kilometers mee te gaan rijden.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 19 aug 2014, 21:26

Klima is inmiddels ook gefixt. Ik zal iedereen gelijk maar even voor zijn nee ik krijg het geld niet terug, wilde hem inderdaad helemaal af maken en moet nu alleen nog even met de hemelbekleding gaan stoeien die los is gekomen van de schaal, spullen zijn al in huis dus alleen de zin nog even zien te vinden. Radio weet ik niet of ik daar nog een (quote) €260 tegen aan ga smijten.

Dank voor de Autoblog tip, zal me er morgen eens in gaan verdiepen :thumbup:

Dat poetsen, zitten, ruiken en genieten ben ik al min of meer mee bezig geweest, paar leuke nieuwe foto's geschoten die ik morgen mogelijk nog wel zal posten.

Het is een hoog gegrepen bedrag maar zal toch ergens moeten beginnen. Ik zou pas echt spijt krijgen als ik niet de keuze voor een Viper zou maken, die auto is hét gewoon plus dat ik daarmee de band met mijn overleden grootvader aan kan halen die hier in Nederland voor het merk gewerkt heeft.
Roy RS schreef:tip van de dag...

als ik een liefhebber zou zijn en dit geld uit ging geven aan een bijzonder project als dit, dan zou ik teleurgesteld zijn over de klima anlage die nog gedaan moet worden en het feit dat er geen functionerende radio in zit. Niet omdat ik dat niet zou kunnen fixen, maar degene die een superspeciaal ding als dit koopt, wat eigenlijk tot in het kleinste detail helemaal "af" is...vindt hoogstwaarschijnlijk ook dat het ook echt helemaal af moet zijn, want diegene heeft duidelijk geen zin om zijn handjes uit de mouwen te steken, anders kocht hij dit niet.

Just my 2 cents.

Gratis tip 2...tip autoblog over deze advertentie, die smullen vaak van echte liefhebbersprojecten en dit is er echt 1 van de bovenste plank. Je kunt vinden wat je wilt van een Calibra, maar dit zou ik bijna (!!) kopen omdat het zo compleet en maniakaal gedaan is. Vrijwel elke autogek met het autohart op de juiste plaats vindt dit minimaal bewonderenswaardig gedaan, los van wat voor auto het is.

Laatste gratis tip...doe het niet, houdt hem nog even, poets hem af en toe, ga erin zitten, ruik eraan, knuffel hem af en toe, maak de laaste finishing touches af en GENIET!

Ik weet precies hoe je je voelt, als het klaar is...wat dan, maar je krijgt spijt als je hem meteen wegdoet, houdt hem minimaal tot voorjaar volgend jaar, is tevens het beste moment om iets te verkopen, eind april in de verkoop, net voor het vakantiegeld, bij de eerste zonnestralen, als het bij iedereen weer begint te kriebelen. Dit is vrijwel het slechtste moment, de meeste hobbiesten zijn voorzien, verkoop gaat altijd pas na de winter gebeuren, waarom zou je hem dan zolang online laten staan, dat gaat de koper tegen je gebruiken.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 19 aug 2014, 21:56

Op 27 Juli trouwens nog d'r verjaardag gevierd en getrakteerd op een uitgebreide (eigenhandige) schoonheidsbehandeling met wat spullen van Monello en Meguiars, sinds die "fotoshoot" is hij er nog beter bij komen te staan.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 19 aug 2014, 22:07

Toen het nog snikheet weer was even zomaar rond getourd en geëindigd bij een cafetaria aan de doorgaande weg.

Afbeelding

Even later kwam er een groep kippen naar schaduw zoeken onder een boom.

Afbeelding

Had ik al vermeld hoe gunstig het verbruik is (80 km/u in 6e versnelling)? Even niet op de tijd letten want was vergeten de ingestelde tijd te bevestigen met de juiste BC knop.

Afbeelding

Na Monello en Meguiars behandeling weer even rond tuffen en spotte een mooie gelegenheid om de cool-factor te verhogen c.q. cool te snaaien van iets moderners.

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2014, 23:41

ziet er wel fris uit zo :thumbup:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 20 aug 2014, 11:15

Meguiars ColorX kleurbooster voorafgegaan door een goed Autoglym sopje, meer niet. Op het dak moest ik met de wat grovere Monello aan de slag omdat daar kalkringen op achter bleven na het wassen, kwam omdat de boel opdroogde nog voor ik hem goed en wel met een zeemdoek af kon nemen toen het zo warm was.

Heb inmiddels ook een Meguiars sopje wat ik nog eens moet proberen, misschien vanmiddag een mooie gelegenheid als het weer mee blijft werken en anders zie ik wel.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 20 aug 2014, 11:27

Op de banden zit trouwens Meguiars Endurance Tire Spray. Ziet er opzich goed uit maar niet helemaal tevreden dus heb ik onlangs de Endurance Tire Gel aangeschaft en nog veel meer geld stuk geslagen op de rest van het Megs assortiment:

Afbeelding

Afbeelding

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 19 sep 2014, 21:12

Vandaag achter een splinternieuwe VW Golf 7 GTI op WOB platen (leek er op dat het iemand van VW zelf was) aan gezeten, kon me niet kwijt worden :mrgreen:

raymondw

Bericht door raymondw » 22 sep 2014, 23:47

InjectTheVenom schreef:Vandaag achter een splinternieuwe VW Golf 7 GTI op WOB platen (leek er op dat het iemand van VW zelf was) aan gezeten, kon me niet kwijt worden :mrgreen:
Dat brengt sentimenten naar boven met HH-VF-97; maar dan 16-18 jaar terug in de tijd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 sep 2014, 08:21

Wat zal die gebaald hebben dat 'ie geen oude Calibra had :tooth: Tsss, nieuwe 7GTI of een oude Calibra, dat is een gemakkelijke :wink:
InjectTheVenom schreef:Vandaag achter een splinternieuwe VW Golf 7 GTI op WOB platen (leek er op dat het iemand van VW zelf was) aan gezeten, kon me niet kwijt worden :mrgreen:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 23 sep 2014, 12:09

Arthur schreef:Wat zal die gebaald hebben dat hij dacht het nieuwste en het beste te hebben om vervolgens door een oude Calibra op z'n nummer gezet te worden :tooth:
Fixed it for ya :beer:

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 24 sep 2014, 09:26

Toffe wagen en mooi dat ie na al die tijd weer rijd!

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 29 okt 2014, 22:58

Wat een fatsoenlijke mensen heb je toch af entoe, kreeg vanavond deze reactie via Autoscout.

Hallo,

we zitte hier in nl hoor geen moffe praat aub
Met vriendelijke groet,

swein123@hotmail.com

GTRene

Bericht door GTRene » 29 okt 2014, 23:23

lol...en dan zijn hotmail met swein...alhoewel hij die speciaal kan hebben aangemaakt om naar jou te sturen met een boodschap oid?
snel proberen te vergeten.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 29 okt 2014, 23:34

Heb eens op internet rond gespeurd en ben een Facebook profiel tegen gekomen waarvan duidelijk werd dat het een valse identiteit is van 1 of andere lafbek die te schurftig is om het me midden in mijn gezicht te vertellen omdat diegene weet dat ik dan achter hem of haar aan ga. Zou lid zijn van opelclub.nl en er stond nog een autobedrijf bij vermeld maar dat zal waarschijnlijk vals zijn.

Heb al een idee wie het is, heb pas geleden iemand een grote bek gegeven omdat ze mensen bijna omver reed bij het over de stoep fietsen. Hoop echt dat ik d'r nog een keer tegen kom want dan kon ik wel eens vriendelijk terug doen :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 30 okt 2014, 07:22

InjectTheVenom schreef:Wat een fatsoenlijke mensen heb je toch af entoe, kreeg vanavond deze reactie via Autoscout.

Hallo,

we zitte hier in nl hoor geen moffe praat aub
Met vriendelijke groet,

swein123@hotmail.com
Bizar zulke dingen. Er heeft ook eens iemand een mail van drie alinea's gewijd aan het feit dat het stuur van mijn Honda toch echt rechts zat en hij dus niet in Nederland te koop aangeboden zou mogen worden. :lollerdelol:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 30 okt 2014, 13:19

Zou eigenlijk wel eens gezellig met diegene willen babbelen :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 08 sep 2015, 13:01

Even lekker topickicken..
Dit project lijkt van de aardbodem verdwenen !? Net als de forumgebruiker.
Is de boel verkocht ?

Vliet

Bericht door Vliet » 08 sep 2015, 13:37

Volgens RDW nog bij dezelfde eigenaar. Wel een verse apk. Autoscout advertentie werkt ook nog. Dus zal nog wel te koop staan.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 sep 2015, 13:46

Gebruiker is al sinds november 2014 offline.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 08 sep 2015, 17:43

Ik dacht ook al een tijdje waar is hij gebleven...

JP

Bericht door JP » 21 jun 2016, 21:46

Vliet schreef:Volgens RDW nog bij dezelfde eigenaar.(...)
Nu ook nog steeds ! APK'tje verloopt in 2 weken. Jammer dat TS hier niet meer is..... :(

Tim N

Bericht door Tim N » 21 jun 2016, 21:52

Idd jammer, juist net voor het 100% completeren van toch wel een unieke Calibra.

ErikS

Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *07-07: na 4 jaar.... APK!*

Bericht door ErikS » 01 dec 2016, 09:51

Calibra

Is dit 'm nou?!

Plaats reactie