Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door romo » 03 feb 2016, 13:27

Aerschtuner schreef:http://www.horlogeforum.nl/t/rolex-sea- ... 6600/63196

Scherpe prijs voor een Dweller. Ziet er netjes uit.

Nieuw bij RH watches voor €7.800,--

Nou, dan maar nieuw....

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 03 feb 2016, 14:17

Dan is RH nog eerlijk en lekker scherp. De rest heeft er alweer een paarhonderd bovenop gezet na de prijsverhoging. Ook op hun voorraad uiteraard.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 feb 2016, 14:33

Ze moeten straks zelf ook weer duurder inkopen hè.

De prijs is inderdaad 'belangrijker' dan het product:)

RH is prima adres. Doe het nu of doe het niet. Over 'n jaar is er weer 'n prijsverhoging.

Ik heb misschien makkelijk praten, maar wat is 'het probleem'. Je loopt achter je eigen geld aan en als 't nu net niet kan(om wat voor reden dan ook, begrijpelijk is 'n hoop centen) dan morgen en volgende maand ook niet. Toch? En als 't wel kan? Wat is de bottleneck? Serieuze vraag.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 feb 2016, 15:55

Robin schreef:Ze moeten straks zelf ook weer duurder inkopen hè.

De prijs is inderdaad 'belangrijker' dan het product:)

RH is prima adres. Doe het nu of doe het niet. Over 'n jaar is er weer 'n prijsverhoging.

Ik heb misschien makkelijk praten, maar wat is 'het probleem'. Je loopt achter je eigen geld aan en als 't nu net niet kan(om wat voor reden dan ook, begrijpelijk is 'n hoop centen) dan morgen en volgende maand ook niet. Toch? En als 't wel kan? Wat is de bottleneck? Serieuze vraag.

Geen probleem, maar meer twijfel over behoefte nu invullen, of later, of nooit, prijs is voor mij niet de belangrijkste overweging c.q. rem.

Tom

Bericht door Tom » 03 feb 2016, 16:56

SeaDweller twijfel ik ook al lang over.. afgelopen week ook weer vanwege de prijsverhoging, maar denk dat ik Basel maar even af wacht. Ik heb toch geen noodzaak voor die SD en anders zul je zien dat ze daar wat aankondigen wat ik graag wil :)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 03 feb 2016, 17:08

Het uitkijken naar ooit zo'n ding kopen of toch keuze maken voor ... is ook wat waard Robin. Ik heb ooit gezegd, als m'n bonus xxx usd wordt dan koop ik een rolex. Nu 10 jaar verder nog steeds niet gedaan, nog steeds twijfelend tussen SD of Pepsi, of toch eerst die mooie IWC. Heerlijk toch. Genieten om ergens naar uit te kijken en te wikken, wegen, lezen, beslissen, en dan toch niet.

Bezit van de zaak is.... Precies!

dvh

Bericht door dvh » 03 feb 2016, 17:17

Ja beetje wikken en wegen hoort erbij. Maakt het kopen van dingen ook leuk(er).
Nu merk ik aan mijzelf dat ik ze steeds makkelijker koop. Simpelweg omdat ze niet goedkoper worden het vrijwel altijd geen slechte investering is. Hoe langer je ze houdt, hoe meer je ervoor terug krijgt...

Het is dus eigenlijk alleen maar de kunst om ze niet te snel te verkopen... Dat is natuurlijk ook wel een bijzondere ontwikkeling. Want wat kun je nu kopen zonder afschrijving ?

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 03 feb 2016, 17:59

tomgtr schreef:Het uitkijken naar ooit zo'n ding kopen of toch keuze maken voor ... is ook wat waard Robin. Ik heb ooit gezegd, als m'n bonus xxx usd wordt dan koop ik een rolex. Nu 10 jaar verder nog steeds niet gedaan, nog steeds twijfelend tussen SD of Pepsi, of toch eerst die mooie IWC. Heerlijk toch. Genieten om ergens naar uit te kijken en te wikken, wegen, lezen, beslissen, en dan toch niet.

Dit omschrijft het heel goed! Al heb ik wel degelijk ook nog een financiële belemmering dat ik niet zomaar altijd 8k heb liggen.

Ik had me ook als doel gesteld om dit jaar bij een goede bonus in 2015 mezelf te trakteren. Die bonus is ruim behaald, maar dan zijn er vrouwen, nieuwe huizen, investeringen die ik in de zaak wil doen, etc. De ratio overwint dan weer even en dan ik vervolgens weer lekker een jaar mijn doel nastreven, haha.

Maakt het wel mooi :)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 03 feb 2016, 18:06

Precies, er zijn altijd ook andere manieren om het uit te geven en er is ook altijd iets voor te zeggen om het te investeren of op een rekening te knallen. Geduld is een schone zaak. Maar inderdaad David, financieel was beter geweest om 10 jaar geleden te kopen, dat is duidelijk.

dvh

Bericht door dvh » 03 feb 2016, 19:45

Horlogegebeuren hier ook op een laag pitje.
Nieuw huis gekocht... Eerst maar kozijnen kopen enzo...

Tot die tijd afzien met onderstaande:
Afbeelding
:tooth:

Macboy

Bericht door Macboy » 03 feb 2016, 21:03

tomgtr schreef:Het uitkijken naar ooit zo'n ding kopen of toch keuze maken voor ... is ook wat waard Robin. Ik heb ooit gezegd, als m'n bonus xxx usd wordt dan koop ik een rolex. Nu 10 jaar verder nog steeds niet gedaan, nog steeds twijfelend tussen SD of Pepsi, of toch eerst die mooie IWC. Heerlijk toch. Genieten om ergens naar uit te kijken en te wikken, wegen, lezen, beslissen, en dan toch niet.

Mooi verwoord :thumbup:

Robin

Bericht door Robin » 03 feb 2016, 21:16

Inderdaad prima uitleg. Hulde.

romo

Bericht door romo » 03 feb 2016, 21:58

Zo voel ik het dus ook.........

Waarbij voor mij persoonlijk geen financiële rem geldt, althans voor deze klok, (niet arrogant bedoeld)

Het is meer om of ik gelukkig van de aanschaf wordt? Soms (wat heet vaak :tooth: ) kan je meer geluk proeven en ervaren van zaken als je d`r er alleen naar kijkt.

Das een beetje de afweging. Ook een beetje uitstel van behoeften, niet zo zeer om andere zaken, maar wel om de pragmatische afweging of ik het echt nodig heb.

Maar het blijft een (zeer) begerenswaardig horloge voor mij !

romo

Bericht door romo » 03 feb 2016, 22:06

Heb wel eens gedacht om de IWC (=€SD*2) in te ruilen..........maar dat kan ik niet, ik ben te veel vervlochten met die klok.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 03 feb 2016, 22:57

Bovendien zijn we een beetje calvinistisch volkje. Ok, af en toe iets leuks kopen, prima. Maar je kan niet alles hebben. Hoeft niet van alles wat je leuk vind of waar je belangstelling voor hebt de beste/mooiste versie hebben.

Collega's van me in Houston of Bahrain bijvoorbeeld snappen er niks van. Die hebben al gauw een wagenpark. Waarom wachten? Ach, zo zijn wij nou eenmaal....

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 feb 2016, 10:29

Nou, dan zien we die raket op drie wielen volgende week wel weer tekoop staan zeker? :tooth:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 feb 2016, 10:37

dvh schreef:Horlogegebeuren hier ook op een laag pitje.
Nieuw huis gekocht... Eerst maar kozijnen kopen enzo...

Tot die tijd afzien met onderstaande:
Afbeelding
:tooth:

Dit zou denk ik mijn keuze zijn.....

http://www.chrono24.nl/rolex/deepsea-se ... 393778.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

grtz,Hanz06

Elmar

Bericht door Elmar » 04 feb 2016, 11:41

romo schreef:Zo voel ik het dus ook.........

Waarbij voor mij persoonlijk geen financiële rem geldt, althans voor deze klok, (niet arrogant bedoeld)

Het is meer om of ik gelukkig van de aanschaf wordt? Soms (wat heet vaak :tooth: ) kan je meer geluk proeven en ervaren van zaken als je d`r er alleen naar kijkt.

Das een beetje de afweging. Ook een beetje uitstel van behoeften, niet zo zeer om andere zaken, maar wel om de pragmatische afweging of ik het echt nodig heb.

Maar het blijft een (zeer) begerenswaardig horloge voor mij !

romo nog geen 8 minuten later... schreef:Heb wel eens gedacht om de IWC (=€SD*2) in te ruilen..........maar dat kan ik niet, ik ben te veel vervlochten met die klok.

Jij arrogant?
Nee dat denkt echt niemand over je. :lollerdelol:

Maar wees een vent, koop die klok. Grote kans als ie niet bevalt je met een jaar je geld weer beurt.

Robin

Bericht door Robin » 04 feb 2016, 11:58

Tja, voor wat 't waard(letterlijk:)) is denk ik dat 'je' met any sportRolex in staal nooit fout kunt gaan als je 't qua 'niet zo gek afschrijven' gaat bekijken. Dat halen behalve PP en Panerai(niet allemaal) de meeste mooie merken gewoon niet.

Nu ben ik niet van de 'tuning' van mooie merken door bedrijfjes als 't om horloges gaat. Rolex is vaak slachtoffer van dit soort acties. Opleuken waar vaak niks leuks aan is.

Dit is een beetje de Singer Porsche onder de Rolex opleukers denk ik en (buiten een gouden rotor/balanskloof en open dekesel, dat had van mij niet gehoeven) van ik dit 'tribute to' wel erg mooi:

http://www.ablogtowatch.com/les-artisan ... 263-watch/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

romo

Bericht door romo » 04 feb 2016, 12:55

^mooi ding!!

@ Elmar, ik had net toegelicht waarom (nog) niet kopen...........

Dat het geen geld kost omdat ie het waard blijft is voor mij geen overweging.

Ik zit op de lijn van TomGTR

ErikS

Bericht door ErikS » 07 feb 2016, 11:48

Afbeelding

Meer draagplezier zo. :-)
De olive strap zit aan de binnenkant niet zo lekker.

Olive strap gaat er vd zomer wel weer op. :-)

ErikS

Bericht door ErikS » 07 feb 2016, 11:52

Ps, let niet op de bezel.... die staat nogal afwijkend door de bandjeswissel.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 07 feb 2016, 13:53

Geef vrij weinig om horloges maar ben met deze aankoop zeer tevreden. Bouwkwaliteit lijkt echt zeer goed, ook al heb ik niet echt een referentiekader.
Bijlagen
tagheuer.jpg
tagheuer.jpg (360.9 KiB) 2184 keer bekeken

Macboy

Bericht door Macboy » 07 feb 2016, 16:34

Normaal gesproken niet zo mijn ding maar als ik hem zo op die foto zie wooow :love:

dvh

Bericht door dvh » 10 feb 2016, 18:28

Leuke klok zo'n TH :)

Ik hou het voorlopig bij m'n huidige.
Afbeelding

Plaats reactie