Mooi!!!!
Fotografie
- Michele
Re: Fotografie
Ooooh!!!!!!
Mooi!!!!

Mooi!!!!
- MartijnGizmo
Onlangs de PEN E-PM1 vervangen door een Panasonic Lumix GF7. Zelfde sensor als de GH4 die ik voor video gebruik, maar dan met wat minder opties. Inmiddels een paar keer gebruikt voor extra shots, en dat werkt idd prima.
Maar daarnaast ook een enorme stap vooruit qua fotografie, veel snellere AF, stuk makkelijker te bedienen, beter bij hoge ISO's, etc.
Maar daarnaast ook een enorme stap vooruit qua fotografie, veel snellere AF, stuk makkelijker te bedienen, beter bij hoge ISO's, etc.

- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Het is rustig hier, niemand zin om foto's te maken?
Afgelopen 2 weken een aantal keer bij de Baardmannetjes in de Rietputten wezen kijken en natuurlijk ook wat foto's gemaakt.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

Afgelopen 2 weken een aantal keer bij de Baardmannetjes in de Rietputten wezen kijken en natuurlijk ook wat foto's gemaakt.

1.
2.
3.
4.
5.
6.
-
- RutgerK
Hele mooie foto's Opa!
Ik ben mezelf nog aan het beraden op een ander toestel. Zal waarschijnlijk een Canon 70D worden. Helaas moest ik mijn 70-300 lens vervangen na een vakantie in IJsland waardoor ik nog even moet wachten op de70D.
Sinds de pup in huis is wat minder mogelijkheden om te fotograferen behalve dan de hond zelf.

Ik ben mezelf nog aan het beraden op een ander toestel. Zal waarschijnlijk een Canon 70D worden. Helaas moest ik mijn 70-300 lens vervangen na een vakantie in IJsland waardoor ik nog even moet wachten op de70D.
Sinds de pup in huis is wat minder mogelijkheden om te fotograferen behalve dan de hond zelf.

- tomgtr
Ik denk dat ik deze week Pen-F met wat lenzen ga aanschaffen. Nikon D60 is prima ding maar we blijken hem nooit mee te nemen. Hopelijk gaat dat beter met Pen-F enzitten we later niet alleen met Iphone pics 

- dvh
Heel mooi Opa.
Welke cam + lens gebruik je tegenwoordig ?
Zelf weinig zin/tijd... Gewoon druk met alles.. Komt wel weer
Verder dan wat suffe hondenfoto's kom ik ook niet

Welke cam + lens gebruik je tegenwoordig ?
Zelf weinig zin/tijd... Gewoon druk met alles.. Komt wel weer

Verder dan wat suffe hondenfoto's kom ik ook niet

-
Wil best foto's maken, maar kom er simpelweg niet aan toe. Zelfs even domweg wat afspreken met mensen voor een bakkie of een lunch blijkt momenteel lastiger dan ik zou willen.
Tom, de Pen past wel mooi bij de Morgan!

Tom, de Pen past wel mooi bij de Morgan!

- tomgtr
Beetje belachelijk dat als ik voor een duizendje of 3 aan camera's en lenzen koop ik online natuurlijk geen cent karting krijg en geen winkel in Rotterdam hem op voorraad heft zodat ik beetje karting kan vragen. Mocht iemand nog intresse hebben in een Nikon D60 met Nikon flitser en een heel Nikon mooi lensje.....
-
Als je de Pen bedoelt, die staat toch gewoon te koop bij KE in Rotterdam?
Korting kun je natuurlijk altijd proberen te vragen, zelfstandig het niet op voorraad staat.
Korting kun je natuurlijk altijd proberen te vragen, zelfstandig het niet op voorraad staat.
- tomgtr
Alleen op voorraad in Utrecht. Maar denk dat ik daar morgen even langsschiet, dan sturen ze hem maar op.
- tomgtr
Morgen binnen.....
-
Ben benieuwd. Welke lenzen erbij?
- tomgtr
1) 14-42mm pancake die mee komt (makelijk om mee te nemen)
2) M.Zuiko Digital ED 40-150mm f/4.0-5.6 (lekker kleine lichte telelens. Mischien niet de top maar beter is heel veel duurder en zwaarder wat de maat van de camera een beetje teniet doet)
3) Olympus M.Zuiko Digital 45mm f/1.8 (leuk voor bijvoorbeeld portret foto's)
4) Olympus M.Zuiko Digital ED 12-40mm f/2.8 (dat is een dure maar heel lichtgevoelige veelzijdige lens, zwaar en mischien meer voor thuis of geplande foto trips dan voor het op pad gaan met camera bij je)
5) Olympus 3CON-P01 Converter Kit (geen idee of dit wat is. Kan je standaard lens omzetten tot macro / fisheye / groothoek lens)
2) M.Zuiko Digital ED 40-150mm f/4.0-5.6 (lekker kleine lichte telelens. Mischien niet de top maar beter is heel veel duurder en zwaarder wat de maat van de camera een beetje teniet doet)
3) Olympus M.Zuiko Digital 45mm f/1.8 (leuk voor bijvoorbeeld portret foto's)
4) Olympus M.Zuiko Digital ED 12-40mm f/2.8 (dat is een dure maar heel lichtgevoelige veelzijdige lens, zwaar en mischien meer voor thuis of geplande foto trips dan voor het op pad gaan met camera bij je)
5) Olympus 3CON-P01 Converter Kit (geen idee of dit wat is. Kan je standaard lens omzetten tot macro / fisheye / groothoek lens)
- dvh
Nr 3 & 4 zijn top. Alhoewel ze op 45mm beide een beetje hetzelfde doen 
Heb je de Pen F gekocht Tom ? Dat is een toppertje !

Heb je de Pen F gekocht Tom ? Dat is een toppertje !
- tomgtr
Yes Pen-F (zilver voor lekker volledig retro effect)
Ja klopt zit beetje overlap in. Maar ik ben zoomlenzen gewend dus denk dat ik vaak 4 zal pakken. 3 zal ik aan moeten wennen. Jezelf verplaatsen om juist in beeld te krijgen ipv schijf draaien.
Ja klopt zit beetje overlap in. Maar ik ben zoomlenzen gewend dus denk dat ik vaak 4 zal pakken. 3 zal ik aan moeten wennen. Jezelf verplaatsen om juist in beeld te krijgen ipv schijf draaien.
-
Mijn vrouw en ik hebben besloten dat we "iets" gaan doen met fotografie,om toch iets te kunnen doen hebben we een cursus basiskennis fotografie besteld.
En we hebben hiervoor een Nikon 5200 met een tamron lens gekocht...kijken of dat nou nog wat gaat worden.
En we hebben hiervoor een Nikon 5200 met een tamron lens gekocht...kijken of dat nou nog wat gaat worden.
- Macboy
Heeeeeeeel mooi 

- tomgtr
Crappy Iphone pic of some cool new toys.
- Bijlagen
-
- image.jpeg (66.38 KiB) 1289 keer bekeken
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Statief vergeten er op te zetten
?
Mooie tas
...

Mooie tas

- tomgtr
Ja ik moet nog even uitzoeken wat echt makelijk, klein, licht en goed is. Koop niet dat kleine spul om een groot statief mee te sjouwen.
- dvh
Je hebt dé snelste m4/3 camera van het moment. Daarvoor heb je geen statief nodig joh 

-
Mooie set!
Statief niet op besparen als je dat ding tot ook creatief wilt gaan gebruiken. Niets zo irritant als je hem dan niet even goed de grond in kan prikken of er geen gewicht aan kunt hangen.
Statief niet op besparen als je dat ding tot ook creatief wilt gaan gebruiken. Niets zo irritant als je hem dan niet even goed de grond in kan prikken of er geen gewicht aan kunt hangen.