Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Topfuel

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Topfuel » 29 nov 2008, 16:21

500E schreef:Ben nog steeds erg blij met mijn Breguet XXI Flyback. Die gaat nooit meer weg.

Daarnaast heb ik een Audemars Piguet RO in staal, maar denk er over om deze in te ruilen op een Daytona. Klok met een beetje een foute reputatie, dat weet ik, maar hij blijft mooi.
Mooie klok die Breguet :thumbup:

Ben zelf geen Rolex liefhebber, alhoewel ik de wit goude Daytona met rode details op de plaat echt een super klok vind. Jammer dat hij niet in staal leverbaar is i.v.m. prijs :roll: Aan de andere kant blijft hij zo wel exclusiever...

Afbeelding

In het zwart is ie ook erg gaaf, iemand hier een idee van de prijs???

Afbeelding

500E
Auto: S 63 AMG

Bericht door 500E » 29 nov 2008, 16:43

In het zwart is ie zéker gaaf!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 nov 2008, 17:47

Dat zijn die PRO Hunters(ff googlen wat die qua meerprijs kosten, zijn geloof ik een stel Engelsen die dat doen)die zwarte Rolexen. Ik vind dat niet origineel, dus liever niet.... Zoiets als een 430 Scuderia voorzien van 'n turbo of compressor ofzo.

Lelijk is 't niet....

Dale Vito weet wel meer van de PRO Hunter Rolexen toch?

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 01 dec 2008, 18:07

http://www.bamfordwatchdepartment.com/index.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;

Een configurator om je submariner te customizen hebben online http://www.bamfordwatchdepartment.com/customiser.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;. 7000 pond voor zo'n gepimpte klok is best pittig.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 01 dec 2008, 19:34

Prachtig in het zwart, maar niet origineel is bij mij ook niet kopen...

allen

Bericht door allen » 01 dec 2008, 19:45

Zolang ik niet de intentie zou hebben om het horloge ooit te verpatsen, zou ik zoiets best laten 'pimpen' hoor. Een auto passen vaak ook iets aan. Of dat nu motorisch is of kwa uiterlijk vertoon. Het eerste wordt wat lastig klokkijken, maar het tweede kan best leuk uitpakken.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 dec 2008, 00:26

allen schreef:Zolang ik niet de intentie zou hebben om het horloge ooit te verpatsen, zou ik zoiets best laten 'pimpen' hoor. Een auto passen vaak ook iets aan. Of dat nu motorisch is of kwa uiterlijk vertoon. Het eerste wordt wat lastig klokkijken, maar het tweede kan best leuk uitpakken.
Wanneer ga je dat rode hok eens pimpen dan, wordt ondertussen wel eens tijd.... :goodnight:

allen

Bericht door allen » 02 dec 2008, 00:46

Mijn plastic teiltje is subtiel gepimpt. Ik doe alleen niet mee met die blije 'zuigerhoofd' stickertuning, waar die plastic gm badkuipen zo blij mee zijn! :nana:

RVV

Bericht door RVV » 02 dec 2008, 10:04

Een Rolex zo oppimpen is echt een NO GO..

dale vito

Bericht door dale vito » 02 dec 2008, 12:20

Robin schreef:Dat zijn die PRO Hunters(ff googlen wat die qua meerprijs kosten, zijn geloof ik een stel Engelsen die dat doen)die zwarte Rolexen. Ik vind dat niet origineel, dus liever niet.... Zoiets als een 430 Scuderia voorzien van 'n turbo of compressor ofzo.

Lelijk is 't niet....

Dale Vito weet wel meer van de PRO Hunter Rolexen toch?
Pro Hunters zijn custom 'lexen van BJSonline.com, een van de meest bekende vintage rolex handelaren. Deze worden ook naar wens geleverd met een plastic tachymeterring, om de oude daytona's wat meer te benaderen. Hiervoor worden splinternieuwe rolexen gebruikt, met extra opdruk PRO HUNTER op de wijzerplaat en in het geval van de SUB/GMT/Seadweller gefixeerde bandpennen (geen stalen band te bevestigen dus, enkel zgn "NATO" banden)

Bij Bamford&Sons kan je van alles samenstellen.. Ze doen het erg mooi heb ik vernomen, het moet echter wel je smaak zijn... Zwarte daytona met knalgele wijzerplaat? Kan.. Ik dacht dat zij hiervoor gebruikte rolexen gebruikten... De platen kan je laten bedrukken met alles wat je wilt.

Ook duiken wel eens wat particuliere projectjes als deze op.. Je kan namelijk natuurlijk ook zélf je horloge wegbrengen naar iemand die hem kan coaten..

Op garantie bij Rolex hoef je niet meer te rekenen, vandaar ook dat de PH/ B&S dingen nogal duur zijn.. zij moeten de garantie overnemen. Als je hem opstuurt naar Rolex zijn er denk ik 2mogelijkheden: 1. je krijgt hem ongerepareerd retour of 2. je krijgt een standaard Daytona (bijvoorbeeld) terug, coating er af, maffe wijzerplaat er af etc... En dan een factuur van 3k erbij ;)

Als je zoiets leuk vindt zou ik het lekker zelf laten doen..

dale vito

Bericht door dale vito » 02 dec 2008, 12:23

Rico schreef:Een Rolex zo oppimpen is echt een NO GO..
ah ja.. Ik zou het ook niet zo heel snel doen, maar ik vind het wel leuk dat er extra mogelijkheden worden geboden, en dat zo iedereen zijn passie op zijn eigen manier kan invullen.. Sommigen begeren een AC Schnitzer, anderen een ///M.. whatever ;)

allen

Bericht door allen » 02 dec 2008, 12:27

Heeft Rolex zelf dan geen 'Individual' afdeling? Dan is het namelijk ineens wel ok volgens mensen als Rico, denk ik... :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 02 dec 2008, 12:37

Allen de kracht van Rolex is juist dat ze geen individual afdeling hebben. Tenminste niet voor de stalen sportmodellen ( de ruggegraat van de Rolex collectie). De luxery watches kun je in alle soorten en maten oppimpen met diamanten ed.

De kracht van de sportmodellen zoals de submariner is dat deze ca. een dikke halve eeuw hetzelfde zijn qau looks en ontwerp (de kenners weten de verschilen in details) elke individuele aanpassing doet afbreuk aan het originele concept.

Overigens moet iedereen hetzelf maar weten wat die er mee doet, ik vind het iig niet mooi.

Robin

Bericht door Robin » 02 dec 2008, 14:00

Ik ben dealer van Maurice Lacroix, heb besloten deze Masterpiece Aviator Flyback met mechanische JAARKALENDER(!) te gaan dragen.Maar dan met donkerbruine crocoband, ok het merk is wat 'normaler', maar het is een prachtige klok qua looks vind ik(deze foto doet daar afbreuk aan) en techniek(ik ken ze niet die een chrono/flyback met jaarkalender hebben voor 'normalere'prijzen)

Afbeelding

dale vito

Bericht door dale vito » 02 dec 2008, 23:18

Rico heeft gelijk.. de kracht van Rolex zit (of is het tegenwoordig zat?) altijd in het consistente modellenbeleid. Als je het boek "Vintage Rolex Sportsmodels" leest, het stuk over de Submariners: je ziet gewoon de práchtige geleidelijke evolutie, in de autowereld misschien te vergelijken met de 911. En vreemde modellen zijn er zat, door kleine productiefouten, korte leverbaarheid en onderdelenwissels tijdens services..

Mooi horloge Robin.. MlC is aardig op de weg naar boven.. Bijvoorbeeld het nieuwe manufactuurkaliber (al geloof ik dat het een chrono op Unitas 6497 basis is) en die superweirde chronograaf.. Prijzen zullen de komende jaren wel flink omhoog gaan vermoed ik, en een deel van de goedkopere lijnen (vnl de quartz-heren stukken) zullen er wel uit vliegen. Probleem met dit soort horloges voor mij: niet te betalen ivm afschrijving...

Flyback is een topcomplicatie.. Sowieso ben ik wel een chronoman (meer dan tourbillons, repeaters, perpetuals, die ik gelukkig toch niet kan betalen) maar sinds mijn Heuer Flyback ben ik er weg van. Geniet er van!

RVV

Bericht door RVV » 02 dec 2008, 23:28

Als je het boek "Vintage Rolex Sportsmodels" leest,
Mooi boek hé :thumbup:

dale vito

Bericht door dale vito » 02 dec 2008, 23:51

zeker, ik mis alleen wel de edelmetalen vintages.

ik vind persoonlijk de 1680/8, 1675/8 en gouden daytona's beeldschoon.. jammer dat die missen...

dale vito

Bericht door dale vito » 02 dec 2008, 23:56

Ik ging ff het forum van bjsonline checken en kwam een (voor mij) nieuwe foto van de Pro Hunter Daytona tegen:

Afbeelding

Zwarte kast, plexi tachymeterring en wijzerplaat van een witgouden versie (al lijkt ie veel zwarter).

Als Rolex deze zelf uit zou brengen kon je rekenen op wachtlijsten van jaren gok ik ;) . Nu moet je goede vrienden met Kamal (eigenaar bjsonline) zijn ;)

allen

Bericht door allen » 03 dec 2008, 08:53

Ok, dus ik mag aannemen dat dit geen 'originele' Rolex is zolas Rolex hem zelf bedoeld heeft? In dit geval een perfect voorbeeld van modden waarbij het toch mooi is?
Of je het vind kunnen is iets heel anders dan of een, aan je persoonlijke smaak, aangepaste Rolex "altijd" lelijk is.

dale vito

Bericht door dale vito » 03 dec 2008, 13:38

allen schreef:Ok, dus ik mag aannemen dat dit geen 'originele' Rolex is zolas Rolex hem zelf bedoeld heeft?
correct, het is aftermarket aangepast.

dale vito

Bericht door dale vito » 03 dec 2008, 13:44

Hier heb je trouwens nog zo'n voorbeeld (eigen foto), een staal-gouden GMT-II met gecoate kast en NATO-band:

Afbeelding

Afbeelding

Van dezelfde avond, voor de liefhebbers:

Hublot Big Bang "Ice Bang"
Afbeelding

IWC Grand Complication
Afbeelding

Rolex Daytona Vintage
Afbeelding

Rolex Vintage
Afbeelding

Panerai "Egiziano"
Afbeelding
Afbeelding

Patek 5960
Afbeelding

Patek 5070 Tiffany
Afbeelding

Rolex Daytona
Afbeelding
Afbeelding

Panerai Vintage
Afbeelding

Rolex
Afbeelding

Rolex Daytona "Paul Newman" 18k
Afbeelding

Rolex Explorer Vintage 1016
Afbeelding

Rolex 5513
Afbeelding

:beer:

Robin

Bericht door Robin » 03 dec 2008, 17:12

nice pix Dale. Inderdaad die Daytona 'gepimpt' ziet er erg stoer uit.Maar ik mis de datum.

Vanmiddag bijna een nieuwe Breitling(...)Chronomat Evolution ingekocht, dikke klok met Valjoux 7750, prijs netjes, maar neh, toch maar niet...

Ben nog steeds wijs met dit 'ouwe'ding uit 2001, draag 'm alweer 'n maand overdag behalve weekends. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Macboy

Bericht door Macboy » 03 dec 2008, 22:35

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MIJN DROOMHORLOGES !!!! Toevallig alledrie hier genoemd op laatste 2 pagina's :)

Pieter///M3

Bericht door Pieter///M3 » 04 dec 2008, 13:11

Ik weet niet of ik dit hier op deze manier mag plaatsen , anders haal het er maar weer af .

Mochten er liefhebbers zijn mijn Breitling Crosswind Racing staat te koop.

Vraagprijs 2350,- euro

Gr Pieter

http://link.marktplaats.nl/208641585
Laatst gewijzigd door Pieter///M3 op 04 dec 2008, 21:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Panamera

Bericht door Panamera » 04 dec 2008, 13:28

Ik ben van plan een nieuw horloge te gaan kopen, ik ben maar een arm studentje dus deze ga ik halen denk ik.
Nu vraag ik me af wat jullie ervan vinden.

http://www.kiber.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Plaats reactie