Fotografie

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
MartijnGizmo

Re: Fotografie

Bericht door MartijnGizmo » 25 jul 2015, 09:30

JoostSchouten schreef:Zat stiekem al rond te kijken naar zo'n compactcamera ja, denk dat het zoiets wel gaat worden.
De G7X vind ik te duur voor erbij, maar de Sony RX100 is een behoorlijke kanshebber.
Dan blijft de 7D mooi thuis en kan ik deze compactcamera in m'n broekzak stoppen.
RX100 heeft ook erg goede videokwaliteit, gebruik hem vrij regelmatig! :thumbup:

KoenM

Bericht door KoenM » 25 jul 2015, 16:21

Godspeed schreef:Hebben mensen hier ervaring met de Joby Gorillapod?

Ik betrapte mezelf erop ooit een statief te hebben gekocht, maar deze eigenlijk niet te hebben gebruikt.
Ik vind de driepoot die ik toentertijd heb aangeschaft eigenlijk simpelweg te lomp en neem 'm om die reden nooit mee ergens naartoe.

Dit weekend maar even op zoek gegaan naar een alternatief, welke veelzijdig is maar toch makkelijk mee te nemen. Uitgekomen bij een Gorillapod, geniaal ding. Zit een balhoofd op met waterpas en de poten zijn stug, maar wel eindeloos flexibel.

Afbeelding
(Tweede van rechts)

Erg blij mee! Nu is wel mijn Velbon DV-6000 over en te koop. Mocht iemand interesse hebben, graag PM ;)
Je hebt er al een aangeschaft dus?

Ik heb er hier nog een aantal van een b-merk liggen geloof ik..

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 27 jul 2015, 20:07

Jep, inderdaad dus 1 aangeschaft. Ben er alleen al blij mee onder 'ie een stuk handzamer is dan m'n oude statief. Ding was gewoon te lomp om mee te nemen.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 28 jul 2015, 08:23

MartijnGizmo schreef:
JoostSchouten schreef:Zat stiekem al rond te kijken naar zo'n compactcamera ja, denk dat het zoiets wel gaat worden.
De G7X vind ik te duur voor erbij, maar de Sony RX100 is een behoorlijke kanshebber.
Dan blijft de 7D mooi thuis en kan ik deze compactcamera in m'n broekzak stoppen.
RX100 heeft ook erg goede videokwaliteit, gebruik hem vrij regelmatig! :thumbup:
Dacht hem pas al op een fotootje van jou langs te zien komen ja. Binnenkort eens bestellen! :thumbup:

dvh

Bericht door dvh » 02 aug 2015, 15:32

Rx100 IV heb ik ook overwogen.
Heb heel mijn m4/3 set verkocht... Ben het beu dat gesjouw met lenzen en cameratassen.

Heb een hippe Leica compactcam gekocht...
Lekker klein en daar moet ik het maar mee doen.

Sander

Bericht door Sander » 02 aug 2015, 20:54

Huh, das een aparte beslissing! Hoe dat zo opeens? Is een EM10 niet wat voor je dan?
Welke Leica heb je gekocht? Je wou eerst eigenlijk al een Leica, maar dat zal deze niet zijn denk ik?

dvh

Bericht door dvh » 04 aug 2015, 15:48

Nee.. Geen M10.. Had een E-M1.. Allemaal te groot.. Ik neem ze niet meer mee.. Geen zin in. Hopelijk gaat deze camera weer wat meer fun brengen.

Afbeelding

Afbeelding

allen

Bericht door allen » 04 aug 2015, 16:13

Heerlijk cameraatje en geen kleinere sensor dan je al had.

Van het weekend voor het eerst sinds jaren weer een echt pretpark bezocht. Mijn ding is het niet, maar denk dat het toch maar vaker moet gebeuren. De kleine vond het namelijk prachtig. Hotel en entreeprijzen gaan overigens nergens meer over...

Afbeelding
Rocket Ride by Tookaphotoof, on Flickr

Sander

Bericht door Sander » 04 aug 2015, 18:14

Volgens mij was dat de camera die je in eerste instantie wou hebben toch David?
Veel olezier met de camera, ben benieuwd hoe hij je gaat bevallen!

dvh

Bericht door dvh » 04 aug 2015, 18:26

Klopt :) thnx

Plaatjes zijn ook lekker scherp
Afbeelding

Afbeelding

tomgtr

Bericht door tomgtr » 04 aug 2015, 22:34

Weet niet hoe je het doet David, maar volgens mij kan jij nog een foto maken van een verse koeienlaai en ziet het er nog geweldig uit.

En allen, wat pretparken betreft, als ik de lach op gezicht van m'n kinderen zie heb ik het ook naar m;n zin. Disney geweest in Florida en Parijs, daar zal je me volgende keer naar toe moeten slepen, maar Efteling is echt geweldig. Dat is zo mooi en af, daar geniet ik zelfs van.

Joy

Bericht door Joy » 04 aug 2015, 22:41

tomgtr schreef:Weet niet hoe je het doet David, maar volgens mij kan jij nog een foto maken van een verse koeienlaai en ziet het er nog geweldig uit.

En allen, wat pretparken betreft, als ik de lach op gezicht van m'n kinderen zie heb ik het ook naar m;n zin. Disney geweest in Florida en Parijs, daar zal je me volgende keer naar toe moeten slepen, maar Efteling is echt geweldig. Dat is zo mooi en af, daar geniet ik zelfs van.
+1 voor beide zinnen.

dvh

Bericht door dvh » 04 aug 2015, 23:19

Thnx Tom :-)
Als je het leuk vind om meer testplaatjes te kijken moet je ff hierop klikken:
https://www.flickr.com/photos/lasteraar" onclick="window.open(this.href);return false;

tomgtr

Bericht door tomgtr » 04 aug 2015, 23:31

Schitterend. Ik denk altijd, die camera moet ik ook hebben. Maar je wisselt zo snel, kan ik niet bijhouden :tooth:

En ik haal er toch niet zulke foto's uit.

allen

Bericht door allen » 05 aug 2015, 09:29

Tom, laatste keer dat ik ben geweest was ik 14? Weet nog dat we twee dagen naar binnen moesten terwijl ik voor het einde van dag 1 er al klaar mee was. Heb zelf gewoon echt niets met herrie en drukte.
Verder nog 4,5 uur mogen ruzie maken met die k**fransen in het hotel voor onze kamer gereed was en we de tickets voor het park compleet hadden. En dat op een minuut lopen van de ingang van het park...
Was het niet voor m'n zoontje waren we allang vertrokken.
Wellicht dat de Efteling beter voor m'n bloeddruk is. We zullen het meemaken.

David, ben je de camera al beu? Compacts schrijven af als de ziekte. Ik bied de helft! Lichtroom licentie mag je houden... :tooth:

dvh

Bericht door dvh » 05 aug 2015, 09:33

Mooi cameratje Allen :-) Ben onder de indruk van de beeldkwaliteit..
Als je ze opent als .raw ziet het er niet uit.. Erg donker vaak.. Maar je kan ze heerlijk opfrissen en de kwaliteit blijft top.

@Tom , er zit een editie van Lightroom bij :-) Kom je als beginner toch vrij ver mee om leuke plaatjes te krijgen.. !

tomgtr

Bericht door tomgtr » 05 aug 2015, 09:45

Ok intresse gewekt!!!

Ik bied over Allen heen trouwens :)

Allen, ben paar weken terug zaterdag geweest naar Efteling, was gezellig druk maar park is zo groot en zoveel ztracties dat echt te doen is. Maar dan, na 18:00 begint het echt. Wat een feest. Elk pleintje live muziek. Genoeg terrasjes om wat te eten (en eten kwaliteit efteling is prima!). Op pleintje voor Fata Morgana konden kids gratis ritje op Kameel, waren zogenaamde tapijtverkopers, waarzegsters, een meid met een grote slang waarmee kids op foto konden. Alles in Arabische stijl, helemaal af. Ik kreeg zelfs kameel aangeboden voor hand van m'n dochter (ze is 8). Serieus was geweldig en kinderen hebben het er nog over. Was zo gezellig dat (toen wij met oververmoeide kinderen vertrokken) er nog mensen uit de buurt om 9 uur aankwamen. Ik ben echt onder de indruk. Ze hebben de geode dingen van Disney overgenomen (lopen veel sprookjesfiguren door park 's avonds) maar houden wel hun Eigen prima identiteit. Top. Sorry voor off topic en reclame maar was echt onder de indruk

Tom

Bericht door Tom » 05 aug 2015, 09:47

Efteling is gewoon prachtig. Kan wat mij betreft niets aan tippen. Ook Disney niet.

dvh

Bericht door dvh » 05 aug 2015, 10:40

Efteling is heel mooi/sfeervol.
Wij wonen er vlakbij.. Hebben daarom ook al 3 jaar een jaarabbo met de kinderen. Volgens mij gaan die wel 20x per jaar naar de Efteling...

En je kan er leuke foto's maken ... :angel:

Afbeelding

Afbeelding

KW

Bericht door KW » 05 aug 2015, 10:43

Je bent me net voor, Efteling is zeker top en je kan er door de geweldige verlichting idd prachtige foto's maken!

Afbeelding

Edit: dit is een telefoonfoto trouwens, Samsung Galaxy S4.
Laatst gewijzigd door KW op 05 aug 2015, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 05 aug 2015, 10:51

Ok, dan is bij deze ook mijn interesse gewekt, voor de Efteling dan... :tooth:

Panasonic heeft overigens een versie van de D-Lux dat van binnen exact dezelfde is. Je mist wel Lightroom en wat garantie / service.
Verder heb ik zelf erg goede ervaringen met Leica. Meer geld terug gekregen voor een defecte camera dan dat ik deze in werkende staat nog zou kunnen doorverkopen. En dat jaren buiten de garantietermijn om.
Niet altijd de meeste functies, maar kwa bediening zit alles erop zoals je het wilt hebben.
Zo ook met die nieuwe D-Lux. Aperture op de voorzijde van de lens, shutterspeed via een wieltje bovenop. Je hoeft dus simpelweg niet meer het menu in. Formaat inclusief die Micro Fourthirds sensor maakt van het ding de ideale reiscamera imho.

David, als de camera voor je gevoel onderbelicht, schiet je denk ik met Aperture priority of volledig automatisch? Je kunt dan de belichting via het rechter wieltje gewoon een stop (of een deel ervan?) verzetten.
Heb je weer meer bewerkingsruimte achteraf.

dvh

Bericht door dvh » 05 aug 2015, 11:42

Afbeelding

It's works :*-)

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 06 aug 2015, 21:19

Zie hier veel prachtige en voornamelijk retescherpe foto's van jullie voorbij komen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd in welke modus jullie over het algemeen fotograferen? En in hoeverre zijn de foto's hier nog origineel? PS of LR doet natuurlijk ook wonderen. Hierin ben ik nog niet zo handig.

Sinds ik een DSLR heb, probeer ik zo veel mogelijk zelf in te stellen. Over het algemeen fotografeer ik dus op manual, maar ik kan me voorstellen dat ik zelf niet altijd de beste keuzes maak qua belichting. ISO houd ik graag zo laag mogelijk, zeker omdat mijn D3200 al best wel wat ruis vertoont vanaf 1600. Is hier iets aan te doen? Buiten natuurlijk simpelweg sluitertijd verlagen of diafragma verder openen ter compensatie.

De foto van die draaiende zweefmolen o.i.d. in de Efteling van dvh hierboven is echt schitterend!

dvh

Bericht door dvh » 10 aug 2015, 15:59

Bevalt goed zo'n klein cameratje :)
Kan er alle kanten mee op en heerlijk compact.

Zal binnekort wel eens wat fototjes plaatsen.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (311.67 KiB) 2324 keer bekeken

tomgtr

Bericht door tomgtr » 10 aug 2015, 16:04

Jouw gemiddelde doorloopsnelheid op auto's/horloges/camera's kennede wacht ik nog even met een nieuwe kopen :)

Plaats reactie