Horloge / Horloges topic
- dvh
Re: Horloge / Horloges topic
Leuke klok!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Eens

dvh schreef:Lelijke klok!
- Macboy
Dat Italic lettertype doet enorm afbreuk aan het design. Alleen dvh kan deze klok misschien interessant op de foto zetten.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik draag 'm zelf nu even, robuust, fris en leuk.
IRL is hij veel meer klok dan op de foto's.
Edit:
Ding is als nieuw, dat vind ik mooi, 6 jaar oud en de man die 'm had(ken 'm persoonlijk) had 't ding in de kast, letterlijk.
Dial icm antireflecterend glas icm de cursieve numerals die opgelegd zijn geven irl een heel 'luxe' Franse bijna Cartier/Chopard achtige sweem aan zo'n dikkere duiker. Ook de zilveren buitenring draagt daaraan bij. Dus een soort design 'geintje' in 't echt, waar niet iedereen op foto's van gediend is.
COSC Calibre 17. 2824 chronometre spec verbouwd naar B standaard met betere componenten, dat houdt in:
Balance wheel, two separate springs (hair and mainspring) that are upgraded, better shock-absorber, etc.
The "ingredients" for what I’d call the "key components" of a "high grade" movement:
Balance wheel: Glucydur vs Ni
Hairspring: Nivarox 1 versus Nivarox 2 or Anachron (ETA)
Mainspring and barrel material: Nivaflex NO vs Nivaflex NM
Shock protection: Etachron vs Incabloc vs KIF.
Incabloc is more expensive than the Etachron shock protection and belongs to the "top" and "chronometre" grades of ETA. NIVACOURBE is a patented spring treatment by ETA. The open spring end is treated with heat in order to prevent deformation of the spring in case of a shock. This treatment is named: ETA SA: "ETASTABLE"
Read more: http://watchtalkworld.proboards.com/thr ... z3yoFIScyc" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan nog dat de 'Superocean' serie na Blancpain en Rolex tegelijkertijd met Omega's Seamaster in '57 in Basel geintroduceerd werden. Dus er zit wel 'n stukje heritage aan.
Verder draagt ie licht, loopt ie EXTREEM nauwkeurig op onze testapparatuur, gekker nog dan m'n SD en de Omega DeVille die ik 4 j ofzo terug had. Dit is op 't apparaat bij ons het nauwkeurigste klokje 'ooit'...
Verder nog: 1500m en heliumventiel bij de 10.
Dus 'n sympathiek raar(..) ding, zo highly engineered, zoveel kwaliteit voor de centen(want nieuw net 3k of daarboven, hangt van de band af)
OK duikring/bezel draait ok, is met rubber ingelegd, draait niet als 'n Rolex of 300MM Seiko , maar hij draait:)
Daar neem ik graag(terwijl ik de dial mooi vind!) m'n petje voor af(en ben geen echte Breitling Fanboy)

Laatst gewijzigd door Robin op 31 jan 2016, 09:46, 2 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Breitling boven doet me niet veel, bij een duiker Rolex, what else ..........
-
Ínfo added hierboven. Ja 'raar' ding, maar met historie. 

-
Zelf vind ik de Breitling mooi, maar dan wel met de rubberen band.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
+1allen schreef:Zelf vind ik de Breitling mooi, maar dan wel met de rubberen band.
-
Rubber band volgt inderdaad, heb ik in bestelling.
- Macboy
Complimenten voor je verkoop verhaal Robin. Leuk om je kennis en enthousiasme te lezen
Moet toegeven dat met dergelijke info zon horloge inderdaad al wat interessanter wordt. Ben erg benieuwd naar de rubberen band. En de prijs ?

Moet toegeven dat met dergelijke info zon horloge inderdaad al wat interessanter wordt. Ben erg benieuwd naar de rubberen band. En de prijs ?
- Elmar
Mooie Breitling, maar dan juist op stalen band.
- dvh
Op leer i don't likey.
Staal of rubber is top

De witte binnenring heb je in vele andere kleuren. Blauw , zwart , rood , geel , en dus in 't wit.
Voor ieder wat wils

Ook zijn er andere wijzerplaten, zoals bovenstaande. Lijkt allemaal veel op elkaar. Maar toch net wat anders.
De bezel is van rubber. Dat is wel grappig. Geen staal of ceramiek maar zacht rubber.
Het enige wat ik persoonlijk minder fraai vind ( aan heel veel horloges) zijn brede paralel lopende lugs.
Vind het altijd veel mooier als de lugs wat taps naar elkaar toelopen. Laat een grote klok slanker ogen. Maar dat is enkel mijn dunne polsjes mening.
En de Breitbling uitvoering vind ik ook wat minder..

Staal of rubber is top
De witte binnenring heb je in vele andere kleuren. Blauw , zwart , rood , geel , en dus in 't wit.
Voor ieder wat wils
Ook zijn er andere wijzerplaten, zoals bovenstaande. Lijkt allemaal veel op elkaar. Maar toch net wat anders.
De bezel is van rubber. Dat is wel grappig. Geen staal of ceramiek maar zacht rubber.
Het enige wat ik persoonlijk minder fraai vind ( aan heel veel horloges) zijn brede paralel lopende lugs.
Vind het altijd veel mooier als de lugs wat taps naar elkaar toelopen. Laat een grote klok slanker ogen. Maar dat is enkel mijn dunne polsjes mening.
En de Breitbling uitvoering vind ik ook wat minder..

-
Ik ben toch wel gewoon een breitling fan.
Geen idee waarom.
vind dit een v/d mindere, maar op rubber inderdaad prima.
Geen idee waarom.

- dvh
Gek, ik dan weer niet. Zeker geen moderne Breitlings. Maar deze vind ik dan nog wel geinig.
Vintage Breitling =

Vintage Breitling =
-
Mooi die vintage Breitlings en dank voor de foto's van de Superocean varianten David.
Er komt een 'gewone' vlakke orig Breitling Caoutchouc band aan.
Zoals ik op een foto hierboven postte.
Nu zie ik in gedachten een aantal DF leden in deze draad al googlen op Caoutchouc, want dat zal wel iets carbon/plastiek/high tech spul zijn...neen het is ook geen stad in Marokko of wat een Irakeze kip kakelt.
Het is gewoon Frans voor rubbèr, met de klemtoon op de laatste lettergreep, want als je 't zó uitlegt blijft 't 'duur'....
130,- kost alleen 't bandje, 2 lapjes winkelverkoopprijs. Daar heb ik bijna 2 Mastersteel 225 45 18 winterbanden voor, maar een bandeloos leven is aan mij niet besteed dus hij komt eraan.

Er komt een 'gewone' vlakke orig Breitling Caoutchouc band aan.
Zoals ik op een foto hierboven postte.
Nu zie ik in gedachten een aantal DF leden in deze draad al googlen op Caoutchouc, want dat zal wel iets carbon/plastiek/high tech spul zijn...neen het is ook geen stad in Marokko of wat een Irakeze kip kakelt.
Het is gewoon Frans voor rubbèr, met de klemtoon op de laatste lettergreep, want als je 't zó uitlegt blijft 't 'duur'....

130,- kost alleen 't bandje, 2 lapjes winkelverkoopprijs. Daar heb ik bijna 2 Mastersteel 225 45 18 winterbanden voor, maar een bandeloos leven is aan mij niet besteed dus hij komt eraan.
- Elmar
Die eerste lijkt wel een Breguet Transatlantique.
- Macboy
Dat is al stukken beter ja !
-
Andere dials inderdaad, maar ook 'mindere goden' qua waterdichtheid:
500 meter maar;)
500 meter maar;)
-
MdV zou ziek moeten zijn en de vaatwasser overleden voordat zo'n horloge ondergedompeld moest worden in de gootsteen. En dan nog... Ik heb geen gootsteen van 500 meter diep. 

-
Ja die hoor ik vaker!allen schreef:MdV zou ziek moeten zijn en de vaatwasser overleden voordat zo'n horloge ondergedompeld moest worden in de gootsteen. En dan nog... Ik heb geen gootsteen van 500 meter diep.
Net als:Wat heb je aan 2/3/4/5/6/7/800pk, wat heb je aan 'n top van 200/250/300/350kmh

-
https://www.bva-auctions.com/auction/index/19763
Horloges @ BVA.
Zit wel wat leuk spul tussen.
Weinig 'speciaal's... Dat dan wel weer!
Horloges @ BVA.
- WJ
Vind die Seiko Diver wel leuk.ErikS schreef:https://www.bva-auctions.com/auction/index/19763
Horloges @ BVA.
Kost dat ding normaal?
-
Die Seiko automatic Diver is inderdaad een leuk ding, zo op die rubber band!
- Aerschtuner
http://www.horlogeforum.nl/t/rolex-sea- ... 6600/63196" onclick="window.open(this.href);return false;
Scherpe prijs voor een Dweller. Ziet er netjes uit.
Scherpe prijs voor een Dweller. Ziet er netjes uit.