Fotografie

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Fotografie

Bericht door dvh » 09 feb 2015, 08:26

Metchu schreef:wist niet dat je zoontje Yarin heette, mijn neefje heet Yaren. Grappig :mrgreen:
Zal óók wel een stoere vent zijn dan :ken ik jou: :blink:

Metchu

Bericht door Metchu » 09 feb 2015, 09:48

dvh schreef:
Metchu schreef:wist niet dat je zoontje Yarin heette, mijn neefje heet Yaren. Grappig :mrgreen:
Zal óók wel een stoere vent zijn dan :ken ik jou: :blink:

hèhè nog nooit zo'n vrolijk kind gezien :D
kleine mannetje met rode vest en rugzakje

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 21 feb 2015, 12:32

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QmYc1MNJaQc#t=30[/youtube]

Gaaf gemaakt weer..

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 27 feb 2015, 23:27

Van de week de camera weer eens mee genomen naar stal.
Voornamelijk voor wat verkoopfoto's, maar uiteindelijk ook nog wat foto's van de misses gemaakt.

Licht was erg slecht, dus maar een beetje met photoshop gaan spelen:

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 05 mar 2015, 14:19

Nu ben ik tegenwoordig te lui om mijn camera erbij te halen en maak ik m'n (reclame)fototjes gewoon met de iPhone.. Ik moet zeggen.. Is helemaal zo slecht nog niet..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

markk

Bericht door markk » 06 mar 2015, 23:40

Tenerife sunsets (net terug van 10 dagen :-))

[1]
Afbeelding

[2]
Afbeelding

Hele serie op: https://picasaweb.google.com/mrkinterne ... e_23022015#" onclick="window.open(this.href);return false;

Mark.

dvh

Bericht door dvh » 07 mar 2015, 08:02

Mooi hoor :)
Heb helaas nog weinig tijd voor dat soort reisjes..:(

Metchu

Bericht door Metchu » 11 mar 2015, 14:13

Afgelopen jaar veel gefilmd met de Nikon d800 en Canon 5d Mark3. Geen van allen in mijn eigen bezit. Nu het filmen steeds meer gebeurt wordt het tijd om m'n eigen gear aan te schaffen. Ik ga van de week de Panasonic GH4 testen. Veel goede reviews en ervaring gelezen en gehoord. Zelf heb ik natuurlijk voor de foto's ook een MFT camera (van Olympus), dus lijtk mij een win win situatie. Ik ben van plan om er een metabones speedbooster voor Nikon lenzen erbij te kopen (aangezien we veel Nikon spul hebben). Ik ben erg benieuwd. Zijn er mensen met ervaring met deze camera en/of metabones speedbooster? Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte, in de tussentijd kunnen jullie misschien eens kijken wat ik het afgelopen jaar gemaakt heb op http://www.vimeo.com/ctcinema" onclick="window.open(this.href);return false; :foto: :swinging: :love:

dvh

Bericht door dvh » 11 mar 2015, 18:16

Handigheidje is dat je de meeste lenzen van/voor de Panasonic ook op je Olympus kan gebruiken.. !

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 11 mar 2015, 18:48

Helaas geen ervaring mee Metchu.

Wellicht kunnen jullie mijn beslissing makkelijker maken. :tooth:

Ik ga over twee maanden naar de USA en wil voor die tijd een nieuwe lens voor een van mijn camera's hebben. Op dit moment neig ik naar de Canon 10-18 omdat ik mijn ex-10-22 toch wel erg mis. Wat een fantastische foto's komen er uit een UWA lens..

Maar daarentegen heeft de Olympus 45mm 1.8 ook nog steeds een streepje voor hier voor op m'n PEN. Goede kwaliteit en erg leuke DoF, van wat ik in voorbeeld foto's zie. Maar voor dit doel zou ik natuurlijk ook de Canon 85mm 1.8 kunnen aanschaffen op termijn.

Meningen? :tooth:

Metchu

Bericht door Metchu » 11 mar 2015, 19:15

dude, vakantie en 45mm! is een no brainer! Je kan mijnes als je wil een keer testen!
hier wat voorbeelden van m'n 45mm (staan ook op m'n facebook, dus je zal ze wel gezien hebben) https://www.flickr.com/photos/99512242@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;

@Dvh, idd dat is iets wat ik meegenomen heb in mijn beslissing.

Ik ga komend weekend dus testen, maar ik ben er al over uit in principe. Als het idd is wat ik ervan denk, dan koop ik al het spul na het weekend :ken ik jou:

allen

Bericht door allen » 11 mar 2015, 22:06

Flink uiteenlopend glas waar jij je keuze uit wil maken?
Maar voor vakantie zou ik zelf de 10-18 pakken.
Groothoek als het nodig is en 18mm (28mm) als je mensen van dichtbij wil fotograferen!
45mm voor een microfourthirds is 90mm?
De 10-18 (16-28) incl. dslr zou ik de hele vakantie kunnen gebruiken.
Bij de 45mm (90) had ik er eentje bij moeten hebben.

Zelf op Fullframe 28 mee met 50 in de tas en als ik lui ben alleen een 35mm. Mezelf een tijdje gedwongen alleen een 50 te gebruiken. Verdomd lastig als je meer wil laten zien dan alleen het 'onderwerp'. Je moet dan vaak erg ver weg gaan staan en die ruimte is er niet altijd.

Metchu

Bericht door Metchu » 11 mar 2015, 22:30

Dat is waar idd. Maar hij maakt wel verdomd mooie foto's!

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 11 mar 2015, 22:40

Metchu schreef:Afgelopen jaar veel gefilmd met de Nikon d800 en Canon 5d Mark3. Geen van allen in mijn eigen bezit. Nu het filmen steeds meer gebeurt wordt het tijd om m'n eigen gear aan te schaffen. Ik ga van de week de Panasonic GH4 testen. Veel goede reviews en ervaring gelezen en gehoord. Zelf heb ik natuurlijk voor de foto's ook een MFT camera (van Olympus), dus lijtk mij een win win situatie. Ik ben van plan om er een metabones speedbooster voor Nikon lenzen erbij te kopen (aangezien we veel Nikon spul hebben). Ik ben erg benieuwd. Zijn er mensen met ervaring met deze camera en/of metabones speedbooster? Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte, in de tussentijd kunnen jullie misschien eens kijken wat ik het afgelopen jaar gemaakt heb op http://www.vimeo.com/ctcinema" onclick="window.open(this.href);return false; :foto: :swinging: :love:
Ja, ik. Film sinds december vrijwel dagelijks met een GH4, en dat bevalt top. De Canon-body's hier in huis voelen sindsdien eigenlijk best ouderwets aan...

Metchu

Bericht door Metchu » 12 mar 2015, 00:46

Cool! Leuk om te horen! Welke setups gebruik je zoal? En nog tips en ervaringen die je wil delen? Ben wel benieuwd naar wat je erover te vertellen hebt. Echt heel veel mensen zweren bij de gh4!

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 12 mar 2015, 10:29

Wat gebruiken jullie dan qua lenzen? M'n broer heeft wat mooi Canon glas liggen, kun je dat ook gebruiken met een converter, of werkt dat niet zo best?

allen

Bericht door allen » 12 mar 2015, 10:49

Wat is eigenlijk de gedachtengang achter het gebruiken van een fototoestel ipv videocamera als je dagelijks filmt? Budget? Formaat? Werkwijze?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 12 mar 2015, 11:18

Voor mij vooral beeldkwaliteit vs budget en de lekker kleine formfactor. Dat is dan misschien ook wel omdat ik al fotograaf begonnen ben en zo'n ding in m'n hand natuurlijk voelt, een kennis van me met een film-achtergrond heeft wat meer moeite met de omschakeling vanaf z'n Sony-videocamera's.
Metchu schreef:Cool! Leuk om te horen! Welke setups gebruik je zoal? En nog tips en ervaringen die je wil delen? Ben wel benieuwd naar wat je erover te vertellen hebt. Echt heel veel mensen zweren bij de gh4!
Ik gebruik eigenlijk alleen de 12-35 met IS, ook omdat ik vrij veel uit de hand film. 4K voorlopig niet nodig, en in 1080P kun je dan croppen op de sensor voor een ingebouwde telefunctie, ideaal! Soms gebruik ik de lenzen die ik al had voor m'n PEN (8mm bodycap, 14/2.5, 20/1.7 en 45/1.8), maar dat is dan meer omdat ik zin heb om met iets anders te spelen. Meeste filmwerk doe ik op f/5.6, dus dan is het het gemist aan IS toch niet waard. Ook met de AF kun je prima 'smokkelen', focuspull van voorgrond naar oneindig kan de camera vrij goed zelf bijvoorbeeld.

Ik heb wel ergens een converter (zonder glas of elektronica) voor Canon-glas liggen, maar die heb ik eigenlijk nog niet getest met filmen.

Metchu

Bericht door Metchu » 12 mar 2015, 12:20

JoostSchouten schreef:Wat gebruiken jullie dan qua lenzen? M'n broer heeft wat mooi Canon glas liggen, kun je dat ook gebruiken met een converter, of werkt dat niet zo best?

metabones speedbooster! lees alleen maar geweldige verhalen. ga er zelf ook een halen, maar dan voor Nikon...

@martijn, bedankt voor je verhaal!

@Allen, onder andere voor de Bokeh, beeldkwaliteit, kleur.... het is bij huwelijksfilms belangrijk dat het esthetisch gelikt eruit ziet en dan is een dslr of in dit geval een mft camera ideaal!

allen

Bericht door allen » 12 mar 2015, 12:38

Ok. Houd mezelf er nooit mee bezig omdat ik er simpelweg geen geduld voor heb. De vraag kwam voornamelijk omdat ik ook videocamera's zie waar verwisselbare lenzen op kunnen. Kon me voorstellen dat daar de knoppen wellicht handiger op ingedeeld zouden zijn voor iemand die veel met video bezig is.
Beeldkwaliteit zou daar geen probleem moeten zijn, maar ik merk tegelijkertijd dat er zoveel filmpjes gemaakt zijn met een dslr.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 12 mar 2015, 12:41

Metchu schreef:
JoostSchouten schreef:Wat gebruiken jullie dan qua lenzen? M'n broer heeft wat mooi Canon glas liggen, kun je dat ook gebruiken met een converter, of werkt dat niet zo best?
metabones speedbooster! lees alleen maar geweldige verhalen. ga er zelf ook een halen, maar dan voor Nikon...
:thumbup: Benieuwd naar je ervaring!
Robin Hartog schreef:Ik ga over twee maanden naar de USA en wil voor die tijd een nieuwe lens voor een van mijn camera's hebben.
Niet voordeliger om die lens daar te kopen?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 mar 2015, 13:28

allen schreef:Flink uiteenlopend glas waar jij je keuze uit wil maken?
Maar voor vakantie zou ik zelf de 10-18 pakken.
Groothoek als het nodig is en 18mm (28mm) als je mensen van dichtbij wil fotograferen!
45mm voor een microfourthirds is 90mm?
De 10-18 (16-28) incl. dslr zou ik de hele vakantie kunnen gebruiken.
Bij de 45mm (90) had ik er eentje bij moeten hebben.

Zelf op Fullframe 28 mee met 50 in de tas en als ik lui ben alleen een 35mm. Mezelf een tijdje gedwongen alleen een 50 te gebruiken. Verdomd lastig als je meer wil laten zien dan alleen het 'onderwerp'. Je moet dan vaak erg ver weg gaan staan en die ruimte is er niet altijd.
True. Ja het is meer omdat de 45mm 1.8 al heel lang op mijn lijstje staat. Maar omdat ik ook een paar keer op vakantie ga dit jaar is een 10-18 wel fijner denk ik.
JoostSchouten schreef:
Robin Hartog schreef:Ik ga over twee maanden naar de USA en wil voor die tijd een nieuwe lens voor een van mijn camera's hebben.
Niet voordeliger om die lens daar te kopen?
Waarschijnlijk niet. Aangezien ik het fotospul ook zakelijk gebruik gaat er hier de BTW vanaf. En zo sterk staat de Euro niet meer helaas t.o.v. de Dollar..

Metchu

Bericht door Metchu » 14 mar 2015, 21:30

vandaag beetje binnen beetje buiten wezen kloten met de gh4 en toen ik net bezig was met de 96fps functie waren er twee honden achter een vogel aan het rennen. Het is niet spectaculair, maar wel cool! Full HD slowmo :D

JDMCharade

Bericht door JDMCharade » 17 mar 2015, 00:23

Gistermiddag even langs FloraHolland geweest in Rijnsburg en dit is het resultaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De rest kan je gewoon op mijn facebook vinden. De albums zijn openbaar.
https://www.facebook.com/pat.rick.77736 ... 896&type=3
https://www.facebook.com/pat.rick.77736 ... 896&type=3

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 19 mar 2015, 18:39

Heren, ik heb wat advies nodig.

Vorige week ben ik op vakantie geweest in Schotland. Hier heb ik voornamelijk gefotografeerd met mijn Nikon 35 mm F/1.8 en mijn nieuwe Tamron 70-300 mm. Over die laatste ben ik overigens erg te spreken!

Nu kwam ik er op vakantie echter wel achter dat ik toch wel wat te kort kom met de 35 mm bij landschappen of dicht op het onderwerp. De kitlens wil ik eigenlijk niet meer op de camera, omdat de 35 mm gewoonweg betere foto's oplevert. Nu ben ik op zoek naar iets wat op z'n minst de groothoek van de kitlens kan evenaren (18 mm op DX camera). In eerste instantie zat ik te denken aan de Tamron 17-50 mm F/2.8. Mede omdat ik erg te spreken ben over de Tamron 70-300 en daarnaast vanwege de constante diafragmawaarde van F/2.8. Vraag zou dan nog wel zijn of het verstandig is om de VC versie te nemen.
Maar om niet te snel een beslissing te nemen ben ik benieuwd of er wellicht interessante alternatieve te verzinnen zijn voor mijn D3200. Budget is max. 400 euro.

Kitlens is momenteel overigens te koop. Ik heb getwijfeld om deze bij aanschaf van een nieuwe lens in te ruilen, maar dit zal waarschijnlijk hooguit 2 tientjes opleveren. Ik hoop op marktplaats er zo'n 50 euro voor te kunnen krijgen.

Voorbeelden uit Schotland:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Godspeed op 19 mar 2015, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie