Zal óók wel een stoere vent zijn danMetchu schreef:wist niet dat je zoontje Yarin heette, mijn neefje heet Yaren. Grappig

Zal óók wel een stoere vent zijn danMetchu schreef:wist niet dat je zoontje Yarin heette, mijn neefje heet Yaren. Grappig
dvh schreef:Zal óók wel een stoere vent zijn danMetchu schreef:wist niet dat je zoontje Yarin heette, mijn neefje heet Yaren. Grappig![]()
Ja, ik. Film sinds december vrijwel dagelijks met een GH4, en dat bevalt top. De Canon-body's hier in huis voelen sindsdien eigenlijk best ouderwets aan...Metchu schreef:Afgelopen jaar veel gefilmd met de Nikon d800 en Canon 5d Mark3. Geen van allen in mijn eigen bezit. Nu het filmen steeds meer gebeurt wordt het tijd om m'n eigen gear aan te schaffen. Ik ga van de week de Panasonic GH4 testen. Veel goede reviews en ervaring gelezen en gehoord. Zelf heb ik natuurlijk voor de foto's ook een MFT camera (van Olympus), dus lijtk mij een win win situatie. Ik ben van plan om er een metabones speedbooster voor Nikon lenzen erbij te kopen (aangezien we veel Nikon spul hebben). Ik ben erg benieuwd. Zijn er mensen met ervaring met deze camera en/of metabones speedbooster? Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte, in de tussentijd kunnen jullie misschien eens kijken wat ik het afgelopen jaar gemaakt heb op http://www.vimeo.com/ctcinema" onclick="window.open(this.href);return false;![]()
![]()
Ik gebruik eigenlijk alleen de 12-35 met IS, ook omdat ik vrij veel uit de hand film. 4K voorlopig niet nodig, en in 1080P kun je dan croppen op de sensor voor een ingebouwde telefunctie, ideaal! Soms gebruik ik de lenzen die ik al had voor m'n PEN (8mm bodycap, 14/2.5, 20/1.7 en 45/1.8), maar dat is dan meer omdat ik zin heb om met iets anders te spelen. Meeste filmwerk doe ik op f/5.6, dus dan is het het gemist aan IS toch niet waard. Ook met de AF kun je prima 'smokkelen', focuspull van voorgrond naar oneindig kan de camera vrij goed zelf bijvoorbeeld.Metchu schreef:Cool! Leuk om te horen! Welke setups gebruik je zoal? En nog tips en ervaringen die je wil delen? Ben wel benieuwd naar wat je erover te vertellen hebt. Echt heel veel mensen zweren bij de gh4!
JoostSchouten schreef:Wat gebruiken jullie dan qua lenzen? M'n broer heeft wat mooi Canon glas liggen, kun je dat ook gebruiken met een converter, of werkt dat niet zo best?
Metchu schreef:metabones speedbooster! lees alleen maar geweldige verhalen. ga er zelf ook een halen, maar dan voor Nikon...JoostSchouten schreef:Wat gebruiken jullie dan qua lenzen? M'n broer heeft wat mooi Canon glas liggen, kun je dat ook gebruiken met een converter, of werkt dat niet zo best?
Niet voordeliger om die lens daar te kopen?Robin Hartog schreef:Ik ga over twee maanden naar de USA en wil voor die tijd een nieuwe lens voor een van mijn camera's hebben.
True. Ja het is meer omdat de 45mm 1.8 al heel lang op mijn lijstje staat. Maar omdat ik ook een paar keer op vakantie ga dit jaar is een 10-18 wel fijner denk ik.allen schreef:Flink uiteenlopend glas waar jij je keuze uit wil maken?
Maar voor vakantie zou ik zelf de 10-18 pakken.
Groothoek als het nodig is en 18mm (28mm) als je mensen van dichtbij wil fotograferen!
45mm voor een microfourthirds is 90mm?
De 10-18 (16-28) incl. dslr zou ik de hele vakantie kunnen gebruiken.
Bij de 45mm (90) had ik er eentje bij moeten hebben.
Zelf op Fullframe 28 mee met 50 in de tas en als ik lui ben alleen een 35mm. Mezelf een tijdje gedwongen alleen een 50 te gebruiken. Verdomd lastig als je meer wil laten zien dan alleen het 'onderwerp'. Je moet dan vaak erg ver weg gaan staan en die ruimte is er niet altijd.
Waarschijnlijk niet. Aangezien ik het fotospul ook zakelijk gebruik gaat er hier de BTW vanaf. En zo sterk staat de Euro niet meer helaas t.o.v. de Dollar..JoostSchouten schreef:Niet voordeliger om die lens daar te kopen?Robin Hartog schreef:Ik ga over twee maanden naar de USA en wil voor die tijd een nieuwe lens voor een van mijn camera's hebben.