SteV6 schreef:Zo snel voltrekt het ook niet ...
Als het domino-effect nu gestart is (en daar ga ik wel van uit), dan komt de grote klap over een periode van 2 jaar. Dus inderdaad Wouter en Maurice, nu zie je er nog niet veel van, maar dat komt vanzelf wel.
Zie voorbeeld van afgelopen week op TV. Een bedrijf dat glasvezels produceert ziet in 2 maanden tijd de orders zo ver afnemen dat 1 van de 2 ovens uit gezet moet worden. 50% van het personeel ook overbodig. Mogen geen beroep doen op de tijdelijke WW regeling, dus dat bedrijf is over 2 à 3 maandjes falliet ... Oorzaak? Teruglopende autoverkopen, dus geen glasvezel meer nodig voor versterkte kunststoffen in auto's --> toeleverancier gaat er aan onderdoor.
Ik zou willen dat het niet zo was, maar ik denk dat de eerste steentjes zijn omgevallen![]()
SteV6
Helemaal mee eens. De echt kater komt later, zoals ze dat zo mooi pogen te zeggen. Kleine eenmanszaken in, al dan niet, niche sectoren zullen heus wel goed lopen en mogelijk blijven lopen maar het is absoluut ignorant om je eigen positie als maatstaf te gebruiken.