Fotografie
-
Re: Fotografie
Sigma 18-35... monster van een lens! zit je wel op 700 euro volgens mij
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Boven budget kan ik ook wel een paar kanjers opnoemen
Wellicht tweedehands als die te vinden is. In dat geval kan mijn 35 mm F/1.8 het veld ook ruimen overigens.
Edit: Even wat reviews gekeken over die Sigma, heel ander niveau lens dan de Tamron heb ik het vermoeden.
Wellicht nog even doorsparen, erg aantrekkelijk die lens!!
Bedankt voor de tip, Metchu!

Wellicht tweedehands als die te vinden is. In dat geval kan mijn 35 mm F/1.8 het veld ook ruimen overigens.
Edit: Even wat reviews gekeken over die Sigma, heel ander niveau lens dan de Tamron heb ik het vermoeden.
Wellicht nog even doorsparen, erg aantrekkelijk die lens!!
Bedankt voor de tip, Metchu!
-
Als je idd je 35mm doorverkoopt en iets doorspaart... dan kom je er... heel onrealistisch was m'n tip niet 
ik ga deze lens ook kopen met nikon fitting, maar ook ff doorsparen
Heb net een zooitje nieuwe gear gekocht
ik ga overigens dit weekend even de voigtlander nokton 25mm 0.95 testen voor de m43... schijnt een ziek gaaf apparaat te zijn, vooral in low light! maar met prijskaartje van 1000 euro ook nog ff doorsparen

ik ga deze lens ook kopen met nikon fitting, maar ook ff doorsparen

ik ga overigens dit weekend even de voigtlander nokton 25mm 0.95 testen voor de m43... schijnt een ziek gaaf apparaat te zijn, vooral in low light! maar met prijskaartje van 1000 euro ook nog ff doorsparen

- dvh
Leuke foto's Godspeed.
Heb je ze (behoorlijk?) bewerkt of is de kwaliteit van de lens gewoon niet zo zuiver?
Als ik een beetje inzoom lijkt alles zo fuzzy/blurry.
Geen idee waar het door komt?
Heb je ze (behoorlijk?) bewerkt of is de kwaliteit van de lens gewoon niet zo zuiver?
Als ik een beetje inzoom lijkt alles zo fuzzy/blurry.
Geen idee waar het door komt?
- Godspeed
Ik sla inderdaad wel eens door in Photoshop. Moet bekennen dat ik er daar ook (nog) niet handig genoeg voor ben. Ik speel vaak een beetje met Levels en HDR Toning, en dan vind ik het wel gezegend.
Voornamelijk omdat de originele foto's vaak wat flets qua kleur uitkomen.
Hier de originelen in volledige resolutie:

(Tinypic beperkt ze alsnog tot ca. 1600x1000)
Voornamelijk omdat de originele foto's vaak wat flets qua kleur uitkomen.
Hier de originelen in volledige resolutie:
(Tinypic beperkt ze alsnog tot ca. 1600x1000)
-
geen grap, ik vind van die tweede echt het origineel mooier! van die eerste misschien ook wel...
- dvh
Bewerkt is altijd beter ..

- MartijnGizmo
Die Tamron is een prima ding trouwens, er was geloof ik wel een dingetje dat de versie met VC afweek qua scherpte (weet zo niet meer of dat nou beter of slechter was), misschien ff checken en afwegen wat het voor jouw gebruik uitmaakt.
- Godspeed
@ dvh: Gaaf! Dit doe je met Lightroom? Ik ben echt een kluns met die programma's. Bewerking zoals jij het laat zien vind ik zeker geslaagd!
@ Martijn: Klopt, de scherpte van de VC zou minder goed zijn dan die van de non VC. Ik betwijfel ook of je VC echt nodig hebt op zo'n lens. Op de Tamron 70-300 werkt het perfect, maar op zo'n lens die neigt naar groothoek, denk ik niet dat je het gauw zult missen.
Ik moet alleen zeggen dat ik sinds Metchu z'n reactie verliefd ben op de Sigma :')
@ Martijn: Klopt, de scherpte van de VC zou minder goed zijn dan die van de non VC. Ik betwijfel ook of je VC echt nodig hebt op zo'n lens. Op de Tamron 70-300 werkt het perfect, maar op zo'n lens die neigt naar groothoek, denk ik niet dat je het gauw zult missen.
Ik moet alleen zeggen dat ik sinds Metchu z'n reactie verliefd ben op de Sigma :')
- dvh
Lightroom + photoshop.. Verhouding 70 - 30..
Vraag me niet wat ik doe.. Ik rommel maar wat raak
Vraag me niet wat ik doe.. Ik rommel maar wat raak

- Sander
Die 17-50 non vc is echt een prima lena hoor. Heb hem zelf ook gehad op een Nikon set die ik had.
Wel inderdaad de non vc kopen en niet de vc versie. Met 2.8 en een beetje ISO kom je ook prima uit de voeten, daar heb je gern vc voor nodig ook.
Wel inderdaad de non vc kopen en niet de vc versie. Met 2.8 en een beetje ISO kom je ook prima uit de voeten, daar heb je gern vc voor nodig ook.
-
Binnekort komt ie er bij mij gewoon hoorGodspeed schreef: Ik moet alleen zeggen dat ik sinds Metchu z'n reactie verliefd ben op de Sigma :')

- Linc (Bas)
Mooi!Ferdi Gielen schreef:Van de week de camera weer eens mee genomen naar stal.
Voornamelijk voor wat verkoopfoto's, maar uiteindelijk ook nog wat foto's van de misses gemaakt.
Licht was erg slecht, dus maar een beetje met photoshop gaan spelen:
- EmielS60
Texel van Afrika...Seychelles

Foonfoto;

Die laatste was wel spannend...
Foonfoto;
Die laatste was wel spannend...

-
WHATS UP BITCHESSSZZZZZMetchu schreef:Binnekort komt ie er bij mij gewoon hoorGodspeed schreef: Ik moet alleen zeggen dat ik sinds Metchu z'n reactie verliefd ben op de Sigma :')Mag je een keer langskomen om mee te spelen

ik kon niet wachten
Vandaag wat zitten filmen... jaaaaaa dit is wel nice hoot icm de gh4! Heb ook vandaag de voigtlander 25 mm 0.95 mft lens kunnen testen, dat is wel echt de volgende op het lijstje hoor... tering lekker creamy mooi die beelden! hele sexy lens!
maar nu ff genieten van de sigma

- Godspeed
Nice!! ProficiatMetchu schreef:WHATS UP BITCHESSSZZZZZMetchu schreef:Binnekort komt ie er bij mij gewoon hoorGodspeed schreef: Ik moet alleen zeggen dat ik sinds Metchu z'n reactie verliefd ben op de Sigma :')Mag je een keer langskomen om mee te spelen
![]()
ik kon niet wachten
Vandaag wat zitten filmen... jaaaaaa dit is wel nice hoot icm de gh4! Heb ook vandaag de voigtlander 25 mm 0.95 mft lens kunnen testen, dat is wel echt de volgende op het lijstje hoor... tering lekker creamy mooi die beelden! hele sexy lens!
maar nu ff genieten van de sigmaOp mijn camera is het effectief dus een 25-50 F1.4 ofzo (omdat ik mft camera heb met metabones speedbooster)

Vooralsnog ben ik in onderhandeling met iemand op marktplaats. Echt 5 minuten geleden mijn laatste bod gestuurd met het bericht dat bij acceptatie ik 'm morgen wil ophalen

-
dat kan er maar 1 zijn dan (staat er namelijk maar 1 te koop
)
succes!
ik ga morgen filmen op de time-attack op zandvoort met deze lens. Ben erg benieuwd naar het resultaat!

succes!
ik ga morgen filmen op de time-attack op zandvoort met deze lens. Ben erg benieuwd naar het resultaat!
-
Nadeeltje van een prime op sommige momenten is dat ik het op het rennen moet zetten. Voor de zekerheid schiet ik dan eerst de foto voor ik dichterbij probeer te komen. Dit is er zo eentje waarvan ik dan blij ben dat ik vast een 'nood-foto' heb genomen.

Butcher's meat by Tookaphotoof, on Flickr

Butcher's meat by Tookaphotoof, on Flickr
- Godspeed
WHATS UP BITCHESSSZZZZZ

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
WHATS UP BITCHESSSZZZZZ

-
Hahahahhaa geniaal dit!!!!
Gefeliciteerd
Gefeliciteerd
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Lol, kwam deze nog tegenmarkk schreef:Tralalie, tralala

- Godspeed
Hahaha
Volgens mij ging het Metchu en mij specifiek om de Sigma 18-35mm f1.8, maar toe maar

Volgens mij ging het Metchu en mij specifiek om de Sigma 18-35mm f1.8, maar toe maar

-
Hahaha ja, ze moeten meteen weer een grotere hebben hoor... Sjonge jonge 
Vandaag hele dag op Zandvoort gefilmd met de sigma! Beviel me prima, ben benieuwd naar het resultaat. Straks thuis Ff kijken

Vandaag hele dag op Zandvoort gefilmd met de sigma! Beviel me prima, ben benieuwd naar het resultaat. Straks thuis Ff kijken